![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geboortebeperking? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 61,29% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 38,71% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Naar mijn bescheiden mening is dit de enige manier om op een humane manier onze steden weer leefbaar te maken.
Ze zeggen teveel vol is vol, maar qua infrastructuur verandert het niets. Integendeel, het stropt meer en meer en het geld dat geïnvesteerd wordt is allemaal in buitenlandse missies geïnvesteerd. De wereld is toe aan een geboortebeperking. Het is geen regering die zich komt moeien, het zijn bekommerde burgers die met deze boodschap afkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() 40 keer bekeken .
3 votes. Wat weerhoudt te voten? Te kort door de bocht? Zoja nuanceer. Laatst gewijzigd door Peche : 8 november 2015 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij beperken en om het verlies te compenseren islamieten naar hier halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen vaste cultuur voor ogen.
Enkel ervaar ik een opeenstropping. Men past de infrastructuur er niet op aan, dus minder mensen in de toekomst? De voordelen zijn immens als we de wereldpopulatie terug naar 2 miljard brengen. Waar manifesteert de piek dan dat wij op een halve eeuw verdriedubbeld in aantal zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voil�*. Wij moeten meer kweken en de rest van de wereld moet minderen met kweken. Het probleem van de overbevolking is zo opgelost.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Laten we het kort en bondig houden.
Waarom meer mensen? Wat is het voordeel?
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de Europese grootsteden is er een nieuwe babyboom gaande die de vorige in het kwadraat overstijgt. Als er geen geboortebeperking in leven wordt geroepen wordt het wel stillaan tijd dat de alleenstaanden de fiscale rekening niet meer krijgen. Ik kijk echt met angstige ogen naar de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() 2
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() simpelweg mee stoppen.
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk, is geboortebeperking toch de meest humane manier om onze steden weer de ruimte te geven zodat ze weer voor iedereen leefbaar worden?
Voor Atheïsten, Boedhisten, Christenen, Joden, Moslims, ... Niemand hoeft dood, niemand moet veranderen, iedereen blijft zichzelf. We gaan gewoon minderen met verder planten tot we weer op evenwicht zitten. Kan het humaner? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ja, een stem achterlaten is toch maar een kleine moeite?
![]() Waar zijn onze moraalridders van Europa nu? Dit is HET maar we blijven stil. Diepgaande topics missen de diepgang. Oh mensheid! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() [
Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 8 november 2015 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat wil je? Geboortebeperking door eigen verantwoordelijkheid van elk individu? Geboortebeperking door overheidsbeleid? Wat soort overheidsbeleid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() 1 a 2 per gezin en al de rest daarna voor eigen lasten.
De huidige gang van zaken niet meer doorverhalen naar de alleenstaanden. Ik ben geen politieker. Ik wil het debat geboortebeperking in de politiek aan bod zien komen. Waarom? De infrastructuur kan het niet meer aan en het wordt steeds minder aantrekkelijk naar de grootsteden te gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Op welke manier is dat geboortebeperking?
Ik geloof over het algemeen dat we zelf niet voor God moeten spelen. Een van overheidswege opgelegde beperking valt voor mij daaronder. Waar ik evt wel voorstander van ben zijn 'sensibileseringscampagnes' indien echt nodig waar het individu zelf z'n conclusies trekt en/of gevolg aan geeft. Ook een beperking op allerhande vruchtbaarheidsbehandelingen of adopties (zeker bv. door holebi's die in natuurlijke omstandigheden geen kind kunnen krijgen) kan voor mij nog door de beugel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Neen God spelen doen we niet. Maar moet iemand die besluit geen kinderen te maken opdraaien voor die van een ander?
Hervorm de juiste zaken en mensen zullen zelf besluiten hoeveel kinderen hun situatie aankan. |
![]() |
![]() |