![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk niet dat TFHM vindt dat daar iets mis mee is. Het is Vlijmscherp die geen blijf weet met zijn butthurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omgekeerde bewijslast ???
![]()
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar mijn aanvoelen is jahjah veel te ver gegaan, ik vind dat DS gelijk heeft dat ze zich daarvan distantieert. We staan hier niet pamfletjes uit te delen aan een studenten resto in gent maar we lezen wel een columnist van een toonaangevende centrum-rechtse krant waar een auteur het nodig acht om direct na een aanslag op militairen in burger door een terrorist dat te vergoelijken. Er zijn grenzen... Van mij mocht hij nog 25 columns schrijven over de arme palestijnen, maar geen vergoelijkende en quasi applaudisserende praat over iets wat gewoon moorddadig terrorisme is. Het moet voor een hoofdredacteur een moeilijke afweging zijn, waar hij de lijn trekt om zijn medium te laten gebruiken voor polariserende standpunten. Maar vier mensen verpletteren met een truck, en dat dan nog wat gaan relativeren maakt die taak een heeel stukje gemakkelijker. Wat ik even belangrijk vind is duidelijk afstand nemen van het saucissenvolk van het blok dat jahjah zijn scalp viert gewoon omdat hij een vuilgebekte mocro is die hun eigen gauleiters alle hoeken van de kamer laat zien tijdens een debat. En dat ze nu blij zijn dat hij door zijn (domme...) en bijna suicidaire move zichzelf buiten het debat heeft gezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik wel zeer grote problemen mee heb is waarom het juist nu gebeurt. Hij heeft blijkbaar een aantal dingen gezegd die niet mogen gezegd worden alhoewel ze gisteren op TV door 2 academici bevestigd werden: 1) Israel is een bezetter 2) Een bezet volk heeft het recht om zich te verzetten En dat is natuurlijk waar het allemaal om draait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() Is de vrijheid van meningsuiting van Abou Jahjah dan geschonden?
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() Ja.
![]() |
#152 |
Minister-President
|
![]() Is dat niet de linkse definiëring van vrijheid van meningsuiting? Zo is racisme een mening. Toch bepleit verdeeld links unisono voor muilkorfwetten.
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() Et alors?
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet toch even goed als ik dat er wel heel wat meer bij kwam te kijken dan jouw samenvatting in 2 regels ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe je 'verzet' dan interpreteert is een andere zaak. Hij suggereert dat je met stickers van Hamas en een geweer goed zichtbaar moet rondlopen, maar dat is natuurlijk flauwekul. Op het einde zegt hij ook dat 'het zo simpel' niet is. Voor de goede orde: ik ben een pacifist, dus ik ben tegen dat soort aanslagen, maar ik kan mij indenken dat er mensen zijn zoals David Ben Gurion die er anders over denken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Minister-President
|
![]() U verwerpt dus altijd het gebruik van geweld? Altijd?
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Ja, dat doen pacifisten. Dat betekent dat je dan ook geen geweld kan gebruiken voor:
1 het verdedigen van je eigen waarden 2 ter zelfverdediging. Je bent dus volkomen weerloos als pacifist. Je kan dat aan jezelf opleggen, en dat vind ik bewonderenswaardig. Maar je kan het aan niemand anders opleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 januari 2017 om 20:34. |
||
![]() |
![]() |