Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2019, 13:58   #141
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ik heb ooit eens een schooluitstap gedaan naar het fort van Breendonk. Ik heb daar isolatiecellen gezien, de barakken waar de gevangenen "leefden", de cafeteria voor de bewakers en de "ondervragingsruimte".

De hele ondertoon van deze uitstap was duidelijk gericht om het collectief geheugen op te frissen tot wat bepaalde uitwassen kunnen leiden. Ik twijfel ten zeerste of het moskeebezoek ook aldus opgevat werd. Het zou trouwens niet ten nrechte zijn als je ziet wat er in het verleden en heden ten dage in naam van de religie plaatsvindt.

{poco-mode aan} Ja het christendom heeft in het verleden ook verschrikkelijke dingen gedaan. Denk maar aan de kruistochten. {poco-mode uit}

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 14 mei 2019 om 14:01.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 14:00   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb ooit eens een schooluitstap gedaan naar het fort van Breendonk. Ik heb daar isolatiecellen gezien, de barakken waar de gevangenen "leefden", de cafeteria voor de bewakers en de "ondervragingsruimte".

De hele ondertoon van deze uitstap was duidelijk gericht om het collectief geheugen op te frissen tot wat bepaalde uitwassen kunnen leiden. Ik twijfel ten zeerste of het moskeebezoek ook aldus opgevat werd.
Ha, ja, we gaan eens kijken in het diepste van de gortigheid, waar de menselijke geest tot op het laatste vezeltje omzeep geholpen wordt, en normale kinderen omgevormd worden tot baarlijke monsters die hun eigen moeder zouden stenigen. Zoiets.

Maar ook zoiets vind ik dat enkel maar voor vrijwilligers met een sterke maag moet gereserveerd worden. Niet elk kind kan tegen zoveel gortigheid. Er zijn dingen in deze wereld, waaronder moskeeen, die weliswaar bestaan, maar enkel voor volwassenen moeten gereserveerd worden, zoals zekere films en videospelletjes die ook te goor zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2019 om 14:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 14:08   #143
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind dit eigenlijk een actie die ik alleen maar kan aanmoedigen. Fascisten mag je altijd en overal op hun plaats zetten. Waarom zouden we in godsnaam respect moeten tonen voor mensen die ons verafschuwen.
Dit dient aangemoedigd te worden. Er had niemand moeten binnengaan, dat zou pas 'n statement zijn.
Scholen horen zoiets sowieso niet te organiseren, op school zelf kan óver religie/ideologie onderwezen worden, indien nodig, maar dan wel objectief, mèt gebruik vd geschriften èn de geschiedenis over 't verspreiden van betreffende ideologie.

Ideologieën die haaks staan op onze westerse waarden & normen, vrijheden waarvoor onze voorouders gestreden hebben, dienen niet verheerlijkt te worden, moskeeën die 't gedachtegoed uitdragen wat in hun islamitische geschriften opgetekend staat, dienen niet bezocht te worden door schoolkinderen, om 'n verkeerde voorstelling van de feiten proberen weergeven.

Dan kan je net zo goed, zoals patrickve schrijft, 'n bijeenkomst van neonazis verplichten bij te wonen, en voorstellen als vredelievend, want 't waren niet allemáál moordenaars eh, en je wordt niet plots nazi als je zo'n bijeenkomst bijwoont.

Laatst gewijzigd door SDX : 14 mei 2019 om 14:13.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 14:32   #144
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Mohammed op een katholieke school zit dan heeft Mohammed niets te zagen. Als Mohammed op een school van het gemeenschapsonderwijs zit dan moet hij uiteraard niet naar de Kerk. Als Jantje van de slager op een Islamschool zit, dan moet hij ook niet janken over een moskeebezoek.

Kan u me vertellen over wel type school het hier ging?
VTI
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 14:33   #145
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht

De hele ondertoon van deze uitstap was duidelijk gericht om het collectief geheugen op te frissen tot wat bepaalde uitwassen kunnen leiden. Ik twijfel ten zeerste of het moskeebezoek ook aldus opgevat werd. Het zou trouwens niet ten nrechte zijn als je ziet wat er in het verleden en heden ten dage in naam van de religie plaatsvindt.

{poco-mode aan} Ja het christendom heeft in het verleden ook verschrikkelijke dingen gedaan. Denk maar aan de kruistochten. {poco-mode uit}
Breendonk I of Breendonk II ?
Oud 14 mei 2019, 14:34   #146
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar ben ik het mee eens. Dat had op voorhand geregeld moeten zijn. Maar nog eens, stel dat op het laatste ogenblik tijdens een verplichte schooluitstap naar een peepshow, een aantal leerlingen weigeren om binnen te gaan. Wat dan ? Voor mij komt het op hetzelfde neer. Een moskee is een gore plek die voor vieze dingen staat en waar rare dingen gebeuren. Plots een degout krijgen en niet binnen willen is een voorzienbaar verschijnsel zou ik denken. Men had klaar en duidelijke afspraken moeten maken voor dat delicate moment van gortigheid.
Denk je nu dat die twee koters 'op het laatste ogenblik' beslist hebben dat ze niet binnen wouden gaan? Ze saboteerden die uitstap als statement, niet omdat ze dachten dat ze daar 'iets vies' gingen zien.

Dat de boodschappen die daar dagelijk onder de gelovigen verkondigd worden grotendeels om te kotsen zijn weet iedereen. Maar dat is in de synagoge evenzeer het geval, en de kans is miniem dat ze zich daaraan zullen bezondigen tijdens zo'n schoolbezoek. Zie het als een peepshow waar op dat moment geen voorstelling bezig is.

Beter hadden ze, zoals SDX al aangaf, binnen gegaan en dan de imam gevraagd of het klopt dat Mohamed zijn klepel in een 9-jarige gestoken heeft en of hij dat normaal vindt. Dan hadden ze hun klasgenoten nog wat kunnen leren over de wonderen van de Islam.

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 14 mei 2019 om 14:39.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 14:44   #147
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Denk je nu dat die twee koters 'op het laatste ogenblik' beslist hebben dat ze niet binnen wouden gaan? Ze saboteerden die uitstap als statement, niet omdat ze dachten dat ze daar 'iets vies' gingen zien.
Dat was voorzienbaar. Een duidelijker contract voor die uitstap had dat kunnen voorkomen. Een waar duidelijk gesteld werd dat leerlingen aan de positieve symboliek van gortigheid zouden blootgesteld worden, en het duidelijke besef en engagement van zij die toch mee wilden, om daar niet op het laatste moment een punt van te maken.
Oud 14 mei 2019, 14:48   #148
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de boodschappen die daar dagelijk onder de gelovigen verkondigd worden grotendeels om te kotsen zijn weet iedereen. Maar dat is in de synagoge evenzeer het geval
Er zijn toch verschillen. De boodschappen die om te kotsen zijn in een Synagoge zijn minder tegen onze beschaving en ons bestaan gericht dan die in een moskee, of tenminste, dat hoort bij het algemene cliche. En, de enorme propaganda stunt die de Joden hebben kunnen verzilveren uit de holocaust maakt dat men in het algemeen altijd wat gereserveerder is, en meer sociale angst heeft om een haarbreed wat scheef te zeggen over het joodse geloof dan over andere geloven. Iets verkeerds zeggen over het joodse geloof is een beetje zoals neuken met uw zuster: daar is een taboe op, he. Dat zal bij die kinderen misschien ook wel onbewust gespeeld hebben. Het is niet omdat ze sommige indoctrinatie doorzien, dat ze alles doorhebben he.
Oud 14 mei 2019, 14:55   #149
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Mohammed op een katholieke school zit dan heeft Mohammed niets te zagen. Als Mohammed op een school van het gemeenschapsonderwijs zit dan moet hij uiteraard niet naar de Kerk. Als Jantje van de slager op een Islamschool zit, dan moet hij ook niet janken over een moskeebezoek.

Kan u me vertellen over wel type school het hier ging?
Tut tut tut, voor Mohammed passen ze zelfs de menu op school aan.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 15:01   #150
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Men zou gewoon beter alle godsdienst tot de prive-sfeer herleiden. Maw een duidelijke scheiding tssn kerk & staat. Dus ook geen godsdienst meer op school. Maria en het kindeke Jezus maar dan toch nog een moeder als maagd, is ih zelfde bedje ziek vr mij als een profeet met z'n kleine Aisha. Dat en nog een aantal andere schijnheilige zaken.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 15:03   #151
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Bem, dat is nu eens het eerste verstandige dat ik u weet schrijven.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 15:04   #152
Anna List
Banneling

Standaard

tuttut, Groen heeft een grondwetsherziening in die zin tegengehouden in de Senaat.
Oud 14 mei 2019, 15:22   #153
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tuttut, Groen heeft een grondwetsherziening in die zin tegengehouden in de Senaat.
Als ik me niet vergis heeft Groen zich onthouden, en is het SPA die op het laatste moment zijn kar gekeerd heeft waardoor het er niet komt.
Oud 14 mei 2019, 15:26   #154
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat was voorzienbaar. Een duidelijker contract voor die uitstap had dat kunnen voorkomen. Een waar duidelijk gesteld werd dat leerlingen aan de positieve symboliek van gortigheid zouden blootgesteld worden, en het duidelijke besef en engagement van zij die toch mee wilden, om daar niet op het laatste moment een punt van te maken.
Dat is iets dat impliciet is afgesproken als je meegaat op schooluitstap, en zeker een waarvan je de inhoud vooraf kent.

En zoals de leerkrachten zelf al aangeven: als de ouders een school willen waar de kinderen de baas zijn, dan kunnen ze die altijd oprichten. Veel succes!
Oud 14 mei 2019, 15:39   #155
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn toch verschillen. De boodschappen die om te kotsen zijn in een Synagoge zijn minder tegen onze beschaving en ons bestaan gericht dan die in een moskee, of tenminste, dat hoort bij het algemene cliche. En, de enorme propaganda stunt die de Joden hebben kunnen verzilveren uit de holocaust maakt dat men in het algemeen altijd wat gereserveerder is, en meer sociale angst heeft om een haarbreed wat scheef te zeggen over het joodse geloof dan over andere geloven. Iets verkeerds zeggen over het joodse geloof is een beetje zoals neuken met uw zuster: daar is een taboe op, he. Dat zal bij die kinderen misschien ook wel onbewust gespeeld hebben. Het is niet omdat ze sommige indoctrinatie doorzien, dat ze alles doorhebben he.
Als u werkelijk uitgaat van de stelling dat die koters hun actie enkel tegen de moskee en niet tegen de synagoge gericht hadden uit schrik om als politiek incorrect bestempeld te worden, dan stel ik toch voor dat u door diezelfde bril het originele artikel nog eens leest
Oud 14 mei 2019, 15:44   #156
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is iets dat impliciet is afgesproken als je meegaat op schooluitstap, en zeker een waarvan je de inhoud vooraf kent.
Zij zijn nog geen volwassenen. De verantwoordelijkheid van "vooruit te zien" en "problemen te voorzien" ligt bij de volwassenen, zeker als die iets heel goors en riskants organiseren. Er zomaar van uitgaan dat hun gore uitstap wel van een leien dakje zal lopen, mist vooruitzicht van die begeleidende en organiserende volwassenen.

Citaat:
En zoals de leerkrachten zelf al aangeven: als de ouders een school willen waar de kinderen de baas zijn, dan kunnen ze die altijd oprichten. Veel succes!
Een hevige reactie bekomen op basis van voorgestelde gortigheid is nog iets anders dan "kinderen de baas laten zijn". Stel dat ze daar kinderen willen geselen, en er zijn er die niet willen. Is dat ook "de kinderen die de baas willen spelen" ?

Nee, natuurlijk had de school, speciaal voor gortigheden zoals deze uitstap, EXPLICIET de zegen van elke ouder moeten bekomen he. Ouders willen natuurlijk een school waar de OUDERS de baas zijn. De school levert een dienst aan de ouders, de ouders zijn de klant.
Oud 14 mei 2019, 15:52   #157
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u werkelijk uitgaat van de stelling dat die koters hun actie enkel tegen de moskee en niet tegen de synagoge gericht hadden uit schrik om als politiek incorrect bestempeld te worden, dan stel ik toch voor dat u door diezelfde bril het originele artikel nog eens leest
Ik heb dat dan nog eens gedaan. Maar ik zie uw punt niet. Ik kan best begrijpen dat er tijdens die uitstap zaken waren die voor die leerlingen nog door de beugel konden, zoals een koekje gaan eten bij een Turkse bakker of een synagoge bezoek, maar dat de gortigheid van een moskee bezoek over de grens van de tolerantie was.

Nog eens, ik ben het ermee eens dat de reactie "ter plekke" verkeerd was. Zij hadden gewoon op voorhand moeten zeggen aan de leerkracht dat moskeeen gewoon erover zijn, en zij daar geen voet binnen zullen zetten. Aan de leerkracht dan van hen oftewel niet mee te nemen op deze hoerenkotentrip oftewel iets te voorzien zodat zij kunnen buiten blijven.

Denken dat leerlingen dat spontaan zullen zeggen, zonder de vraag expliciet gesteld te hebben in de klas en een alternatief te hebben voorzien, is gewoon een fout van de begeleiding.

Ik zeg het: voor mij is dat equivalent aan een trip om naar peep shows te gaan, of om een Hitler standbeeld te bouwen. Ja natuurlijk weet men het op voorhand, maar je kan je toch redelijkerwijs aan problemen verwachten. Die niet ontmijnen is gewoon onvoorbereid.
Oud 14 mei 2019, 16:12   #158
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tut tut tut, voor Mohammed passen ze zelfs de menu op school aan.
Klopt, in het Brussels Gemeenschaps-Onderwijs zijn alle maaltijden "halal" in de school-kantines .
("de kinderen proeven toch geen verschil", luidt het dan terwijl ze dubbelplooien voor de islam )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 14 mei 2019 om 16:13.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 16:18   #159
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
https://reactnieuws.net/2019/05/13/v...lWX2lycbSxBesU

proficiat G. en D. .

spijbelen voor verdraagzaamheid!
Zeer logische reactie van de lerares. Ze verdienen hun 0/10 en hun strafstudie.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 16:19   #160
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Niet echt verdraagzaam en hoogst onrespectvol van de leerkracht, Mevr. Weyenberg.
Mag een leerling er geen andere mening op nahouden misschien?
Natuurlijk maar dit bezoek was verplicht.

Laatst gewijzigd door Everytime : 14 mei 2019 om 16:19.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be