Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2017, 21:51   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, daarom.
Wat is er zo speciaal aan de Sacken Coburgers behalve dat ze allemaal hun lul staken waar dat "overtuigde katholieken" verboden is.
Oud 17 september 2017, 06:54   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mochten we hier een weddenschapke houden over wat de regering gaat voorstellen als percentage, en wat het parlement uiteindelijk zal beslissen als percentage, ik zou begod niet weten wat ik moet zeggen.

Allez kom, 10 procent, gedurende één jaar. Regering èn parlement.
Wie biedt meer ? Wie minder ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 07:02   #143
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zou "stoer" zijn geweest mochten we de beelden hebben aanschouwd van onze favoriete edelman die,op zijn ziekbed,binnengerold wordt in het kabinet van de Eerste Minister om zijn sancties uit eerste hand te komen vernemen.

O wat zou PM Michel het mogen horen de ganse week....de sadist,de onmens.....

Laatst gewijzigd door kelt : 17 september 2017 om 07:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 07:43   #144
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mochten we hier een weddenschapke houden over wat de regering gaat voorstellen als percentage, en wat het parlement uiteindelijk zal beslissen als percentage, ik zou begod niet weten wat ik moet zeggen.

20% van zijn wedde van 2017 is mijn gokje
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 11:07   #145
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is nog geen beetje hypocriet om te doen alsof je niet weet dat deze actie niet gesteund werd door de regering.
Desalniettemin wil ik het nog zien gebeuren dat de Lorre zelfs maar een klein percentage van zijn koninklijke uitkering verliest. Laurent weet niet alleen teveel, hij is een ongeleid projectiel dat heel het land op zijn kop kan zetten als hij zijn bek open doet. Mij krijgt alleszins geen zinnig mens wijs gemaakt waarom een volslagen nietsnut, ook al is hij uit een royale reet gevallen, een inkomen in de schoot krijgt geworpen dat overeenkomt met het loon van de president van de VS.
Inderdaad onbegrijpelijk.
Ter meer daar hij volgens de grondwet totaal geen recht heeft op een dotatie.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 september 2017 om 11:08.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 23:07   #146
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad onbegrijpelijkIs .
Ter meer daar hij volgens de grondwet totaal geen recht heeft op een dotatie.
Als hij de wet niet volgt, dan lijkt het me logisch dat hij beboet wordt. Ze moeten zijn dotatie niet alleen afschaffen, ze moeten hem gewoon zijn titel van prins afnemen en hem boetes doen betalen, of van zijn vrijheid beroven. Is een stuk parasiet dat geen seconde aandacht waard is...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 23:21   #147
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom stel je uw vraag niet aan de veranderaars ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 23:27   #148
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Hij is imo veel te verwend, beseft ie eigenlijk wel dat hij tot nu toe met z'n gat in de boter is gevallen, i mean hij krijgt véél meer dan wat een gemiddelde mens per maand ontvangt om van te leven!! ... realiteitsbesef is bij hem denk ik nagenoeg obestaande of toch alleszins sterk afwezig... zo las ik eens in de Dag Allemaal - of was het de Story? :o - dat ie de gewoonte had/heeft van zijden Italiaanse kousen van 1000€/per paar te kopen... ok hij is een prins en gewend van met de jet-set te feesten, maar is vind ik in deze tijden van crisis - waar almaar meer mensen de broeksriem dienen aan te spannen - geen excuus meer... ook de rest vd koninklijke familie krijgt imo too much vh goeie..... dat mag allemaal wat naar beneden.... de gewone burger moet after all ook overal besparen, dus....

Plus dat ie zelfs zonder deze dotatie er reeds warmpjes inzit...

Eigenlijk zou ie met een TV-programma dienen mee te doen: Prins Laurent een jaar met een leefloon vh Ocmw of zoiets, en dan ook werkelijk met een leefloon, geen cadeautjes onder tafel dus... Ben feitelijk benieuwd of ie zich überhaupt zou weten te beredderen... Het zou in ieder geval veel kijkcijfers opleveren + dat ie met dat geld een tijd op eigen houtje verder zou kunnen; kortom 2 vliegen in 1 klap; hij meer realiteitsbesef én intussen zelf z'n geld verdiend....... The sky is no more the limit, (lol).

Laatst gewijzigd door bembem : 17 september 2017 om 23:46.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 07:59   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom stel je uw vraag niet aan de veranderaars ?
Dat heb ik in deze draad zo ongeveer al uitgelegd.
Had je dat niet gelezen dan? Of stel je vragen om vragen te stellen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 18 september 2017, 08:46   #150
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

0% ... we gaan m nog één keer een waarschuwing geven. maar echt de laatste keer nu!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 08:52   #151
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Laurent is iemand die de wereld ons benijdt! Zijn dotatie moet verdubbeld worden. Hij brengt tenminste leven in de brouwerij. Hij verkoopt, gazetten, Dag Allemaals en Story's. Hij doet onze economie draaien. Iets wat geen enkele forummer hier kan zeggen.
Ondank is 's werelds loon!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 11:25   #152
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Laurent is iemand die de wereld ons benijdt! Zijn dotatie moet verdubbeld worden. Hij brengt tenminste leven in de brouwerij. Hij verkoopt, gazetten, Dag Allemaals en Story's. Hij doet onze economie draaien. Iets wat geen enkele forummer hier kan zeggen.
Ondank is 's werelds loon!
Laurent zal nog veel meer leven in de brouwerij brengen zonder dotatie,

als hij zal moeten werken voor de kost.

Schaf die dotatie af en laat hem zelf bewijzen wat hij waard is.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 21:06   #153
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Als hij nog eens een stommiteit of een frats uithaalt, hem gewoon enige maanden de cel indraaien: hij zal dan wel snel met zijn beide voetjes op de grond terechtkomen en dan 6 maand wachttijd eer dat hij kan gaan stempelen...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 21:42   #154
geertvdb

Standaard

Citaat:

niet vergeten, hij verkoopt dag Allemaals! En was dat nu bij uitstek uw bewijs van het bestaan van het Vlaamse volk? Ik herinner mij dat! Gij hebt hier letterlijk geschreven dat het feit dat de Dag Allemaal in heel Vlaanderen in de winkel ligt, bewijst dat er een 'Vlaams volk' is!

Super argument! Zo overtuigend!!

Wel, laurent verkoopt Dag Allemaals aan de lopende band, dus hij is de redder van het vlaamse volk!

verdubbel zijn dotatie!

wat zeg ik? VerDRIEdubbelen!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 21:42   #155
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Als hij nog eens een stommiteit of een frats uithaalt, hem gewoon enige maanden de cel indraaien: hij zal dan wel snel met zijn beide voetjes op de grond terechtkomen en dan 6 maand wachttijd eer dat hij kan gaan stempelen...
- lol -

Eerst 250 dagen werken.

Iets dat ik graag zou zien, tenslotte heeft hij nog nooit één dag gewerkt.

Natuurlijk, als hij de gevangenis uit komt dan krijgt hij een papier mee zo dat hij kan gaan doppen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 september 2017 om 21:43.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 23:05   #156
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Eerst 250 dagen werken.

Iets dat ik graag zou zien, tenslotte heeft hij nog nooit één dag gewerkt.
Nog nooit gewerkt ?
Wat zeg je nu....
De Lorre die werkt al jaaaaren op mijn zenuwen.
Nog nooit gewerkt.... djeezes....

Laatst gewijzigd door kojak : 19 september 2017 om 23:06.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 23:11   #157
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zijn we onze Hofnar kwijt.
Een deel van onze cultuur zo maar opofferen ?
Dat meen je toch niet ?
Oud 20 september 2017, 08:10   #158
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dan zijn we onze Hofnar kwijt.
Een deel van onze cultuur zo maar opofferen ?
Dat meen je toch niet ?
Is het de cultuur of zit het in de genen?

citaat:

Nieuwe synthese

Waarom bereikte de politieke temperatuur toen een kookpunt? Wat had Leopold III gedaan, of misdaan, opdat zowel de gewone burger als de politieke klasse met getrokken zwaard tegenover elkaar stond?

In Tegen de stroom in presenteert de vooraanstaande historicus Mark Van den Wijngaert een, zoals hij het in zijn woord vooraf aankondigt, 'nieuwe synthese' van de gebeurtenissen. Het is een voortreffelijk werkstuk: Van den Wijngaert kiest zijn woorden zorgvuldig uit, verliest zich zelden of nooit in bijzaken en fileert haarscherp de woorden en daden van de hoofdrolspelers. Zijn resumé is weliswaar zo compact dat de nieuwshongerige lezer ongetwijfeld meer vlees op de botten van het koninklijk drama zal willen.

Van den Wijngaert kondigt voorts 'nieuwe' informatie aan. Welke verse elementen worden aangeboden, legt hij helaas niet uit. De bibliografie vermeldt een handvol vrij recent uitgegeven biografieën en wetenschappelijke studies. Waarom deelt Van den Wijngaert niet mee wat ze pre-cies hebben bijgedragen? In elk geval zullen ze het beeld over koning en koningskwestie hebben bijgesteld, anders zou het zinloos zijn geweest om de lezer met de aankondiging van dat nieuwe nieuws te doen watertanden.

Van den Wijngaert doet in elk geval zijn uiterste best om een definitief oordeel over Leopold III te vellen. Daarbij is van cruciaal belang dat het vonnis op grond van steekhoudende argumenten wordt uitgesproken. In juli 1945 somde premier Van Acker in het parlement de fouten van het staatshoofd op: 'Zijn onderhoud met Hitler, zijn weigering om met de regering in Londen contact te hebben, de betrekkingen van raadgevers van de koning met collaborateurs, de felicitaties van Hitler bij de verjaardag van Leopold, het feit dat hij op zijn huwelijksakte opnieuw gebruikgemaakt heeft van zijn Duitse titels van hertog van Saksen en prins van Saksen-Coburg en Gotha, de bloemen die Leopold en Lilian van Hitler ontvangen heb-ben bij hun huwelijk, en de bezoeken in volle oorlog aan notoire nazi's zoals graaf Karl Kühn.' Voorts werd de koning verweten dat hij latent antisemitisch was, niet openlijk tegen de Jodenvervolging en de deportatie van arbeiders had geprotesteerd en het verzet niet had gesteund.

Een ruiker van de Führer? Een ijzersterke beschuldiging? Ach. Voor Van den Wijngaert omzeilden de critici van Leopold III in feite de grond van de zaak: de koning had er vanaf zijn troonsbestijging in 1934 op onbehouwen wijze naar gestreefd om zelf ministers te benoemen en ontslaan, en om zelf het opperbevel over het leger te voeren. Zelfs tijdens de bezetting had hij zijn grote politieke ambities niet willen opgeven. Het sprak voor zich dat die autoritaire aanspraken heftig botsten met de verworvenheden van de parlementaire democratie.

https://www.topics.nl/de-vorst-die-o...t=mijn-nieuws/

Laatst gewijzigd door cato : 20 september 2017 om 08:10.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 08:57   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
niet vergeten, hij verkoopt dag Allemaals! En was dat nu bij uitstek uw bewijs van het bestaan van het Vlaamse volk? Ik herinner mij dat! Gij hebt hier letterlijk geschreven dat het feit dat de Dag Allemaal in heel Vlaanderen in de winkel ligt, bewijst dat er een 'Vlaams volk' is!

Super argument! Zo overtuigend!!

Wel, laurent verkoopt Dag Allemaals aan de lopende band, dus hij is de redder van het vlaamse volk!

verdubbel zijn dotatie!

wat zeg ik? VerDRIEdubbelen!
Ikzelf lees nooit die roddelboekjes en ik ken amper de namen van die zogenaamde bv's, op een uitzondering na, als ze vb. in De Slimste Mens hun opgang gemaakt hebben.

U mag daarover hautain doen, maar uw volk, net als alle volkeren, bestaat ook uit mensen die wel Dag Allemaal graag lezen.
Een volk bestaat niet alleen uit zich elitairwanende zelfbenoemde intellectuelen.

Oud 20 september 2017, 12:40   #160
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
In de gevangenis zou hij teveel tijd hebben om een boek te schrijven (pakweg "Mon Combat" of "Ma Lutte"), met daarin zijn politieke testament en zo.

Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets voor serieuze problemen zorgt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be