Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2020, 12:06   #141
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Ik ga morgen ook nog eens naar de winkel moeten.

Oud 11 april 2020, 09:19   #142
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
LOL

Het zwaarste griepseizoen in de VS was in 2018 met ca 60k doden.
Op de apex lag het aantal doden op ca 1550 doden per week.
De laatste 7 dagen lag het dodental voor Covid op 6232 en de apex is nog niet eens bereikt.
NY (populatie = 19.5m) alleen al had meer doden op een week dan de hele VS (populatie = 328m) in het zwaar griepseizoen van 2018.

Zelfs als je de P+I cijfers neemt, welke alle griepgevallen + alle pneumonies (secundair gevolg van de griep + pneumonies ongerelateerd aan de griep), dan lag het aantal op het hoogtepunt op ca 6k per week voor de hele VS in datzelfde seizoen van 2018.

Trouwens, er is niet iets als 'de griep'. Er zijn altijd meerdere griepvirussen in omloop.
Dit was waarop u reageerde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Land Verenigde Staten, zelfde platlegging, zelfde flut uitleg:
https://www.cdc.gov/flu/about/burden/index.html

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

Op dit moment dus 8454 doden door corona en 34200 doden door influenza.

Net zomin als hier en elders ter wereld, heeft het US Politburo in vroegere jaren de samenleving platgelegd, en nu wel.
Reden versus excuus.
Echte motief: crisis genereren om spaargeld "verdampt" te krijgen, en (alweer) verdere inperkingen van burgervrijheden.
De RotCommies.
- Waar zag je "de griep"? Er stond "influenza", een familie net als corona.
- De VS heeft volgens https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries nu 18,761 doden door dit corona virus. Zijnde nu de helft van influenza.

In al die "influenza" jaren en decennia, pleegden overheden, op die basis, geen nazi en commie aanslagen op burgervrijheden.
Klaarblijkelijk konden ze nu anno 2020 niks beter verzinnen dan deze seizoensgriep.

Daarnet weer een typerende misleiding gezien op de regimepropaganda die tegenwoordig meda infecteert tot pink en kleine teen: ze vergeleken het dodenpercentage van de stad new york met dat van het land italie als geheel, alzo kunnen zeggende "nog hoger dan italie". Vergelijken met bvb een ergste italiaanse stad, zou allicht niet het gewenste propagandaresultaat hebben geleverd.

Nu, ik heb momenteel weinig last meer van de staatsterreur. Ik beb uiteindelijk maar anderhalve week werkloos geweest, ik kreeg de keuze om te komen werken, een deel deed dat, een ander deel niet.
Ik doe nog steeds hetzelfde wat ik anders doe: veel met velo rijden naar zelfde bestemmingen met zelfde reden (alleen is het nu gratis ipv te betalen haha).
Ik zit nu wel vaak overuren te kloppen omdat er wordt gepoogd spijts de onderbezetting toch het geplande werk gedaan te krijgen.
Langs de baan lijkt het nu na elke werkdag in namiddag of avond wel een zonnige zondagnamiddag, overal wandelaars fietsers kinderkarren en families in hun voortuin ipv in cafe ed te terrassen. Weekendstemming tijdens werken haha.
Terwijl diegenen die zichzelf opsloten, opgesloten werden of naar een rusthuis werden weggeduwd, en daar niks zien buiten de regimepropaganda, nu allicht met een begrafenisstemming het Armageddon zitten af te wachten.

Enige dat nog kloje is is de winkelkarren dwang aan supermarkten.
Maar er zijn grote verschillen, in de ene is er een nazi (bewakingsfirma agent(e)) en een belachelijk laag rantsoen winkelkarren, met files en boos kijkende mensen buiten tot gevolg, in de andere onbeperkt, geen files, en mensen die dag en dank u zeggen tegen de vakantiejobber die ze ontsmet en aangeeft.
Dus ik shop in die laatste. De kracht van concurrentie, beter presteren = beter beloond, de kracht waar het asociaal tuig van de overheid zo bang voor is, en pogen uitgeschakeld te krijgen door hun eenheidsworst / gelijkheid / centrale geplande dwingerij en de tariefafspraken waar hun spin doctors in de propaganda het fraaier klinkende woordje "harmonisatie" voor bedisselden.
Ook in de propaganda: al wenken richting toekomst, meer thuis"werken".
Mensen op actieve bevolkingsleeftijd die hele dagen thuis zitten en/of hun goesting (elders) doen, worden al wel eens scheef bekeken door de buur die alle dagen om 6 uur zich ergens moet gaan afbeulen voor het inkomen waarmee hij dan kan kopen. Een griep is weeral een item derbij in het excuuslijstje.

We gaan es kijken. Oh! Goe weer zunne! Okeeee zet de griepzeepserie maar aan! "Thuiswerken 1 2 3 GEACTIVEERD!"
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 09:32   #143
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
LOL

Het zwaarste griepseizoen in de VS was in 2018 met ca 60k doden.
Op de apex lag het aantal doden op ca 1550 doden per week.
De laatste 7 dagen lag het dodental voor Covid op 6232 en de apex is nog niet eens bereikt.
NY (populatie = 19.5m) alleen al had meer doden op een week dan de hele VS (populatie = 328m) in het zwaar griepseizoen van 2018.
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Er zijn op dit moment en voor dit seizoen 18,761 coronagriep doden in de VS.
Dit waren de influenzagriep dodencijfers in eerdere jaren: NOOT: SEIZOENEN WAAR DE COMMIES DE BURGERVRIJHEDEN NIET TOT DIE VAN GEVANGENEN REDUCEERDE
https://www.cdc.gov/flu/about/burden/index.html
2010-2011 37000
2011-2012 12000
2012-2013 43000
2013-2014 38000
2014-2015 51000
2015-2016 23000
2016-2017 38000
2017-2018 61000

Natuurlijk, diegenen die willen goochelen om iets anders wijs te maken, zijn genoopt te selecteren en te extrapoleren, en dat is wat jij hier deed.
Een Grote Proficiat...

Laatst gewijzigd door Erw : 11 april 2020 om 09:34.
Oud 11 april 2020, 09:54   #144
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba Bekijk bericht
Als bij een oorlog uw leger plat gaan, dan heb je de oorlog verloren.

Als bij een pandemie je gezondheidszorg plat gaat, dan heb je ook die oorlog verloren.

Heeft u er werkelijk geen problemen mee dat de zorg plat zou gaan? De pandemie doet maar wat die moet doen, etc? Ik vind dat capitulatie van de samenleving g (beschaving) .
Ik zal uw analogie even toepassen...
100 jaar geleden zaten de overheden oorlogen te voeren en wilden bereidwillige sukkels vinden om voor hen het vuile werk op te knappen.... errrrr... te vechten tot de dood.
Bij die soldatenronselingen in de VS brak er een griep uit.
De drommen geronselden, vervoerd in schepen naar hun vechtjedood gebieden verspreiden het naar de vechtgebieden.
Daar er wereldoorlog werd gevoerd, werd dat de wereld. Een pandemie.
De VS overheid, en hun buitenlandse kompanen, VERBODEN OP ZWARE STRAFFEN, publicaties over de griepuitbraak, met als motief NIET AANTASTEN VAN HET MOREEL VAN DE GERONSELDEN.
Uiteindelijk raakte het spijts die MEDIABAN toch nog gepubliceerd (voorzover dat nog nodig was, intussen hadden burgers zelf al gemerkt dat er nogal wat buren horizontaal afgevoerd werden), in Spanje, zijnde een neutraal land in WOI, en de overheid die censuur niet toepaste.

Je zegt nu "zorg plat gaan". Tjonge. Als er één iets is dat ziekten overdraagt naar de zwaksten ertegen, is het toch wel uw "zorg" zeker?
Uw "zorg" veroorzaakt hetzelfde in zieken- en rusthuizen als de ronselaars veroorzaakten in hun kampen in WOI.
En wat kun je eigenlijk ook verwachten, van mensen, capabel of niet, goesting hebbend of niet, die werken binnen omgevingen dwangmatig gedefinieerd door overheid?
Kijk naar het begin: toen de Commies met opgegeven motief mensenconcentratie te bannen, besloten winkels dicht te dwingen. De minst geinteresseerd en de grootste idioot weten dat mensen gaan hamsteren als ze horen/merken dat winkels dicht gaan. Zo gezegd zo gebeurde. Winkels overspoeld door grote drommen mensen vechtende voor winkelkar en koopwaar. Concentratie. Het zou me niks verwonderen dat een groot aantal erna vastgestelde besmettingen op dat moment gebeurde.

Ik kwam in de weken dat ik zo wat opzocht rond dit onderwerp een anekdote tegen uit de VS 100 jaar geleden, een rapport van lokale leiding van een Red Cross (Rode Kruis) hulp post. Het meldde aan de globale leiding dat hun vrijwilligers niet meer in staat bleken tot de hun gevraagde taken.

Omdat ze elke dag overal in huizen, scholen en andere plaatsen massa's blauw uitgeslagen lijken aantroffen van de mensen die ze wilden gaan helpen, terwijl ze anderzijds elke dag in de staats gedirigeerde publicaties lazen dat de griep niet ernstig was en dat er van hen werd verwacht verder te werken. Dit contrast realiteit-media zorgte voor totale verlamming.
Dit is ook waarom een overheid op termijn enkel uit een bende leeghangers of afhankelijken zonder keuze kan bestaan, elke gemotiveerde, elkeen die werkelijk zijn best wil doen voor anderen, raakt gedesillusioneerd en bolt het af. Afhankelijken blijven nog wegens 0 alternatief. Daarom doen de spin doctors van overheid er alles aan om mensen afhankelijk te maken.

Dus stel liever je vraag eens voor de spiegel...

Laatst gewijzigd door Erw : 11 april 2020 om 10:07.
Oud 11 april 2020, 10:21   #145
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba Bekijk bericht
Als bij een oorlog uw leger plat gaan, dan heb je de oorlog verloren.

Als bij een pandemie je gezondheidszorg plat gaat, dan heb je ook die oorlog verloren.
Nee, niet echt. Want pandemieen zijn er al geweest toen er geen gezondheidszorg was. Daar zijn we ook doorgekomen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 10:29   #146
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ga jij nu elke keer dat je een brood gekocht hebt, hier epistels neerschrijven hoe verschrikkelijk het winkelgebeuren wel was ?

Ik weet niet in welke marginale winkels jij je aankopen doet, maar hier gaat alles behoorlijk vlot.
In supermarkten natuurlijk, voor de efficientie > prijs.
In je "marginale" winkels, gaat het wel nog vlot maar veel duurder.
Ik koop wel nog fruit in een kleinere winkel omdat het daar goedkoper is dan in supermarkt, veel goedkoper zelfs, nog de helft niet.
En je bent er veel rapper buiten want geen winkelkarren waardoor de STAPO's niks om handen handen om mee te klojen, haha.

Laatst gewijzigd door Erw : 11 april 2020 om 10:30.
Oud 11 april 2020, 10:36   #147
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, niet echt. Want pandemieen zijn er al geweest toen er geen gezondheidszorg was. Daar zijn we ook doorgekomen.
Ten koste van ...?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 10:41   #148
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
37 doden op nog geen 700 besmettingen vs. 147 doden voor enkele honderdduizenden besmettingen met seizoensgriep. Ik denk dat er toch reden is om het coronavirus in te dijken want stel u eens voor dat er evenveel besmettingen met corona zouden zijn als van griep: wat een slagveld zou dat niet worden?
"De ondervinding leert" zegde ons moedertje als een (groot) probleem had opgelost.
Oud 11 april 2020, 10:48   #149
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In mijn gemeente doen de Aldi en Delhaize niet eens aan controle en ga je zo binnen. Bij Lidl, Colruyt, Carrefour is er een wachtlijn van amper 5 minuten.
Ik merkte grote verschillen, zelfs in zelfde filialen.
Bvb eergisteren ging ik naar een Aldi filiaal (in een gemeente), er was geen STAPO, ik ging binnen zonder winkelkar, kocht en ging buiten. Ik zag dat andere mensen ook doen. Het was even terug de tijd van voor bijna een maand terug.
Maar gisteren, dacht kga weer naar dat filiaal, pech, twas weer winkelkar-moeten.
Alleen, geen STAPO maar een jong (16-17 jaar?) vriendelijk gastje en geen winkelkar rantsoenering, iedereen die toekwam kreeg een kar / niemand moest wachten, en hij desinfecteerde (of zoiets) de manipulatieplaatsen.
Je verloor er quasi geen tijd door.

Een ander Aldi filiaal (stad), altijd een STAPO, ene keer een dikke bewakingsagent die de karren desinfecteerde noch aanreikte noch aannam, andere keer een vrouw met rood gloeiend gezicht (van zon, schaamte, boosheid... vul in haha) die karren met hetzelfde servetje op kwildervanaf zijn - wijze kuist, en maar een handvol winkelkarren buiten, met parking vol wachtende standbeelden.

Wat trek ik uit dit verschil: de conclusie dat vrijwilligheid veel beter werkte dan dwang. Het is net het tegendeel: dwang vergroot net wat het wordt beweerd te verkleinen.
Oud 11 april 2020, 10:54   #150
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bvb eergisteren ging ik naar een Aldi filiaal (in een gemeente), er was geen STAPO, ik ging binnen zonder winkelkar, kocht en ging buiten. Ik zag dat andere mensen ook doen. Het was even terug de tijd van voor bijna een maand terug.
Maar gisteren, dacht kga weer naar dat filiaal, pech, twas weer winkelkar-moeten.
Alleen, geen STAPO maar een jong (16-17 jaar?) vriendelijk gastje en geen winkelkar rantsoenering, iedereen die toekwam kreeg een kar / niemand moest wachten, en hij desinfecteerde (of zoiets) de manipulatieplaatsen.
Je verloor er quasi geen tijd door.

Een ander Aldi filiaal (stad), altijd een STAPO, ene keer een dikke bewakingsagent die de karren desinfecteerde noch aanreikte noch aannam, andere keer een vrouw met rood gloeiend gezicht (van zon, schaamte, boosheid... vul in haha) die karren met hetzelfde servetje op kwildervanaf zijn - wijze kuist, en maar een handvol winkelkarren buiten, met parking vol wachtende standbeelden.

Wat trek ik uit dit verschil: de conclusie dat vrijwilligheid veel beter werkte dan dwang. Het is net het tegendeel: dwang vergroot net wat het wordt beweerd te verkleinen.
Dat noemt nu : voortschrijdend inzicht.
Oud 11 april 2020, 10:59   #151
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen waren er ook geen economien zoals we die vandaag kennen.
Alles moet opbrengen no matter what.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 10:59   #152
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
37 doden op nog geen 700 besmettingen vs. 147 doden voor enkele honderdduizenden besmettingen met seizoensgriep. Ik denk dat er toch reden is om het coronavirus in te dijken want stel u eens voor dat er evenveel besmettingen met corona zouden zijn als van griep: wat een slagveld zou dat niet worden?
700 bevestigde besmettingen, de seizoensgriep wordt berekend met modellen, niet met tests. Als je de niet-bevestigde besmettingen zou bijtellen kom je op dezelfde sterftegraad als de griep of zelfs lager naargelang het model. Het zal opnieuw enkele jaren duren voordat we die cijfers gaan weten.

https://www.ft.com/content/f3796baf-...7-d09c7f706553
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 11:03   #153
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ten koste van ...?
De dwingerij gaat ten koste van ...?
Dwang is net datgene dat tot extremen leidt.
Ipv vele dagelijkse kleine correcties die tijd geven tot aanpassen/aanpak, enkele grote supercorrecties die verrassen, machteloosheid en extremen veroorzaakt.
De wereldoorlogen en grote crises kwamen niet door dagelijkste kleine correcties hoor. Die hadden ze voorkomen, luie Pol zou rap terug genoopt geweest zijn tot helpen, terwijl een dwang die luie Pol had "beschermd" enkel voor nog meer luie Pols ging hebben gezorgd, tot een punt dat er 2 bevolkingsdelen tegenover elkaar gaan staan.
Oud 11 april 2020, 11:06   #154
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Toch wel... economie heeft altijd tot doel aan het eind van de dag meer binnen te krijgen dan er buiten is gegaan.
Alleen de producten waren wat minder complex.
Oud 11 april 2020, 11:50   #155
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wel, de economieen van vandaag zijn complexer dan die van gisteren. Als leerling tovenaar daar de Oppermeester-dictator in gaan spelen op een brutale manier zonder weerga, is verzekerd van enorme schade toe te brengen aan die subtiele machine.

Wat men hier doet is met een voorhamer kloppen op het motherboard van de PC omdat er een bug zit in een device driver. Toen we nog stoommachines maakten, zou die voorhamer minder schade aangebracht hebben, dan nu.
Oud 11 april 2020, 12:14   #156
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De italiaanse dokters noemen het een pandemie van longontsteking, van't zware soort.

Dat vergelijken met de griep is onzinnig.
En toch deed Van Ranst dat.

Corona is minder gevaarlijk dan de griep zei Van Ranst.
Inplaats van ons zorgen te maken over corona zouden we beter oppassen voor de griep zei hij.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 april 2020 om 12:18.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 14:12   #157
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En toch deed Van Ranst dat.

Corona is minder gevaarlijk dan de griep zei Van Ranst.
Inplaats van ons zorgen te maken over corona zouden we beter oppassen voor de griep zei hij.
"De ondervinding leert"
NIEMAND, dus ook Van Ranst niet, had toen enige ondervinding met deze duivel.
Oud 11 april 2020, 14:13   #158
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"De ondervinding leert"
NIEMAND, dus ook Van Ranst niet, had toen enige ondervinding met deze duivel.
Dan was het ook zinloos om er dingen over te zeggen he.
Oud 11 april 2020, 14:16   #159
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bvb eergisteren ging ik naar een Aldi filiaal (in een gemeente), er was geen STAPO, ik ging binnen zonder winkelkar, kocht en ging buiten. Ik zag dat andere mensen ook doen. Het was even terug de tijd van voor bijna een maand terug.....
Iets wat ik ook nog zag: mensen hielden afstand in de winkel. Bewijzende dat ze die winkelkar-kleuter-denigratie voor volwassenen - dwang helemaal niet nodig hadden om niet ziek te willen worden. Voor zover dat niet evident was, en voor zover dat verschil maakt met andere griepjaren...

Welkom in Nazi wereld, owee iedereen die niet in de pas loopt van het brutaal tuig dat zich andermans eigendom verschaft. Die wordt met een ster gemarkeerd en afgevoerd naar kampen met plakkaat "werkstraf" aan de ingang.

Laatst gewijzigd door Erw : 11 april 2020 om 14:22.
Oud 11 april 2020, 14:25   #160
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan was het ook zinloos om er dingen over te zeggen he.
DEZE duivel...
Hij wist veel dingen te zeggen over virussen maar niet over deze duivel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be