![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mannen kunnen zware zaken tillen; vrouwen kunnen zware zaken dragen.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze kunnen ook alles ....zolang er wat mannen in de buurt zijn om te helpen.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2016 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bij GV denk ik dat hij het wist en bewust een politieke struikroof pleegde op kiezersgroepen die hij anders nooit bereikt had. bij BDW denk ik dat hij de theorie snapt, maar niet de capaciteit heeft om het waar te maken op het veld, mss ware het beter dat hij ipv allerhande politiek stemmenbinnenrijftalent aan te trekken, werk zou maken van het vormen van een professioneel onderhandelingsteam ... af en toe eens een kleinigheid van politiek doel binnenhalen ipv alleen maar postjes en geen beleid, zou een verademing zijn ... 'o Heilige heer Hugo, kom terug!' ![]() groen lachen is nog altijd beter dan niet lachen. de Vlaming moest zo maar geen politieke dommekloot zijn! ... op dat vlak moet je de Franstaligen toch benijden! ... Laatst gewijzigd door Anna List : 22 februari 2016 om 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geef mij een podium en een zaal vol vakbondsmilitanten van ABVV of ACV. Ik wil dat wel eens proberen uitleggen. echt, gewoon voor de adrenalinekick, ik wil wel eens een poging wagen. 1 voorwaarde : ge moogt voor mij geen politiebescherming voorzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() hahaha nostalgie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'de staat' moet daar niet voor opdraaien en mag bijzondere voorwaarden opleggen, op één en slechts één conditie : dat de staat eerst eens begint met vegen voor de eigen deur en de inconsequentie opveegt die het hanteert tov verschillende ongezonde producten. maw EERST een compleet verbod op verkoop van tabak ... het belangenconflict van de staat door de accijnzeninkomsten eist rechtstreeks mensenlevens mét hoge gezondheidskost immers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als de overheid tabak verbiedt, dan bestaat de ethische kwestie van deze draad niet, hé! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Op de vraag welke keuzes je maakt in je uitgavenpatroon voor deze en gene hulpbehoevenden, waarbij er geen enkele referentie wordt gemaakt naar de migratie-achtergrond van die personen, kan "we moeten selectief zijn in wie we toelaten" geen valabel antwoord zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Als jij vindt dat mensen extra belast moeten worden, zodat we iedereen kunnen blijven trakteren op gratis gezondheidszorg, inclusief de kettingrokers, alcohol-verslaafden en anderen die er bewust een ongezonde levensstijl op nahouden, dan mag je dat ook gewoon openlijk zeggen uiteraard. Citaat:
Ik snap heus wel dat zulks jullie dwingt tot het maken van fundamentele keuzes en dat zoiets ingaat tegen jullie "keuzes moeten zonder gevolgen zijn, de maatschappij moet de kost van onze keuzes dragen"-mentaliteit, maar uiteindelijk is dergelijke mentaliteit weinig meer dan een kinderachtige ingesteldheid die de realiteit ontkent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister-President
|
![]() Je kan dan beter de gezondheidszorg volledig privatiseren.
Maar zo van die regeltjes dat iedereen meelegt aan de pot, en dat er uiteindelijk maar een paar van profiteren, dat is wraakroepend. Dat is niet minder dan slavernij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Ze stellen toch ook voorwaarden voor alcoholgebruik. Wil je graag drinken, dan mag je niet rijden. Wil je rijden, drink dan niet. Geen denkend mens stelt dit in vraag, ook niet dat degenen die er zich niet aan houdt, stevig gestraft worden.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 22 februari 2016 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'de staat' die regels en voorwaarden oplegt, dat is de wetgever. (de politici, de burger zelf dus) maar blijkbaar is die wetgever niet te goed om inkomsten te genereren op bewezen ziekmakende producten via de accijnzen. maw, de redenering "om financiële redenen" in de gezondheidszorg voorwaarden opleggen ... is een drogreden. gelijke behandeling, gelijkheid en eenduidigheid, toch ook behoorlijk doorwegende punten in ethische kwesties, dunkt me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik neem 2 wekelijks een medicijn (spuitje) dat 1149 € kost. Van die 1149 betaal ik 27 €. Het verschil is dus 1122 € voor het RIZIV. 1122 X 26 = 29172 ( we komen dicht in de buurt van de fameuze 30000 €). Er zijn mensen hier die supergezond door het leven gaan; waarvoor alle lof en respect. Ik ben daar minder door geobsedeerd omdat de link met de aandoening ontbreekt. Wat denk je.....moet ik alles zelf betalen? Ik betaal me al te pletter aan hospitalisatieverzekeringen, betaal met mijn 13,07 % RSZ werknemer ook al meer dan het gemiddelde, doe mijn verplichte bijdragen aan zorgfonds en andere ondemocratische bijdragen. Om het nu specifiek over de OP te hebben. Roken is ongezond, dat weet iedereen. Initieel had het RIZIV voor ogen dat wie rookt uitgesloten wordt van de tegemoetkoming. Dat is compleet iets anders dan het afgezwakte verhaal die stelt dat er enkel tegemoetkoming is op voorwaarde dat de roker stopt met roken! Dat is dus niet het initiële verhaal hé! Het RIZIV ging er principieel van uit dat wie ongezond geleefd heeft (roken dus) uitgesloten wordt! Nogal een geluk dat we ene Magie hebben die de zaken iets genuanceerder bekijkt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest blijft mijn standpunt hetzelfde , iedereen die bijgedragen heeft , behoudt gelijke rechten. Anders dan u sluit ik niemand uit, op basis van voorgeschiedenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee. je kunt die mensen niet verplichten tot afkicken, dat werkt ook niet wanneer mensen niet gemotiveerd zijn, ook niet voor andere legale drugs, het is dus een kwestie van motiveren. Nee. Je mag geen voorwaarden stellen, wie bijdraagt heeft gelijke rechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aah ja en mensen die vuil en gevaarlijk werk doen krijgen meer rechten dat moet ook in die zin werken... Zo'n bureaumens zou minder dekking moeten krijgen want minder gevaarlijk werk...simpel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als terugbetaling van de zorgen afhankelijk wordt van een levensstijl is dit niet meer dan een politieke beslissing.
De zorgverleners doen hun werk, en meer wordt van hen niet verwacht. |
![]() |
![]() |