![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zo'n Tesla is voor cheap skaters. Laatst gewijzigd door Anna List : 28 februari 2019 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat mensen die zo enthousiast zijn over *particulier gebruik* van waterstof niet genoeg naar de hindenburg hebben gekeken. Waterstof is een bijzonder gemeen explosief. Enkel met cryogenie is dat goed te doen, maar uw creogene auto of huisinstallatie, dat is toch wel iets anders dan juist maar een compressor. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 februari 2019 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zullen misschien wel technologische mouwen aan gepast worden, maar waterstofgas in grote hoeveelheden, en particulier, dat lijkt mij een redelijk explosieve combinatie de dag van vandaag. Ik zie moeilijk cryogene installaties in particuliere omgeving, en in auto's. Niet onmogelijk, maar complex. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 februari 2019 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergeet maar dat je dit thuis kan doen. Als daar waterstof wordt geproduceerd zal dat richting een fuel cell moeten gaan of verbruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt dan ook veel gebruikt, bijvoorbeeld als ontzwavel-middel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 februari 2019 om 11:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Een tank waterstof onder druk in uw kelder is waanzin.
Vergeet dat. Cryogeen ok, maar krijg dat maar eens cryogeen....de energiebalans is bullshit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laadruimtes voor loodzuur accu's moeten goed geventileerd zijn, en voorzien van een waterstof LEL meter. Omdat het laden van loodaccu's waterstof als bijproduct heeft.
Citaat:
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks in deze materie dat de technologie niet zal kunnen oplossen.
Mij staat de ontploffing van Los Alfaquos nog scherp in het geheugen gegrift. (camion gas op een camping in het zuiden van Catalonië: honderden doden, veel zwaar verbranden). Daarna heeft Spanje de gassector stevig onderworpen aan veiligheidsmaatregelen. En ook komaf gemaakt met zwaar transport door dorpjes.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen: hebben ze reeds de mening gevraagd van mensen met technologische inzicht. Want die zetten zich en masse achter de klimaatbetogers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Rechtstreeks een fuel cell in ? Dat is pas dom, kan men best die Leuvense vinding de deur uitzwieren en een gewoon PV paneel plaatsen. De efficiëntie is beter (vgl. met H2-paneel + brandstofcel) en het netto-effect (zonne-energie omzetten in direct beschikbare elektriciteit) is hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je moet wat met H2 dat je niet kan gebruiken op het moment zelf he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Met klassieke PV panelen kan men nog altijd surplus aan het net leveren...en ze zijn efficiënter. Overschotten H2 op het gasnet plaatsen zie ik nog minder praktisch gebeuren dan opslag (hoewel men in NL denkt aan aan het overschakelen van het aardgasnet naar een waterstofnet)... maar particulieren die even overschotten aan waterstofgas op het net plaatsen ? Ik zie dat niet direct gebeuren. Ook verwarmen met H2 zie ik niet als nuttig, een PV-aangedreven warmtepomp zie ik daar als een meer valabel alternatief. |
|
![]() |
![]() |