Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2020, 13:16   #141
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat is het nu eigenlijk ? De ene Blokker zit hier maandenlang te beweren dat het niet over 'vreemdelingen' gaat maar over 'de islam'. Een andere spreekt over zijn eigen stad als 'Kinshasa aan de Dender' waar het probleem dus gewoon zwarten betreft, daar er geen verband is met islam. Jij beweert nu dat het probleem zich limiteert tot asiel, daar waar dat maar een kleine groep van de migranten betreft.

Rare jongens, die Blokkers...
Panda, je verplicht de autochtone bevolking om tussen de zwarte stedelijke immigranten te wonen. Hun wijken veranderen in Brusselse zwarte getto's. Verbaast het u dat die autochtonen dat niet zo leuk vinden? Als ze onder de negers willen wonen zullen ze wel naar Afrika verhuizen hoor. Je hoeft ze, vanuit uw ivoren toren, niet allemaal naar hier te halen. Hetzelfde voor islamieten maar daar krijg je er de extra criminaliteit gratis bovenop.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 13:22   #142
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Panda, je verplicht de autochtone bevolking om tussen de zwarte stedelijke immigranten te wonen. Hun wijken veranderen in Brusselse zwarte getto's. Verbaast het u dat die autochtonen dat niet zo leuk vinden?
Dat is het minste van mijn zorgen.

Citaat:
Als ze onder de negers willen wonen zullen ze wel naar Afrika verhuizen hoor. Je hoeft ze, vanuit uw ivoren toren, niet allemaal naar hier te halen. Hetzelfde voor islamieten maar daar krijg je er de extra criminaliteit gratis bovenop.
Ik ken heel wat moslims (de meeste moslims die ik ken trouwens) die helemaal niet voor overlast zorgen. Het is geen één op één relatie.

Mijns insziens, storen mensen zich vooral aan het gegeven dat je als racist wordt weggezet, als je aankaart dat wanneer in de grote steden 'weer eens' iemand met een mes zwaait, of wanneer ordediensten (brandweer, politie, ambulance) worden aangevallen, dit zo goed als altijd allochtonen zijn. Tot die vaststelling komen heeft immers niets met racisme te maken. Dat zijn gewoon feiten.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 13:33   #143
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Panda, je verplicht de autochtone bevolking om tussen de zwarte stedelijke immigranten te wonen. Hun wijken veranderen in Brusselse zwarte getto's. Verbaast het u dat die autochtonen dat niet zo leuk vinden? Als ze onder de negers willen wonen zullen ze wel naar Afrika verhuizen hoor. Je hoeft ze, vanuit uw ivoren toren, niet allemaal naar hier te halen. Hetzelfde voor islamieten maar daar krijg je er de extra criminaliteit gratis bovenop.

Congolezen zijn haast altijd christenen. Qua levensbeschouwing sluiten die zeer goed aan bij de Vlaamse cultuur. De taal moeten ze vaak nog leren, maar dat moet een Pool of een Portugees even goed. Wat ik dan eigenlijk hetgene dat de zaak zo problematisch maakt? Ook Vanthemsche vond dat. Hij zag op zijn tocht een Afrikaanse vrouw en knalde ze overhoop.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 13:39   #144
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Congolezen zijn haast altijd christenen. Qua levensbeschouwing sluiten die zeer goed aan bij de Vlaamse cultuur.
Misschien schrik dat die de bijbel ook verkeerd interpreteren . Daarin wordt ook regelmatig eens opgeroepen tot geweld.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 26 mei 2020 om 13:42.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 13:43   #145
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Congolezen zijn haast altijd christenen. Qua levensbeschouwing sluiten die zeer goed aan bij de Vlaamse cultuur. De taal moeten ze vaak nog leren, maar dat moet een Pool of een Portugees even goed. Wat ik dan eigenlijk hetgene dat de zaak zo problematisch maakt? Ook Vanthemsche vond dat. Hij zag op zijn tocht een Afrikaanse vrouw en knalde ze overhoop.
Ga dat eens vragen aan wie er naast woont.
Oud 26 mei 2020, 13:48   #146
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dat is het minste van mijn zorgen.

Ik ken heel wat moslims (de meeste moslims die ik ken trouwens) die helemaal niet voor overlast zorgen. Het is geen één op één relatie.

Mijns insziens, storen mensen zich vooral aan het gegeven dat je als racist wordt weggezet, als je aankaart dat wanneer in de grote steden 'weer eens' iemand met een mes zwaait, of wanneer ordediensten (brandweer, politie, ambulance) worden aangevallen, dit zo goed als altijd allochtonen zijn. Tot die vaststelling komen heeft immers niets met racisme te maken. Dat zijn gewoon feiten.
Als je het niet moet ondergaan kan ik dat begrijpen. Ik kan u een paar verhalen van overlast vertellen, van vrienden die het moeten ondergaan, waar zelfs de grootste multikuller zijn haren van recht zouden komen.
Oud 26 mei 2020, 13:49   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat is het nu eigenlijk ? De ene Blokker zit hier maandenlang te beweren dat het niet over 'vreemdelingen' gaat maar over 'de islam'. Een andere spreekt over zijn eigen stad als 'Kinshasa aan de Dender' waar het probleem dus gewoon zwarten betreft, daar er geen verband is met islam. Jij beweert nu dat het probleem zich limiteert tot asiel, daar waar dat maar een kleine groep van de migranten betreft.

Rare jongens, die Blokkers...
Waarom dan wel? Denkt iedere CD&V'er ook hetzelfde over alle onderwerpen?

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 26 mei 2020 om 13:49.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 13:50   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de doorsnee moslim staat tot pakweg Bakrauoi zoals de doorsnee VB-stemmer staat tot Vanthemsche.

Als ik hier steevast hoor beweren dat elke moslim mee schuldig is aan de aanslagen omdat het één ideologie is, kan ik niet anders dan dezelfde redenering toe te passen inzake uiterst rechtse terreur.
U hoort dit steevast beweren...

U hoort toch wel stemmen, hoor.
Oud 26 mei 2020, 13:52   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En? Ben ik ook schuldig omdat ik bijvoorbeeld de omvolking van bepaalde van onze steden met een kritisch oog bekijk?

Ik heb de indruk dat u bijzonder graag baadt in veralgemeningen en platitudes.
Oud 26 mei 2020, 13:52   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Misschien schrik dat die de bijbel ook verkeerd interpreteren . Daarin wordt ook regelmatig eens opgeroepen tot geweld.
Echt? Waar roept Jezus op tot geweld?
Oud 26 mei 2020, 13:53   #151
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je het niet moet ondergaan kan ik dat begrijpen. Ik kan u een paar verhalen van overlast vertellen, van vrienden die het moeten ondergaan, waar zelfs de grootste multikuller zijn haren van recht zouden komen.
Ik ken zeker voorvallen van allochtonen die zich niet gedragen. Evenveel ken ik er van hen die niet niet voor overlast zorgen. Het is zinloos om een hele groep een label op te plakken. Dat werkt niet.

De enige manier om daar mee om te gaan, is zoals Vlaams-Belang ook oppert, strengere straffen toe te kennen; en die ook effectief uit te voeren. Of dat nu gaat om witte, gele, roze, bruine of zwarte mensen. Het zal me worst wezen.

— Jeremy Clarkson
Oud 26 mei 2020, 13:57   #152
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken zeker voorvallen van allochtonen die zich niet gedragen. Evenveel ken ik er van hen die niet niet voor overlast zorgen. Het is zinloos om een hele groep een label op te plakken. Dat werkt niet.

De enige manier om daar mee om te gaan, is zoals Vlaams-Belang ook oppert, strengere straffen toe te kennen; en die ook effectief uit te voeren. Of dat nu gaat om witte, gele, roze, bruine of zwarte mensen. Het zal me worst wezen.
Dat zou ten minste het signaal geven aan de rest van de bevolking dat hun samenlevingsprobleem ernstig wordt genomen. Wie er nu over klaagt is een racist.
Oud 26 mei 2020, 14:02   #153
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zou ten minste het signaal geven aan de rest van de bevolking dat hun samenlevingsprobleem ernstig wordt genomen. Wie er nu over klaagt is een racist.
Dat is wat ik ook aanklaag in één van de bovenstaande posts.

Het is niet omdat je vast kan stellen, dat veel van het soort 'baldadigheden' dat we zien in grootsteden, zoals iemand neersteken met een mes, het aanvallen van ordediensten, et cetera in verband kan worden gebracht met allochtonen, je daarom een racist bent.

— Jeremy Clarkson
Oud 26 mei 2020, 14:05   #154
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het meest perverse van heel die toestand, zijn de politici die vanuit hun riante villa-wijken, ver weg van probleem-wijken, beslissen dat de lokale bevolking zich dient te schikken in die "nieuwe" situatie. Maar zelf hebben ze nog nooit zo'n probleembuurt van dichtbij gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 14:11   #155
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het meest perverse van heel die toestand, zijn de politici die vanuit hun riante villa-wijken, ver weg van probleem-wijken, beslissen dat de lokale bevolking zich dient te schikken in die "nieuwe" situatie. Maar zelf hebben ze nog nooit zo'n probleembuurt van dichtbij gezien.
Valt wel iets over te zeggen natuurlijk. Echter blijf ik erbij dat de kern van het probleem niet zozeer moet gezocht worden bij: 'de moslims, de bruinen, de allochtonen, de si, de la, ...'

Het is de straffeloosheid. Wie kwaad wil doen, zal dat doen; en al helemaal als hij weet dat hij er amper voor gestraft gaat worden.

En let wel, ... wat betreft misdrijven kan je wel degelijk tot een paar conclusies komen. Veelalkan je het soort misdrijven zoals steekpartijen, onrust, rellen, ... zonder meer in verband brengen met allochtonen. Dat wel. Maar ik vind het dan weer pure larie om te stellen dat alle moslims, of alle allochtonen, of alle bruinen, ... in hetzelfde bedje ziek zijn.

— Jeremy Clarkson
Oud 26 mei 2020, 14:15   #156
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben vandaag nog eens in Antwerpen terecht gekomen na een helse rit vol afbakeningen en werken die ik tegengekomen ben.

Als je dat ziet in Antwerpen op huidig ogenblik dan kan je maar 1 vaststelling maken en die is: Ik ben vreemdeling in eigen stad/land.
Oud 26 mei 2020, 14:17   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En let wel, ... wat betreft misdrijven kan je wel degelijk tot een paar conclusies komen. Veelalkan je het soort misdrijven zoals steekpartijen, onrust, rellen, ... zonder meer in verband brengen met allochtonen. Dat wel. Maar ik vind het dan weer pure larie om te stellen dat alle moslims, of alle allochtonen, of alle bruinen, ... in hetzelfde bedje ziek zijn.
Links is bang voor een doorgedreven analyse van de criminaliteitscijfers. Wie herinnert zich niet de heisa die ontstond toen de Nederlandse Van San hier een rapport uitbracht waaruit bleek dat bepaalde allochtonen groepen toch wel heel sterk oververtegenwoordigd waren in de criminaliteitscijfers. Het rapport belandde aanvankelijk in een of ander schuif. Toen het uitkwam, mocht het aanvankelijk niet in zijn integraliteit naar buiten gebracht worden. Via via heb ik toen een kopie kunnen bemachtigen van de volledige studie. Onmiskenbaar slechts voor alwie meent dat er geen problemen verbonden zijn aan de instroom uit bepaalde landen...
Oud 26 mei 2020, 14:23   #158
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Valt wel iets over te zeggen natuurlijk. Echter blijf ik erbij dat de kern van het probleem niet zozeer moet gezocht worden bij: 'de moslims, de bruinen, de allochtonen, de si, de la, ...'

Het is de straffeloosheid.
Wie kwaad wil doen, zal dat doen; en al helemaal als hij weet dat hij er amper voor gestraft gaat worden.

Ik heb er nog tussen gewoond in Anderlecht, St Joost en Molenbeek. Het gaat niet enkel over al dan niet gestrafte misdaad, maar ook betreffende gewone irritante overlast eigen aan hun levensstijl. Ik heb ramadans meegemaakt waar de buren bijna elke dag kabaal maakten tot 02h00 s'nachts. En bij de kleinste opmerking was ik al de racist die niks kon verdragen.
Allemaal leuk hoor, vooral wanneer je om 05h00 uit uwe nest moogt om de vroege gaan te doen
En dan heb ik het nog niet gehad over de leuke buren die een schaap slachtten in hun badkuip en zo drie verdiepen met verstopte afvoer zaten.
Och, ik zou er een boek kunnen over schrijven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 mei 2020 om 14:24.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 14:28   #159
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb er nog tussen gewoond in Anderlecht, St Joost en Molenbeek. Het gaat niet enkel over al dan niet gestrafte misdaad, maar ook betreffende gewone irritante overlast eigen aan hun levensstijl. Ik heb ramadans meegemaakt waar de buren bijna elke dag kabaal maakten tot 02h00 s'nachts. En bij de kleinste opmerking was ik al de racist die niks kon verdragen.
Allemaal leuk hoor, vooral wanneer je om 05h00 uit uwe nest moogt om de vroege gaan te doen
En dan heb ik het nog niet gehad over de leuke buren die een schaap slachtten in hun badkuip en zo drie verdiepen met verstopte afvoer zaten.
Och, ik zou er een boek kunnen over schrijven
Dat lijken me overtredingen van de wet. Als daar dan gepast gevolg zou worden aan gegeven, dan zouden dit soort problemen zich minder (of niet) stellen.

Maar het is net omdat het niet wordt bestraft (veelal omdat er religieuze verbanden te trekken zijn), dat die mensen er gewoon mee doorgaan. Want: ze worden toch niet bestraft.

— Jeremy Clarkson
Oud 26 mei 2020, 15:06   #160
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Links is bang voor een doorgedreven analyse van de criminaliteitscijfers. Wie herinnert zich niet de heisa die ontstond toen de Nederlandse Van San hier een rapport uitbracht waaruit bleek dat bepaalde allochtonen groepen toch wel heel sterk oververtegenwoordigd waren in de criminaliteitscijfers. Het rapport belandde aanvankelijk in een of ander schuif. Toen het uitkwam, mocht het aanvankelijk niet in zijn integraliteit naar buiten gebracht worden. Via via heb ik toen een kopie kunnen bemachtigen van de volledige studie. Onmiskenbaar slechts voor alwie meent dat er geen problemen verbonden zijn aan de instroom uit bepaalde landen...
Dat rapport kon je gewoon downloaden.

En het begon met

Citaat:
Hoofdstuk 1: Allochtone jongeren in België

1. Inleiding
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden dat de overgrote meerderheid van de allochtone jeugd in België niet of nauwelijks problemen oplevert. Bovendien horen veel van de problemen die zich voordoen met jongeren bij het 'normale' opgroeien. Het is daarom van belang om het vraagstuk van de allochtone jeugdcriminaliteit niet groter te maken dan het is. Naast het feit dat slechts een klein deel van de allochtone jeugd delicten pleegt, is jeugdcriminaliteit in het algemeen - en allochtone jeugdcriminaliteit in het bijzonder - vooral een probleem van jongens. Het is een bekend gegeven dat meisjes op dit terrein ver achterblijven.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be