Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2016, 00:06   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Basken vormen een kleine minderheid in Frankrijk.

Van de Bretoenen beschouwt 22,5% zich eerder Bretoen dan Fransman en slechts 1,5% verwerpt resoluut het Franse etiket. De grootste groep ziet zichzelf als zowel Frans als Bretoens.

Globaliter mag je dus stellen dat Frankrijk etnisch relatief homogeen is.
Om dat te besluiten moet je dus de gom bovenhalen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 00:15   #142
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om dat te besluiten moet je dus de gom bovenhalen...
Volgens mij leg je die kaart verkeerd uit. Men weegt landen tegen elkaar af: van meer homogeen naar meer divers. Het gaat niet om een afweging ten opzichte van een volmaakte homogeniteit.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 00:19   #143
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja ja we weten het. Het VB heeft gelijk maar het is stront.
Waarom het stront is weten we niet want ze hebben gelijk.
Je begint nu zelfs totaal te hallucineren door te zeggen dat er niets mis is met de islam.
There are no Americans in Bagdad.
Schoof volgt gewoon Jambon.
Hopelijk gaat schoof ook niet van ons eisen dat we respect hebben voor de koran/islam.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 00:24   #144
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is dit een impliciete bevestiging van het feit dat het Vlaams Belang wel een invloed heeft en de gemoederen wel beroert. Je haalt geen zwaar middel boven als het CS om een partij te elimineren die toch "niets wordt" en "niets betekent". Het establishment beseft maar al te goed welke vernietigende kracht uitgaat van het Vlaams Belang, nl. door die thema's steeds weer te beroeren, waardoor ze in de geesten doordringen.

Denken we maar aan het 70-puntenprogramma waarin stond om asielzoekers met vliegtuigen terug te sturen. Schande sprak men er indertijd van. Nu stelt niemand zich daar nog vragen bij: zet illegalen op een vliegtuig en stuur ze terug.

Zo gaat het meestal: het Vlaams Belang lanceert iets, heel de politieke goegemeente haast zich om het te veroordelen om het dan, enkele jaren later, langs een achterdeur toch binnen te halen.
De nagel op de kop !
Oud 12 juni 2016, 00:37   #145
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat niet het beste bewijs dat "steriel oppositie voeren" toch vruchten afwerpt?

Bovendien komt het de N-VA ook goed uit dat ze zelf niet hebben bijgedragen aan die staatshervorming: "laat de anderen hun handen er maar aan vuil maken, wij zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele tekortkomingen van die hervorming."
In het Vlaams parlement keurden ze de staatshervorming wel mee goed.
Oud 12 juni 2016, 01:03   #146
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij leg je die kaart verkeerd uit. Men weegt landen tegen elkaar af: van meer homogeen naar meer divers. Het gaat niet om een afweging ten opzichte van een volmaakte homogeniteit.
Leg jij die kaart even juist?

Waar gaat het wél over?
Oud 12 juni 2016, 01:34   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad.

https://docs.vlaamsparlement.be/docs...5-12102011.pdf
Oud 12 juni 2016, 03:42   #148
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is veel te kort door de bocht, en dat is al meerdere keren uitgelegd op dit forum.
Je foutieve herhalingen maken dat ik de volgende keer nog harder zal roepen "nooit samenwerken met het Blok" als dat intern de nva eens voorgesteld zou worden door een brave maar te naïeve medemens.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 04:26   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is veel te kort door de bocht, en dat is al meerdere keren uitgelegd op dit forum.
Je foutieve herhalingen maken dat ik de volgende keer nog harder zal roepen "nooit samenwerken met het Blok" als dat intern de nva eens voorgesteld zou worden door een brave maar te naïeve medemens.

.
De N-VA heeft de staatshervotming dus niet goedgekeurd maar de Vlaamse regering voert ze wel uit?

Citaat:
18/03/16
Wat tegenvallers betreft verwijst Bourgeois naar een nadelig effect van de zesde staatshervorming. "Door de horizontale solidariteit gaat er een groter bedrag aan afdrachten van Vlaanderen naar Wallonië en Brussel. Dat bedrag wordt geraamd op 364 miljoen euro en is veel groter dan bij de begrotingsopmaak", legt Bourgeois uit.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-noemen.dhtml

Sinds wanneer heb jij "foutieve herhalingen" nodig om "niet met het Blok' te roepen? We hebben ook zonder jouw forumreclame door dat de voorkeur van de N-VA naar pertinent belgicistische partijen gaat, hoor.
Oud 12 juni 2016, 08:46   #150
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ge kunt u beter over uw eigen schizofrene houding zorgen maken dan over den Theo zijn want iemand die de N-VA, de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie noemt geeft daarmee aan dat hij erger is dan het gene wat hij "denkt" te bestrijden.
Klopt die benaming dan niet ?
Of moet het zijn Nieuwe Verkeerd begrepen Alliantie ?

Remember Sarah Smeyers in het federale parlement in 2012 !

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-dicht.dhtml#
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 08:48   #151
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
'Zijn beleid' zou helemaal anders zijn dan 'zijn beleid binnen de krijtlijnen van deze coalitie en die van Europa'.

En toen ze met twee man en een paardekop in het Vlaams parlement zaten, waren ze ook al mee de hoofdverantwoordelijke voor de panelensaga, nietwaar.
"Het is de schuld van N-VA!".
Prijkt de handtekening van Philippe Muyters dan niet onder het zonnepanelen contract van Jan De Nul en Fernand Huts ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 08:49   #152
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Theo Francken hoopt dat extreem rechts niet hoog zal scoren bij de volgende verkiezingen. Dat zou hij als een persoonlijke nederlaag ervaren.
In één adem vindt hij ook dat 'de mensen van extreem rechts' te lang in een hoekje zijn geduwd en dat de kritiek van extreem rechts op de vreemdelingeninvasie eigenlijk wel terecht is.
Ziezo.
Hopelijk is de houding van Theo Francken tov extreem rechts nu voor iedereen duidelijk.

Extreem rechts heeft eigenlijk gelijk, maar stem alstublieft niet voor extreem rechts.
-Theo Francken.
Hopelijk voor u ook duidelijk...
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 08:52   #153
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Roep jij maar Schoof.
Het VB is stront maar je weet niet waarom.
Ik kan wel uitleggen waarom de N-VA shit is.
We gaan die N-VA shitpartij terug naar de kiesdrempel voeren, misschien niet in één verkiezing maar toch zeker in 2.

Laatst gewijzigd door Pericles : 12 juni 2016 om 08:54.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 08:53   #154
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alsof West-Europa etnische homogene staten kent...
Oud 12 juni 2016, 08:53   #155
Mindset
Minister-President

Standaard

sedert de jaren 60 veel minder, en zeker de ex-koloniale landen
Oud 12 juni 2016, 08:55   #156
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Bokrijk komt niet terug...
(Ik twijfel er trouwens aan of het ooit bestaan heeft...)
vanwaar een verwijzing naar Bokrijk?
Oud 12 juni 2016, 09:04   #157
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Wat ik deze morgen op de radio hoorde: Jan Jambon heeft verklaard dat hij niet zinnens is druk uit te oefenen om Brussel tot een fusie van de zes politiezones te doen overgaan. De reden die Jambon aanhaalt is dat er nu eenmaal besloten werd om tijdens de legislatuur van deze regering geen communautaire of communautair gevoelige kwesties aan te snijden. Als N-VAer ben ik daar wel in ontgoocheld. Wanneer mag er dan wél over gepraat worden? Tijdens de verkiezingscampagne? Ik denk dat het extreem gevoelig ligt bij de MR omwille van de MR-burgemeesters in "la Capitale".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 09:08   #158
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is dit een impliciete bevestiging van het feit dat het Vlaams Belang wel een invloed heeft en de gemoederen wel beroert. Je haalt geen zwaar middel boven als het CS om een partij te elimineren die toch "niets wordt" en "niets betekent". Het establishment beseft maar al te goed welke vernietigende kracht uitgaat van het Vlaams Belang, nl. door die thema's steeds weer te beroeren, waardoor ze in de geesten doordringen.

Denken we maar aan het 70-puntenprogramma waarin stond om asielzoekers met vliegtuigen terug te sturen. Schande sprak men er indertijd van. Nu stelt niemand zich daar nog vragen bij: zet illegalen op een vliegtuig en stuur ze terug.

Zo gaat het meestal: het Vlaams Belang lanceert iets, heel de politieke goegemeente haast zich om het te veroordelen om het dan, enkele jaren later, langs een achterdeur toch binnen te halen.
Ik denk dat je de mensen onderschat. Ik althans heb geen partij nodig die thema's in mijn geest doet binnendringen. Ik maak zelf wal mijn analyses. En mijn analyse is: een ongebreidelde migratie van ongeschoolde en ongeletterde moslimapen heeft niets met menselijkheid van doen maar alles met een doelbewust project om Europeanen te verzwakken. IK heb niets tegen een gecontroleerde migratie waarbij deze migranten een meerwaarde betekenen voor ons land en continent, met seculier inburgerschap en participatie aan onze westerse waarden en normen. Ik ben zelf anti-liberaal en links-interventionalist en ik ben tegen elke vorm van fascisme zo ook het vreemdelingenfascime en islamisme. En dus fel anti-migrationist. Wie zegt dat het niet kan: links en anti-migratie? Wie mij extreemrechts noemt is nog blijven hangen in oude politieke tegenstellingen uit de jaren stillekes en moet zijn zienswijze dringend bijstellen en actualiseren..
Oud 12 juni 2016, 09:15   #159
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat ik deze morgen op de radio hoorde: Jan Jambon heeft verklaard dat hij niet zinnens is druk uit te oefenen om Brussel tot een fusie van de zes politiezones te doen overgaan. De reden die Jambon aanhaalt is dat er nu eenmaal besloten werd om tijdens de legislatuur van deze regering geen communautaire of communautair gevoelige kwesties aan te snijden. Als N-VAer ben ik daar wel in ontgoocheld. Wanneer mag er dan wél over gepraat worden? Tijdens de verkiezingscampagne? Ik denk dat het extreem gevoelig ligt bij de MR omwille van de MR-burgemeesters in "la Capitale".
Je bent een verstandig mens Quercus.
Blijf van die N-VA weg, het is een doodlopende straat.
Ik geef toe, ik heb ook even anders gedacht, maar De Wever is de grootste ontgoocheling in 100 jaar Vlaamse strijd.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 09:17   #160
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je bent een verstandig mens Quercus.
Blijf van die N-VA weg, het is een doodlopende straat.
Ik geef toe, ik heb ook even anders gedacht, maar De Wever is de grootste ontgoocheling in 100 jaar Vlaamse strijd.
idem
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be