![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang de "verdwenen" wegen in de Belgische atlas staan zijn ze wettelijk niet verdwenen. Als de Groenen zo groen zijn als ze voorwenden hadden zij het niet aan een activist mogen overlaten om groene zones zoals buurtwegen en hun omgeving te verdedigen. Bovendien zitten de Groenen in de oppositie in Aarschot.
Feit is dat de rechter die recht sprak voor de eerbiediging van de bestaande wet tekende.
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
is, en voor interpretatie vatbaar. De schuld daarvoor ligtwelbij de politici die de wetten gemaakt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veldweg, buurtweg, wandelpad, voetweg... er waren reeds ruim voldoende termen om te weten waarover het gaat. Nu komt er ineens een pipo aandraven met de dubbelzinnige en bovendien onnodig lange benaming “trage weg”. Wie is daarmee te voorschijn gekomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amen.
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoofdzaak is dat we weten waarover het gaat: over onverharde wegeltjes en paden dus die lijken verdwenen te zijn omdat Aarschot ze niet onderhoudt. Eens ze overwoekerd zijn met struikgewas en braamstruiken worden ze vanzelf niet meer gebruikt, en kunnen ze voor lucratievere doeleinden gebruikt worden.
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 januari 2020 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is de essentie. De laatste jaren is de bevoegdheid van het uitreiken van stedenbouwkundige vergunningen overgeheveld van de provincies naar de gemeentes. Het is er niet beter op geworden maar veel strenger en nog meer bureaucratie dan vroeger.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De essentie is dat de wet de wet is. Niet dat ze strenger geworden is, maar dat ze bestaat. En dat de federale atlas ook nog bestaat.
Als dat probleem na 12 jaar niet is opgelost dragen de verantwoordelijken daar, terecht, de gevolgen van.
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens even op een oude kaart van je gemeente en ga dan eens op zoek naar alle buurtwegen. Veldwegen die nog gebruikt worden behoeven weinig of geen onderhoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kunnen die mensen ook eens lachen.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gaan we lachen. ![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 januari 2020 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En hoe doen ze dat.? Wel ze maken van een aantal bouwgronden die vijf of zes stuks zijn er twee van veertig meter breed en 16,5 meter diepte. En dan Verzwijgen dat er een uitweg was voor de aansluitende achterliggende percelen van 22,5 meter diepte. Al de omliggende reeds bebouwde percelen zijn wel 40 meter diep met een breedte van max. 20 meter. En het gevolg? Wel die achterliggende eigenaars van dat binnengebied konden de pot op. Van lucratieve doeleinden gesproken. Het ligt er wel vingerdik op wat de bedoeling was. De achterliggende gronden ontoegankelijk en waardeloos maken. Zelfs voor landbouwdoeleinden. En als je dit durft zeggen of er de aandacht op vestigen dan is er wel een of andere pipo op dit forum die het nodig vindt om er een drama van te maken. Die je dan beticht van interventies bij het Gemeentebestuur en Stedenbouw die er nooit geweest zijn. Heel eenvoudig omdat gestart werd met bebouwing van die percelen zonder kennisgeving ervan aan alle betrokken en benadeelde partijen. Wat kon er nog gebeuren? De werken laten stil leggen waarvoor bouwvergunning werd afgeleverd? Processen uitlokken dus? Als dit de bedoeling is van betrokken onkreukbaren en openbare besturen dan hoeft het voor mij niet meer. Trouwens ik moet niet zorgen dat een gans binnengebied in volle dorpskom bewust verkwanseld werd. Bovendien was ik niet de enige benadeelde van de feiten. En ik had niet de volmachten om op te treden voor alle benadeelde partijen. Maar het hangt mij de keel uit dat ik dus overladen wordt met leugens en verzinsels die nooit gebeurd zijn. Dat komt er dus bovenop. Wat heeft dergelijke onzin en bemoeienis van derden te maken met een forum over politiek? En wat die binnenwegen betreft. Een grote hoop werd geëlimineerd om bepaalde personen een plezier te doen. En nu moeten de onkreukbaren "taboula rasa" gaan spelen? Vergeet het! Ze betalen nog liever een bedrag op kosten van de belastingbetaler om zwijgplicht af te kopen. Dat is de waarheid en er is geen alternatieve waarheid. Feiten zijn feiten. Maar het maken van politieke spelletjes zal niks oplossen. Maar op dit forum wordt alles gebruikt dat bruikbaar is natuurlijk. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 27 januari 2020 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stilaan komen er ook meer processen tegen de staat vanwege gevangenen, wat uiteraard voor enorme problemen en hoge boetes en dwangsommen gaat zorgen. Als je denkt dat die man van de trage wegen al veel geld heeft gekregen, wacht maar, je hebt nog niets gezien.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is er iemand uit Antwerpen die de moed heeft om te gaan kijken? Maar ook om na te kijken hoe lang die wegen al verdwenen zijn. Wedden dat er daar ook wegen liggen die totaal niet meer onderhouden werden. Ikzelf heb gezien dat er op die kaart een trage weg achter de grond van mijn geboortehuis getekend staat. Daar had ik geen weet van. En daar heb ik nooit iets over gehoord van mijn ouders Dat betekent betekent dat dit pad al meer dan 70 jaren niet meer gebruikt word. Op een gedeelte van dat pad staat nu een woning. Ga je het huidige gemeentebestuur verantwoordelijk stellen voor iets dat het bestuur van een gemeente die niet meer bestaat toegelaten heeft? Gaat men rekening houden met het feit dat dit zelfs onder Duits bestuur kan gebeurd zijn? Ik vind dat hier al te rap schuld geschoven wordt in de schoenen van mensen die toevallig nu, op het moment gemeentelijke verantwoordelijkheid dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien er onwettigheden gebeurden onder de Duitste bezetting, dan hadden die een halve eeuw geleden al moeten rechtgezet worden. Dit is de zoveelste, en meest vergezochte excuustruus om het Aarschotse gemeentebestuur uit de wind te zetten.
Feit is en blijft dat de rechter het gemeentelijke bestuur van Aarschot wél verantwoordelijk verklaarde voor het gebrek aan onderhoud van haar "trage wegen".
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik mij niet vergis was er al een vonnis in 2014 en het bestuur van Aarschot negeerde dat schaamteloos. Een vonnis 5 jaar negeren moet een burger maar eens proberen ……. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor mij zijn alle wegen momenteel traag. Daarbij gebruik ik deze trage wegen zeker niet meer. Trouwens als je nu wil praten over de laksheid van dat gemeentebestuur dan begin je beter met het begin. Die laksheid was er reeds voor twintig jaar terug. Toen was er in Aarschot alles mogelijk. Maar nu de prijzen uitdelen aan het huidige gemeentebestuur is er ver over en niet eerlijk. Ik ben geen verdediger van het huidige bestuur. Maar smeerlapperij recht zetten die toen gebeurde is voor niemand eenvoudig. En de echte betrokkenen zijn nu overleden. Maar wij die nu moeten betalen leven nog. Maar nu de feiten die gebeurden voor 20 jaar terug politiek exploiteren noem ik er ver over. Ik doe daar alleszins niet aan mee. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Federale atlas ?
![]() |
![]() |