![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Comfort lijkt voor hen enkele voor vrouwen bestemd. En voor mij. Want dat is het belangrijkste als je tochten van enkele uren op de fiets maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik woon slechts op enkele kilometer van mijn werk dus een stadsfiets waar ik vlotter op en afkan is ideaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Alles is relatief. Als je veel langere afstanden maakt & snelheid is belangrijk, kies voor de mannenfiets.
Als je in de stad woont en veel op en af moet stappen is de vrouwenfiets interessanter. Ook voor oudere mensen adviseer ik dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel afstanden van 40 tot 60km over een hele dag, maar de snelheid ligt rond de 15km/u. Ik wil kunnen genieten, niet mij en andere kapot rijden.
Laatst gewijzigd door Jantje : 16 juni 2020 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
damesfiets gereden. Dat viel mee. Eerst wel de nodige aanpassingen aan zadel moeten doen. Maar een herenfiets rijdt toch gemakkelijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het niet zo dat je op een herenfiets iets meer gebogen ligt en bijgevolg minder wind vangt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat effect heb je toch ook als je bij een damesfiets het stuur lager en het zadel hoger zet (tenzij zadel en stuur te dicht bij elkaar staan waardoor het te ongemakkelijk wordt)?
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 juni 2020 om 07:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
Het zadel zet ik op elke fiets even hoog. Ttz met de holte van de vlakke voet op de pedaal, en het been lichtjes gestrekt. Wanneer je dan rijdt met de bal van de voet op het pedaal zal je knie, met de pedaal in onderste stand, lichtjes gebogen zijn en kan je met de tip van je tenen aan de grond bij het stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar heb je de tweede zin toch niet begrepen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 juni 2020 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een open deur intrappen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw tweede zin begon echter met "Maar er zit ook..." U formuleerde het dus als een tweede, bijkomende reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even scherp stellen: ik, als macho derde categorie, rijd op een damesfiets.
Met elektrische ondersteuning vanzelfsprekend.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN