Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2019, 07:44   #141
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Ik noteer: franstaligen zijn untermenschen volgens Panda
En volgens Marie zijn ze zelfs geen mens.
Oud 8 april 2019, 07:54   #142
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Nederlandstalige kinderen in Flobecq hebben geen Nederlandstalige school in Flobecq.
De Franstalige kinderen van Ronse hebben wel een Franstalige school in Ronse.

Dus die Belgische wet bevoordeelt de Franstaligen alweer.
En hoe zit het met de Franstalige scholen in Voeren of in Bever?
Oud 8 april 2019, 07:56   #143
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en dus kunnen die bestaande faciliteiten, na 66 jaar, best afgeschaft worden ????
We kunnen ook de tweetaligheid van Brussel afschaffen, hé en het eentalig Frans maken.
Oud 8 april 2019, 08:18   #144
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat klopt inderdaad voor de elite die la Belgique kapot francofoniseert...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 08:23   #145
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat klopt inderdaad voor de elite die la Belgique kapot francofoniseert...
Dat was nochtans niet wat je geschreven hebt, je had het duidelijk over DE Franstaligen.

Nu ja, je stelt uw haat van zowel Vlamingen als Walen en Brusselaars tentoon sinds je hier geland zijt. Verbazend is het dus niet.
Oud 8 april 2019, 08:27   #146
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
We kunnen ook de tweetaligheid van Brussel afschaffen, hé en het eentalig Frans maken.
Wat, hebben jullie dat dan nog niet gedaan???
Voor de franstaligen is die zogezegde tweetaligheid niet meer dan eentalig frans met, omdat het niet anders kan, wat faciliteiten voor de onwillige, racistische en onverdraagzame Vlamingen...
Faciliteiten die ze daarenboven zo weinig mogelijk, om niet, waar ze maar even kunnen, toe te passen...
Mijn man was dertig jaar geleden er al keihard van overtuigd dat Bruxelles franstalig was en ik heb hem moeten doen inzien dat dat wettelijk niet het geval is of was...
Maar ja, iedere franstalige wordt opgevoed met de intrinsieke wet dat het verdedigen van de francofonie zijn plicht en het hoogste goed is... en daar passen de Vlamingen, een blaam op hun blazoen absoluut niet in...
Wat steekt het hen dat de Vlamingen de meerderheid uitmaken in dit land... Was dat niet het geval dan zouden ze vandaag de dag allemaal verplicht frans praten... en zouden alle Vlamingen er al lang van overtuigd zijn dat er buiten het frans geen leven in Belgique bestaat...
Oud 8 april 2019, 08:29   #147
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was nochtans niet wat je geschreven hebt, je had het duidelijk over DE Franstaligen.

Nu ja, je stelt uw haat van zowel Vlamingen als Walen en Brusselaars tentoon sinds je hier geland zijt. Verbazend is het dus niet.
Ik stel mijn haat tegenover waanzin, en in la Belgique is dat hoofdzakelijk franstalige waanzin tentoon...
Oud 8 april 2019, 09:03   #148
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat, hebben jullie dat dan nog niet gedaan???
Voor de franstaligen is die zogezegde tweetaligheid niet meer dan eentalig frans met, omdat het niet anders kan, wat faciliteiten voor de onwillige, racistische en onverdraagzame Vlamingen...
Faciliteiten die ze daarenboven zo weinig mogelijk, om niet, waar ze maar even kunnen, toe te passen...
Mijn man was dertig jaar geleden er al keihard van overtuigd dat Bruxelles franstalig was en ik heb hem moeten doen inzien dat dat wettelijk niet het geval is of was...
Ik kan er niet veel aan doen dat jij zelfs niet begrijpt wat "tweetaligheid" en "facitliteiten" inhouden, hé. En gezien je toch niet luistert naar wat in jouw kraam niet pas...

Citaat:
Maar ja, iedere franstalige wordt opgevoed met de intrinsieke wet dat het verdedigen van de francofonie zijn plicht en het hoogste goed is... en daar passen de Vlamingen, een blaam op hun blazoen absoluut niet in...
Marie, ik begin mij toch serieus zorgen te maken, hoor. Jouw complottheoriën worden met de dag zotter en zotter.

Citaat:
Wat steekt het hen dat de Vlamingen de meerderheid uitmaken in dit land... Was dat niet het geval dan zouden ze vandaag de dag allemaal verplicht frans praten... en zouden alle Vlamingen er al lang van overtuigd zijn dat er buiten het frans geen leven in Belgique bestaat...
Nog een mooie complottheorie.

Ik word echt ongerust, eerlijk gezegd.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 8 april 2019 om 09:03.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 09:28   #149
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan er niet veel aan doen dat jij zelfs niet begrijpt wat "tweetaligheid" en "facitliteiten" inhouden, hé. En gezien je toch niet luistert naar wat in jouw kraam niet pas...

Marie, ik begin mij toch serieus zorgen te maken, hoor. Jouw complottheoriën worden met de dag zotter en zotter.

Nog een mooie complottheorie.

Ik word echt ongerust, eerlijk gezegd.
Verlaat jouw Vlaamse stek en ga in Wallonië wonen...
Dertig jaar geleden dacht ik, zoals de meeste Vlamingen waarschijnlijk, dat de franstaligen gelijk waren aan ons, Vlamingen, en enkel een andere taal spraken... Wat is een taal???
Ik ben naar Wallonië verhuis en mijn ogen zijn opengegaan... De franstaligen zijn geen fransprekende Vlamingen... er is in heel hun francofone organisatie (en dan spreek ik over de top, de elite, maar die dringt door tot bij de kleinste mens die wat verantwoordelijkheid draagt) ook maar een greintje wil, wens, gedachte om op voet van gelijkheid met de Vlamingen samen te leven... Wij zijn franstaligen en wij zijn la Belgique en elk Vlaams recht dat hun franstalige belangen in de weg staat is voor hen een aanslag op hun franstalige vrijheid... Maar het ergste voor mij is dat wanneer de Vlamingen nog maar één tiende van diezelfde gedachte zou tonen ze overlopen van verontwaardiging, woede en totale onverdraagzaamheid tegenover die stoute Vlamingen die hun untermensch-zijn aan hen durft op te leggen...
Kinderen die op school het Nederlands kiezen als tweede taal worden door de andere met de rug bekeken en/of uitgelachen en heel dikwijls steunt het onderwijzend personeel hen daarin, omdat ze het zelf als dwaas beschouwen om nog Nederlands te willen leren...
Ik kan je honderd en één feiten vertellen waar ze, (zich goed voelend bij mij en totaal vergetend dat ik een Vlaming ben) zich prijsgeven... En weet je, ik neem het hen zelfs niet kwalijk want ik besef heel goed hoe geindoctrineerd van boven uit ze wel zijn...

Een voorbeeldje.... een paar regeringsperiodes terug durfde een Vlaamse minister in de federale regering vertellen dat hij de Vlaamse belangen verdedigden... Grote verontwaardiging in franstalig Belgique; hij was daar voor gans het land en zeker niet alleen voor de Vlamingen... Terwijl twee lijnen verder zij allen zichzelf promp ophemelden dat zij de francofone belangen verdedigden en dat zij bij elke speach die ze gaven nooit verder kwamen dan te benadrukken dat ze er waren voor de francofonie.

Dus zelf daar gaven ze zich bloot... En weet je wat dan nog erger is??? Hewel van Vlaamse kant werd het verwijt dat zij er niet alleen waren voor de Vlamingen schuldig aanvaard en geen hond die er maar aan dacht hen erop te wijzen dat zijzelf nooit of te nimmer verder kwamen dan hun intrinsieke franstalige belangen...
Magnette die vol zelfvoldaanheid verklaart dat hij, niet naar Duitsland, maar naar het zuiden (Frankrijk) kijkt als je dan weet dat in de EU Frankrijk er maar heel belabberd bij zit... en als je weet dat Wallonië zelf er ook maar heel belabberd bij zit...
Oud 8 april 2019, 09:49   #150
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dertig jaar geleden dacht ik, zoals de meeste Vlamingen waarschijnlijk, dat de franstaligen gelijk waren aan ons, Vlamingen, en enkel een andere taal spraken... Wat is een taal???
Ik ben naar Wallonië verhuis en mijn ogen zijn opengegaan... De franstaligen zijn geen fransprekende Vlamingen... er is in heel hun francofone organisatie (en dan spreek ik over de top, de elite, maar die dringt door tot bij de kleinste mens die wat verantwoordelijkheid draagt) ook maar een greintje wil, wens, gedachte om op voet van gelijkheid met de Vlamingen samen te leven... Wij zijn franstaligen en wij zijn la Belgique en elk Vlaams recht dat hun franstalige belangen in de weg staat is voor hen een aanslag op hun franstalige vrijheid... Maar het ergste voor mij is dat wanneer de Vlamingen nog maar één tiende van diezelfde gedachte zou tonen ze overlopen van verontwaardiging, woede en totale onverdraagzaamheid tegenover die stoute Vlamingen die hun untermensch-zijn aan hen durft op te leggen...
Kinderen die op school het Nederlands kiezen als tweede taal worden door de andere met de rug bekeken en/of uitgelachen en heel dikwijls steunt het onderwijzend personeel hen daarin, omdat ze het zelf als dwaas beschouwen om nog Nederlands te willen leren...
Ik kan je honderd en één feiten vertellen waar ze, (zich goed voelend bij mij en totaal vergetend dat ik een Vlaming ben) zich prijsgeven... En weet je, ik neem het hen zelfs niet kwalijk want ik besef heel goed hoe geindoctrineerd van boven uit ze wel zijn...

Een voorbeeldje.... een paar regeringsperiodes terug durfde een Vlaamse minister in de federale regering vertellen dat hij de Vlaamse belangen verdedigden... Grote verontwaardiging in franstalig Belgique; hij was daar voor gans het land en zeker niet alleen voor de Vlamingen... Terwijl twee lijnen verder zij allen zichzelf promp ophemelden dat zij de francofone belangen verdedigden en dat zij bij elke speach die ze gaven nooit verder kwamen dan te benadrukken dat ze er waren voor de francofonie.

Dus zelf daar gaven ze zich bloot... En weet je wat dan nog erger is??? Hewel van Vlaamse kant werd het verwijt dat zij er niet alleen waren voor de Vlamingen schuldig aanvaard en geen hond die er maar aan dacht hen erop te wijzen dat zijzelf nooit of te nimmer verder kwamen dan hun intrinsieke franstalige belangen...
Magnette die vol zelfvoldaanheid verklaart dat hij, niet naar Duitsland, maar naar het zuiden (Frankrijk) kijkt als je dan weet dat in de EU Frankrijk er maar heel belabberd bij zit... en als je weet dat Wallonië zelf er ook maar heel belabberd bij zit...
Ik ga er nog een traantje voor laten, sie.

Oud 8 april 2019, 10:43   #151
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

"La France, pays de millionnaires? Selon la dernière édition annuelle du Global Wealth Report du Crédit Suisse, l'Hexagone compterait 2,1 millions de millionnaires (en dollars américains) sur son territoire. En augmentation de 294.000 par rapport ?* l'opus précédent, deuxième plus forte hausse en un an derrière celle aux États-Unis (+878.000), le nombre total de millionnaires en France hisse l'Hexagone ?* la 5e place mondiale dans le Global Wealth Report, devant la Chine et derrière l'Allemagne."
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 11:28   #152
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
bij 'de broeders' dus...

Nu, als dat klopt dan is je geheugen een zeef.
Dertig jaar geleden was er nog een harde kern van franstalige liberale politici die binnen de lokale PVV veel macht hadden en electoraal toch nog iets voorstelden. De andere partijen (CVP en SP) kenden dat fenomeen totaal niet. Die laatste dinosauriërs (de kliek rond dr Cuvelier, Albert Decordier, Annie Blanquart, Claire Kerckhove, Andre deruyver) is totaal verdwenen van de politieke scene. Na een interne machtsstrijd in de lokale PVV heeft indertijd Herman Decroo daar korte metten mee gemaakt en ze de uitgang gewezen. En daar stopte de laatste politieke macht van de franstalige bourgeoisie in Ronse.
Indersdaad bij de broeders.Sorry, ik spreek van 60 jaar geleden beste. Zoveel hadden we er wel niet mee te maken want we kwamen weinig buiten maar tijdens wandelingen hoorde je dat wel.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 11:37   #153
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe zit het met de Franstalige scholen in Voeren of in Bever?
In Voeren is er wel degelijk een Franstalige school ,in Vloesberg is er echter geen Nederlandstalige school.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 11:47   #154
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien Broekzele een Vlaamse stad is, lijkt het me veel logischer om het eentalig Nederlands te maken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 11:50   #155
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Brussel tweetalig ??? Wat een grap. Frans-Arabisch misschien ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 11:53   #156
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
"La France, pays de millionnaires? Selon la dernière édition annuelle du Global Wealth Report du Crédit Suisse, l'Hexagone compterait 2,1 millions de millionnaires (en dollars américains) sur son territoire. En augmentation de 294.000 par rapport ?* l'opus précédent, deuxième plus forte hausse en un an derrière celle aux États-Unis (+878.000), le nombre total de millionnaires en France hisse l'Hexagone ?* la 5e place mondiale dans le Global Wealth Report, devant la Chine et derrière l'Allemagne."
Je kunt geen beter voorbeeld aanhalen... 2,1 millions de millionnaires en de gele hesjes op de straat, werkers aan de onderkant van de maatschappij, die van miserie niet meer weten hoe de maand rond te krijgen...
Hoeveel keren zijn er franse opstanden geweest omdat de koningen, de aristocratie en later de regeerders de bevolking onder de armoedegrens had geduwd??? Hoeveel kolonies hebben ze uitgebuit???
En denk je nu echt, Wallonië onder, dat er minder rijken in Wallonië wonen dan in Vlaanderen???
Waar bevindt de top van Belgique zich... Oh ja we kennen Albert Frère en hoe hij la Belgique ge(mis)bruikt heeft om zijn imperium op te bouwen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 8 april 2019 om 11:58.
Oud 8 april 2019, 11:56   #157
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
In Voeren is er wel degelijk een Franstalige school ,in Vloesberg is er echter geen Nederlandstalige school.
En ben ik verkeerd maar worden de franstalige faciliteitsscholen niet betaald door de Vlaamse regering, waar de Vlamingen ook hun eigen Vlaamse faciliteitsscholen moet betalen...
Zo kennen we la Belgique, twee maten en twee gewichten...
En wie betaaldt????
Oud 8 april 2019, 11:59   #158
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn wel degelijk mensen, maar dan van het soort dat voorzien is van een rotmentaliteit. Ingevolge een levenslange blootstelling aan een nep-dogma, namelijk het onvoorwaardelijk geloof in de zogenaamde "supériorité de la langue et de la culture française".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 13:09   #159
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Voeren? Neen, choeke, geen Franstalige school.

Please try again.
Oud 8 april 2019, 13:14   #160
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ben ik verkeerd maar worden de franstalige faciliteitsscholen niet betaald door de Vlaamse regering, waar de Vlamingen ook hun eigen Vlaamse faciliteitsscholen moet betalen...
Zo kennen we la Belgique, twee maten en twee gewichten...
En wie betaaldt????
De vroegere Franstalige school in Voeren werd gesubsidieert vanuit de Franse Gemeenschap. Vlaanderen heeft dat laten stopzetten wegens onwettelijk.

Dus neen, geen twee maten en twee gewichten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be