Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2004, 16:04   #141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

fernanke toch... dat uitgerekend jij zelfs nog maar het woord durft neerschrijven... schaam je!!
hersenschade tgv overmatig alcoolgebruik? Heb je je zo opgeofferd voor de "vlaamse zaak"??? Dan is ze gered en kan 't zwartblok opgedoekt en 't behang opgerold worden!

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 november 2004 om 16:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 16:08   #142
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Is die filo nu eigelijk zo dom, of houd hij zich van den domme?
Hij is gewoon zo egoistisch als de pest. Vandaar ego filo.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 16:17   #143
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
"dash goe.. voor een witter europa..."

"hedde zwette puuten ?"... "wast ze me dash en ze zaain vroem wit !"
Zo kom 't uit!
Ik vermoedde al wel dat het ZB, pardon het zwart behang zoiets als wijlen R.O.S.S.EM. , maar voor vlaamse middenstanders: zwart geld insteken en hopen dat ze 't er "wit" terug uitkrijgen
Oud 20 november 2004, 16:19   #144
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Hij is gewoon zo egoistisch als de pest. Vandaar ego filo.
Integendeel, ik forceer me om een taal te gebruiken die zelfs fernanke verstaat!definitie van "egoist" volgens illwill: al wie niet aan illwill denkt

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 november 2004 om 16:22.
Oud 20 november 2004, 16:28   #145
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Integendeel, ik forceer me om een taal te gebruiken die zelfs fernanke verstaat!definitie van "egoist" volgens illwill: al wie niet aan illwill denkt
U zal zich toch niet te hard meten forceren, zo gezien aan uw bijdragen!

Laatst gewijzigd door fernand : 20 november 2004 om 16:28.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 16:34   #146
filosoof
Banneling

Standaard

fernanke,
Toch wel, 't is labeur, maar ik hoop van jou ooit een mens te maken en dat sterkt me!
Oud 20 november 2004, 16:50   #147
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Neen, dat is slechts een ongelukkige uitspraak, meer niet.
Een politieke afrekening in een rechtbank daarentegen...
Inderdaad Distel, dit is hoe ikzelf het zie..

Heel simpel!
A/ Gerolf heeft alleen gezegd dat hij hun namen nooit zou vergeten. Als hij dat wel gedwongen moet doen moet hij ofwel een lobotomie laten uitvoeren of zware zelfverminkingen inflikteren en dat kan niet de bedoeling zijn.
B/ Het zijn de rechters zelf die als eerste de Rubicon zijn overgestoken door een uitpraak te doen over en mee te spelen in een politiek spel ivm een opiniedelict en over het voortbestaan van een politieke oppositiepartij.
Door zo graag mee te stappen in een door andere rechters en rechtbanken verfoeide gerechtelijke démarche zijn zij het die het principe der scheiding der machten hebben opgeblazen.
Dat ze nu niet komen janken als ze niet meer achter hun eigen vermoorde principe kunnen wegkruipen.

Gerolf heeft overschot van gelijk.

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Of nog

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten

Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 november 2004 om 16:54.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 16:55   #148
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Forceren ja, forceren om intelligent over te komen, meer niet.

De definitie van egoist volgens mij bestaat niet. Feit is dat volgens de betekenis van het woord jij aan de eisen voldoet.

Laatst gewijzigd door illwill : 20 november 2004 om 16:56.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 17:13   #149
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Inderdaad Distel, dit is hoe ikzelf het zie..

Heel simpel!
A/ Gerolf heeft alleen gezegd dat hij hun namen nooit zou vergeten. Als hij dat wel gedwongen moet doen moet hij ofwel een lobotomie laten uitvoeren of zware zelfverminkingen inflikteren en dat kan niet de bedoeling zijn.
B/ Het zijn de rechters zelf die als eerste de Rubicon zijn overgestoken door een uitpraak te doen over en mee te spelen in een politiek spel ivm een opiniedelict en over het voortbestaan van een politieke oppositiepartij.
Door zo graag mee te stappen in een door andere rechters en rechtbanken verfoeide gerechtelijke démarche zijn zij het die het principe der scheiding der machten hebben opgeblazen.
Dat ze nu niet komen janken als ze niet meer achter hun eigen vermoorde principe kunnen wegkruipen.

Gerolf heeft overschot van gelijk.

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Of nog

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten
Hij zegde meer dan "niet vergeten"!!Hij sprak ook overhet toekomstige verloop van hun carrière"! Zelf gehoord en Van Fraechem hoorde het ook. (naast nog een paar 100.000 anderen.)
Liegen en verdraaien zijn oude ZB-taktieken!!

Om je geheugen wat op te frissen:

uit GVA van 14/11/04:
[size=2]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA
Ook voor oud-magistraat Edwin Van Fraechem gaan ze te ver. Annemans zei dat de namen van alle juridische hoofdrolspelers uit het Vlaams Blok-proces voorgoed in zijn geheugen gegrift staan. "Ze zijn gewaarschuwd voor de rest van hun carrière", zei hij. Daarnaast haalde Annemans nog uit naar Marc Timperman, magistraat bij het Hof van Cassatie, dat vorige week de veroordeling van de drie vzw's van het Vlaams Blok door het hof van beroep in Gent bevestigde.
Dus geen blaaskes komen vertellen, dat kan soms pakken, maar meestal niet!!!
Ik kijk met spanning naar het volgende proces waarin het ZB betrokken is Nù is het al te laat om Annemans nog te desavoueren, d�*t had direct moeten gebeuren[/size]
Oud 20 november 2004, 21:00   #150
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Hij zegde meer dan "niet vergeten"!!Hij sprak ook overhet toekomstige verloop van hun carrière"!
Weer mis!
Hij zij: nooit zal ik de namen van ...vergeten. Ze zijn gewaarschuwd voor de rest van hun carrières...

Waar in gods naam vind jij hier een bedreiging?
Dat ze gewaarschuwd zijn dat hij hun namen niet zal vergeten?
Dacht jij echt dat zij uit de lucht zijn komen vallen en in de overtuiging leefden dat Gerolf hun ging vergeten?
NO WAY JOSSEE

Welnu Filosoof...laat ons er eens van uitgaan, zuiver hypothetisch gesproken uiteraard, dat jij op mij enige indruk zou maken.

Zou jij je bedreigd voelen moest ik jou zeggen dat ik jouw naam zou onthouden en dat ik je daarvoor wil waarschuwen voor de rest van jouw carrière (hypothetisch uiteraard, vooropgesteld dat jij er eentje hebt ).

Hetgeen de media er aangebreid hebben evenwel is andere koek want op de VRT sprak men al van "dat hij ze zou weten te vinden..." dit is een leugen van een gemiddelde VRT grootteorde.
Uiteraard met de bedoeling om niet al te snuggere linkies naar aloude gewoonte met leugens te indoctrineren... ik zie dat de rode staatszenden in deze perfect in zijn opzet is geslaagd.
Komt daar nog een mediageile deontologisch inkapabele rechter bij te pas om de dramatische gewicht wat te verhogen en 't is koekenbak.
Gelukkig lopen er in Vlaanderen nog serieuse en meer intelligente mensen rond...anders zouden er zeker minder dan 75% tegen links stemmen.
Oud 20 november 2004, 21:04   #151
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:

Weer mis!
Hij zij: nooit zal ik de namen van ...vergeten. Ze zijn gewaarschuwd voor de rest van hun carrières...

Waar in gods naam vind jij hier een bedreiging?
Dat ze gewaarschuwd zijn dat hij hun namen niet zal vergeten?
Dacht jij echt dat zij uit de lucht zijn komen vallen en in de overtuiging leefden dat Gerolf hun ging vergeten?
NO WAY JOSSEE

Welnu Filosoof...laat ons er eens van uitgaan, zuiver hypothetisch gesproken uiteraard, dat jij op mij enige indruk zou maken.

Zou jij je bedreigd voelen moest ik jou zeggen dat ik jouw naam zou onthouden en dat ik je daarvoor wil waarschuwen voor de rest van jouw carrière (hypothetisch uiteraard, vooropgesteld dat jij er eentje hebt ).

Hetgeen de media er aangebreid hebben evenwel is andere koek want op de VRT sprak men al van "dat hij ze zou weten te vinden..." dit is een leugen van een gemiddelde VRT grootteorde.
Uiteraard met de bedoeling om niet al te snuggere linkies naar aloude gewoonte met leugens te indoctrineren... ik zie dat de rode staatszenden in deze perfect in zijn opzet is geslaagd.
Komt daar nog een mediageile deontologisch inkapabele rechter bij te pas om de dramatische gewicht wat te verhogen en 't is koekenbak.
Gelukkig lopen er in Vlaanderen nog serieuse en meer intelligente mensen rond...anders zouden er zeker minder dan 75% tegen links stemmen.
begrijpend lezen, tweede studiejaar .. Meer niveau hoef je echt niet te hebben om aan te voelen dat Annemans hier een bedreiging ten aanzien van die rechters heeft geuit..
Oud 20 november 2004, 21:32   #152
filosoof
Banneling

Standaard

Fieseler,

Herlees wat Annemans verklaarde (de copy/paste vh artikel uit de frut staat hierboven) en vraag je eens eerlijk af of hij dat zomaar, zonder reden verklaarde...
[font=Tahoma][size=2]Annemans heeft gewoon het programma "Justitie" van het "Zwart Behang" toegelicht, méér niet: nu weten waar ze voor gaan…(alsof we dat al niet langer wisten)

[/size][/font]

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 november 2004 om 21:40.
Oud 20 november 2004, 21:43   #153
filosoof
Banneling

Standaard

Annemans heeft gewoon het programma "Justitie" van het "Zwart Behang" toegelicht, méér niet: nu weten waar ze voor gaan…(alsof we d�*t al niet langer wisten)
In elk geval dus niet voor depolitizering.. maar voor ZB-politizering

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 november 2004 om 21:44.
Oud 20 november 2004, 22:51   #154
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
begrijpend lezen, tweede studiejaar .. Meer niveau hoef je echt niet te hebben om aan te voelen dat Annemans hier een bedreiging ten aanzien van die rechters heeft geuit..
Allez, stel nu eens dat je gelijk hebt en geloof me vrij...Gerolf heeft dit niet gezegd om zijn mentale weerbaarheid te duiden hoor..maar stel dat je gelijk hebt en dat het volgens jou echt de bedoeling was om de rechters af te dreigen (waarvoor weet God want het is allemaal over )... waarom beste vriend moet de VRT en de VTM er dan dingen gaan bijhangen die NIET zijn gezegd, waarom dan liegen en fantaseren?

Ik vat samen:
A/ Ofwel was er die openlijke dreiging van ik ga je verrot slaan of laten afdanken en dan zouden
1/ de woorden van Gerolf voor zichzelf spreken...
2/ zou zijn onschendbaarheid door het parket in een oogwenk zijn opgeheven
B/ Ofwel was dat niet het geval en dan moesten de bevriende media daar een aantal aperte leugens bijhangen om linkiewinkieland aan het handje te nemen om toch maar de accusale gedachtenpyste te nemen want op het nieuws van de VRT werd onomwonden gesteld: "Annemans vertelde erbij dat hij de rechters wel zou weten te vinden" (hetgeen gewoon gelogen is: zie de door uzelf aangehaalde tekst)

Quod?
Oud 20 november 2004, 23:45   #155
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
fernanke,
Toch wel, 't is labeur, maar ik hoop van jou ooit een mens te maken en dat sterkt me!
Geloof mij of niet, Maar ik begin U geestig te vinden!
Oud 20 november 2004, 23:48   #156
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hij zegde meer dan "niet vergeten"!!Hij sprak ook overhet toekomstige verloop van hun carrière"! Zelf gehoord en Van Fraechem hoorde het ook. (naast nog een paar 100.000 anderen.)
Liegen en verdraaien zijn oude ZB-taktieken!!

Om je geheugen wat op te frissen:

uit GVA van 14/11/04:
[size=2]
Dus geen blaaskes komen vertellen, dat kan soms pakken, maar meestal niet!!!
Ik kijk met spanning naar het volgende proces waarin het ZB betrokken is Nù is het al te laat om Annemans nog te desavoueren, d�*t had direct moeten gebeuren[/size]
Er konden maar 800 man binnen en u spreekt van 100.000 die het gehoord hebben. U bent wel een grapjas!
Oud 20 november 2004, 23:51   #157
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez, stel nu eens dat je gelijk hebt en geloof me vrij...Gerolf heeft dit niet gezegd om zijn mentale weerbaarheid te duiden hoor..maar stel dat je gelijk hebt en dat het volgens jou echt de bedoeling was om de rechters af te dreigen (waarvoor weet God want het is allemaal over )... waarom beste vriend moet de VRT en de VTM er dan dingen gaan bijhangen die NIET zijn gezegd, waarom dan liegen en fantaseren?

Ik vat samen:
A/ Ofwel was er die openlijke dreiging van ik ga je verrot slaan of laten afdanken en dan zouden
B/ Ofwel was dat niet het geval en dan moesten de bevriende media daar een aantal aperte leugens bijhangen om linkiewinkieland aan het handje te nemen om toch maar de accusale gedachtenpyste te nemen want op het nieuws van de VRT werd onomwonden gesteld: "Annemans vertelde erbij dat hij de rechters wel zou weten te vinden" (hetgeen gewoon gelogen is: zie de door uzelf aangehaalde tekst)

Quod?
Wie sprak er over "verrot slaan"?? Ik niet, op de VRT hoorde ik dat ook niet. JIJ wel? néén, hé, w�*�*r haal je het dan vandaan?
Werd dat dan op VTM gezegd??

"weten te vinden" is een vertaling van watAnnemans duidelijk bedoelde met zijn bedreiging. Ook jurist Van Frachem vond dat duidelijk:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA
Annemans zei dat de namen van alle juridische hoofdrolspelers uit het Vlaams Blok-proces voorgoed in zijn geheugen gegrift staan. "Ze zijn gewaarschuwd voor de rest van hun carrière", zei hij. Daarnaast haalde Annemans nog uit naar Marc Timperman, magistraat bij het Hof van Cassatie, dat vorige week de veroordeling van de drie vzw's van het Vlaams Blok door het hof van beroep bevestigde
Dat laat niet veel twijfel over, toch?
Welke betekenis geef jij aan:
Citaat:
Ze zijn gewaarschuwd voor de rest van hun carrière"

Dat komt niet van de VRT of De Morgen...Dat komt van Annemans!
IMNSHO is dat een dreiging van een razende politieke extremist (en jurist) die niet tegen verliezen kan. Gewoon dreigen met wraak dus...én een waarschuwing voor andere rechters die het zouden "aandurven" zich niet "onbevoegd" te verklaren of het zwartblok niet vrij te spreken: een signaal naar �*lle rechters, voor de toekomst Gevaarlijke partij voor de rechtsstaat!(Of dacht je soms dat het een privé-initiatief van Annemans is?)
[size=2]Annemans heeft gewoon het programma "Justitie" van het "Zwart Behang" toegelicht, méér niet: nu weten waar ze voor gaan…(alsof we dat al niet langer wisten)

[/size]PS Sinds wanneer is de frut "Linkiewinkie"?

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 november 2004 om 00:10.
Oud 21 november 2004, 00:04   #158
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik vat samen:

Quod?
het gaat niet om een bedreiging m.b.t het plegen van geweld, althans zo 'begrijp' ik het niet.. Ze zijn gewaarschuwd voor hun carriere, hetgeen in mijn ogen duidelijk betekent dat met het VB aan de macht hun carriere gedaan zal zijn. Natuurlijk klinkt het vaag, en dat is opzettelijk zo gedaan, teneinde rechtsvervolging te voorkomen. Annemans is zelf jurist, en weet wel tot waar hij net mag gaan zonder risico op vervolging. Of denk je dat die speech spontaan gebeurde ?
Oud 21 november 2004, 00:05   #159
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
het gaat niet om een bedreiging m.b.t het plegen van geweld, althans zo 'begrijp' ik het niet.. Ze zijn gewaarschuwd voor hun carriere, hetgeen in mijn ogen duidelijk betekent dat met het VB aan de macht hun carriere gedaan zal zijn. Natuurlijk klinkt het vaag, en dat is opzettelijk zo gedaan, teneinde rechtsvervolging te voorkomen. Annemans is zelf jurist, en weet wel tot waar hij net mag gaan zonder risico op vervolging. Of denk je dat die speech spontaan gebeurde ?
trouwens, zelfs als ik gelijk heb, dan nog ga je me toch niet vertellen dat je verontwaardigd zou zijn ?
Oud 21 november 2004, 00:12   #160
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
trouwens, zelfs als ik gelijk heb, dan nog ga je me toch niet vertellen dat je verontwaardigd zou zijn ?
Maar ik denk dat die rechter toch ok een jurist is, en weet wat de gevolgen kunnen zijn om een poltiek oordeel uit te spreken als rechter?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be