![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() moon:
ik vraag me af of je wel van hun thuisland kan spreken indien die allochtoon al 3 generaties hier woonde ydde: Natuurlijk niet! moon: ik ken een marok meisje in mijn groep en een jongen uit onze groep noemde haar in haar gezicht "makak" ydde: Niet ik alleen hoor moon, er zijn zéér vele VB'ers die zo iets verwerpelijk vinden, alhoewel de meeste "correcten" dit een leugen zullen vinden. moon: in mijn ogen bestaat er niks als "ons criminelen" ydde: Spijtig genoeg weet ik, dat er bij ons (Mechelen) wel degelijk een (grote) groep allochtonen (ik vind dat ook een klote-woord hoor moon) die "hun" criminelen per sé wil pardoneren wegens ongelukkige jeugd enz ... Ik weet dat allochtonen betere kansen zouden moeten krijgen, daar moet niemand mij van overtuigen, maar om dat als reden voor crimineel gedrag aan te halen is helemaal verkeerd. Wat moeten die allochtone jongeren die, ondanks hun gemiste of niet gekregen kansen, wél fatsoenlijk blijven daar wel van denken? moon: ... ik verwacht alleen dat ook belgen van vreemde origine gelijk worden behandelt aangezien elke belg gelijk is voor de wet ... ydde: Ik heb daaromtrent nog nooit een tegenspraak in VB opstellingen gevonden! Het is overbodig hier aan toe te voegen dat ik het hierover helemaal ééns ben met U moon?
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Thomas Heynderickx:
en toch moet Arabisch dan de 4de taal worden.... ydde: Seg rik, ge gaat de moon toch niet met de jahjah vergelijken zeker ?
![]() |
#144 |
Parlementslid
|
![]() Moon, vind het erg voor het Marrokaans meisje dat ze makak werd genoemd in haar gezicht maar er ooit al eens aan gedacht wat Westerse meisjes naar hun hoofd krijgen geslingerd krijgen elke dag van de broertjes en neefjes van dat Marrokaans meisje ? Blanke hoer ik ga neuken totdat ge sperma kotst is nog een van de bravere, ik roep nooit iets terug maar de frustratie zit wel hoog en die selectieve verontwaardiging zit mij nog veel hoger, wij moeten dat wel allemaal slikken!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 |
Lokaal Raadslid
|
![]() to thomas :
i don't like jahjah, das weeral zo een misvatting dat jahjah zogezegd alle allochtonen vertegenwoordigt, dat zal hij wel willen!! meeste die ik ken moeten niks hebben van hem en ik denk niet dat ydde een AEL'er, als je zijn comments leest dan ben k heel zeker dat hij allesbehalve AELfan is, ik denk dat hij met zijn avatar het tegenovergestelde wil zeggen to ydde: lees mijn vorige posts ivm 70-punten prog belgen van niet-europese origine worden beschouwd als vreemdelingen door VB, dus alle discriminerende punten gelden ook voor mij |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kan iemand mij uitleggen waarom het blok vooral de niet-eurpese mensen onder onze bevolking viseert, terwijl recente statistieken ons haarfijn vertellen dat inbraken vooral gebeuren door mensen uit oost-Europa, pedofilie en geweld vooral binnen het eigen gezin gebeurt (waar het blok zo vol van is) en de kruimeldiefcriminaliteit inderdaad op naam van een enkele Mohammed kan geschreven worden. De witteboordcriminelen die jaarlijks in ons land voor miljarden dollars witwassen, kan je niet bestrijden door je af te reageren op een kansarme groep mensen. Helaas voor sommigen (Fortisbank, laatst nog in het nieuws, heeft ons allemaal met miljoenen euros opgelicht...).
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De 'kruimeldiefcriminaliteit' is wel makkelijk aan te pakken ( steek de dieven in de gevangenis) maar hier schiet de overheid zwaar tekort. Dit gecombineerd met positieve discriminatie ( voor de donkere gepigmenteerden) door de overheid + dat ¨Kl*** knuffelbeleid zorgt voor terechte frustraties bij de mensen en dus ook bij de oppostie. Maar ik betwijfel of het blok minder racisitisch zou overkomen indien er een betere, consequentere regering zou zijn.
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() Voor de duidelijkheid, als je het tegen mij heb schrijf dan maar Thomas H.
![]()
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar er is ook de straatcriminaliteit met bijhorend geweld, al de vormen van overlast en ook zelfs intimidatie + het grote cultuurschil, wat de oost europeanen minder hebben.
![]() |
![]() |
#151 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() C uiit W, mijn vraag blijft echter onbeantwoord:
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Dus als je optelt : Overlast, intimidatie+diefstal+criminaliteit + positieve discriminatie+ aboe jaja + islam = ... boze mensen Oost europeanen zijn idd verantwoordelijk voor vele inbraken, maar bedreigen ons "zijn" niet ( de islam vormt wel een bedreiging), Dieven kan je opsluiten, mensen zijn daar niet bang van maar een gevaarlijk( lijkende) cultuur + pos discriminatie...
![]() |
![]() |
#153 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Iemand die wegens sociale uitsluiting en achterstand een brood steelt of aan de drugs geraakt en daarvoor gestraft wordt, dat vind ik wraakroepend. Een allochtoononvriendelijke samenleving waar je zowieso al minder kansen hebt is daar de grootste naieve boosdoener in.
Een vader die zijn kind jaren misbruikt, een onderneming die de samenleving voor miljarden oplicht op de rug van u en ik of iemand die openlijk aanzet tot discriminatie, dat is eveneens wraakroepend en crimineel.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Parlementslid
|
![]() Welke kansen heeft iemand als Abu Jahjah niet van ons gekregen, denk dat hij oorspronkelijk in een heel allochtoonvriendelijke omgeving terecht is gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Abou Jahjah is iemand die hier inderdaad het vrijemeningsdenken in onze universiteiten heeft meegekregen. Hij is in ons Belgie een heel stuk maatschappelijk geengageerder dan veel huis, tuin en keukenvlamingen. Hij is dan ook de spreekbuis van vele stemloze kansarme jongeren vandaag. Deze Vlaamse held vraagt de politiek haar beleid consequent door te voeren bij alle mensen in Belgie. Hij zal het op zijn weg veel moeilijker hebben gehad dan de meeste van ons Vlamingen. Hij heeft er zelfs zijn huwelijk voor moeten forceren om zo ver te raken. (geheel volgens de Belgische wet trouwens). Veel Vlamingen benutten zelfs die kansen niet die de Belgische nationalteit hun schenkt. (univ, politiek engagement of interesse, enz...).
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Thomas Heynderickx:
Neen ,maar u wel, jij bent blijkbaar voor de AEL. ydde: Néé, Rikske! Ik beschouw die etikketjes maar als spel; de onderschriften ook trouwens. Ik vind de boodschap belangrijker als hoe je eruit ziet! Maar voor uw plezier ... alléé dan maar: AEL weg; Blok binnen! ![]()
![]() |
#157 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thomas schreef:
Citaat:
Aan de drugs geraken wegens sociale uitsluiting lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Drugs zijn niet gratis dacht ik. Citaat:
Citaat:
Een kind dat zijn ouders terroriseert, dat is eveneens wraakroepend en crimineel. Citaat:
Citaat:
Hij vergat gewoon dat er ook stemloze kansarme autochtonen jongeren bestaan. Citaat:
Citaat:
Wellicht zijn er ook mensen die niet geïnteresseerd zijn in univ, politiek engagement of interesse, enz.. Wellicht zijn er ook mensen die best tevreden zijn met wat zij als hun cultuur hervaren en zijn ze helemaal geen vragende partij om een andere cultuur door de strot geduwd te krijgen. U moet wel bedenken dat migranten vrij gekozen hebben voor het leven in een vreemde cultuur. Autochtonen hebben dat niet, kunt u ze het kwalijk nemen dat zij geen behoefte hebben aan een andere cultuur. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
bij mij blijven zoveel vragen onbeantwoord. 2 aan ydde: dan is et goed ![]() Thomas Heynderickx
![]() |
![]() |
#159 |
Lokaal Raadslid
|
![]() to C uit W:
ik zal eens willen vragen hoe de islam die gepraktiseerd wordt in belgie bedreigend kan zijn? het is niet omdat in nigeria vrouwen en mannen worden gestenigd bij overspel, dat autochtonen zich bedreigd moeten voelen dat het later ook in belgie gebeurt je moet de conflicten die in buitenland gebeuren niet vermengen met de onze |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Burger
|
![]() Citaat:
We hebben daar al perfecte voorbeelden van in onze huidige niet 'rechtse' maatschappij : Op een super "menselijke manier'.... met het fluwelen 'kussentje' ! ![]()
![]() |