![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien heeft Brood het laatste uit geprobeerd en is na het eerste van het te pletter slaan het laatste van het zweven toch nog gelukt.... ![]() Enfin: het is een mooie korte en sensationele dood. Beter dan langzaam weg te kwijnen in het bejaardentehuis.
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het poesje zo heet?
![]()
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou toch maar mijn best doen haar nog eenmaal te zien.
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Ja, die tijd nadert steeds dichterbij.
Afmaken wat ik gestart ben ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet omkijken, want anders val je voor eeuwig in de hel, zoals Orpheus.
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb eerder het gevoel dat het van buiten komt......hier bijvoorbeeld:
Ik lees dat ik Google account moet vernieuwen, wat hangt me nu weer boven het hoofd? Ik heb het maar even weggeklikt voor later. Heb jij ook zoiets?
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in feite moet ge lezen dat ze het minder nauw met uw privacy gaan nemen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Lees deze Nederlandstalige tekst eens door...
http://hansbogers.blog.com/2011/01/0...d-of-opiumwet/ ... en zeg me dan dat religie niet uit drugs zijn ontstaan. Het menselijk bewustzijn is getriggerd door drugs. Voorrang op godsdienstvrijheid of verbod op drugs? |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik behoef helemaal geen nieuwe diensten en krijg altijd de schrik als ik weer wat in moet vullen waar ik weer niks van begrijp.
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mijn mening in deze is dat men niet weet hoe de godsdienst is ontstaan. Mijn eigen mening daar over dat de godsidee al bij de dieren aanwezig moet zijn in een verhouding van de jongen tot de ouders, die voor hen "goden" zijn, dat wil zeggen: machtiger en liefde en bescherming bieden. Verder kan zich dat openbaren in de droom en bij de mens geprojecteerd worden in de natuur als een geesteswereld. Enzovoort, maar drugs zijn daarvoor niet per se noodzakelijk. En over mijn atoomtheorie is ook vaak gevraagd welke drugs ik gebruikt zou hebben, dit dan om mij daarmee in de maling te nemen. Waarmee de mensen dan zelf hebben erkend niet echt in drugs te geloven als een positief middel tot een helder verstand, maar dat het juist innerlijke verwarring zaait. Dus mijn mening in deze blijft dat het beter is het heldere en nuchtere verstand te gebruiken en dat de oude bijgelovige tijden met drugs voorbij zijn. Denken en begrijpen, dat is de grote kunst.
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Om het beter te zeggen: de religies zijn afgeleide van trips.
De openbaringen komen vanuit trips. Ze zijn aangepast om de onderdrukking beter toe te passen. Maar toen de mensen in de natuur geestverruimende middelen ontdekten, zo zijn de goden ontstaan. Daarna met het monotheïsme is dat veranderd naar één God. Sowieso zijn de aanwijzingen sterk genoeg om er in te geloven. Maar de vrijheid is niet. We leven nog steeds in onderdrukking, maar hebben het niet door omdat we er in geboren zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Je moet toch niets invullen? Enkel op ok klikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waarom hebben jullie 'vreemde' middelen nodig om -al dan niet efkes- van de wereld te zijn en zich te kunnen bezinnen over ....whatever? Die zogezegde 'geestesverruimende middelen' hebben intussen ook al bewezen dat dit niet altijd zo mooi afloopt. Dus nogmaals, waarom hebben jullie dat nodig? Doe nog eens een poging om mij te overtuigen dat dit 'nuttig' is. |
|
![]() |
![]() |