Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2018, 13:50   #141
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
O jawel hoor.
Als je iets of wat gehoor hebt, dan moet een geboren Nederlander/Vlaming maar drie woorden uitspreken, en je weet al waar de klepel hangt.
Straffer: zelfs mensen die beroepshalve zeer zuiver op de graat articuleren, zoals nieuwslezers op nationale zenders: drie woorden maximum.

Maar verder heeft dat geen kloten belang hoor.
Intenser dat een actuele benelux of een eurregio gaat er politiek gesproken nooit gewerkt worden.
Welk gemeenschappelijk kenmerk delen het West-Vlaams en het Belgisch-Limburgs dialect dat het Nederlands-Limburgs en het Belgisch-Limburgs dialect niet delen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 14:42   #142
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Welk gemeenschappelijk kenmerk delen het West-Vlaams en het Belgisch-Limburgs dialect dat het Nederlands-Limburgs en het Belgisch-Limburgs dialect niet delen?
Dat als ze het spreken, ge hoort dat het om een Nederlandstalige Belg gaat ipv om een Nederlander?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 14:51   #143
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Natuurlijk jongen, als dat u gemoedrust geeft om jouw verhaaltje "brave Belg en stoute Vlaming" te blijven geloven, be my guest.
Maar kom niet af met goedgelovig als gij hier in een andere draad elke pipo op youtube gelooft die zegt dat hij een vliegende schotel heeft gezien.
Maar in sé komt het op hetzelfde neer, u pakt het verhaaltje waar u wenst in te geloven, en alles dat dat steunt is echt, wat het tegenspreekt is allemaal niet waar. De cognitieve dissonantie zou wel eens te zwaar kunnen wegen.
Een andere ‘pipo’ , Louis Elizondo, toevallig hoofd van een jarenlang miljoenen dollar onderzoeksproject van de NASA m.b.t ufo’s , kwam enkele maanden geleden tot hetzelfde besluit als ik. Ik bevind me dus in vrij goed gezelschap.

De echte pipo hier bent u.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2018 om 15:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 15:04   #144
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat als ze het spreken, ge hoort dat het om een Nederlandstalige Belg gaat ipv om een Nederlander?
Enkel en alleen omdat ik weet dat zowel West-Vlaams als Belgisch-Limburgs Vlaamse dialecten zijn, niet omdat ze taalkundig ook effectief iets delen dat hen onderscheidt van Nederlandse dialecten.

Ik kan bovendien niet altijd het verschil horen tussen Belgisch-Limburgs en Nederlands-Limburgs.

Een voorbeeld ter illustratie:

Het is niet omdat ik zowel van Frans als van Fins kan zeggen dat het Europese talen zijn, dat er ook iets is dat die talen taalkundig iets gemeenschappelijk hebben dat hen onderscheidt van het Perzisch.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 april 2018 om 15:06.
Oud 26 april 2018, 15:29   #145
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel en alleen omdat ik weet dat zowel West-Vlaams als Belgisch-Limburgs Vlaamse dialecten zijn, niet omdat ze taalkundig ook effectief iets delen dat hen onderscheidt van Nederlandse dialecten.

Ik kan bovendien niet altijd het verschil horen tussen Belgisch-Limburgs en Nederlands-Limburgs.

Een voorbeeld ter illustratie:

Het is niet omdat ik zowel van Frans als van Fins kan zeggen dat het Europese talen zijn, dat er ook iets is dat die talen taalkundig iets gemeenschappelijk hebben dat hen onderscheidt van het Perzisch.
Toch een groot verschil tussen het Limburgs in Roosteren en het Limburgs in Sint-Truiden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 15:35   #146
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Toch een groot verschil tussen het Limburgs in Roosteren en het Limburgs in Sint-Truiden.
Ja, maar kan je een gemeenschappelijk, taalkundig (dus niet het loutere feit dat ze binnen dezelfde staatsgrens vallen) kenmerk geven dat het Limburgs in Sint-Truiden deelt met het West-Vlaams in Ieper maar niet deelt met het Limburgs in Roosteren?
Oud 26 april 2018, 16:27   #147
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een andere ‘pipo’ , Louis Elizondo, toevallig hoofd van een jarenlang miljoenen dollar onderzoeksproject van de NASA m.b.t ufo’s , kwam enkele maanden geleden tot hetzelfde besluit als ik. Ik bevind me dus in vrij goed gezelschap.

De echte pipo hier bent u.
Natuurlijk, die praat naar uw mond, dat moet wel ne goeien en ne geloofwaardigen zijn. Al die andere wetenschapper die er meer van willen weten en fronsen, dat zijn natuurlijk ook allemaal pipo's.
Die pé is "UFO-deskundige" voor het pentagon. Dat ze die daar gebruiken voor wa meer centen binnen te rijven, of voor de aandacht af te wenden van een of andere technologie die ze aan't ontwikkelen zijn, dat zou er totaaaaal over zijn.
Nee, nee, absoluut zeker, ze komen van Niburu en trekken wa op reptielen.
Als ge goe kijkt kunt ge ze zien morphen in sommige interview. Echt. Kijk maar op youtube.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 16:28   #148
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, die praat naar uw mond, dat moet wel ne goeien en ne geloofwaardigen zijn. Al die andere wetenschapper die er meer van willen weten en fronsen, dat zijn natuurlijk ook allemaal pipo's.
Die pé is "UFO-deskundige" voor het pentagon. Dat ze die daar gebruiken voor wa meer centen binnen te rijven, of voor de aandacht af te wenden van een of andere technologie die ze aan't ontwikkelen zijn, dat zou er totaaaaal over zijn.
Nee, nee, absoluut zeker, ze komen van Niburu en trekken wa op reptielen.
Als ge goe kijkt kunt ge ze zien morphen in sommige interview. Echt. Kijk maar op youtube.
Neen, die praat niet naar mijn mond. Die praat op basis van kennis na jarenlange observatie. 'Dossierkennis' noemt men dit.

Tenzij... ja tenzij heel het verhaal van Elizondo nep is. En dat van de piloot ook, en heel het miljoenendollar NASA-onderzoeksprogramma naar ufo's fake is, enz. Is theoretisch mogelijk, maar de kans is klein.

Maar goed, we gaan nu -in deze draad althans- er niet over beginnen te discussiëren. U echter raakte het onderwerp zelf aan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2018 om 16:57.
Oud 26 april 2018, 17:14   #149
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
de wet is gelijk voor iedereen.

de NVA staat niet boven de wet en moet zich aan deze wet houden.

einde discussie, me dunkt.
En welke wet verbied dat?

De stad Antwerpen heeft mij ooit gedaagd omdat ik bemeubelde kamers verhuurde en om dat die volgens de wet niet aan de gestelde voorwaarden beantwoordden. Niettegenstaande dat ze strikt wettelijk gelijk hadden heb ik toch een vrijspraak bekomen.

Hoe zou dat komen denk je?

Al eens gehoord over niet rechtsgeldigheid van een wed? Belgisch wedboek zit er vol van.

Hier maken ze wetten en reglementen zoals spaghettisaus, ge kapt er maar eender wat in en al het rood ziet is het in orde.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 april 2018 om 17:25.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 17:25   #150
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En welke wet verbied dat?

De stad Antwerpen heeft mij ooit gedaagd omdat ik bemeubelde kamers verhuurde en om dat die volgens de wet niet aan de gestelde voorwaarden beantwoordden. Niettegenstaande dat ze strikt wettelijk gelijk hadden heb ik toch een vrijspraak bekomen.

Hoe zou dat komen denk je?

Al eens gehoord over niet rechtsgeldigheid van een wed? Belgisch wedboek zit er vol van.
Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.

Opdat u niet al te veel hoeft te zoeken: artikelen 2, 5°, 193 en 194.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 april 2018 om 17:26.
Oud 26 april 2018, 17:29   #151
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.

Opdat u niet al te veel hoeft te zoeken: artikelen 2, 5°, 193 en 194.
Bedankt, 'k zal 't straks eens lezen.
Oud 26 april 2018, 17:29   #152
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De onmiddellijke herkenbaarheid van de kant van de staatsgrens.
Voor een West-Vlaming met enig breedheid van zicht, volstaan drie woorden.
Voor Limburgers: één en een half woord.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 17:32   #153
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De onmiddellijke herkenbaarheid van de kant van de staatsgrens.
Voor een West-Vlaming met enig breedheid van zicht, volstaan drie woorden.
Voor Limburgers: één en een half woord.
Dat was mijn punt niet.
Oud 26 april 2018, 17:33   #154
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is dit allemaal naast de kwestie. Met 'Vlaams' wordt bedoeld het soort Nederlandse dat wij hier spreken. De Nederlanders hebben daar een mooie naam voor: Belgisch Nederlands.

Dit houdt in: andere tongval, andere woorden, andere uitdrukkingen, andere taalgevoeligheid, enz. Niet voor niets moeten de Vlaamse films in Nederland ondertiteld worden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2018 om 17:34.
Oud 26 april 2018, 17:34   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel hangt af van de herkomst van die vlaggen.
Zelfs leden die niet op de lijst staan, mogen die niet uitdelen.
Satelliet organisaties die gelinkt worden aan de N-VA mogen dat ook niet.

Vlaanderen Vlagt of het VVB mogen dat dan weer wel
Dat lijkt me een voorzichtigheidsmaatregel die vrijwillig ingevoerd wordt door de partij.

Wie zal bepalen of mr. x die een zwaaivlaggetje uitdeelt van het Belang is, of van de nva, en wie zal bepalen of juffrouw y die rode balpennen uitdeelt van de sossen of van de commies is?

Voor de rest heb ik eigenlijk genoeg van deze discussie.
Het gaat over het uitdelen van gadgets. Prullaria dus.
Zwaaivlaggetjes van papier die na enkele regendruppels al verkrimpen, en het nooit langer uithouden dan één wielerwedstrijd. Stylo's die nie veel waard zijn of andere onnozele Chinees-gemaakte brol.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 17:34   #156
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo. Maar dat is onze fout. Wij hebben ons veel te lang op onze kop laten zitten. En nu is dit niet meer zo omdat we van ons af durven te spreken. Behalve voor onze taal dan. Daar volgen we nu weer slaafs de Hollanders.

Bepaalde soort Vlamingen moeten altijd iemand volgen. Zijn het niet de Fransen, dan zijn het de Duitsers of de Hollanders. En daarna maar komen janken. Zoals u nu weer doet.
Laten zitten???? Is dat dan nu niet meer zo???
Oud 26 april 2018, 17:37   #157
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is dit allemaal naast de kwestie. Met 'Vlaams' wordt bedoeld het soort Nederlandse dat wij hier spreken. De Nederlanders hebben daar een mooie naam voor: Belgisch Nederlands.

Dit houdt in: andere tongval, andere woorden, andere uitdrukkingen, andere taalgevoeligheid, enz. Niet voor niets moeten de Vlaamse films in Nederland ondertiteld worden.
U bedoelt één van de soorten Nederlands die we hier spreken.

Een West-Vlaamse serie wordt ook ondertiteld.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 april 2018 om 17:37.
Oud 26 april 2018, 17:39   #158
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me een voorzichtigheidsmaatregel die vrijwillig ingevoerd wordt door de partij.

Wie zal bepalen of mr. x die een zwaaivlaggetje uitdeelt van het Belang is, of van de nva, en wie zal bepalen of juffrouw y die rode balpennen uitdeelt van de sossen of van de commies is?

Voor de rest heb ik eigenlijk genoeg van deze discussie.
Het gaat over het uitdelen van gadgets. Prullaria dus.
Zwaaivlaggetjes van papier die na enkele regendruppels al verkrimpen, en het nooit langer uithouden dan één wielerwedstrijd. Stylo's die nie veel waard zijn of andere onnozele Chinees-gemaakte brol.
Dat bedoel ik met al dan niet rechtsgeldig zijn van een reglement of wet.

In die van het verhuren van bemeubelde kamers zou dat reglement ook van kracht geweest zijn vanaf de meubels die zich op de kamer bevinden NIET eigendom waren van de huurder.

Hoe moet de verhuurder van de kamer of appartement weten of de huurder zijn slaapkamer zijn eigendom is ofwel misschien een in bruikleen gekregen van zijn tante???? Niet rechtsgeldig dus.

Maar zoals ik al zei, hier maken ze wetten en reglementen zoals spaghettisaus, ge kapt er maar eender wat in en al het rood ziet is het in orde,.....denken ze!

Laatst gewijzigd door Garry : 26 april 2018 om 17:43.
Oud 26 april 2018, 17:49   #159
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bedoelt één van de soorten Nederlands die we hier spreken.

Een West-Vlaamse serie wordt ook ondertiteld.

Ik heb de Vlaamse Vlaamse film 'Loft' gezien zonder ondertitels.

Meer nog, er was blijkbaar zo'n verschil dat men voor de film 'Loft' die uitkwam in Holland ofte Nederland een remake heeft gedaan. Met Hollandse tongval, Hollandse acteurs, en Hollandse uitdrukkingen. Jaa geen verschil...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2018 om 17:50.
Oud 26 april 2018, 17:59   #160
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb de Vlaamse Vlaamse film 'Loft' gezien zonder ondertitels.

Meer nog, er was blijkbaar zo'n verschil dat men voor de film 'Loft' die uitkwam in Holland ofte Nederland een remake heeft gedaan. Met Hollandse tongval, Hollandse acteurs, en Hollandse uitdrukkingen. Jaa geen verschil...
Verschil, net zoals er verschil is tussen West-Vlaams en Limburgs.

Kan u nu al enkele dingen opsommen die het Limburgs en het West-Vlaams gemeenschappelijk hebben maar dat die twee dialecten onderscheidt van de dialecten in Nederland?

Een soort gemene deler tussen de Vlaamse dialecten?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 april 2018 om 18:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be