![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() 500 jaar geleden een Waal. België bestaat nog geen 200 jaar maar het was wel een Waal 500 jaar geleden .
![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral als het als menselijkheid wordt voorgesteld, en vergeleken met een NGO.
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat waren gevangenen van één of ander stamhoofd die gekocht werden. gevangenen (of krijgsgevangenen) in één of ander van de lokale stammentwisten die daar een constante waren. op dat moment en met de geldende wetten van die tijd : koopwaar conform het geldende handelsrecht. nu uiteraard foei, maar volledig binnen de ethiek en wettelijkheid van die tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dus ver voor de Vlamingen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_slavenhandel Ook in het Ottomaanse Rijk https://nl.wikipedia.org/wiki/Slaver...ttomaanse_Rijk Laatst gewijzigd door cato : 29 augustus 2018 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er waren ook blanke slaven.
Het is een wangedachte dat alleen zwarten slaven waren. https://nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_slavenhandel https://www.historischnieuwsblad.nl/...nderschat.html Laatst gewijzigd door cato : 29 augustus 2018 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Henri weet dat allemaal even goed als jij en ik, Cato, maar het woord "Vlaming" doemde als een demon voor zijn ogen op, en zelfs met een onmenselijke inspanning kon hij niet aan de dwingende behoefte weerstaan om zijn opvlammende Vlamingenhaat te ventileren.
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De blanke slaven van vandaag zijn de werknemers. De roverheid pikt niet alleen meer dan de helft van hun loon in, op alles wat de slaven van de 21ste eeuw in Belgique met de rest van loon kopen en/of betalen besteelt de roverheid de werknemer ook nog eens voor bijna 1/4de.
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarschijnlijk zullen ze er een pak meer aan over gehouden hebben, niet omdat de slaven goedkoper werden, maar omdat ze minder verliezen leden tijdens de transporten en minder onkosten hadden aan transporten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was iets dat trouwens al veel langer bestond dan men nu doet geloven. Alle grote bouwwerken uit de oudheid die vandaag nog recht staan, zijn met behulp van slaven gebouwd. Om het mooier in te pakken gebruikt men in de Europese geschiedenis het woord lijfeigenen voor de slaven van de Europese adel. Mensen die nog slechter af waren dan de slaven op de Amerikaanse plantages. Ook in de 18de en zelfs 19de eeuw, waren de arbeiders in Europa slechter af dan de slaven in Amerika. Vandaag staat men te roepen over het gedrag van de RKK tegenover de bevolking in de 20ste eeuw, maar dit is niets meer of minder dan het gedrag dat tot WWII heel normaal was voor de beter begoede tegenover de rest van de bevolking in Europa. En zelfs vandaag heeft men in de Arabische wereld nog steeds slaven en slavinnen. En ja in onze ogen hebben de Europeanen zich in het verleden misdragen tegenover de Afrikaanse bevolking. Maar de slavenhandel had nooit kunnen plaats vinden, als de Afrikaanse rijkere bevolking er niet aan had meegewerkt. Tenslotte kochten de Europese handelaars gewoon hun waar bij de plaatselijke handelaars. Als die plaatselijke handelaars er niet waren geweest, had de slavenhandel nooit kunnen bestaan. Maar de plaatselijke slavenhandel bestond reeds eeuwen voor de Europeaan Amerika ontdekte. De Egyptearen kochten al slaven bij de Afrikaanse plaatselijke handelaars. De Romeinen moesten ons nog komen bezetten toen Afrika en de Azië al slavenhandel kende. Maar ik heb er dus een hekel aan dat men in Europa ons Blanke steeds een schuldgevoel wil aanpraten voor zaken uit het verleden, terwijl de Blanken uit dat verleden niets anders deden dat gebruiken uit het Afrikaanse verleden overnemen. Ik heb niks te maken met de slavenhandelaars van 200 jaar geleden. Ik heb niks te maken met de oorlogen die nu plaats hebben tussen Afrikaanse stammen. Ik heb niks te maken met de oorlogen in de Arabische wereld. Waar ik wel iets mee te maken heb, is dat mensen vanuit heel de wereld naar hier komen om onze sociale zekerheid te misbruiken. Dat onze gebieden steeds meer bevolkt worden door vreemde volkeren en die eisen dat onze cultuur verdwijnt, want die stoort hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Het heeft toch wel iets ... verontwaardigd zijn over praktijken die honderden jaren geleden plaatsvonden maar tegelijkertijd moderne slavernij mee helpen in stand houden door bv goedkope kledij aan te schaffen afkomstig uit sweat shops in Pakistan of Bangla-Desj waar kinderen onder erbarmelijke omstandigheden worden uitgebuit.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 30 augustus 2018 om 08:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() iemand de serie Roots gezien eigenlijk?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die zwijgen dat ze zweten, en wegkijken als laffe teken als er aan hun geliefde koning, maar voor negers dodelijke slavendrijver wordt herinnerd.
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De serie over Kunta Kinte? Ik heb er over gehoord en er delen van gezien, maar je moet een harde zijn om daar naar te kunnen blijven kijken.
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was een Vlaamse wapenfabriek ze spraken er de grootste schande over, maar omdat het een Waalse is krijgen ze geen woord van kritiek door hun strot.
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik herinner me dat ik daar als kind geregeld met de krop in de keel naar zat te kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
FN levert ook bijzonder veel aan ordehandhavers. Moeten die met een matrak ofzo terroristen gaan tegenhouden ? Beetje nadenken he.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand ontkent dit toch ? |
|
![]() |
![]() |