![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Welke is de invloed van NVA en haar voorlopers in de creatie van die onrendabele Belgische overheidstoestand? Laatst gewijzigd door pajoske : 4 oktober 2016 om 08:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De parken staan er vol van.
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maatschappij die u voor ogen hebt is er eentje dat steeds meer gaat gelijken op dat van de Sovjet-Unie destijds. Met hotels voorzien van goed functionerende liften, maar op elke etage zat een vrouwtje naast de toegang tot de lift met alsd opdracht te "waken" over het goede verloop van het liftgebruik. Volkomen nutteloos natuurlijk.
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag er zeker van zijn dat de resterende personeelsleden van ING nu weten dat ze kanonnenvoer zijn en vanaf nu enkel gedreven zijn door angst en prestatiedruk. Dat is een zeer nefaste situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat Noels en Vermeersch gisteren zeiden is dat de enige die dat in België tegenhoudt de overheid is met als argument "wij kunnen al die mensen toch niet werkloos maken". Dus krijg je het effect dat de privésector inkrimpt en nog zwaarder belast moeten worden om de ambtenarenzooi te onderhouden. Het gevolg is dat wij dan collectief de afgrond ingaan. Die vrouw aan de lift zit in de ambtenarij en niet in de privé. U bent statutair, toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- jullie mogen niet op brugpensioen - jullie blijven allemaal beschikbaar - jullie hoeven geen angst te hebben want Muyters is jullie "profielen" aan het "matchen" - Vlaanderen heeft 10.000den openstaande betrekkingen Ik zal zeggen wat er gaat gebeuren : - de overheid gaat met het grootste gedeelte vd ontslagpremies lopen - de ontslagpremies zullen opgegeten moeten worden (velen gaan gedurende tientallen maanden tot enkele jaren geen werkloosheids-/ziekteuitkering ontvangen) - de ontslagen mensen moeten tot 7.000 Euro afstaan van hun premie om outplacement te volgen - dit gaat niemand helpen (95% van die outplacement-begeleiders zijn zelf werkzoekend aangezien zij maar een zeer korte opdracht met deeltijds karakter hebben en veelal op zelfstandige basis in bijberoep werken) - in de eerste fase gaan jullie zich kapot solliciteren en in de tweede fase gaan jullie de overlevingsstrijd voeren om niet geschorst te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dramatische golf van ontslagen bij de Belgische ING-tak heeft ook en vooral te maken met het overdadig aantal bankkantoren en -kantoortjes. Toen ING in de België binnentrad is dat gebeurd via overname van de Bank van Brussel. Die zat, zoals alle Belgische banken destijds, met een kantoortje in iedere dorp, zelfs de meest landelijke. Dit zal onherroepelijk voor een groot gedeelte verdwijnen. Dat proces is overigens reeds een hele tijd bezig. Bejaarde mensen zijn daar dan dikwijls de pineut van. Die zullen zich dan moeten laten helpen. Dat geldt overigens niet voor alle bejaarden. Het hangt in de eerste plaats af van uw opleiding en uw voorbije loopbaan. Ik ben zelf evenzeer een "bejaarde" (79). Gelukkig heb ik een loopbaan gehad waarbij ik vrij vroeg moest omgaan met computers, ook al ben ik geen informaticus. Internet-bankieren is voor mij tot op heden geen probleem. Maar ik kan mij voorstellen dat dit sommige mensen afschrikt. Overigens, ik heb familieleden die nog ouder zijn en die als 70+ de moed hebben gehad om lessen te volgen en nu vlotjes met de computer omgaan.
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat jij voorstelt, dat een bedrijf een maatschappelijke plicht heeft om bezigheidstherapie te organiseren voor werknemers die het niet nodig heeft, is ontzettend wereldvreemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt niet er is nog altijd een positief saldo van tienduizenden privé werknemers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maatregelen van Di Rupo werpen hun vruchten af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen staart zich blind als er klappen vallen bij een grote maar 2 op de 3 werknemers werken in een KMO. Daar ligt dan ook de positieve balans het hoogst. 2016 zou zelf een record jaar worden van tewerkstelling in KMO's. Als één KMO een werknemer aanwerft is dat natuurlijk geen nieuws maar als tienduizenden dat doen buigt de balans wel door.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Over welke jobs spreekt U : dienstencheques, interim, deeltijds, pwa, studentenarbeid, flexijobs, jobs op zelfstandige basis, hamburgerjobs, stage, opleiding, sociale tewerkstelling, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
wat ik op dit forum al 'tig keer op dit forum heb gezegd: de trickle-down-economy theorie WERKT NIET!. zoals ING nog maar eens bewijst: Ze nemen gewoon die cadeaus en keren die uit als dividenten aan hun aandeelhouders, of ze nemen die cadeaus en investeren in digitalisatie zodat er MINDER jobs zijn. welke naïevelingen geloven er nog in de trickle-down-economy?
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 4 oktober 2016 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zoiets bij een privé firma gebeurt dan is dat hoofdzakelijk spijtig voor de firma zelf en heeft dat veel minder impact op de economie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien U enkel kmo's wenst, mij niet gelaten, maar dan zal je alle uitkeringen met 70% moeten verminderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens nergens gesteld dat ik enkel KMO's wil, dat wordt hier onzin in het kwadraat! Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 oktober 2016 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De bijdrage SZ en belastingen hangen af van wat je verdient en in een multinational verdien je meer dan in een KMO. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |