![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://statbel.fgov.be/nl/binaries/O...325-106851.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en kijk gebeuren er significant minder ongevallen in brabant versus the far west flanders ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog wat.
In de eindejaarsperiode kun je gratis met de bus naar Brugge. Iemand stapte dus gewoon op en liep door. Mensen lief! Het kot te klein. Jamaar, het is toch gratis? DAT WIL NOG ALTIJD NIET ZEGGEN DAT JE JE ABONNEMENT NIET MOET LATEN ZIEN!!!
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 30 december 2016 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gaan ze ook zo'n borden plaatsen bij iedere overgang van de gewestgrenzen ? In Wallonië en Brussel blijft het bij nader inzien 90 km/u buiten bebouwde kom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn laatste snelheidsboete heb ik gehad op een stuk weg van ongeveer 1 km tussen velden en bossen waar welgeteld 3 huizen staan. Ze hadden daar ook 50 ingevoerd. Toen heb ik toch eventjes wtf gezegd. Met 70 heb ik weinig problemen, maar zo maar in het wilde weg 50 en 30 te gaan zetten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, dergelijke borden vind je alleen langs grote toegangswegen. Niet bij een onooglijk plattelandsbaantje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat komt natuurlijk omdat onder alle Vlaamse dialecten, het Antwerps dialect het dichtst aanleunt bij het AN. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anders voelt de makak zich gekwetst en slaat de chauffeur lens. Of dood. Zoals dat in Antwerpen is gebeurd. Daarom is dat.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 30 december 2016 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een tijdje geleden stonden er foto's op internet van wegen in Brussel om aan te tonen dat die aan een zijde slecht onderhouden waren door het Brusselse gewest, en aan de andere goed door het Vlaamse gewest. Ge moet dus goed gaan opletten aan welke zijde van de weg welke wetgeving geldt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Een van die groene zones: verbindingsweg tussen 2 dorpen, midden door het bos, 5 kilometers lang geen huis te zien. Als ge daar in het donker rijdt is de kans groter dat ge daar een everzwijn ziet dan een fietser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat win je er mee om 90 dan wel 70 te rijden op een stukje van vijf kilometer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat win je er mee om 90 dan wel 70 te rijden op een stukje van vijf kilometer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je maitresse dus een dorp verder woont, dan heb je 60 seconden bonus. Dat is de tijd om een condoom te pakken en te zingen: ik verpak mijn fluit, alvorens ik spuit. Zéér veilige reflex. Maar echt : die minuut zal de pret toch niet bederven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vaak zetten te lage snelheidsbeperkingen aan tot minder alert zijn, afwezigheid, sms- of gsm-gedrag, bumperkleven, roekeloos inhalen, enz.
Uit Denemarken die (toen) op bepaalde wegen hun algemene 80-limiet naar 90 kmh verhoogt heeft met succes. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2016 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als u het over grenzen heb van de gewesten: nee, daar staan geen borden, ook niet bij de grote gewestwegen en snelwegen. Wegens divergerend verkeersbeleid in de verschillende gewesten zal het nodig zijn dergelijke maatregelen aan de gewestgrenzen aan te kondigen (anders is dit bewust desinformatie) - en dan heb ik het niet over grenzen bij plattelandswegen, maar wel over de grotere verkeersassen.
|
![]() |
![]() |