Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2016, 19:13   #141
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Het VB dat de kiemen voor burgeroorlog zaait ? Laat me niet lachen. Het is net omdat men niet meer geloofd dat op het VB stemmen helpt dat de roep om geweld meer en meer klinkt. En het is denk ik ook niet enkel door smerige internetcampagnes dat de sentimenten worden geroerd. Het is door te gaan shoppen in de stad, een avondje cinema, een aanslag, door het hoofddoek dat als een afwijzing en verstikking ervaren wordt, ... . Ik heb het recht op een hoofddoek altijd verdedigd maar op plaatsen waar ze de meerderheid gaan uitmaken begint dat echt wel verstikkend aan te voelen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 19:24   #142
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Straks nog beginnen zeggen dat het VB de luchthaven opgeblazen heeft.... nog straffer...
Citaat:
Jah uw bevolking ..... komt stilaan duidelijk, uw bevolking is hier al goed thuis....
Maak je geen zorgen hoor muileke... ik ben een zuivere ariër met blauwe ogen en blond haar. Dus wat je wil zeggen met "uw bevolking" is louter voor jouw rekening.

En aub laat de pastiche maar achterwege : niemand maar dan ook echt niemand beweert dat het blok de luchthaven heeft opgeblazen. Ik stel voor dat we over de realiteit praten en niet over fictie ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 19:31   #143
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maak je geen zorgen hoor muileke... ik ben een zuivere ariër met blauwe ogen en blond haar. Dus wat je wil zeggen met "uw bevolking" is louter voor jouw rekening.

En aub laat de pastiche maar achterwege : niemand maar dan ook echt niemand beweert dat het blok de luchthaven heeft opgeblazen. Ik stel voor dat we over de realiteit praten en niet over fictie ?
Ge moet nu niet komen smoelen trekken en zoete koek uitdelen ge hebt al de ganse dag met stront gegooid ....naar mij en mijn mening , en het VB Voil�* . Ver van schoon en ik ga u ieder keer terug bombarderen ,van af dat ge weer begint met uw aalkaar dus een verwittigd man is er 2 waard ..

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 3 mei 2016 om 19:32.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 19:44   #144
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Men heeft een kwart van de bevolking of meer uitgesloten van elk debat. Ware het niet voor Siegfried Bracke ze waren volledig monddood gemaakt.
Heeft niets te maken met het cordon, dat gaat enkel over het engagement om nooit bestuursakkoorden met die kliek te maken.

Citaat:
U herinnert zich blijkbaar niet meer hoe het er indertijd aan toe ging. Mensen werden uit de vakbond gezet, verloren hun job, bedrijven durfden geen diensten leveren of mensen aan nemen, op scholen was er massale indoctrinatie, ...
Ik zie het probleem niet, ik zou als zakenman ook nooit willen iets te maken hebben met die kliek. Daar blijf je zo ver als maar mogelijk is van weg. En dat een vakbond zich afkeert van dergelijke bruine kliek is nogal logisch : ze staan haaks op elk ideaal dat een vakbond naar streeft. Als blokkers enkel willen bij een vakbond aangesloten zijn om van de voordelen mee te profiteren maar diametraal het omgekeerde willen doen van wat die organisatie beoogt dan is het normaal dat de organisatie zich zuivert van dergelijke parasieten.

Citaat:
Er zit/zat misschien uitschot tussen de blokkers maar u mag niet veralgemenen en stigmatiseren. Er zijn hier bvb ook op het forum VB'ers die totaal geen uitschot zijn.
Die uitspraak laat ik voor 100% op uw rekening.

Citaat:
Kijk ik ben ook niet van het gedacht dat elk continent z'n eigen kleurtje moet, maar mensen die de geschiedenis anders bekijken dan ik denken er anders over en het is hun volste recht om daar op democratische wijze naar te streven.
Geen probleem daarmee.

Citaat:
Wat betreft het 70 punten plan herinner ik me enkel nog dat het gehele segregatie voorstelde met het oog op een terugkeerbeleid in een kader van ontwikkelingshulp.
Lees die smeerlapperij uit 1992 nog eens, misschien gaan je ogen nu wel open gaan.

Citaat:
Zo'n plannen zijn toendertijd als ik me niet vergis zelfs uitgevoerd door Europese landen als Zwitserland. Ook Duitsland had plannen in de richting. Men heeft een aantal punten uit dat programma gehaald en de hele context buiten beschouwing gelaten. De irrationele haat bij vele linksen voor al wat naar rechts ruikt lijkt me soms nog veel sterker dan diezelfde irrationele haat die menig VB'er heeft voor migranten of moslims. (De haat is irrationeel maar valt wel rationeel te verklaren ddtz.)
Er bestaat geen irrationele haat tussen links en rechts. Wel een logische afkeer. Niet moeilijk , aangezien politiek nu net draait om de as links versus rechts. Jammer genoeg komen daar een paar stoorzenders tussen zoals volksnationalisme en in sommige landen kaloterij en/of moslim fundamentalisme. Denk bv aan Polen, of Turkije.

Citaat:
In een democratie laten we iedereen hun argumenten aandragen en op een rijtje zetten en zoeken we dan naar een compromis en een meerderheid. Men heeft de argumentaties van het VB geweigerd en dat had men niet mogen doen.
Het blok haalde zijn score, en heeft daarvoor in ruil dezelfde mandaten en voordelen gekregen als elke andere partij. Er was dus geen enkele discriminatie. Maar je kan geen partijen 'dwingen' om een coalitie te vormen met een bende waar het bestuur van de andere partijen van walgen. Het staat elke burger, elke vzw, elke vereniging vrij om zelf en autonoom te beslissen waar voor haar de lijn ligt die nooit kan overschreden worden. Als een partij, en hier in casu meerdere partijen beslissen dat het gedachtengoed van het blok zodanig infect en geperverteerd is dat elke dialoog en samenwerking uitgesloten is dan zijn zij in recht om daarover enkele afspraken te maken.

Dat, en niets anders is het cordon sanitaire. Géén tekst in stenen tafelen noch een evangelie vanuit het ideale maar een akkoord onder gelijken (politieke partijen) dat ze nooit de laagtes gaan opzoeken door om opportunistische redenen met blokkers een akkoord te maken.

Citaat:
Men heeft met veel misbaar en zonder enig debat de ene minderheid boven de andere gesteld. Had men rekening gehouden met de VB kiezer ipv hem opzij te zetten dan had men veel eerder aan inburgering gedaan, had men veel eerder iets gedaan aan overdreven of schijn familievereniging, ... en dan hadden de Syriërs nu misschien een betere kans gehad en hing er geen geur van burgeroorlog in de lucht. Had Europa dezelfde wapenwetgeving gekend als Amerika was het hier al lang van dat geweest.
Volkomen fout en je kent je geschiedenis niet : het cordon is een afspraak uit 1992 tussen ALLE partijen in de vlaamse raad. Unanimiteit !
Dit heeft niets te zien met de kiezer, die doet wat hij wil. Toen, en nu nog altijd.
Oud 3 mei 2016, 19:49   #145
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet nu niet komen smoelen trekken en zoete koek uitdelen ge hebt al de ganse dag met stront gegooid ....naar mij en mijn mening , en het VB Voil�* . Ver van schoon en ik ga u ieder keer terug bombarderen ,van af dat ge weer begint met uw aalkaar dus een verwittigd man is er 2 waard ..
Maak je geen zorgen om mij, ik schijt 365 dagen op 365 op het vlaams blok. Op mij kun je rekenen.
Oud 3 mei 2016, 20:00   #146
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak je geen zorgen om mij, ik schijt 365 dagen op 365 op het vlaams blok. Op mij kun je rekenen.
ja, want het VB is het grote gevaar, niet de islamieten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 20:05   #147
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:

Volkomen fout en je kent je geschiedenis niet : het cordon is een afspraak uit 1992 tussen ALLE partijen in de vlaamse raad. Unanimiteit !
Dit heeft niets te zien met de kiezer, die doet wat hij wil. Toen, en nu nog altijd.
Ik bedoel dat men de gastarbeiderminderheid boven de VBminderheid heeft gesteld.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 20:36   #148
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik bedoel dat men de gastarbeiderminderheid boven de VBminderheid heeft gesteld.
Neen, niemand heeft die afweging gemaakt. Men oordeelde in 1992 gewoon dat het discours en specifiek het originele 70 punten plan dusdanig tegen de waarden van de maatschappij en het EVRM waren dat politieke partijen zich niet mochten laten lijmen om toch met hen bestuursakkoorden te maken op die plaatsen waar het moeilijk zou gaan. Want net daar zit de zwakte van de democratie : voor geld danst den beer. Het gevaar was niet denkbeeldig dat één of andere dorpsburgemeester met een moeilijke coalitiegenoot zou op het idee komen om die blokkers erbij te halen in ruil voor een schepenambt of zo. Net daarom heeft men een gezamenlijke afspraak gemaakt.

Eb het siert de partijen, dat zij na al die jaren nog steeds hun woord gestand doen. Bart De Wever heeft zelfs nog persoonlijk een lokaal politicus die hier ook actief is op het forum buiten gesjot omdat hij wou zaken doen met het blok. Raus damit.
Oud 3 mei 2016, 22:36   #149
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen andere partij kreeg een veroordeling als racistische vereniging.
Geen andere partij is -unaniem- door alle andere partijen in een cordon sanitaire gestopt omwille van hun houding die botst met het EVRM.
.

En juist die partijen werden zélf al ontelbare keren veroordeeld voor het schenden van de mensenrechten.
Kan het nog hypocrieter .........

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 mei 2016 om 22:37.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 22:47   #150
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak je geen zorgen : men zal je niet in den bak steken omdat je een lidkaarthouder van het blok bent, zelfs niet omdat je optrekt met voorpost of pegida. Je bent 100% veilig.
Ik zou daar iets op kunnen zeggen maar ga dat niet doen, later misschien.
Oud 3 mei 2016, 22:58   #151
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
In de media was zelfs te lezen dat het VB de kiemen van een burgeroorlog aan het zaaien is !
Zoek het maar in een andere richting, niet bij de boodschapper.

Citaat:
Met elk land waar zich een totale islamisering heeft voltrokken, ging het bergafwaarts. Hoe meer islamisering, hoe meer onrust, materiële en culturele armoede, conflicten tussen bevolkingsgroepen, bloedvergieten en andere ellende.

Nahed Selim is tolk en schrijfster. Haar laatste boek ’Allah houdt niet van vrouwen’ verscheen vorig jaar bij uitgeverij Houtekiet
Oud 4 mei 2016, 02:34   #152
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, niemand heeft die afweging gemaakt.
Citaat:
Men oordeelde in 1992 gewoon
dat het discours en specifiek het originele 70 punten plan dusdanig tegen de waarden van de maatschappij en het EVRM waren dat politieke partijen zich niet mochten laten lijmen om toch met hen bestuursakkoorden te maken op die plaatsen waar het moeilijk zou gaan. Want net daar zit de zwakte van de democratie :
Citaat:
voor geld danst den beer.
Het gevaar was niet denkbeeldig dat één of andere dorpsburgemeester met een moeilijke coalitiegenoot zou op het idee komen om die blokkers erbij te halen in ruil voor een schepenambt of zo.
Citaat:
Net daarom heeft men een gezamenlijke afspraak gemaakt.
Eb het siert de partijen, dat zij na al die jaren nog steeds hun woord gestand doen. Bart De Wever heeft zelfs nog persoonlijk een lokaal politicus die hier ook actief is op het forum buiten gesjot omdat hij wou zaken doen met het blok. Raus damit.
! 1992 ...... vorige eeuw dus ? als ik het goed versta leven de "niet " Vlaams Belangers nog in 1992 ? dat zegt al genoeg ....
Oud 4 mei 2016, 02:37   #153
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Nu begin ik het te snappen "waarom " het niet vooruit gaat met dit land ...... deze die aan de leiding zitten leven nog in de vorige eeuw ....
Oud 4 mei 2016, 04:24   #154
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
! 1992 ...... vorige eeuw dus ? als ik het goed versta leven de "niet " Vlaams Belangers nog in 1992 ? dat zegt al genoeg ....
Daar zit blijkbaar het probleem.
Oud 4 mei 2016, 04:26   #155
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu begin ik het te snappen "waarom " het niet vooruit gaat met dit land ...... deze die aan de leiding zitten leven nog in de vorige eeuw ....
Daar heb ik ernstige twijfels over.
Oud 4 mei 2016, 04:57   #156
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat blijft er nog over van het 70 punten programma? Het is bijna een kwart eeuw gelden.

Tweede vraag : wat is er van het 70 pinten plan al verwezenlijkt?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 05:07   #157
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is Philip Dewinter bereid om publiek en ondubbelzinnig te verklaren dat het 70 punten plan moreel fout was en een historische vergissing was ? Of blijft hij en zijn partij liever tot het einde in het cordon zitten ?
Oud 4 mei 2016, 05:09   #158
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Is Philip Dewinter bereid om publiek en ondubbelzinnig te verklaren dat het 70 punten plan moreel fout was en een historische vergissing was ? Of blijft hij en zijn partij liever tot het einde in het cordon zitten ?
Dat is geen antwoord op mijn 2 vragen. Niet dat je er moet op antwoorden hoor.
Oud 4 mei 2016, 05:11   #159
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Waarom moet Filip Dewinter dat doen? Als iemand dat moet doen is het de huidige voorzitter. Of moet Karel Dillen terug komen om het te doen?
Oud 4 mei 2016, 05:12   #160
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op mijn 2 vragen. Niet dat je er moet op antwoorden hoor.
Het betreft wel de beslissende vraag rond verderzetting of stopzetting van het cordon sanitaire. Erin blijven, of eruit stappen : het is een actieve keuze.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be