Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Bekijk resultaten enquête: Moet er een totale oorlog komen?
Ja 16 64,00%
Nee 9 36,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 23 maart 2016, 11:59   #141
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Dit gaat hier over een failed state. U denkt dus dat de faling van de belgische staat de oorzaak is van het terrorisme in ons land. Ik ben het daar niet mee eens aangezien het terrorisme uit slechts 1 hoek komt, namelijk uit Islamitische hoek. We moet de oorzaak dus niet gaan zoeken bij de Belgische politiek, maar bij de Islam. Het valt me op dat er door klein links overal redenen en schuldigen worden gezocht, terwijl het antwoord klaar en duidelijk is. De islam en zijn aanhangers zijn verantwoordelijk voor het terrorisme. Dat en niks anders is de ongemakkelijke waarheid die links niet onder ogen wil zien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 23 maart 2016, 12:22   #142
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dit gaat hier over een failed state. U denkt dus dat de faling van de belgische staat de oorzaak is van het terrorisme in ons land.
Volmondig JA - duidelijk genoeg?

Je gaat mij niet wijs maken dat het toeval is dat Brussel/Molenbeek de draaischijf is van bijna alle grote terroristische incidenten in het Westen van Europa

Citaat:
Ik ben het daar niet mee eens aangezien het terrorisme uit slechts 1 hoek komt, namelijk uit Islamitische hoek.
Het komt vaak ook uit één fysieke hoek: de beschermde potentaat Bruxelles

Citaat:
We moet de oorzaak dus niet gaan zoeken bij de Belgische politiek, maar bij de Islam.
Dit is geen of of maar EN EN. Als je serious het probleem wil aanpakken moet je ALLES doen wat je KAN doen.

Je dierbare heilige koninkrijkjes en baronieën niet aanraken staat gelijk aan NIETS doen.

Citaat:
Het valt me op dat er door klein links overal redenen en schuldigen worden gezocht, terwijl het antwoord klaar en duidelijk is. De islam en zijn aanhangers zijn verantwoordelijk voor het terrorisme. Dat en niks anders is de ongemakkelijke waarheid die links niet onder ogen wil zien.
Het valt mij op dat de kritiek op Belgie vanuit het buitenland niet bepaald "links" is van aard. Dat je dat nog altijd niet in de gaten hebt zegt meer over jou prioriteiten (partij politieke spelletjes
.

Laatst gewijzigd door Tempest : 23 maart 2016 om 12:34.
Tempest is offline  
Oud 23 maart 2016, 12:28   #143
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volmondig JA - duidelijk genoeg?

Je gaat mij niet wijs maken dat het toeval is dat Brussel/Molenbeek de draaischijf is van bijna alle grote terroristische incidenten in het Westen van Europa

Het komt vaak ook uit één fysieke hoek: Brussel/Molenbeek/kanaalzone/Zennevallei noem het wat je wilt.

Dit is geen of of maar EN EN. Als je serious het probleem wil aanpakken moet je ALLES doen wat je KAN doen. Je dierbare heilige koninkrijkjes en baronieën niet aanraken staat gelijk aan NIETS doen.

Het valt mij op dat de kritiek op Belgie vanuit het buitenland niet "links" of "rechts" is. Dat je dat nog altijd niet in de gaten hebt zegt meer over jou prioriteiten (partij politieke spelletjes
.
Het zegt helemaal niks over mij. Ik speel geen partijpolitieke spelletjes door de Islam aan te vallen. Voor mij zou het ook eenvoudig zijn om alles op de sossen af te schuiven, ik doe het echter niet. Ik houd de Islam verantwoordelijk, klaar en duidelijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 23 maart 2016, 12:28   #144
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hier moest ik wel even lachen:
M.a.w. Brussel is een derdewereldstad. Dat is ook zo.
Het was John Cleese die hetzelfde zei over Londen.
Oud 23 maart 2016, 12:32   #145
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
M.a.w. Brussel is een derdewereldstad. Dat is ook zo.
Het was John Cleese die hetzelfde zei over Londen.
Londen nog zo'n nest dat vol ongedierte kreunt .... maar ik ben benieuwd wat het zal geven als ze gaan bommen in Duitsland & Nederland daar zijn de nationalisten heel anders ingesteld dan wij de Belgen hoor...die lachen zo rap niet met gelapte grapjes zoals gisteren ,,,

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 23 maart 2016 om 12:34.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 23 maart 2016, 12:38   #146
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet er een totale oorlog komen?
Dat moet niet.
Maar het staat al jaren in de sterren geschreven dat er een oorlog komen zal.

Citaat:
Wanneer gaan we ingrijpen?
Niet.

We (het volk) zijn al te ver uit mekaar gedreven om nog in te grijpen en er liggen reeds teveel puzzelstukjes op hun plaats.. het wantrouwen onderling groeit, en wat nog rest, is angst en de hoop of wens dat onze leiders ingrijpen.. en die zullen dat wel doen, maar zoals het hun belieft en pas na de chaos, uiteraard. En die is nog niet groot genoeg..

Chaos is een middel.. een onderdeel..
En als men niet ingrijpt, komt en groeit chaos vanzelf.. Chaos/oorlog is gewenst. Dat is ook waarom men niet eerder ingreep. Men wenst een doel te bereiken.. Dus: gewoon laten begaan.. uiteraard nog wat extra bommen droppen, want de motor moet blijven draaien. En af en toe wat pleisters plakken en wonden likken, om de indruk te wekken dat men wel ingrijpt.. en doen alsof.. doen alsof men niet beter kan en men er niet veel aan doen kan.. ach, wiegen en sussen.. en het politieke circus strooit nog wat zand in onze oogjes. Links kwaakt en rechts blaft..

Maar de oorlog, die komt er, als die al niet bezig is..
En dat wist ik tien jaar geleden al.. (en ik niet alleen; en neen, ik heb geen banden met of sympathie voor het vb en scheer niet alle moslims over eenzelfde kam). Maar destijds had ik al een vermoeden van de gigantische vluchtelingenstromen, trainingskampen voor plofmoslims, slapende cellen en haatpredikers, angst en aanslagen in 't hele continent, ophitsen van diverse bevolkingsgroepen met het oog op een oorlog .... rara waarom.. Maar als ik er toen iets over zei, was ik niet goed wijs, te rechts en dacht ik teveel doem.. man man, wat ben ik vaak scheef bekeken.. dus heb ik me afgelopen jaren laten hersenspoelen om terug al het moois in het leven te zien en dat is behoorlijk gelukt. Vorig jaar met Charlie Hebdo even een zwak moment gekend met complot-flashbacks.. Maar gisteren scheen de zon, 't was een heerlijke dag en ik zag twee honden vechten om een been.......

Wie gisteren angst, verdriet en ongeloof voelde, had de dagen ervoor vast zijn/haar kop in het zand, denk ik dan. En met je kop in 't zand, kan je geen ster lezen.. dat spreekt voor zich.. ..niet dat sterren er veel mee te maken hebben, maar metaforen zijn wel leuk.

Onlangs vroeg iemand me of ik nu blij was gelijk te krijgen.. Neen, zei ik, het zou immers allemaal zo triest niet zijn, als het niet zo voorspelbaar was.

En nu, terug oogklepjes op en snaveltje toe..
Want dra denk ik het weer allemaal beter te weten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Voor zover ik weet wordt het terrorisme al met alle mogelijke middelen bestreden.
Hm.. dat belooft, als er nu al met alle mogelijke middelen gestreden wordt..

jad°relen°ir is offline  
Oud 23 maart 2016, 12:46   #147
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zegt helemaal niks over mij. Ik speel geen partijpolitieke spelletjes door de Islam aan te vallen. Voor mij zou het ook eenvoudig zijn om alles op de sossen af te schuiven, ik doe het echter niet. Ik houd de Islam verantwoordelijk, klaar en duidelijk.
Jij hebt het over directe juridische schuld - ja dan zijn het alleen maar de daders (islamieten) verantwoordelijk (DUH!)

Maar er bestaat ook andere vorm van verantwoordelijkheid: nalatenschap. Net zoals jij dat hebt als je 's avonds je voordeur niet op slot doet maar wijd open zet
Tempest is offline  
Oud 23 maart 2016, 12:54   #148
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt het over directe juridische schuld - ja dan zijn het alleen maar de daders (islamieten) verantwoordelijk (DUH!)

Maar er bestaat ook andere vorm van verantwoordelijkheid: nalatenschap. Net zoals jij dat hebt als je 's avonds je voordeur niet op slot doet maar wijd open zet
Zelfs al laat ik mijn deur open snachts, dan nog ben ik niet verantwoordelijk voor het ontvreemden van mijn spullen. Wat jij hier eigenlijk aandraagt is heel erg goed te vergelijken met mensen die stellen dat meisjes in korte rokjes hun eigen verkrachting uitlokken. Zoals gezegd, ik ben het daar niet mee eens. Net zoals kortgerokte meisjes geen schuld hebben aan hun verkrachting hebben wij Belgen geen schuld aan moslimterrorisme. Geen, what so ever en het moet gedaan zijn om een gedeelte van die schuld op ons te nemen. Wij gaan zelfs nog een stapje erger en zien de moslimgemeenschap zelf als het grootste slachtoffer.
fox is offline  
Oud 23 maart 2016, 12:59   #149
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Momenteel op Facebook steunbetuigingen en tijdelijke profielfotootjes, op het nieuws politici die zever verkopen, ...

Het stoort me.

Nergens zie ik een oproep tot een oplossing. Zaventem en Brussel zijn slechts een voetnoot in de zoveelste aanslag in Europa door terroristen.

Na één week is iedereen bij wijze van spreken deze aanslagen weer vergeten.

Echter is er nog altijd de dreiging van nieuwe aanslagen.

Wanneer komt er eindelijk eens een oproep van een politici die duidelijk zegt waarop het staat. Oorlog voeren voor onze veiligheid. Niet met hier en daar een bombardementje maar totale oorlog. Een totoale oorlog dat komaf maakt met terroristische organisaties en landen die hen steunen. We moeten daar geen vrede brengen. We moeten zorgen dat Europa en onze kinderen in vrede kunnen leven.

Wanneer hebben we eindelijk de ballen aan ons lijf om dit te doen.
Je opteert dus voor een oorlog, met alles drop en draan.
Rudy is offline  
Oud 23 maart 2016, 13:09   #150
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is zeer juist verwoord. Het wordt tijd dat er een open discussie wordt gevoerd over de islam. Men moet alleszins stoppen met te verkondigen dat er met de islam niets mis is. Er is wel degelijk iets mis. Moslims moeten leren om de koran eens kritisch te bekijken. Het katholicisme is al tot in den treure uitgebeend. Waarom kan of mag dat niet met de islam?
Oud 23 maart 2016, 13:15   #151
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dat is zeer juist verwoord. Het wordt tijd dat er een open discussie wordt gevoerd over de islam. Men moet alleszins stoppen met te verkondigen dat er met de islam niets mis is. Er is wel degelijk iets mis. Moslims moeten leren om de koran eens kritisch te bekijken. Het katholicisme is al tot in den treure uitgebeend. Waarom kan of mag dat niet met de islam?
punt is dat de islam in ons westen een wettelijk erkende levensbeschouwing is. Islam wordt erkend onderwezen in onze basisscholen en het secundair onderwijs.
Rudy is offline  
Oud 23 maart 2016, 13:29   #152
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
punt is dat de islam in ons westen een wettelijk erkende levensbeschouwing is. Islam wordt erkend onderwezen in onze basisscholen en het secundair onderwijs.
Dat is natuurlijk een grote fout geweest. Als je zou beginnen ijveren om het nazisme een wettelijk erkende levensbeschouwing te maken, wordt je verketterd, maar met de Islam is dat blijkbaar geen enkel probleem. erger nog, niemand die het in zijn hoofd haalt om die erkenning terug in te trekken.
fox is offline  
Oud 23 maart 2016, 13:42   #153
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat speelt totaal geen rol. Het is toch niet verboden om te discussiëren over een levensbeschouwing? Moslims moeten alleszins in een open discussie worden betrokken, natuurlijk moeten zij dat wel willen. Zij moeten beseffen dat de koran niet zaligmakend is en dat er zaken in staan die niet door de beugel kunnen. De terroristische aanslagen zijn geïnspireerd door de koran. De zelfploffers, de 'martelaars', verdienen zo hun hemel, dat zegt toch genoeg!

Laatst gewijzigd door Lukkas : 23 maart 2016 om 13:51.
Lukkas is offline  
Oud 23 maart 2016, 13:42   #154
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk een grote fout geweest. Als je zou beginnen ijveren om het nazisme een wettelijk erkende levensbeschouwing te maken, wordt je verketterd, maar met de Islam is dat blijkbaar geen enkel probleem. erger nog, niemand die het in zijn hoofd haalt om die erkenning terug in te trekken.
Godsdiensten kan je best niet wettelijk verankeren.
Rudy is offline  
Oud 23 maart 2016, 13:44   #155
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet. België erkent enkel Islamitische erediensten. De Islam als dusdanig wordt niet erkend. België erkent trouwens geen enkele religie. België heeft een zéér liberale grondwet die geen enkele inmenging van religie in onze machten duldt. Enkel erediensten worden erkend.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 maart 2016, 13:46   #156
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Ik heb bijzonder veel zin om Auschwitz terug in gebruik te nemen.'
Het kan toch zijn dat iemand ineens zo begint te denken?

Laatst gewijzigd door Gamla : 23 maart 2016 om 13:48.
Gamla is offline  
Oud 23 maart 2016, 13:58   #157
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat klopt niet. België erkent enkel Islamitische erediensten. De Islam als dusdanig wordt niet erkend. België erkent trouwens geen enkele religie. België heeft een zéér liberale grondwet die geen enkele inmenging van religie in onze machten duldt. Enkel erediensten worden erkend.
De grondwettelijkheid laat ik efkes achterwege wegens de complexe vorm.
Stel je eerst eens de vraag waarom een gemeenschapsonderwijs (GO!) lessen islamitische godsdienst organiseert.
Rudy is offline  
Oud 23 maart 2016, 14:02   #158
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsdiensten kan je best niet wettelijk verankeren.
Het is al fout om de Islam als godsdienst te zien. Dat is het niet, het is een politieke ideologie.
fox is offline  
Oud 23 maart 2016, 14:03   #159
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
'Ik heb bijzonder veel zin om Auschwitz terug in gebruik te nemen.'
Het kan toch zijn dat iemand ineens zo begint te denken?
Begrijp me niet verkeerd. Het nazisme is compleet verwerpelijk en wordt terecht zoveel als mogelijk geweerd uit onze maatschappij. De vraag die ik me gewoon stel is waarom dat bij de Islam, die even verwerpelijk is, niet het geval is. Sterker nog, elke poging om er kritiek op te geven wordt beantwoord met de racisme en discriminatiekaart.

Laatst gewijzigd door fox : 23 maart 2016 om 14:04.
fox is offline  
Oud 23 maart 2016, 14:26   #160
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je opteert dus voor een oorlog, met alles drop en draan.
Dat hoeft niet altijd met bommen en granaten te gebeuren, hoor, dat kan ook anders:

"China verklaart met het totaal verbieden van de ramadan, de hijab, moslimbaarden, openbare moslimgebeden en het verspreiden van de islamistische ideologie de totale oorlog aan de islam."

http://xandernieuws.punt.nl/content/...-totale-oorlog

Net zoals dat hier in Europa gebeurd is met de collabo's na '45, die hebben het ook geweten, inshallah.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 23 maart 2016 om 14:28.
Diego Raga is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be