Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2018, 14:01   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
De man heeft uiteraard het onvervreemdbaar recht om een dame niet in de ogen te kijken
Ongelooflijk hoe sommigen zich blindstaren op dergelijke zaken die dan nog eens voorkomen bij een enkel iemand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 15:21   #142
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die opmerking geldt echter voor u. Al de hele tijd gaat het immers om zaken niet strafbaar zijn naar het strafrecht. Je politiek mening dat je liever gescheiden busplaatsen ziet, is geen misdrijf. Oproepen om drugs te deal is dat wel.

Hopelijk snapt u het nu en overwint u uw eigen onvermogen!
Dat lijkt me helemaal niet zo zeker..stel dat je werkt bij een werkgever die diversiteit als een hoog goed beschouwd en absoluut niet wil discrimineren en dus tewerkstelling voor doelgroepen als opdracht heeft. Wanneer je dan als werknemer jezelf organiseert als voorzitter van een politieke partij die niet Belgen niet te werk wil stellen, terwijl jouw functie net is om dit wel te doen, denk ik dat de werkgever een punt heeft voor ontslag. Het gaat immers niet louter om je persoonlijke mening, maar politieke actievoering lijnrecht tegenover de opdracht van je bedrijf.
De arbeidsrechtbank zal moeten oordelen, maar of u gelijk zult krijgen valt af te wachten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 15:23   #143
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk hoe sommigen zich blindstaren op dergelijke zaken die dan nog eens voorkomen bij een enkel iemand.
Ongelofelijk hoe blind iemand is die niet eens snapt dat dit helemaal niet bij "een enkel iemand is" maar behoort tot de opvattingen over vrouwen in die politieke partij!
Oud 9 mei 2018, 15:40   #144
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ongelofelijk hoe blind iemand is die niet eens snapt dat dit helemaal niet bij "een enkel iemand is" maar behoort tot de opvattingen over vrouwen in die politieke partij!
je zegt tegen een goeie ; binnen de rkk hebben de vrouwen ook niets te zeggen. Gewoon "nederig en onderdanig zijn", en vooral zoveel mogelijk zwijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 20:04   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me helemaal niet zo zeker..stel dat je werkt bij een werkgever die diversiteit als een hoog goed beschouwd en absoluut niet wil discrimineren en dus tewerkstelling voor doelgroepen als opdracht heeft.
Dan hebben werknemers daar kennis van genomen en zich bij het ondertekenen van het arbeidsreglement mee akkoord verklaard. Als dat het geval is, dan kan iemand die deze bedrijfspolitiek overtreedt met recht en reden verwijderd worden uit de onderneming. Niet echter als men plotseling uit het niets afkomt met zulke zaken.
Oud 9 mei 2018, 20:06   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe groot is het politiek personeel van die partij? En in welke mate denkt u dat de opvattingen een weerklank vinden in de islamitische gemeenschap van Brussel?

Alvast interessant om eens te lezen, is dit artikel:

http://www.dhnet.be/regions/bruxelle...702f0c1acba542
Oud 9 mei 2018, 20:09   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je zegt tegen een goeie ; binnen de rkk hebben de vrouwen ook niets te zeggen. Gewoon "nederig en onderdanig zijn", en vooral zoveel mogelijk zwijgen.
U vergist zich. Paus Franciscus heeft al meerdere vrouwen benoemd in belangrijke organen.
Oud 9 mei 2018, 20:16   #148
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergist zich. Paus Franciscus heeft al meerdere vrouwen benoemd in belangrijke organen.
U vergist zich. De meeste functies binnen de katholieke kerk staan enkel open voor mannen.
Oud 9 mei 2018, 20:21   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
U vergist zich. De meeste functies binnen de katholieke kerk staan enkel open voor mannen.
Ik vergis me helemaal niet. Paus Franciscus heeft weldegelijk vrouwen benoemd in allerlei functies. U beweerde immers dat vrouwen enkel gedwee moeten zwijgen.

En het zijn trouwens niet de minste functies. Vorig jaar al, maar ook nog maar net eind april. Vanaf nu zetelen er ook drie vrouwen in de Congregatie voor de Geloofsleer. En dat is binnen de Vaticaanse administratie en de wereldwijde katholieke Kerk een bijzonder zwaarwegend en gewicht "ministerie" (om eens wereldlijke termen te gebruiken).
Oud 9 mei 2018, 20:33   #150
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vergis me helemaal niet. Paus Franciscus heeft weldegelijk vrouwen benoemd in allerlei functies. U beweerde immers dat vrouwen enkel gedwee moeten zwijgen.

En het zijn trouwens niet de minste functies. Vorig jaar al, maar ook nog maar net eind april. Vanaf nu zetelen er ook drie vrouwen in de Congregatie voor de Geloofsleer. En dat is binnen de Vaticaanse administratie en de wereldwijde katholieke Kerk een bijzonder zwaarwegend en gewicht "ministerie" (om eens wereldlijke termen te gebruiken).
U vergist zich weer eens. Die bewering kwam niet van mij. Mijn bewering was duidelijk. Het openstellen van een aantal functies ontkracht mijn bewering helemaal niet. Integendeel, een doekje voor het bloeden, dat niets essentieel verandert.
Citaat:
Oud 9 mei 2018, 20:45   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergist zich weer eens.
Weer? Heb ik mij dan vergist in de benoemingspolitiek van de huidige paus? Heeft hij die vrouwen benoemd? Ja of neen?
Oud 9 mei 2018, 20:47   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergist zich weer eens. Die bewering kwam niet van mij. Mijn bewering was duidelijk. Het openstellen van een aantal functies ontkracht mijn bewering helemaal niet. Integendeel, een doekje voor het bloeden, dat niets essentieel verandert.
U beseft dan totaal niet welke enorme impact en macht de Congregatie voor de Geloofsleer heeft. Dat daarin vrouwen een stem krijgen, is absoluut geen "doekje voor het bloeden". Als dat laatste het geval was, dan had de paus enkele benoemingen kunnen regelen in vrij onbelangrijke "ministeries". Bijvoorbeeld in de pontificale comités.
Oud 10 mei 2018, 12:00   #153
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan hebben werknemers daar kennis van genomen en zich bij het ondertekenen van het arbeidsreglement mee akkoord verklaard. Als dat het geval is, dan kan iemand die deze bedrijfspolitiek overtreedt met recht en reden verwijderd worden uit de onderneming. Niet echter als men plotseling uit het niets afkomt met zulke zaken.
Dat is een wat domme redenering, want natuurlijk mag een werkgever ook veronderstellen dat werknemers de visie en missie van een bedrijf onderschrijven wat de basis betreft. Wanneer je jezelf dan politiek engageert om net die basis onderuit te halen, dan denk ik wel dat die werkgever kan en mag ontslaan. En wees er maar zeker van dat dit ontslag werd afgetoetst bij een advocaat alvorens de kennisgeving te laten weten! Weer uw pleidooi voor rechten van religieuze fanatici...uw missie misschien? Dat die fanatici vrouwen achterin laten instappen op de bus, omdat het vrouwen zijn die ander lastig gevallen worden, daar is niets mis mee toch?
Oud 10 mei 2018, 12:03   #154
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U beseft dan totaal niet welke enorme impact en macht de Congregatie voor de Geloofsleer heeft. Dat daarin vrouwen een stem krijgen, is absoluut geen "doekje voor het bloeden". Als dat laatste het geval was, dan had de paus enkele benoemingen kunnen regelen in vrij onbelangrijke "ministeries". Bijvoorbeeld in de pontificale comités.
Geweldig, een pleidooi dat vrouwen ergens een stem in krijgen, in 2018!
Wie denkt dat dit vrouwen geruststelt denkt inderdaad dat doekjes voor het bloeden wel helpen? Kunnen vrouwen ongehinderd dezelfde functies opnemen als mannen in uw kerk? Zelfs paus worden? Waarom eigenlijk niet? Waarom blijven mannen zo angstvallig boven vrouwen staan in uw kerk?

Laatst gewijzigd door alice : 10 mei 2018 om 12:04.
Oud 10 mei 2018, 12:05   #155
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer? Heb ik mij dan vergist in de benoemingspolitiek van de huidige paus? Heeft hij die vrouwen benoemd? Ja of neen?
Hoe vooruitstrevend!
Vrouwen mogen zoveel meer dan stof afnemen rond het Mariabeeld!
Oud 10 mei 2018, 12:26   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een wat domme redenering, want natuurlijk mag een werkgever ook veronderstellen dat werknemers de visie en missie van een bedrijf onderschrijven wat de basis betreft.
U kent overduidelijk niets af van arbeidsreglementen. Mocht een advocaat met zo'n redenering afkomen, dan wordt het moeiteloos afgeschoten door de rechter in een arbeidsrechtbank.

Juridisch wordt er niet uitgegaan van de veronderstelling dat de werknemer dat weet. De werkgever moet de nodige documenten aanreiken en de werknemer zal die moeten ondertekenen.

Zo zit het in elkaar.
Oud 10 mei 2018, 12:28   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer je jezelf dan politiek engageert om net die basis onderuit te halen, dan denk ik wel dat die werkgever kan en mag ontslaan.
De vraag zal zijn of een werkgever zijn werknemer tot een bepaalde politieke visie mag dwingen. Voer voor de arbeidsrechtbank.
Oud 10 mei 2018, 12:30   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wees er maar zeker van dat dit ontslag werd afgetoetst bij een advocaat alvorens de kennisgeving te laten weten!
Dat kan best, maar dat betekent nog niet dat het bedrijf ook zijn gelijk zal halen bij een arbeidsrechtbank. Er zijn zoveel zaken die over ontslagprocedures gaan en waar werknemers ook wel eens hun gelijk weten te halen. Rechters volgen heus niet zomaar de insteek van de advocaat van een bedrijf.
Oud 10 mei 2018, 12:31   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer uw pleidooi voor rechten van religieuze fanatici...uw missie misschien? Dat die fanatici vrouwen achterin laten instappen op de bus, omdat het vrouwen zijn die ander lastig gevallen worden, daar is niets mis mee toch?
Er is niets tegen het uiten van het idee, neen. Mensen horen vrij te zijn hun ideeën te verwoorden.

Ik vind het evenwel geen goed idee om de praktijk om te zetten.

Zie, ik weet dat eenvoudig onderscheid te maken. U niet. In complete verdwazing gooit u alles door elkaar.
Oud 10 mei 2018, 12:33   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geweldig, een pleidooi dat vrouwen ergens een stem in krijgen, in 2018!
Wie denkt dat dit vrouwen geruststelt denkt inderdaad dat doekjes voor het bloeden wel helpen? Kunnen vrouwen ongehinderd dezelfde functies opnemen als mannen in uw kerk? Zelfs paus worden? Waarom eigenlijk niet? Waarom blijven mannen zo angstvallig boven vrouwen staan in uw kerk?
U bent niet katholiek. U kunt dus moeilijk oordelen hoe katholieke vrouwen dit zien.

De Kerk heeft haar eigen beginselen. U hoeft daar niet mee akkoord te gaan, maar als niet-katholiek zal u dat debat maar moeilijk kunnen boeien. Tenzij u zich bemoeizuchtig opstelt en de vrijheid van anderen weer wilt inperken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be