Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2020, 00:35   #141
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gingen de rechtsen het dan weer beter aanpakken misschien?
Uiteraard. Ontwaak ongelukkige!

Laatst gewijzigd door Wapper : 21 maart 2020 om 00:36.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 00:42   #142
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Klopt. Dat was tactisch natuurlijk niet zo slim.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 07:18   #143
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Opnieuw hebben verschillende MR-politici,waaronder de huidge Premier,de kans om te schitteren en dan bij volgende verkiezingen,in dezelfde kiesdistricten als waar de PS opkomt weet je wel,te versterken.

N-VA hangt te drogen.

Beide groene partijen ,CD&V,de "broeders" van de Sp-A ,CdH en Défi beseffen nu heel goed dat ze voor de PS hoogstens inwisselbare schaakstukjes zijn tijdens onderhandelingen.

O-VLD,een gescheurde blauwe schaamlap van reeds voor deze kwestie,wappert wat rond.Of deze partij hier garen uit zal spinnen is maar de vraag.

Wat heeft Mr Magnette met zijn "handig maneuver" uiteindelijk gewonnen?
Federaal heeft de PS NIKS.

Als deze crisis voorbij is,als deze noodregering uiteindleijk vervangen zou moeten worden,wie zal dan eigenlijk met Mr Magnette,of bij uitbreiding met de PS willen onderhandelen,heel goed wetende dat een "draadje" van onderhandelingen tegen de volgende morgen doorgeknipt kan zijn?

En bovendien LEUGENS in de pers verspreiden (zeker mbt plotse communautaire eisen van Mr Dewever....mensenlief).

Ja,ik had Mr Magnette,met zijn academische antecedenten altijd wat hoger ingeschat,maar hij is blijkbaar slechts een handpop van een anarchistisch geworden PS-partijbureau waarnaar hij steeds maar moet terugkoppelen en die hem van hot naar her slingeren.Dat gaat zo niet voor een voorzitter van de grootste Partij van Wallonie hoor....Zijn collega-voorzitter van de grootste partij van Vlaanderen KAN zo niet verder besprekingen van Staatsbelang doen.

De "corona-crisis" dekt momenteel een probleem van de hoogste orde toe voor het koninkrijk,en het zijn niet eens het VB noch de PVDA-PTB.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 maart 2020 om 07:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 07:20   #144
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat geldt voor elke partij, uiteraard.

Maar we gaan nu toch ni beginnen zievere heej ?
Waarom stapte Michel dan niet op?
Stond hij daar boven?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 07:24   #145
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA en VB hebben hun kak ingetrokken en tegen deze regering gestemd.

Ik hoop dat deze regering goed werk zal leveren ivm de Coronacrisis. Wellicht worden de voorstemmers daarvoor ook beloond bij de volgende verkiezingen.

Dus Bart, niet komen janken dan en de Calimero uithangen.

Ik wens iedereen toe gezond te blijven.
Degenen die deze regering goedkeurde en het vertrouwen gaf, weten waarschijnlijk niet wat ze gedaan hebben.

Let op:
Het is niet omdat de N-VA de regering het vertrouwen niet gaf, dat ze maatregelen i.v.m. Corona niet steunt (steunde).
Dit zijn twee totaal verschillende zaken.

Ondertussen is de Vlaamse regering, onder leiding van Jan Jambon, goed bezig.

Doortastende maatregelen worden getroffen.
Oud 21 maart 2020, 07:26   #146
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wat is een bruikbare metriek om "goed werk" af te meten?

Want ik kan me voorstellen dat als er X doden vallen, ongeacht de waarde van X, de regimekranten lovend zullen beweren: "Dank zij deze regering zijn er geen 5X of 10 X doden gevallen."
Dat is de mantra nu zal.

België wordt vergeleken met Nederland.
Oud 21 maart 2020, 08:58   #147
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

De clowneske figuur Magnette.

‘Ik weet nog altijd niet wat Magnette heeft bezield’

De meeste mensen weten dat wel, hij wil alles naar zijn kant trekken.
Oud 21 maart 2020, 12:20   #148
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Deze gang van zaken heeft toch wel het failliet van België bewezen.
Zelfs de coronacrisis kon België niet meer redden.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 12:26   #149
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het lijkt inderdaad meer -en meer op de duidelijke bewijslevering van het 'failliet van België' inderdaad, of was het 'het verdriet van België?'

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 maart 2020 om 12:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 12:30   #150
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Bij Magnette is het: eigen volk eerst !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 12:39   #151
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bij Magnette is het: eigen volk eerst !
Ik dacht eerder: Walen eerst!! als u dat bedoelde met 'eigen volk'.
Oud 21 maart 2020, 13:40   #152
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Maak maar dat u wat orde stelt in uw eigen land Nederland. U zit bovendien in uw land zelf met een minderheidsregering.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 07:39   #153
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een opmerking die ik las was dat vroeger ,binnen de PS,de wil van een Cools,een Spitaels,een Di Rupo de wet waren.o n g e a c h t wat strekkingen binnen de partij ervan dachten.(en er WAREN altijd al verschillende strekkingen in de partij,om te beginnen al tussen "Luik","Brussel",de Carolo's en dan,o ramp,de FGTB....

De Heer Magnette kan of mag zo niet zijn blijkbaar.

Alles wijst op de "vakbondsvleugel" waar de partij zich,in tegenstelling tot andere partijen,niet voldoende van losgesneden heeft.Deze vleugel heeft een duidelijke oekaze gesteld: NOOIT met de N-VA.......

Op deze manier wordt een talent (en zeer hooggeschoold bovendien) als leider van de PS (overigens,zijn voorganger Di Rupo is een chemisch ingenieur als ik het goed begrijp,ook niet min hé!) verspild door blokkages van binnen in de partij .

Laatst gewijzigd door kelt : 22 maart 2020 om 07:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 07:43   #154
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een opmerking die ik las was dat vroeger ,binnen de PS,de wil van een Cools,een Spitaels,een Di Rupo de wet waren.o n g e a c h t wat strekkingen binnen de partij ervan dachten.(en er WAREN altijd al verschillende strekkingen in de partij,om te beginnen al tussen "Luik","Brussel",de Carolo's en dan,o ramp,de FGTB....

Alles wijst op de "vakbondsvleugel" waar de partij zich,in tegenstelling tot andere partijen,niet voldoende van losgesneden heeft.Deze vleugel heeft een duidelijke oekaze gesteld: NOOIT met de N-VA.......

Op deze manier wordt een talent (en zeer hoogeschoold bovendien) als leider van de PS (overigens,zijn voorganger Di Rupo is een chemisch ingenieur als ik het goed begrijp,ook niet min hé!) verspild door blokkages van binnen in de partij .

Het is Magnette zijn eigen schuld: hij had een mandaat gekregen van zijn partij maar is constant als een bang klein kindje blijven terugkoppelen naar zijn achterban om te vragen of het wel goed was en of het wel mocht...

Magnette is grandioos door de mand gevallen en dit soort gezichtsverlies blijf je levenslang meedragen. De Wever verwoordde het mooi in de afspraak op vrijdag: wie nu nog aan tafel gaat zitten met Magnette die weet dat die man 100% onbetrouwbaar is want hij kan zijn woord niet houden.

Iedereen in de Belgische politieke wereld weet dit nu en er waren meer dan genoeg onverdachte getuigen bij om er niet aan te twijfelen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 07:52   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Klopt. Dat was tactisch natuurlijk niet zo slim.
Dat weet ik nog niet zo.
In combinatie met de nieuwe praat van de nieuwe voorzitter van het Belang, en in combinatie met de diabolisering van de nva door de andere partijen, is de nauwere samenwerking tussen dat Belang en de nva mogelijks veel effectiever voor het flamigantisme.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 07:54   #156
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De houding van Magnjette veroorzaakte minstens een wake up call bij de Conner.

Misschien nog veel meer, maar dat dan toch minstens.

De positieve houding van de Conner, zou een schrikreactie mogen teweeg brengen bij de groensels.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 07:57   #157
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Op deze manier wordt een talent (en zeer hooggeschoold bovendien) als leider van de PS (overigens,zijn voorganger Di Rupo is een chemisch ingenieur als ik het goed begrijp,ook niet min hé!) verspild door blokkages van binnen in de partij .
Een echte leider staat daar boven.
Oud 22 maart 2020, 07:58   #158
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is Magnette zijn eigen schuld: hij had een mandaat gekregen van zijn partij maar is constant als een bang klein kindje blijven terugkoppelen naar zijn achterban om te vragen of het wel goed was en of het wel mocht...

Magnette is grandioos door de mand gevallen en dit soort gezichtsverlies blijf je levenslang meedragen. De Wever verwoordde het mooi in de afspraak op vrijdag: wie nu nog aan tafel gaat zitten met Magnette die weet dat die man 100% onbetrouwbaar is want hij kan zijn woord niet houden.

Iedereen in de Belgische politieke wereld weet dit nu en er waren meer dan genoeg onverdachte getuigen bij om er niet aan te twijfelen.
Inderdaad.
Een echte leider, die een mandaat krijgt van z'n partij, koppelt niet voortdurend terug.
Oud 22 maart 2020, 08:01   #159
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat weet ik nog niet zo.
In combinatie met de nieuwe praat van de nieuwe voorzitter van het Belang, en in combinatie met de diabolisering van de nva door de andere partijen, is de nauwere samenwerking tussen dat Belang en de nva mogelijks veel effectiever voor het flamigantisme.
Alleen heeft het VB te weinig Vlaamse kiezers.
Veel stemmen waren / zijn proteststemmen.

Een te hoge score in de peilingen zou wel eens het tegengestelde effect kunnen hebben. Mensen die uit protest overwegen om op het VB te stemmen, goed wetende dat deze partij in het cordon zit, zouden wel eens terug kunnen krabbelen.
Oud 22 maart 2020, 13:33   #160
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maak maar dat u wat orde stelt in uw eigen land Nederland. U zit bovendien in uw land zelf met een minderheidsregering.
U loopt wat achter.
DE regering met kleine minderheid in België is niet gebaseerd op de laatste verkiezingen, maar op de vorige verkiezingen.
Toch niet iets om vrolijk van te worden.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be