Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 24 november 2004, 12:47   #141
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
En ook minder, maar ja je hebt gelijk, rijke mensen stelen slimmer, worden dus minder snel gepakt en als ze toch gepakt worden hebben betere advocaten waardoor de kans op gevangenis nog minder word. Kijken hoeveel mensen van een bepaalde groep dus in de gevangenis zitten is dus redelijk onzinnig.

Ik heb nooit gezegd dat arm zijn=dief of crimineel . De meeste armen die niet stelen bewijzen dat.
fraudeurs worden ook gepakt K9... zie maar naar Waasmunster...

Onzinnig zoals Van San... als je die niet au serieux neemt wie dan wel ?!

je moet je met iets bezighouden dat geld opbrengt...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 24 november 2004, 13:12   #142
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
fraudeurs worden ook gepakt K9... zie maar naar Waasmunster...
Af en toe eentje

Citaat:
Onzinnig zoals Van San... als je die niet au serieux neemt wie dan wel ?!
Van san is een heilige of zo? Zij kreeg gewoon een opdracht van de regering, de opdracht was verkeerd niet het onderzoek van van san.

Citaat:
je moet je met iets bezighouden dat geld opbrengt...
Ben je nu criminelen aan het goedpraten?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 24 november 2004, 14:06   #143
Extinct
Partijlid

Extinct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit doet wel terzake als jij hier conclusies gaat uittrekken naar alle allochtonen in belgie.
Waar trek ik conclusies naar alle allochtonen in België. Dit is jou veralgemening Ik geef enkel de cijfers en probeer er wijzer uit te worden. Jij hebt dit vertaald naar een aanval op alle allochtonen.
Ik duid zelfs op het verschil tussen turkse allochtonen en marokkaanse allochtonen. (Dit zijn de grootste groepen). Doet men bv de berekening voor italie (derde grootste groep) dan komt men op een factor X2.

Citaat:
Je hebt gewoonweg geen idee hoeveel allochtonen in de gevangenis zit, je kan enkel zeggen hoeveel niet belgen.
Inderdaad, daarom doe ik er geen uitspraken over. Is er volgens jou dan een verschil tussen autochtone en allochtone belgen?
Citaat:
De cijfers over het aantal allochtonen schommelen tussen de 35 en de 45% Verre van de 80% zoals sommige hier zeggen.
aantal allochtonen waar? 35% a 45% van wat? 80% van wat? Gelieve een duidelijke beschrijving te geven van de getallen die je geeft.
Citaat:
Waarom? Dat zegt juist niks, je moet de totale bevolkingsgroep meerekenen .
Wat bedoel je met de totale bevolkingsgroep meerekenen?
Citaat:
Ik zou trouwens kijken naar veroordeelden niet naar gevangenispopulatie, het is niet omdat iemand niet in de gevangenis zit dat hij geen crimineel is. Als je daarnaar zou kijken zou je ene heel ander beeld krijgen.
Kan je hier cijfers over geven? Trouwens hier geldt weer hetzelfde. Bij alle bevolkingsgroepen zitten criminelen die niet in de gevangenis zitten.
Citaat:
Dit viel jou op, ik geef je ene verklaring.
Kan je die verklaring staven?
Misschien kan je wel stellen dat er meer kansarme allochtonen als autochtonen zijn maar dit verklaard dan nog altijd niet het verschil tussen de marokkanen enerzijds en de turken en italianen anderzijds.
Oud 24 november 2004, 14:15   #144
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Extinct
Waar trek ik conclusies naar alle allochtonen in België. Dit is jou veralgemening Ik geef enkel de cijfers en probeer er wijzer uit te worden. Jij hebt dit vertaald naar een aanval op alle allochtonen.
Ik duid zelfs op het verschil tussen turkse allochtonen en marokkaanse allochtonen. (Dit zijn de grootste groepen). Doet men bv de berekening voor italie (derde grootste groep) dan komt men op een factor X2.
Je doet het weer, je hebt geen idee hoeveel allochtonen van turkse afkomst er in belgie zijn of hoeveel er in de gevangenis zitten maar toch zeg je dit.

Citaat:

Inderdaad, daarom doe ik er geen uitspraken over. Is er volgens jou dan een verschil tussen autochtone en allochtone belgen?
Tuurlijk is er een verschil

Citaat:
aantal allochtonen waar? 35% a 45% van wat? 80% van wat? Gelieve een duidelijke beschrijving te geven van de getallen die je geeft.
35 a 45% allochtonen (van gelijk welke afkomst) op de hele gevagneis populatie.

De 80% komt van hierboven in de thread.

Citaat:
Wat bedoel je met de totale bevolkingsgroep meerekenen?
Dat je alle belgen van turkse afkomst of turken die in belgie moet meetellen, niet enkel diegene met de turkse nationaliteit.

Citaat:
Kan je hier cijfers over geven? Trouwens hier geldt weer hetzelfde. Bij alle bevolkingsgroepen zitten criminelen die niet in de gevangenis zitten.
Kan je die verklaring staven?
Nee niet echt, puur gevoel autochtonen doen andere soorten misdaad (het van san rapoort bv toont dit aan), misdaden die minder kans maken op gevangenisstraffen.

Citaat:
Misschien kan je wel stellen dat er meer kansarme allochtonen als autochtonen zijn maar dit verklaard dan nog altijd niet het verschil tussen de marokkanen enerzijds en de turken en italianen anderzijds.
Waarom niet? Ook tussen allochtonen zullen er rijkere en armere groepen zijn, italianen zijn hier langer en italie is een rijker land die zullen dus gemiddeld gezien rijker zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 24 november 2004, 14:17   #145
Extinct
Partijlid

Standaard

Citaat:
En ook minder, maar ja je hebt gelijk, rijke mensen stelen slimmer, worden dus minder snel gepakt en als ze toch gepakt worden hebben betere advocaten waardoor de kans op gevangenis nog minder word. Kijken hoeveel mensen van een bepaalde groep dus in de gevangenis zitten is dus redelijk onzinnig.
En verklaard dit dan het verschil tussen de turken en marokkanen of tussen de italianen en marokkanen?
Als verklaring geef je hier trouwens discriminatie in het rechtssysteem.

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat arm zijn=dief of crimineel . De meeste armen die niet stelen bewijzen dat.
Dan kan je dit ook niet als verklaring gebruiken voor het verschil tussen vreemdelingen en belgen wat betreft de vertegenwoordiging in het gevangenispopulatie.
Oud 24 november 2004, 14:52   #146
Extinct
Partijlid

Standaard

Citaat:
Je doet het weer, je hebt geen idee hoeveel allochtonen van turkse afkomst er in belgie zijn of hoeveel er in de gevangenis zitten maar toch zeg je dit.
Nee ik zeg dit niet. Ik maak een vergelijken op basis van beschikbare cijfers. Vanuit de bronnen (die ik vermeld heb) maak ik een vergelijking tussen het aandeel van vreemdelingen in de gevangenis tov vreemdelingen in de totale bevolking. Jij bent met het argument gekomen over genaturaliseerde allochtonen op de proppen gekomen zonder het met cijfers te staven. Je hebt zelfs beweerd dat er meer genaturaliseerde turken als genaturaliseerde marokkanen zijn, zonder bronnen en zonder een vergelijking te maken met de gevangenispopulatie.
Als dit dan al een verschil zou maken in de lijn van jou argumentatie dan wil dit zeggen dat er proportioneel veel meer genaturaliseerde turken in de gevangenis zitten als genaturaliseerde marokkanen.

Citaat:
Tuurlijk is er een verschil
En wat is dan dit verschil?

Citaat:
35 a 45% allochtonen (van gelijk welke afkomst) op de hele gevagneis populatie.

De 80% komt van hierboven in de thread.
Klopt (43% volgens de cijfers)

Citaat:
Dat je alle belgen van turkse afkomst of turken die in belgie moet meetellen, niet enkel diegene met de turkse nationaliteit.
Net als je alle belgen van X afkomst moet meetellen (vul X zelf in) en je moet die dan ook meetllen in de gevangenispopulatie hé.

Citaat:
Nee niet echt, puur gevoel autochtonen doen andere soorten misdaad (het van san rapoort bv toont dit aan), misdaden die minder kans maken op gevangenisstraffen.

Waarom niet? Ook tussen allochtonen zullen er rijkere en armere groepen zijn, italianen zijn hier langer en italie is een rijker land die zullen dus gemiddeld gezien rijker zijn.
Welke italianen zijn hier langer? De genaturaliseerde of niet genaturaliseerde?
Wat verklaard dan het verschil tussen turken en marokkanen. Het land van herkomst heeft ongeveer dezelfde rijkdom.
Oud 24 november 2004, 15:08   #147
k9

Standaard

Citaat:
Nee ik zeg dit niet. Ik maak een vergelijken op basis van beschikbare cijfers. Vanuit de bronnen (die ik vermeld heb) maak ik een vergelijking tussen het aandeel van vreemdelingen in de gevangenis tov vreemdelingen in de totale bevolking.
Je bronnen zijn onvoledig , je kan dus geen vergelijking maken.

Citaat:
Jij bent met het argument gekomen over genaturaliseerde allochtonen op de proppen gekomen zonder het met cijfers te staven. Je hebt zelfs beweerd dat er meer genaturaliseerde turken als genaturaliseerde marokkanen zijn, zonder bronnen en zonder een vergelijking te maken met de gevangenispopulatie.
Als dit dan al een verschil zou maken in de lijn van jou argumentatie dan wil dit zeggen dat er proportioneel veel meer genaturaliseerde turken in de gevangenis zitten als genaturaliseerde marokkanen.
Ik zeg juist dat er geen cijfers zijn, dus met cijfers afkomen zal een beetje moelijk zijn

Alle dan denk hier eens over na: in belgie zijn er een 350 a 450 000 moslims. Als je de turken, marokanen en nog wat andere nationaliteiten (die meestal moslim zijn) optelt kom je op nog geen 200 000. Waar komen dus al die andere moslims vandaan? Juist dat zijn de genaturaliseerde of 2e 3e ... generatie allochtonen.

Hoeveel dat er zijn is onbekend, hoeveel er in de gevangenis zitten ook.

Citaat:
En wat is dan dit verschil?
AUtochtoon is iemand die van deze streek afkomstig is allochtoon niet?

Citaat:
Welke italianen zijn hier langer? De genaturaliseerde of niet genaturaliseerde?
Allebei

Citaat:
Wat verklaard dan het verschil tussen turken en marokkanen. Het land van herkomst heeft ongeveer dezelfde rijkdom.
Niet echt turkije is bijna dubbel zo rijk (4000$PPP tegenover 7000$PPP)

k9 is offline  
Oud 24 november 2004, 16:40   #148
Extinct
Partijlid

Standaard

Citaat:
Je bronnen zijn onvoledig , je kan dus geen vergelijking maken.
Voor de vergelijking die ik maak zijn ze wel volledig
Citaat:

Alle dan denk hier eens over na: in belgie zijn er een 350 a 450 000 moslims. Als je de turken, marokanen en nog wat andere nationaliteiten (die meestal moslim zijn) optelt kom je op nog geen 200 000. Waar komen dus al die andere moslims vandaan? Juist dat zijn de genaturaliseerde of 2e 3e ... generatie allochtonen.
Wie spreekt er hier in godsnaam over moslims. Ik heb hier nergens iets over moslims gezegd.

Citaat:
Hoeveel dat er zijn is onbekend, hoeveel er in de gevangenis zitten ook.
Maar goed laten we er dan wat cijfers bijhalen om proberen te corrigeren
Citaat:
bron:http://www.flwi.ugent.be/cie/RUG/kanmaz3.htm

.... in 1998 werd het totaal aantal moslims op 350.000 geschat, inclusief bekeerlingen. Uit cijfers van begin jaren '90[5] bleek dat de meerderheid afkomstig is uit de Maghreb, (nl. 164.900 Marokkanen, 8.300 Tunesiërs en 12.400 Algerijnen) en een kleine 100.000 uit Turkije. Volgens de meest recente schattingen maken ze 3.6% uit van de Belgische bevolking.
Jij zegt 450000. Goed laten we dit extrapoleren.
Marokanen = 210000
Turken = 128000

Om jou stelling te ondersteunen zullen we ervan uitgaan dat alle genaturaliseerde allochtonen braaf zijn en niet in de gevangenis zitten.

dan heeft men
2% tov 11,2% voor de marokkanen =X 5,6
1,2% tov 2,8% voor de turken =X 2,3

Dit is een nog groter verschil.

Als men dit gelijk wil trekken (dus allebei X 5,6) wil dit zeggen dat er 652 belgen in de gevangenissen van turkse afkomst zijn zijnde 2,9% van de totale gevangenispopulatie.

Citaat:
AUtochtoon is iemand die van deze streek afkomstig is allochtoon niet?
En wat is de relevantie in mijn vergelijking?

Citaat:
Niet echt turkije is bijna dubbel zo rijk (4000$PPP tegenover 7000$PPP)
De cijfers zijn 4000 tov 6700. Als je ze dn geeft gelieve ze correct te geven en dan ook de cijfers voor belgie erbij te geven, namelijk 29000. In vergelijking met het land waar ze verblijven is er niet zoveel verschil met het land waar ze vandaan komen.

Laatst gewijzigd door Extinct : 24 november 2004 om 16:41.
Extinct is offline  
Oud 24 november 2004, 17:02   #149
k9

Standaard

Citaat:
Wie spreekt er hier in godsnaam over moslims. Ik heb hier nergens iets over moslims gezegd.
90% van de moslims in belgie komen van turkije en marroka. Aan de hand van die cifers kan je dus goed zien hoeveel allochtonen turken of marokanen hier zijn. Niet perfect verre van maar zoals ik al zei preciese cijfers bestaan niet.

Citaat:
Maar goed laten we er dan wat cijfers bijhalen om proberen te corrigeren
Jij zegt 450000. Goed laten we dit extrapoleren.
Marokanen = 210000
Turken = 128000
Hmml als ik hier kijk :

http://www.antiracisme.be/nl/cijfers/cijfers.htm

Turken: 90 000
marokanen : 45 000

Citaat:
Om jou stelling te ondersteunen zullen we ervan uitgaan dat alle genaturaliseerde allochtonen braaf zijn en niet in de gevangenis zitten.

dan heeft men
2% tov 11,2% voor de marokkanen =X 5,6
1,2% tov 2,8% voor de turken =X 2,3

Dit is een nog groter verschil.
Ja en? Het gaat mij niet over het verschil of hoe groot dat is maar dat je niet juist kunt bepalen hoe groot het aandeel van allochtone criminelen is.

Zitten er procentueel meer allochtonen dan autochtonen in de gevangenis : ja en dat is zowat alles wat je kan zeggen zonder grondige studie met grondige cijfers.

k9 is offline  
Oud 24 november 2004, 17:04   #150
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
90% van de moslims in belgie komen van turkije en marroka. Aan de hand van die cifers kan je dus goed zien hoeveel allochtonen turken of marokanen hier zijn. Niet perfect verre van maar zoals ik al zei preciese cijfers bestaan niet.

Hmml als ik hier kijk :

Ja en? Het gaat mij niet over het verschil of hoe groot dat is maar dat je niet juist kunt bepalen hoe groot het aandeel van allochtone criminelen is.

Zitten er procentueel meer allochtonen dan autochtonen in de gevangenis : ja en dat is zowat alles wat je kan zeggen zonder grondige studie met grondige cijfers.
[SIZE=4]ongeveer 10 keer zoveel[/SIZE]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 24 november 2004, 17:06   #151
k9

Standaard

Citaat:
[size=4]ongeveer 10 keer zoveel[/size]
ja ja koest jong, ga nog een beetje propaganda lezen op de VB website.

k9 is offline  
Oud 24 november 2004, 18:01   #152
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen rapport Van San... onafhankelijk rapport van uit Nederland
ancapa is offline  
Oud 24 november 2004, 19:02   #153
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En van waar komt Uw propaganda? Uit de pravda?
fernand is offline  
Oud 25 november 2004, 08:17   #154
Extinct
Partijlid

Standaard

Citaat:
Klopt en die cijfers heb ik dan gebruikt om de bekende cijfers over niet genaturaliseerde allochtonen aan te passen. Let wel, jij bent degene die zei dat genaturaliseerde allochtonen in rekening moesten gebracht worden.

Citaat:
Hmml als ik hier kijk :

Je moet wel weten wat je wil hé. Eerst zeg je dat de genaturaliseerde allochtonen in rekening moet brengen en dan geef je de cijfers voor niet genaturaliseerde allochtonen. Wat probeer je nu te bewijzen?

Citaat:

Ik ben vertrokken van bestaande cijfers over niet genaturaliseerde allochtonen. Ik maak namelijk geen verschil tussen allochtone en autochtone belgen. Belgen zijn Belgen[size=4].[/size]
Jij bent degene die die genaturaliseerde allochtonen erbij gehaald heeft.

Zitten er procentueel meer marokkanen als turken in de gevangenis : Ja, en dit is wat ik zei met duidelijke cijfers.
Oud 25 november 2004, 08:33   #155
k9

Standaard

Citaat:
neen rapport Van San... onafhankelijk rapport van uit Nederland
nee simpele Van san rapport was 1/3e van een studie over allochtonen jeugdcriminaliteit besteld Marc Verwilghen (toenmalig minister van justitie) en uitgevoerd door een nederlandse onderzoekster Van San.

k9 is offline  
Oud 25 november 2004, 08:40   #156
k9

Standaard

Citaat:
Klopt en die cijfers heb ik dan gebruikt om de bekende cijfers over niet genaturaliseerde allochtonen aan te passen. Let wel, jij bent degene die zei dat genaturaliseerde allochtonen in rekening moesten gebracht worden.
Natuurlijk , toch logisch zou ik denken? Je kan net zo goed alleen die tussen 25 en 35 jaar meetellen , dat is net zo onvolledig.

Citaat:
Je moet wel weten wat je wil hé. Eerst zeg je dat de genaturaliseerde allochtonen in rekening moet brengen en dan geef je de cijfers voor niet genaturaliseerde allochtonen. Wat probeer je nu te bewijzen?
Ik vind het raar dat de bron die ik zag zoveel verschillen van jouw bron. Daarom dat ik het zeg, hopelijk mag dat nog?

Citaat:
Ik ben vertrokken van bestaande cijfers over niet genaturaliseerde allochtonen. Ik maak namelijk geen verschil tussen allochtone en autochtone belgen. Belgen zijn Belgen[size=4].
[/size]

[size=4]Euh een [/size][size=2]niet genaturaliseerde allochtooon is geen belg? [/size]

Citaat:
Zitten er procentueel meer marokkanen als turken in de gevangenis : Ja, en dit is wat ik zei met duidelijke cijfers.
Dat kan niet want je hebt geen duidelijke cijfers over allochtonen in belgie en n de gevangenis. In frankrijk zullen er ook meer belgen in gevangenis zitten als amerikanen dat zegt niks.

Laatst gewijzigd door k9 : 25 november 2004 om 08:44.
k9 is offline  
Oud 25 november 2004, 10:07   #157
Extinct
Partijlid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk , toch logisch zou ik denken? Je kan net zo goed alleen die tussen 25 en 35 jaar meetellen , dat is net zo onvolledig.
Maar daar gaat het nu net om en dit probeer ik al X posten uit te leggen. Ik vergelijk niet genaturaliseerd met niet genaturaliseerd.

Citaat:
Ik vind het raar dat de bron die ik zag zoveel verschillen van jouw bron. Daarom dat ik het zeg, hopelijk mag dat nog?
Tuurlijk mag dat, Maar had je de moeite gedaan om de bronnen te bekijken dan merk je dat jou cijfers van 2002 zijn en de mijne van 2003. Ik zie trouwens nog altijd niet wat dit bijdraagt tot de discussie.

Citaat:
[/size]

[size=4]Euh een [/size][size=2]niet genaturaliseerde allochtooon is geen belg? [/size]
Inderdaad, een niet genaturaliseerde allochtoon is geen belg. Het is een marokkaan of turk of italiaan of nederlander of amerikaan of....
Daarom dat ik geen onderscheid maak tussen allochtone en autochtone belgen. Belgen zijn belgen. Ik vergelijk groepen die de belgische nationaliteit niet hebben en daar zijn wel duidelijke cijfers over.
Citaat:
Dat kan niet want je hebt geen duidelijke cijfers over allochtonen in belgie en n de gevangenis. In frankrijk zullen er ook meer belgen in gevangenis zitten als amerikanen dat zegt niks.
Ik heb wel duidelijke cijfers over het aantal niet genaturaliseerde allochtonen in belgie (zie http://statbel.fgov.be/pub/d2/p202y2003_nl.pdf
) en in de gevangenis (zie http://www.kbs-frb.be/files/db/NL/P...vangenissen.pdf) Daarom kan ik perfect zeggen dat er procentueel meer marokkanen dan turken in de gevangenis zitten. Ik heb overigens met jou schatting van het aantal allochtone belgen en correctie van de berekening gemaakt en kwam op een nog groter verschil uit. Om een procentueel evenwicht te hebben kan het niet anders dan dat er meer turkse belgen in de gevangenis zitten als marokkaanse belgen. Men kan dit perfect bereken.

Om procentueel evenwicht te bereiken
Als er 0 marokkaanse belgen in de gevangenis zitten dan moeten er 652 turkse belgen in zitten.
Als er 100 marokkaanse belgen in de gevangenis zitten dan moeten er 712 turkse belgen in zitten.
Als er 500 marokkaanse belgen in de gevangenis zitten dan moeten er 952 turkse belgen in zitten.
Als er 1000 marokkaanse belgen in de gevangenis zitten dan moeten er 1252 turkse belgen in zitten.

Dit zijn evenveel genaturaliseerde als niet genaturaliseerde marokanen in de gevangenis en 4,6 X meer genaturaliseerde turken als niet genaturaliseerde Turken.

Dus jij zegt dat mijn stelling niet correct is dus dat er procentueel minstens evenveel turken als marokkanen in de gevangenis zitten. Het bovenstaande bewijst dat dit enkel kan als er meer turkse belgen als marokkaanse belgen in de gevangenis zitten.
Oud 25 november 2004, 12:53   #158
k9

Standaard

Citaat:
Maar daar gaat het nu net om en dit probeer ik al X posten uit te leggen. Ik vergelijk niet genaturaliseerd met niet genaturaliseerd.
En ik probeer je al enkele posts uit te leggen dat dit compleet nutteloos is, je kan net zo goed die met blond haar nemen.

Citaat:
Tuurlijk mag dat, Maar had je de moeite gedaan om de bronnen te bekijken dan merk je dat jou cijfers van 2002 zijn en de mijne van 2003. Ik zie trouwens nog altijd niet wat dit bijdraagt tot de discussie.
Zo'n groot verschil kan niet enkel door een verschil van 1 jaar. Of denk je echt dat er 50 000 turken in 2003 bijgekomen zijn?

Citaat:
Daarom kan ik perfect zeggen dat er procentueel meer marokkanen dan turken in de gevangenis zitten.
Wat op zich niks zegt en dus nutteloos is. Er zitten ook meer rechtshandigen dan linkshandigen in de gevangenis een nieuw topic misschien?

Citaat:
Ik heb overigens met jou schatting van het aantal allochtone belgen en correctie van de berekening gemaakt en kwam op een nog groter verschil uit. Om een procentueel evenwicht te hebben kan het niet anders dan dat er meer turkse belgen in de gevangenis zitten als marokkaanse belgen. Men kan dit perfect bereken.
En daar kom je al dichter tegen cijfers die werkelijk iets betekenen. De discussie moet daarover gaan .

k9 is offline  
Oud 25 november 2004, 14:07   #159
Extinct
Partijlid

Standaard

Citaat:
En ik probeer je al enkele posts uit te leggen dat dit compleet nutteloos is, je kan net zo goed die met blond haar nemen.
Maar je zegt niet waarom dit nutteloos is. De discussie gaat hier niet over mensen met blond haar, of links of rechtshandigen. Het gaat over verschillende nationaliteiten en hun "vertegenwoordiging" in de gevangenispopulatie.

Citaat:
Zo'n groot verschil kan niet enkel door een verschil van 1 jaar. Of denk je echt dat er 50 000 turken in 2003 bijgekomen zijn?
Vanwaar komt die 50000 nu weer?

2002 (jouw cijfers): 90000 marokkanen, 45000 turken.
2003 (NIS) : 83631 morokkanen, 42562 turken
Cijfers moslimexecutive : 164000 marokkanen, 100000 turken (op 350000 moslims)
geextrapoleerd naar 450000 moslims (jouw cijfer) is dit 209900 marokkanen+marokkaanse belgen en 128000 turken+turkse belgen

Citaat:

Wat op zich niks zegt en dus nutteloos is. Er zitten ook meer rechtshandigen dan linkshandigen in de gevangenis een nieuw topic misschien?
En er zijn ook meer rechts als linkshandigen in de totale bevolking. En nogmaals dit doet niets terzake in deze discussie

Citaat:
En daar kom je al dichter tegen cijfers die werkelijk iets betekenen. De discussie moet daarover gaan .
En waarom MOET de discussie daarover gaan. Wat is dan het verschil tussen autochtone en allochtone belgen met betrekking tot deze discussie volgens jouw?
Oud 25 november 2004, 14:15   #160
k9

Standaard

Citaat:
Maar je zegt niet waarom dit nutteloos is. De discussie gaat hier niet over mensen met blond haar, of links of rechtshandigen. Het gaat over verschillende nationaliteiten en hun "vertegenwoordiging" in de gevangenispopulatie.
Heb ik al enkele keren gezegd:je moet de hele groep hebben. JIj maakt ondersheid tussen iemand een turk die niet belg is en een turk die de dag ervoor belg geworden is. Dat is onzinnig . Als je bevolkingsgroepen wil vergelijken moet je de hele groep pakken niet een deeltje eruit.

Citaat:
Vanwaar komt die 50000 nu weer?
Had over de "extrapoleren" gelezen , negeer dus maar .

Citaat:
2002 (jouw cijfers): 90000 marokkanen, 45000 turken.
2003 (NIS) : 83631 morokkanen, 42562 turken
Cijfers moslimexecutive : 164000 marokkanen, 100000 turken (op 350000 moslims)
geextrapoleerd naar 450000 moslims (jouw cijfer) is dit 209900 marokkanen+marokkaanse belgen en 128000 turken+turkse belgen
IK zei eigenlijk tussen de 350 en 450 000 en dit zijn alle moslims. PLus je gaat ervanuit dat turken en marokanen even graag belg worden. Je cijfers zullen dus wat te hoog zitten. Maar 200 000 allochtonen van marokaanse afkomst en een 100 000 van turkse afkomst zal wel ongeveer juist zijn.

Citaat:
En er zijn ook meer rechts als linkshandigen in de totale bevolking. En nogmaals dit doet niets terzake in deze discussie
Idd en dat was juist mijn punt .

Citaat:
En waarom MOET de discussie daarover gaan. Wat is dan het verschil tussen autochtone en allochtone belgen met betrekking tot deze discussie volgens jouw?
Dat je een juist vergelijking maakt?

k9 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be