Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2016, 20:09   #141
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Onzin. Ik heb ze nooit ergens horen beweren dat ze op vier jaar alles zouden veranderen. Er is al zeer veel verandering maar je moet het natuurlijk willen zien.
Een beetje verandering, maar het probleem is dat alle partijen hun taboes hebben. Om er maar enkele op te noemen:

CD&V: sociale zekerheid
O-Vld: vermogenswinstbelasting
NVA: belastingsachterpoortjes zoals salariswagens
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 20:15   #142
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Daar ben ik niet zo zeker van, want wanneer is deze peiling afgenomen ?
.. voor het gat van twee miljard twee .. pardon drie miljard acht .. sorry .. één miljard vier gazoenkels ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 20:15   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. Ik heb ze nooit ergens horen beweren dat ze op vier jaar alles zouden veranderen. Er is al zeer veel verandering maar je moet het natuurlijk willen zien.
Ik heb idd geen tijdsbestek horen vernoemen, maar het vraagt hoe dan ook om miserie om verandering te beloven in een strontland waar er alles aan werd gedaan om ernstige veranderingen onmogelijk te maken.
Oud 15 maart 2016, 20:16   #144
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Peilingen ...

titel: N-VA betaalt de prijs van het compromis
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160314_02183055

De last van de regering begint te wegen op N-VA. In de peiling van De Standaard/VRT haalt de partij nog 27,3 procent, het minst goede resultaat in zes jaar tijd.

Later meer.

.
.. een dipje ? later meer ?

Oud 15 maart 2016, 20:18   #145
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mensen zijn volgens deze peiling tevreden over het migratiebeleid, niet over het sociaal-economisch beleid.

volledig mijn aanvoelen.
Waarom niet tevreden over soc.-econ.beleid?
Minder overheid is volgens mij toch iets wat de meeste vlamingen willen.
Dat is is in gang gezet. Mijn nettoloon is gestegen(meer dan de turteltaks en btw verhoging me kosten), dus ik ben blij.

Nu hopen dat onze economie wat aantrekt.
Ik merk wel dat ik en veel collega's (opmerkelijk) vaker gecontacteerd worden voor vacatures. Dus dit is goed voor mijn onderhandelingspositie
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 20:18   #146
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
mensen zijn volgens deze peiling tevreden over het migratiebeleid, niet over het sociaal-economisch beleid.

volledig mijn aanvoelen.
Dat is is in gang gezet. Mijn nettoloon is gestegen(meer dan de turteltaks en btw verhoging me kosten), dus ik ben blij.

Ik merk wel dat ik en veel collega's (opmerkelijk) vaker gecontacteerd worden voor vacatures. Dus dit is goed voor mijn onderhandelingspositie
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Oud 15 maart 2016, 20:19   #147
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vijf verlies maar nog steeds veruit de grootste partij. De tsjeven zijn al blij dat ze een halve % stegen en "weer" 19 halen. Zelfs al verliest de N-VA nog eens 5% dan nog blijft ze de grootste Vlaamse partij.

De rooien profiteren met hun half% winst niet echt van hun oppositiekuur.
Het Vlaams Belang gaat er wel op vooruit, maar slechts 2,2. Welke partij slorpt dan de overige 2,8 op die verloren gaat bij de N-VA?
De groenen?
.. gewriemel .. gewrinkel ..gekonkel .. gefoes .. de nazionaaltjes zitten in een dipje (sic) en u begint over de rooien en groenen te raaskallen ..

Oud 15 maart 2016, 20:19   #148
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

volledig mijn aanvoelen.

Oud 15 maart 2016, 20:21   #149
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht

.. minder overheid ? een efficiëntere overheid lijkt mij relevanter .. of die nu minder of meer zou zijn , wat maakt dat uit ..

Oud 15 maart 2016, 20:21   #150
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amai ik wist niet dat er een Perzik en een Peche waren. Daar kan konfituur van komen
Oud 15 maart 2016, 20:23   #151
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb idd geen tijdsbestek horen vernoemen, maar het vraagt hoe dan ook om miserie om verandering te beloven in een strontland waar er alles aan werd gedaan om ernstige veranderingen onmogelijk te maken.
Niemand kan hen verwijten dat ze het niet proberen, zelfs dat ze niet zouden slagen. De tegenstand die ze kregen en nog steeds krijgen is eigenlijk geschift hoog. Al die idiote instellingen, VZW's, vakbonden, andere partijen en linkse vriendjes van allerlei slag en ras, je zou voor minder gaan wanhopen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 20:25   #152
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand kan hen verwijten dat ze het niet proberen, zelfs dat ze niet zouden slagen. De tegenstand die ze kregen en nog steeds krijgen is eigenlijk geschift hoog. Al die idiote instellingen, VZW's, vakbonden, andere partijen en linkse vriendjes van allerlei slag en ras, je zou voor minder gaan wanhopen.
Ze krijgen vooral tegenstand van hun regeringspartners en omgekeerd liggen zij ook dwars tov die regeringspartners. Pot en ketel.
Oud 15 maart 2016, 20:25   #153
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog even geduld, Henri, en je natte droom wordt waar.
Welke "natte droom"?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 20:28   #154
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze krijgen vooral tegenstand van hun regeringspartners en omgekeerd liggen zij ook dwars tov die regeringspartners. Pot en ketel.
Dat klopt. In feite stond dit in de sterren geschreven. CD&V heeft het nooit kunnen verkroppen dat NVA zoveel groter is geworden dan zij zijn net zoals OVLD trouwens. Daarbij heb je dan nog figuren met bergen persoonlijke frustraties zoals Peeters en Van Rompuy en dan is het feestje compleet.

De traditionele partijen hebben nog steeds de attitude alsof enkel en alleen zij recht hebben op de macht in dit kloteland.
Oud 15 maart 2016, 20:32   #155
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat klopt. In feite stond dit in de sterren geschreven. CD&V heeft het nooit kunnen verkroppen dat NVA zoveel groter is geworden dan zij zijn net zoals OVLD trouwens. Daarbij heb je dan nog figuren met bergen persoonlijke frustraties zoals Peeters en Van Rompuy en dan is het feestje compleet.

De traditionele partijen hebben nog steeds de attitude alsof enkel en alleen zij recht hebben op de macht in dit kloteland.
.. de nazionaaltjes zijn wat dat betreft geen ons beter .. afijn erger nog .. alleen nazionaaltjes vinden dit een klotenland .. ik kan me inbeelden dat dit toch wel iets doet met een nazionaaltje .. een klotenland moeten redden .. krankjorum moet men daar van worden ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 maart 2016 om 20:33.
Oud 15 maart 2016, 20:37   #156
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. de nazionaaltjes zijn wat dat betreft geen ons beter .. afijn erger nog .. alleen nazionaaltjes vinden dit een klotenland .. ik kan me inbeelden dat dit toch wel iets doet met een nazionaaltje .. een klotenland moeten redden .. krankjorum moet men daar van worden ..
Als we onze internazionaaltjes had laten doen was het hier over 50 jaar een soort van bordeel van de derde wereld.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 20:58   #157
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Als we onze internazionaaltjes had laten doen was het hier over 50 jaar een soort van bordeel van de derde wereld.
.. ik meen te verstaan dat naar uw mening de internazionaaltjes gestopt zijn in hun noeste pogingen om een soort bordeel van de derde wereld te stichten .. wat een innovatief inzicht heeft u me daar .. kan u misschien wat meer uitleg verschaffen ? wie stopte de internazionaaltjes, hoe werden die gestopt, wanneer werden die gestopt, waarom werden die gestopt, waar werden die gestopt, ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 maart 2016 om 20:59.
Oud 15 maart 2016, 21:03   #158
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het tegendeel is waar.

Een groot VB brengt automatisch de tripartite met zich mee, zonder de N-VA, eender hoeveel stemmen ze halen.
Dan is het gedaan met Belgie redden en gewoon terug immobilisme en profiteren a volente zoals vroeger, totdat de sociale zekerheid en het pensioen stelsel instort, op naar Griekenland aan de Noordzee.

Dan stopt Belgie automatisch want de bestaansreden is weggevallen.
Het immobilisme is er vandaag ook nog altijd, het valt gewoon minder hard op omdat de media het te druk heeft met kappen op de N-VA.

Zonder 2/3 meerderheid én gewone meerderheden kan in België niets veranderen op wat gerommel in de marges na. Hoe je het ook draait of keert, ongeacht de verkiezingen, niets kan en zal fundamenteel veranderen in dit land.

N-VA, VB, VLD, CD&V,.... zelfs moest het VB 51% halen (yeah, that'll hapen) in Vlaanderen, zelfs dan kan er niets veranderen in dit land.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 21:05   #159
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dankzij de linkse vriendjes is het al bijna zo. Ze roepen als gekeelde zwijnen telkens er rechtvaardige maatregelen tegen hun moslimvriendjes worden ingevoerd. Ze smoren bijna in hun machteloosheid, dat is in dit topic ook goed te zien. Genieten hoor!

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 15 maart 2016 om 21:05.
Oud 15 maart 2016, 21:11   #160
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dankzij de linkse vriendjes is het al bijna zo. Ze roepen als gekeelde zwijnen telkens er rechtvaardige maatregelen tegen hun moslimvriendjes worden ingevoerd. Ze smoren bijna in hun machteloosheid, dat is in dit topic ook goed te zien. Genieten hoor!
.. rechtvaardige maatregelen tégen .. over die woorden combinatie moet u straks voor het slapengaan toch wel eens diep nadenken ..

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be