Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2018, 15:24   #141
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt. Een Franstalige die de stad wilt ontvluchten op zoek naar meer groen en ruimte komt omzeggens automatisch in de Vlaamse rand terecht.
En zoals de islamieten naar hier komen om het beter te hebben maar wel hun islamitisch eisen, tegen de wil van de oorspronkelijke bevolking, ingevuld willen zien; zo eisen onze francofone vrienden dat zij het recht en in hun hoofd zelfs de plicht hebben om hun francofonie hier op te dringen zonder ook maar het minste rekening te houden met de oorspronkelijke bevolking...

Nous sommes en Belgique quand même... wat erop duidt, zoals ik al de hele tijd herhaal, dat la Belgique racistisch door een door misvormd is...
In feite is la Belgique op dat gebied eerder een facistische staat... ook al heeft ze zogezegd de mond vol van sollidariteit en verdraagzaamheid maar dat is enkel ten opzichte van hun eigen franstalige kliek, niet ten opzichte van de verachte medeburgers, nl. de stoute Vlamingen..., die moeten zich aanpassen en vlug ook en betalen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 15:30   #142
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Komt er in de republiek vlaanderen taalpolitie die gaat patrouilleren aan de kust, in de horeca ?
Gaan die Gas boetes uitdelen aan obers die iemands bestelling in het frans opnemen ? Of gaan die de betrokkenen administratief aanhouden ?

Dat is in la Belgique al lang geregeld... Franstalige media strooien onafgebroken negatieve reclame uit over de Vlamingen en Vlaanderen... Bij hen zit er in het hoofd van elke franstalige dan ook een anti-Vlaamse politieagent die de francofone waarde moet hoog houden en verder uitzenden...

Dat allemaal is veel en veel efficienter dan wat jij de Vlamingen zo gezegd wilt opdringen en zeker nu de Vlaamse sossen elite van binnen uit de Nederlanse taal wil degraderen tot een smeltkroes van allemaal voor de meeste mensen onverstaanbare plaatselijke dialecten en de Vlamingen willen wijs maken dat Vlaming een vies woord is...
Oud 2 augustus 2018, 16:01   #143
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Indien dat zo is, geachte marie daenen, dan moet gij ons dat maar eens in al zijn kleuren demonstreren. Laat uw voorbeelden eens spreken. Daar hebben wij, Vlamingen, wel behoefte aan.

Norbert
Ik heb binnenkort twee schoonkinderen; geen enkel van de twee spreekt ook maar een handvol Nederlands... Het tegendeel zou in deze contreien een enorme uitzondering geweest zijn... want de shool en de media doen er alles aan om hen wijs te maken dat Nederlands leren gewoonweg tijdverlies is...

In een restaurant met een bende Vlaamse vrienden, een dertigtal... op voorhand bestelt en geregeld... Met mijn hoofd er niet bij vroeg ik om een lepel (in het Nederlands)... Ze verstonden mij niet...
Een lepel in een restaurant in Durbuy en de garçon wist niet wat het was???

Ander voorbeeld betreffende de toeristensector... Mijn dochter volgde een gemengde opleiding (deels les, deels stages) voor receptioniste in hotels.
Eerste jaar als tweede taal Engels, geen Nederlans... Tweede jaar zou er Nederlands zijn... Wat bleek een half jaar Nederlands daarna Spaans... en dat goed wetende dat men hier staat te springen om receptionisten die wat Nederlands zouden praten... Het is ten andere om die reden dat zij onmiddellijk werk heeft gevonden...
Maar neen, de school biedt het zelfs niet aan...

Vrienden, sociale sector, dus menslievend en sociaal...
Je zou ervan opkijken hoeveel mensen een Vlaamse achtergrond, afkomst, familie hebben... Zo zei men dat de echtgenoot van een kennis in feiten een Vlaming was en ik sprak hem aan in het Vlaams... Hij verontschuldigde zich want hij woonde al meer dan veertig jaar in Wallonië en was zijn Nederlands ver vergeten...
Wel als je naar Wallonië komt moet je je aanpassen en frans spreken en de hele bende errond knikte volmondig en goedkeurend en als je naar Vlaanderen gaat moet je je ook aanpassen en Nederlands spreken... Oei, ze knikte heel wat minder overtuigend, maar ze wisten dat ze in de val zaten... want hoe konden ze de Vlamingen hun menslievende houding aanprijzen om later te zeggen dat dat voor hun francofonie, die toch, en daar twijfelen ze geen ogenblik aan, veel menslievender zijn dan de Vlamingen, niet zou gelden....

Ze verraden zich in de kleinste dingen als ze al niet openlijk anti-Vlaming zijn...

Mijn buurjongen; ouders wouden absoluut dat hij als tweede taal Nederlands zou leren... buisde jaar op jaar, hij wou niet... Overgeschakeld op Engels; geen enkel probleem meer...
Die afkeer zit enorm diep en dan is een andere taal aanleren enorm moeilijk... en de elitaire overheid doet er alles aan opdat dat zo zou blijven en nog erger zal worden...

Ik kan je voorbeelden geven met hopen; boeken vol; op zich allemaal zogezegd kleine en onschuldige dingen maar zij verraden wel heel veel...

Ligue de famille, samenkomst in een franstalig recreatiecentrum... Oei daar zat ook een groep Vlamingen... Ligue de famille, onder elkaar hebben die zitten af te breken totdat iemand hen erop opmerkzaam maakte wie er nu onverdraagzaam overkwam en wie niet...

Een ding moet gezegd, de werkelijke elite en hogere classe, daar zijn er wel meerdere die Nederlands leren en kennen, dikwijls zelfs heel goed en dikwijls ook omdat ze naar het Nederlandstalig onderwijs zijn gegaan...
zij laten zich niet lompen door de officiële klok dat zij geen Nederlands zouden moeten leren want zij richten zich op de hogere jobs en willen niet door hun Nederlandse taalonkunde geblokkeerd worden...

Dus de elite weet wat goed is maar de elite weet dat een massa die geen Nederlands kent met geen wetten in het gareel te krijgen is en dat de Vlamingen willens nillens het onderspit zullen derven en dat en alleen dat is hun oogpunt... La Belgique sera latine ou ne sera pas...
Punt en al de rest is larie voor de boerenpummels die ze wijs maken dat vlinders hooi eten...
Oud 2 augustus 2018, 16:06   #144
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is nu ook al een ééntalig gewest.
Geloof jij dat zelf nog???
Oud 2 augustus 2018, 16:08   #145
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Indien uw denkpistes worden geconcretiseerd zullen we snel aan de volgende Wereldoorlog aanbelanden.....
Staan de fransen, als naar gewoonte, al klaar met hun bajonetten???
Oud 2 augustus 2018, 16:10   #146
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
We hadden het hier over de Vlaamse rand alsook Vlaanderen en niet over de faciliteiten gemeenten.
Sommige Franstalige faciliteiten gemeenten hebben ook faciliteiten voor Nederlandstaligen.
Zoals het schooltje in moeskroen waar ze in al hunne franstalige liefdadigheid Vlaamse kinderen lieten roede lopen ???
Oud 2 augustus 2018, 19:10   #147
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik heb binnenkort twee schoonkinderen; geen enkel van de twee spreekt ook maar een handvol Nederlands... Het tegendeel zou in deze contreien een enorme uitzondering geweest zijn... want de shool en de media doen er alles aan om hen wijs te maken dat Nederlands leren gewoonweg tijdverlies is...

In een restaurant met een bende Vlaamse vrienden, een dertigtal... op voorhand bestelt en geregeld... Met mijn hoofd er niet bij vroeg ik om een lepel (in het Nederlands)... Ze verstonden mij niet...
Een lepel in een restaurant in Durbuy en de garçon wist niet wat het was???

Ander voorbeeld betreffende de toeristensector... Mijn dochter volgde een gemengde opleiding (deels les, deels stages) voor receptioniste in hotels.
Eerste jaar als tweede taal Engels, geen Nederlans... Tweede jaar zou er Nederlands zijn... Wat bleek een half jaar Nederlands daarna Spaans... en dat goed wetende dat men hier staat te springen om receptionisten die wat Nederlands zouden praten... Het is ten andere om die reden dat zij onmiddellijk werk heeft gevonden...
Maar neen, de school biedt het zelfs niet aan...

Vrienden, sociale sector, dus menslievend en sociaal...
Je zou ervan opkijken hoeveel mensen een Vlaamse achtergrond, afkomst, familie hebben... Zo zei men dat de echtgenoot van een kennis in feiten een Vlaming was en ik sprak hem aan in het Vlaams... Hij verontschuldigde zich want hij woonde al meer dan veertig jaar in Wallonië en was zijn Nederlands ver vergeten...
Wel als je naar Wallonië komt moet je je aanpassen en frans spreken en de hele bende errond knikte volmondig en goedkeurend en als je naar Vlaanderen gaat moet je je ook aanpassen en Nederlands spreken... Oei, ze knikte heel wat minder overtuigend, maar ze wisten dat ze in de val zaten... want hoe konden ze de Vlamingen hun menslievende houding aanprijzen om later te zeggen dat dat voor hun francofonie, die toch, en daar twijfelen ze geen ogenblik aan, veel menslievender zijn dan de Vlamingen, niet zou gelden....

Ze verraden zich in de kleinste dingen als ze al niet openlijk anti-Vlaming zijn...

Mijn buurjongen; ouders wouden absoluut dat hij als tweede taal Nederlands zou leren... buisde jaar op jaar, hij wou niet... Overgeschakeld op Engels; geen enkel probleem meer...
Die afkeer zit enorm diep en dan is een andere taal aanleren enorm moeilijk... en de elitaire overheid doet er alles aan opdat dat zo zou blijven en nog erger zal worden...

Ik kan je voorbeelden geven met hopen; boeken vol; op zich allemaal zogezegd kleine en onschuldige dingen maar zij verraden wel heel veel...

Ligue de famille, samenkomst in een franstalig recreatiecentrum... Oei daar zat ook een groep Vlamingen... Ligue de famille, onder elkaar hebben die zitten af te breken totdat iemand hen erop opmerkzaam maakte wie er nu onverdraagzaam overkwam en wie niet...

Een ding moet gezegd, de werkelijke elite en hogere classe, daar zijn er wel meerdere die Nederlands leren en kennen, dikwijls zelfs heel goed en dikwijls ook omdat ze naar het Nederlandstalig onderwijs zijn gegaan...
zij laten zich niet lompen door de officiële klok dat zij geen Nederlands zouden moeten leren want zij richten zich op de hogere jobs en willen niet door hun Nederlandse taalonkunde geblokkeerd worden...

Dus de elite weet wat goed is maar de elite weet dat een massa die geen Nederlands kent met geen wetten in het gareel te krijgen is en dat de Vlamingen willens nillens het onderspit zullen derven en dat en alleen dat is hun oogpunt... La Belgique sera latine ou ne sera pas...
Punt en al de rest is larie voor de boerenpummels die ze wijs maken dat vlinders hooi eten...
Dank u wel, mijnheer Daenen. Hier hebben we wat aan. Toch is hetgeen gij mij vertelt voor mij geen verrassing, hoor! Want wat gij daar allemaal opnoemt is gewoon het gedrag van "onmachtige mensen." En daarvan hebben we er in Vlaanderen zelf ook hele hopen van, ziet ge?

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 19:24   #148
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Maar de ingeweken Franstaligen kunnen ook de vertalingen van die documenten krijgen daar ze voor de faciliteiten gemeenten ook in het Frans opgesteld zijn .
In een zelfstandig Vlaanderen zullen er geen faciliteiten meer zijn voor Franstaligen .
Je antwoord naast de kwestie : het ging over brugge en zaventem. Zijn daar faciliteiten misschien ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 19:34   #149
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je ziet dat verkeerd El Norberto.

De Vlaamse smartphone zal, "oprotten Franse ratten," zeggen tegen de Franstalige onverlaat die de Vlaming in het Frans durft aan te spreken.

Het Flamingantisme zal nog groeien.
Amai... en gaan de vlaamse horeca uitbaters die specifieke smartphones echt gebruiken in pakweg De Panne, waar zowat de helft van de restaurants vol zit met walen en fransmannen die daar komen eten ? Dat gaat een enorm succesvol business model worden daar aan de kust met die vlaamsgezinde smartphones.
Oud 2 augustus 2018, 19:35   #150
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof jij dat zelf nog???
Als dat niet zo zou zijn is dit enkel en alleen de fout van Vlaanderen en zijn bewoners.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 20:01   #151
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo kweek je Nederlandsonkundige werklozen,

die geen werk zullen vinden in de Vlaamse Rand.

Na de Vlaamse onafhankelijkheid zullen die moeten kiezen ,

zich aanpassen en Nederlands leren of terug uitwijken naar Franstalig gebied.
Ik ken een meerdere Franstaligen uit de rand die hun kinderen naar de Vlaamse Vlaamse lagere school sturen en nadien naar een Brusselse Franstalige school. Ik zie echt niet in wat daar mis mee is.
Nu dat meer dan 50% van de Franstalige Brusselaars hun kinderen naar een Vlaamse school sturen staan de Vlomsch nationalisten op hun achterste poten. Ik vraag me af wat die stomme kiekens willen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 21:07   #152
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je antwoord naast de kwestie : het ging over brugge en zaventem. Zijn daar faciliteiten misschien ?
Geen faciliteiten" de jure",maar wel "de facto".
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 21:10   #153
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik ken een meerdere Franstaligen uit de rand die hun kinderen naar de Vlaamse Vlaamse lagere school sturen en nadien naar een Brusselse Franstalige school. Ik zie echt niet in wat daar mis mee is.
Nu dat meer dan 50% van de Franstalige Brusselaars hun kinderen naar een Vlaamse school sturen staan de Vlomsch nationalisten op hun achterste poten. Ik vraag me af wat die stomme kiekens willen.
Waarom zijn er dan nog zo veel Nederlandsonkundige Franstalige werklozen

in de Vlaamse Rand ?

Dus zoveel Franstaligen in de Vlaamse Rand zijn er blijkbaar dus niet naar een Nederlandstalige school geweest.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 2 augustus 2018 om 21:11.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 21:30   #154
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dit is een memorabel moment... we krijgen hier te horen van een vendelzwaaier dat er naast de echte faciliteiten ook nog eens "de facto" faciliteiten zijn in brugge, op verdomme een uur rijden naar de dichtste grens met een franstalig gebied...

Met zulke vrienden in het kamp van de vendeliers hebben de unitaristen zelfs geen vijand mee nodig...

Oud 2 augustus 2018, 21:41   #155
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Dank u wel, mijnheer Daenen. Hier hebben we wat aan. Toch is hetgeen gij mij vertelt voor mij geen verrassing, hoor! Want wat gij daar allemaal opnoemt is gewoon het gedrag van "onmachtige mensen." En daarvan hebben we er in Vlaanderen zelf ook hele hopen van, ziet ge?

Norbert
Maar die vele onmachtige mensen worden wel voortgestuwd door machtige mensen die zo hele samenlevingen om zeep helpen...
Oud 2 augustus 2018, 22:19   #156
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Maar die vele onmachtige mensen worden wel voortgestuwd door machtige mensen die zo hele samenlevingen om zeep helpen...
Typische vakbondspraat.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 10:55   #157
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zijn er dan nog zo veel Nederlandsonkundige Franstalige werklozen

in de Vlaamse Rand ?

Dus zoveel Franstaligen in de Vlaamse Rand zijn er blijkbaar dus niet naar een Nederlandstalige school geweest.
Omdat er te weinig Nederlandskundige bewoners zijn in de vlaamse rand.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 11:36   #158
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welke dan? en waarom doet de N-VA er volgens jou niets aan? of waarom klaagt het VB dat al jaren niet aan? Zelfs V&V zegt er niets van?
Oud 3 augustus 2018, 12:28   #159
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
welke dan? en waarom doet de N-VA er volgens jou niets aan? of waarom klaagt het VB dat al jaren niet aan? Zelfs V&V zegt er niets van?
En toen werd het stil. Kaproen, waar bent u?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 12:33   #160
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Typische vakbondspraat.
En denk je dat die vakbondsbonzen niet tot de machtige horen die de onmachtige voor hun kar spannen en zo de samenleving meer kwaad dan goed doen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be