![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Jahjah een agnost is dan valt er hoogstens van te zeggen dat het iemand is van Arabische achtergrond en die waarschijnlijk wel islamitisch werd opgevoed. Om de reden dat het in die gemeenschap echter heel problematisch is om openlijk afstand te nemen van de islam, blijft hij zich dan omschrijven als "niet-gelovige moslim". Hij toont hiermee aan dat hij niet wil breken met de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor hem kan dat gewoon zijn dat hij vele gebruiken en regels leuk vind maar er geen religieuze betekenis aan geeft. Zoals Kerstfeest vieren omdat het leuk is met de familie te zijn, dat Jezeke is geboren die dag zal me worst wezen, of Paasfeest met familie, wat die dag met jezeke gebeurde weet ik zelfs niet meer. Hey ik ben gedoopt, deed mijn vormsel. Dit alles maakt van mij een culturele of niet praktizerende christen want aan die zever van me te laten uitschrijven doe ik niet mee. En toch ga ik naar begrafenissen uit respect voor de familie, niet om religieuze redenen maar om het respect en de bijhorende traditie dat men bij een overlijden men zijn deelneming toont. En dat is wat men op papier een christen noemt, in realiteit gewoon traditie is. En dat is waarschijnlijk wat ook den Abou ervan denkt, traditie, gebruiken en regels, leuk omwille van cultuur en afkomst, niet omwille van religie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Simpel. Mijn ouders hebben me laten dopen, ik heb mijn beide communies moeten doen. Maar ik geloof niet in een Jezeke die voor mijn zonden aan een kruis is gaan hangen. Of die sekteleider bestond , en het is gewoon een debiel. Of die bestond niet, en het is een verhaaltje wat alleen ademende zombies kunnen geloven. Noch geloof ik in een almachtige onzichtbare vriend die de "mensheid" ziet als een "experiment in vrije wil". Zoek maar eens op HP Lovecraft. Die lijkt me korter bij de waarheid te zitten. Als er iets bestaat als een god, dan zijn de mensen met moeite een setje onschadelijke virussen die per ongeluk misschien interessant kunnen zijn.
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hypocriet dus.
![]() |
#146 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Of dat Abou moslim is of niet is niet mijn zaak.
Dat hij constant de confrontatie opzoekt en zelfs 2 stenen kan laten vechten wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ik nu een moslim omdat ik meedeed met hun iftar? Als Jahjah zo omgaat met zijn religieus-culturele erfenis, is hij geen moslim meer. Hij gelooft niet meer in Allah en niet meer in de rol van Mohammed. Dat wordt verwoord door de sjahada. Wie daar afstand van neemt, is niet langer een moslim. Net zoals u ook geen christen meer bent, want u hebt volledig en volkomen afstand genomen van de kernboodschap van christendom. Er zijn trouwens zovele ongedoopten die ook op Kerst met de familie samenkomen om gezellig te vieren. Een feest op een christelijke dag, maar buiten de data is er geen enkele band meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarmee heeft hij nog geen afstand genomen van de sjahada.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar gezien mijn naam nog ergens in dat doopboek staat ben ik op papier een christen. Op papier net zoals den Abou door afkomst een moslim is, in de praktijk niet, want je laten schrappen uit dat boek is makkelijker dan een stukje vel terug plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U lijkt iemand te zijn die zegt: "Ik ben niet-praktizerend supporter van Club Brugge. Ik geloof wel niet meer in Club Brugge. Ik supporter niet meer voor Club Brugge. Ik ben zelfs totaal niet akkoord met het bestuur van Club Brugge. Ik vind de spelers maar niets. Ik keur ze zelfs af. Wel heb nog ergens in een doos op zolder een jaarabonnement zitten van vijftien jaar geleden, maar dat is het." Denkt u dat u bij The Blue Army nog zal beschouwd worden als Club Bruggesupporter, omdat u gewoon verklaart: "Ik ben een niet-praktizerend Club Bruggesupporter". Ik denk het niet. Ik ben er zelfs zeker van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een christen heeft het ritueel op zich echter geen waarde. Wel wat het met zich draagt of de boodschap die achter de symboliek zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles. Door de sjahada word je moslim. Door het verwerpen van de sjahada houd je op een moslim te zijn. Naar islamitische traditie mag je van alles uitvreten, je wordt pas een afvallige eens je de sjahada verwerpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, waarom sleurt u er nu de sjahada bij? Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2020 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een boek ergens staat dat ik een christen ben, kreeg immers een levenslange abbo die ze nog steeds niet geschrapt hebben en zolang ze dat daar niet doen ben ik een culturele christen, een niet praktizerende christen, of een niet gelovige christen. Ik kan dat officieel aantonen, gij kunt daarvan de geldigheid niet betwisten, gij zijt gewoon een lid van de club zoals ik, alleen niet meer praktizerend. |
|
![]() |
![]() |