Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2020, 09:50   #141
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Die onderzoekers zitten te klagen over complotten, valse berichten over Covid, overdreven besmettingscijfers, contact tracing, etc... ?
Lees jij wel wat er op dit forum allemaal daarover gezegd wordt?

Dat komt meestal uit dezelfde hoek: de hoek vanwaar het voorstel over opsluiting (enkelband)kwam
Oud 26 juli 2020, 10:05   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

(mogelijks herhaling ... geen tijd om te checken)

De experts pleiten om vastgestelde besmette personen onder te brengen in isolatie-centra.

Noteer dat dit nog een stukje straffer is dan een enkelband.
Noteer ook dat als je die enkelband mocht vervangen door een app die je whereabouts controleert op je quarantaineplicht, eigenlijk net hetzelfde is.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200725_96700138

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 05:41   #143
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Geen enkelbanden in Antwerpen maar cellen. (Kamers met badkamer waarvoor je zelf dient te betalen tenzij je gediscrimineerd wordt dan betaalt het OCMW.) Bron ATV

Laatst gewijzigd door Vlad : 31 juli 2020 om 05:41.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 06:38   #144
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is dus de Wuhan methode: mensen opsluiten in opgevorderde hotels en militaire bewaking.
Sorry, dat gaat mij te ver.
Wel, in de veronderstelling dat men beschouwt dat deze ziekte gevaarlijk is (waar discussie over is he), lijkt het mij normaler dat men zieken isoleert, eerder dat men ganse bevolkingen maatregelen oplegt, die ongemakken, nadelen, sociale en maatschappelijke problemen enz... veroorzaken.

Immers, men wil dat maar niet beseffen, maar 99.9% van de "maatregelen" zullen last veroorzaken en tot niks dienen, want geen zieke in de buurt. Geen feest vieren is idioot als er toch geen zieke bij is. Het afgeschafte plezier door dat feest niet laten door te gaan heeft dan geen iota bijgedragen aan het bestrijden van de epidemie, want als er geen enkele zieke aanwezig is op dat feest, dan gaat er geen enkele besmetting zijn op dat feest.

Het moeten dragen van maskers waar het stoort en onaangenaam is, is evengoed totaal nutteloos als er enkel maar gezonde mensen in de buurt zijn. Stop 500 mensen waar geen zieke bij is, in een zaal, en het maakt totaal geen verschil of die een masker dragen of niet.

Als dusdanig lijkt het mij logischer, ALS men iets wil doen, van zich op de zieken te concentreren, eerder dan op de gezonden.

Maar gezien de totale incompetentie van onze bestuurders is het natuurlijk gevaarlijk om ze de macht te geven om totaal idiote regels uit te vaardigen, want als ze de kans zien om iets dom, inefficient en schadelijk te bedenken zullen ze die niet links laten liggen.

Ik zou het normaal vinden dat mensen die ziek zijn zich isoleren. Moet dat "gecontroleerd" worden ? Het kan zijn dat mensen die plots geisoleerd worden omdat ze ziek zijn, een ganse hoop praktische problemen hebben. Wat als je alleenstaande ouder bent ? Wat met je kinderen ? Wat als je partner in het buitenland zit (misschien ook in quarantaine) ? Wat met het onderhoud van uw huis, uw huisdieren en zo ? Wie gaat uw aquarium verzorgen ?

De meeste mensen kunnen niet zomaar 14 dagen 'verdwijnen' zonder schade. De meeste mensen hebben verantwoordelijkheden.

Ik zou eerder zeggen: laat mensen bij hen thuis quarantaine hebben, en ZORG ERVOOR DAT DAT 14 DAGEN LUXE IS, maar bied ook de mogelijkheid om, als het U uitkomt, van ergens anders te gaan, en zorg ook ervoor dat het daar LUXE is.

Maak het aantrekkelijk om in quarantaine te gaan, in plaats van coercitief. Neem luxe hotels en dergelijke. Geef gratis diensten (die compatiebel blijven met ziek zijn). Zorg voor alle mogelijke verzorging, lekker eten en dergelijke. Waarom zelfs geen zwembad en zo: het zijn toch enkel maar zieken onder elkaar, er is dus geen probleem dat die samen komen.

Het willen controleren van quarantaine is idioot, want men heeft waarschijnlijk niet aan het omgekeerde gedacht: als ik in quarantaine ben en niet fysisch bij mijn vrienden kan, dan kan ik nog altijd een feestje bij mij thuis geven he !

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2020 om 06:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 06:40   #145
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
door een app die je whereabouts controleert op je quarantaineplicht, eigenlijk net hetzelfde is.
Ha, dan laat je die smartphone toch gewoon thuis ?
Oud 3 januari 2021, 14:25   #146
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Hoe staat het hiermee? Niets meer van gehoord.
Oud 3 januari 2021, 17:02   #147
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja nu val ik toch van mijn stoel. De kampioenen van de persoonlijke vrijheid laten zien wat ze gaan doen als ze aan de macht komen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200723_94774770
Van het VB verbaast mij eigenlijk niets.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 17:03   #148
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voortschrijdend inzicht he
Oud 3 januari 2021, 17:14   #149
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, in de veronderstelling dat men beschouwt dat deze ziekte gevaarlijk is (waar discussie over is he),
mja

google eens op platte aarde
ook daar is er nog discussie over de vorm vd aarde
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 17:20   #150
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
mja

Kijk, in maart was er nog twijfel over of corona gevaarlijk is, nu weten we dat het dat niet is he. Het kan niet eens meer doden maken dan een normaal jaar, en het kan niet eens een deel van de actieve bevolking doden dat elk jaar met pensioen gaat. Dat wil zeggen dat geen enkele sector van de maatschappij door deze ziekte met een probleem van doden kan geconfronteerd worden, dat het al niet gewoon was van te confronteren.

Dat is niet wat men op maatschappelijk vlak een "gevaarlijke ziekte" zou noemen. Ja, het is wel een ziekte die voor sommigen dodelijk is, maar dat is kanker ook. Uiteindelijk moet iedereen sterven aan iets, dus het idee dat het mensen dood kan maken is op zich niet wat het "gevaarlijk" maakt.

Een gevaarlijke ziekte, dat is een ziekte die zodanig veel doden maakt dat bedrijven niet meer kunnen functioneren vanwege het te grote aantal dode personeelsleden. Het gegeven dat kerncentrales niet meer kunnen werken omdat teveel van het competente personeel dood is. Luchtvaartmaatschappijen niet meer draaien want er zijn niet genoeg levende piloten meer. DAT is een gevaarlijke ziekte.

Dat mensen dood gaan is niet "gevaarlijk" maar normaal. Het is enkel als ENORM VEEL mensen dood gaan dat er iets gevaarlijks is.

Deze ziekte doodt grotendeels mensen die onze maatschappij al artificieel in leven had gehouden.

Corona is min of meer vergelijkbaar (tot hier toe 2 of 3 keer minder erg, maar alle doden zijn nog niet gevallen) met de Aziatische griep van 1957.

Alleen maakte die Aziatische griep jongere slachtoffers, want de corona doden van nu zouden in 1957 meestal niet meer in leven zijn geweest.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2021 om 17:29.
Oud 3 januari 2021, 17:28   #151
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
mja

Je weet dat de aarde geen bol is?

Maar dat is te moeilijk voor veel mensen, dus houden we het maar simpel.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 00:33   #152
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het VB is waarschijnlijk ook voorstander van een vaccinatie kaart en het opsluiten van de mensen thuis tegen zware boetes. Of heeft de huidige regering dat al ingevoerd? Verdikke, ik zie het verschil niet meer.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 06:24   #153
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Vlaams Belang wil enkelband voor besmette personen.

Dat lijkt mij ver gezocht want dat werkt nu al niet zo een enkelband.

Gaat men turkije achterna?

Citaat:
De regering-Erdogan zal een ‘corona-enkelband’ invoeren. De stunt moet helpen verbergen dat de Turkse politiek geen oplossingen meer heeft voor een crisis op alle fronten.
BRON

Misschien spruit de gedachte voort uit dat er nog steeds enorm veel mensen zijn die het gevaar niet begrijpen of niet willen begrijpen en feestjes- en reisjes naar zelfs hoogrode zones blijven organiseren?

Daar moet tegen opgetreden worden in deze duistere tijden maar kan dat met een enkelband????

Misschien beter die mensen een torenhoge boete geven op voorhand als zij toch naar een hoogrode zone willen vertrekken en bij terugkomst direct in quarantaine.

De grenzen hadden voor bepaalde zaken al langer hermetisch afgesloten moeten worden (ook voor asielzoekers/anderen) in Covid-19 tijden maar mocht men de deuren sluiten in bepaalde landen dan zal de 'EU' weer dwars gaan liggen waarschijnlijk?

p.s.

Covid-19 en reizen veelgestelde vragen

Is Mevrouw De Block er aan tenonder gegaan aan haar regel: blijf in uw kot?

Het is lastig maar op huidig ogenblik lijkt dat de beste optie te zijn aangevuld met 'blijf in uw eigen land!!'

Bij het VB ziet men sommige zaken dan weer zo: Paars-groen niet in staat grenzen degelijk te controleren

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 januari 2021 om 06:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be