Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2018, 13:45   #141
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Mochten Wilfried Martens en Miet Smet nog wel trouwen, goed wetende dat hun huwelijk geen kinderen zou opleveren?

Voor een CD&V-er was dat toch ook een sterk staaltje van morele verwerpelijkheid. Hij liet zijn vrouw met gehandicapt kind zitten om er met Miet vandoor te gaan. Veel Katholiek-Christen is daar niet aan.
Maar het was me worst hoor. Al had het me wel gechoqueerd als ik ze samen, in het openbaar, had zien staan lebberen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 13:49   #142
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ben hetero, heb een gezonde relatie met mijn partner en zal waarschijnlijk binnen enkele jaren ook kinderen hebben.

Hoeft dit daarom te betekenen dat andere levenswijzen verwerpelijk zijn?

U zegt dat homo's enkel iets hebben dat op seks is gebaseerd. Zou u hetzelfde zeggen over twee heteroseksuele mensen die onvruchtbaar zijn en dus ook geen kinderen kunnen hebben? Is hun relatie ook enkel op seks gebaseerd?

Mag een weduwe die in haar menopauze zit nog een relatie aangaan?

Mochten Wilfried Martens en Miet Smet nog wel trouwen, goed wetende dat hun huwelijk geen kinderen zou opleveren?

Moet ik om een allochtoon te verdedigen allochtoon zijn?
Moet ik om een vrouw te verdedigen een vrouw zijn?
Moet ik om bejaarden te verdedigen bejaard zijn?
Neen, maar het sluit het alleszins niet uit.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 13:51   #143
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

Voor een CD&V-er was dat toch ook een sterk staaltje van morele verwerpelijkheid. Hij liet zijn vrouw met gehandicapt kind zitten om er met Miet vandoor te gaan. Veel Katholiek-Christen is daar niet aan.
Maar het was me worst hoor. Al had het me wel gechoqueerd als ik ze samen, in het openbaar, had zien staan lebberen.
We hadden toch wel iemand kunnen gebruiken die tegen Martens had durven zeggen, "het is nu wel genoeg geweest, halve gare!"
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 13:51   #144
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het wel verwonderlijk dat mensen geen homo in hun kenniskringen hebben.
't Is nu toch niet dat het een zeldzaam fenomeen is, zelfs als je er niet mee te maken wil hebben.
De broer van een maat van me ken ik bvb al veel langer dan dat die zich geout heeft.
Wat doen jullie dan? Er niet meer mee omgaan, of tegen spreken, ondanks dat het een toffe pee is?
Of als uw kleinkind, dat ge koestert, na 16 jaar zou zeggen dat'em homo is, hem buiten sjotten?
Hoe bekrompen zijt ge dan wel ni.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 13:51   #145
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Holebi-vriendelijk ?
Zo zou ik het toch niet omschrijven.
NVA is naar buiten toe vriendelijk voor alles wat en gemene deler heeft en véél stemmen zou kunnen opleveren.

Is het niet de grote leider leider die homoseksualiteit tot 'overtuiging' gebombardeerd met de zinsnede dat hij geen regenboog t-shirts achter het lokt wou zien ?
Is het niet diezelfde grote leider die enkele jaren terug het nodig vond het optreden van agenten te verdedigen “De jonge vrouwen kusten elkaar geregeld met het duidelijke opzet om de deelnemers aan de manifestatie te provoceren” ? (Mars voor het Gezin 2015 )
Is het niet de NVA die opkomt voor de rechten van holebi's en transgenders en zowat alles wat denkbaar is ...zolang het maar niet al teveel rechtstreeks in conflict zou komen met het beeld van de éénheidsworst ?
Zo zijn er wel meer partijen. Groen bijvoorbeeld, de partij van de vegetariërs, maar vooral potentiële moslimkiezers niet voor het hoofd stoten in het halal slachten dossier. Groen is ook erg homovriendelijk, maar ja, er is natuurlijk ook dat groeiende moslimelectoraat. Ach die spreidstanden, pijnlijk toch.
Oud 8 augustus 2018, 13:52   #146
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het voorbeeld van Wilfried Martens en Miet Smet was omdat het een bekend koppel was. Bij hen waren er inderdaad misschien andere bezwaren.

Ik probeerde slechts aan te tonen dat het argument 'bij homo's gaat het enkel over seks' niet opgaat vermits er ook heterokoppels zijn die geen gezin met kinderen kunnen stichten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 13:56   #147
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Verkeerd gehoopt. Dat is natuurlijk en liefde tussen een man en een vrouw. Man - man is vetzakkerij en noem het dan maar homohaat.
Maar vrouw-vrouw is soms best sexy vetzakkerij?
Oud 8 augustus 2018, 13:59   #148
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
De meeste mensen? Anno 2018 is het natuurlijk algemeen aanvaard dat als een man geen deftige vrouw kan vinden hij maar op een andere man -met toestemming- mag kruipen. Vandaag klinkt het trendy om je bi te voelen en je zo te outen. Dan nog wat verwijfde trekken erbij en je bent megacool. Maar ik ben er zeker van dat veel mensen daar niet mee akkoord gaan. Maar is zoals racisme geworden. Een verkeerd woord over homo's en je bent niet meer van deze wereld. Soms is het toch raar hoe ze alles verdraaien en maar stilzwijgend goed keuren. Ach ze doen maar. Gelukkig heb ik in mijn familie en vriendenkring geen homo's zitten. Anders zou ik ze toch niet meer willen kennen.
Homohaters kunnen over dit onderwerp vast een gezellig avondje wegkeuvelen met islamisten.
Oud 8 augustus 2018, 13:59   #149
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Homo of hetero, hand in hand, no prob, een vluchtige kus idem, maar van 14 tot 16-jarigen kan je het nog met de glimlach begrijpen als je ze passioneel bezig ziet aan bv de schoolpoort. Volwassenen kunnen zich beter een kamer huren of naar huis gaan. Een koppel vijftigers die op straat elkaar staan te bepotelen en af te likken, dat hoeft voor mij niet hoor.

(al vind ik dat twee lesbische meisjes hun grenzen wat verder mogen liggen.)
Oud 8 augustus 2018, 14:04   #150
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij klinkt nog erger dan mijn buurman hier, en dat is pas echt een oude zak.
Die zou zelfs een strafbaarheid willen invoeren voor het opstellen van vuile taal in posts op politieke forums.

Maar ik zeg hem op tijd en stond dat hij mijn kloten kan kussen.
Vraag aan je buurman of hij moderator wil worden op dit forum

Laatst gewijzigd door No Apologies : 8 augustus 2018 om 14:05.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 14:07   #151
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Homo of hetero, hand in hand, no prob, een vluchtige kus idem, maar van 14 tot 16-jarigen kan je het nog met de glimlach begrijpen als je ze passioneel bezig ziet aan bv de schoolpoort. Volwassenen kunnen zich beter een kamer huren of naar huis gaan. Een koppel vijftigers die op straat elkaar staan te bepotelen en af te likken, dat hoeft voor mij niet hoor.

(al vind ik dat twee lesbische meisjes hun grenzen wat verder mogen liggen.)
Dat is tenminste consequent (op het gedeelte tussen haakjes dan ).

Profiteur daarentegen maakt wel onderscheid tussen homo of hetero (op een degoutante wijze trouwens):

Citaat:
Leg uit. het stoort u dus niet dat jonge kinderen twee mannen in het openbaar zien kussen? Of ze hand in hand rond lopen en soms verregaande verwijfde trekken hebben. Het stoort u niet dat u weet dat ze iets onnatuurlijk doen? Pure vetzakkerij noem ik het. Van mij mogen ze dit direct als een zware misdaad behandelen. Obsceen gedrag moet bestraft worden.

Citaat:
Ik mag hopen dat u een heterokoppel dat in het openbaar kust, hand in hand loopt... even obsceen vindt? Dat het een even zware 'misdaad' is?
Citaat:
Verkeerd gehoopt. Dat is natuurlijk en liefde tussen een man en een vrouw. Man - man is vetzakkerij en noem het dan maar homohaat.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 augustus 2018 om 14:08.
Oud 8 augustus 2018, 14:10   #152
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is tenminste consequent (op het gedeelte tussen haakjes dan ).

Profiteur daarentegen maakt wel onderscheid tussen homo of hetero (op een degoutante wijze trouwens):
Dat tussen haakjes mag gerust tot 35
Oud 8 augustus 2018, 14:26   #153
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Och dat gezever over homo's die vies doen, dat leeft nog amper bij 5 procent bij de autochtone Vlaamse bevolking.
Die 5 procent zal gauw genoeg uitsterven.

Veel interessanter is welke de wettelijke mogelijkheden zijn om die agressieve vetzakken in Gent efficiënt aan te pakken.
Op de een of de andere manier, zou Theo hier bevoegdheid moeten krijgen. Als ge verstaat wat ik bedoel.

Verder zou er een instantie moeten zijn die agressievelingen, welke ook hun motivering of "obediëntie" is, in een vroeg stadium reeds een aantal maatregelen aan hun broek te naaien. Vb. te verplichten te verhuizen, wijkverbod, contactverbod ... tot en met collocatie (duidelijker: gedwongen opname in een gesloten psychiatrische instelling).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 14:46   #154
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja, juist.

Als het allemaal een software is aka een programma. Dan moet je ook toegeven dat zoals in het dierenrijk homoseksualiteit een slechte manier is om je genen te verspreiden. En dan moet je ook toegeven dat die soort onaangepast is. Dus totaal inferieur volgens u geliefde Darwin...
Nogmaals begrijpt u niet wat ik schrijf!! Er is geen 'slechte' manier, dat is een WAARDEOORDEEL. Dat homosexualiteit bestaat, ook in de dierenwereld bewijst dat het in een bepaalde omgeving efficient is. Of een secundaire eigenschap is van een zeer efficient gedrag. Dat in bepaalde landen homos gedood worden is geen toeval, men probeert een inefficiente omgeving te scheppen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 15:07   #155
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Maar vrouw-vrouw is soms best sexy vetzakkerij?
Beste opmerking van deze dag...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 15:17   #156
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De twee verdachten die verantwoordelijk zouden zijn voor de vechtpartij, werden maandag al geïdentificeerd op basis van getuigenissen van de slachtoffers. De verdachten zijn een 23-jarige Bulgaar en een 21-jarige Kroatische vrouw. De politie kon hen dinsdag arresteren, in de namiddag zijn ze voorgeleid voor verhoor, bevestigt het parket in een persbericht. De twee verdachten, een 23-jarige man met de Bulgaarse nationaliteit en een 21-jarige vrouw met de Kroatische nationaliteit, zijn buren van het homokoppel.
Dan toch een moslim hè.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 15:18   #157
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar baby's hebben toch ook nog geen sexuele voorkeur?

Of lachen baby's die uiteindelijk homo worden meer naar mannen dan naar vrouwen?

En toch denkt u dat sexuele voorkeur aangeboren is.
Natuurlijk hebben baby's dat al wel, hun seksuele geaardheid . Dat ontwikkelt zich al in de baarmoeder onder invloed van hormonen en volgens de meest recente inzichten verklaart dit ook homoseksualiteit, met die verdeling van hormonen( in de baarmoeder aan de foetus) die de seksuele geaardheid bepaald, loopt het net anders dan de norm.
Maar de menselijke seksualiteit ontwikkelt pas met de jaren. Dacht dat u dit wel zou weten.

Maar wanneer ik u goed begrijp, is alles voorgeprogrammeerd ,van wie je haar tot waar je voor stemt of net niet, maar je seksuele geaardheid? Die komt dus aanwaaien volgens u...
Oud 8 augustus 2018, 15:21   #158
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals begrijpt u niet wat ik schrijf!! Er is geen 'slechte' manier, dat is een WAARDEOORDEEL. Dat homosexualiteit bestaat, ook in de dierenwereld bewijst dat het in een bepaalde omgeving efficient is. Of een secundaire eigenschap is van een zeer efficient gedrag. Dat in bepaalde landen homos gedood worden is geen toeval, men probeert een inefficiente omgeving te scheppen.
Homo's haten is ook een waardeoordeel, toch? Dus TV verslaafde kan zichzelf niet helpen die is " voorgeprogrammeerd" toch?
En hoe zit het met uw mening? Foutje in uw software?
Oud 8 augustus 2018, 15:24   #159
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel niet Bokrijk maar wel op de rustige boerenbuiten. Waar gelukkig geen homo's zitten

@ alice : seksuele geaardheid is wel een keuze. Maar als je geen karakter hebt om iets onnatuurlijk te kunnen onderdrukken? Tja dan is het soms gemakkelijker om toe te geven en maar een perverse rugridder te worden. En terzijde gezegd : ik ben niet bang voor homo's. Of gaan ze met hun handtas slaan Maar uw verweer zegt voor mij genoeg. Bi of homo dus. Genoteerd en geklasseerd.
Allé de ayatollah van Bokrijk heeft gesproken Wij hebben geen homo's
Oud 8 augustus 2018, 15:26   #160
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar baby's hebben toch ook nog geen sexuele voorkeur?

Of lachen baby's die uiteindelijk homo worden meer naar mannen dan naar vrouwen?

En toch denkt u dat sexuele voorkeur aangeboren is.
Het is natuurlijk niet omdat iets zich nog niet veruitwendigt als baby, dat het niet (deels) genetisch is.

Als baby had ik ook nog geen borsthaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be