![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ademhaling is immers impliciet een geforceerde (door spieren) luchtverplaatsing. Ik zie niet in hoe CO2 enige relevantie kan hebben bij doeken voor mond/neus. Het zijn filters die niet fijn genoeg zijn om deze gasmoleculen tegen te houden. En moesten ze dat wel zijn zou je zelfs helemaal niet kunnen ademen. Hét grote praktische nadeel van mondvodden lijkt me eerder het verminderde debiet. Anders gezegd: je raakt vlugger in adem/zuurstof nood. Maar dus niet door een gewijzigde luchtsamenstelling, wel door verlaagd luchtdebiet. Allicht te vergelijken met het effect van een lagere longcapaciteit. En dat is ook het nadeel dat ik ervan ondervind. Na wat rondwandelen in een winkel voel ik me alsof ik heb gelopen, ik heb dan de keuze me neer te zetten om te recupereren of de vod even wegduwen en wat bijhappen. Ermee fietsen is geen straat vol te houden zonder hetzelfde. En ik heb dan nog een van polyester+elastaan enkel laags doek, in een knoop gebonden achter het hoofd, en zodanig strak dat de mazen wat groter zijn. Met de "officiele" doekjes kan ik hoogstens achter een bureau zitten suzzen. Maar dat is niet mijn leven. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mondvod is een ordinaire limitering van luchtdebiet bij mond/neus ademhaling. Je zou het kunnen vergelijken met gerantsoeneerd (communistische connotatie) worden in ademhaling. Als de elastieken waarmee het vod tegen mond en neus wordt getrokken de ademhalingsdruk/kracht op het vod niet kunnen weerstaan of de energie kan niet worden geabsorbeerd door vervorming, dan ontsnapt er wat lucht rondom. En dat lijkt het me zowat te zijn. Inzake filteren (van virusbevattende aerosols), als de bron extern is dan plakken die aan de buitenkant en als de bron intern is, aan de binnenkant. Het lijkt me dus logisch dat je uitgeademde virusbevattende deeltjes terug inademt, althans als ze niet zodanig blijven plakken dat de ademhalingskracht ze niet losmaakt. Welke mate dat de terug ingeademde numeriek betekenis hebben in de strijd virus - immuunsysteem, weet ik niet. patrickve stelde maanden terug zogoed als geen betekenis, dat tegen dat het virus weer uitgeademd raakt er in het lichaam al ordes meer zijn. Ik zou ook kunnen denken dat als een virus losraakt van de binnenkant van een mondvod, het evengoed terug los kan raken van de binnenkant van een long, anders gezegd dat je door gewoon uit te ademen, of te hoesten, er reeds deeltjes terug kwijtgeraakt kunnen worden, alzo het immuunsysteem minder werk gevende.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staatsapparatski bezoldigen zichzelf met andermans afgedreigd of gewelddadig afgepakt geld. Bvb eerder dit jaar zag ik op een ander forum iemand vragen hoe hij voor een wetenschappelijk studietje subsidies kon lospeuteren. Advies was zelfs al is die er niet direct, leg toch een link met klimaatopwarming, dat gaat dan vlotter goedgekeurd worden. Dus tja, "onafhankelijk", èn kennis van zaken, èn ook zeggen datgene dat zelf gedacht is, zal me dunkt een lastige combinatie worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat jij het had over de "wolk" die je BUITEN je masker rond je hoofd houdt, omdat de "dynamiek" van het uitademen, die die lucht verder weg blaast, afgeremd werd door het masker. Maar zoals ik al zegde, dat zou dan zijn alsof je een grote stolp rond je kop hebt, en binnen de 10 minuten lig je dan naar adem te happen. Maar bovendien is dat waarschijnlijk zelfs niet echt het geval bij een chirurgisch masker, omdat, wanneer je inademt, het masker "aansluit aan je gezicht" vanwege de onderdruk, en je dus DOOR het masker ademt en de lucht van voren binnenkomt, doorheen het masker ; terwijl als je uitademt, door de overdruk, de zijkanten loskomen van je gezicht, en je eigenlijk de uitademlucht opzij wegblaast (en in uw ogen...). Maw, je ademt waarschijnlijk zelfs MINDER van je uitgeademde lucht in (eens buiten het masker) MET een masker, dan zonder, omdat je de uitadem lucht helemaal elders uitblaast dan de lucht die je inademt. Maar ik denk dat al die beschouwingen wat idioot zijn, omdat de "wolk" rond onze kop in de omgeving diffundeert he. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2020 om 04:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk echter dat we met randgevallen spreken. Je zou gelijk hebben (en misschien is dat zo, dan ben ik helemaal mis) als bij besmetting door een aerosol, een flinke fractie van de ingeademde virusdeeltjes weer uitgeademd worden. Stel dat je 5000 virusdeeltjes opsnuift, en daar normaal weer 4950 van uitademt. 50 smeerlappen zijn blijven plakken en kunnen U eventueel ziek maken. Als je van die 4950 die je uitademt (en die je normaal gezien helemaal kwijt zou zijn) echter TERUG 3000 inademt, dan gaan er WEER 30 blijven plakken, en zo voort. Mijn opinie (maar het is juist dat ik dat totaal niet weet) is dat het omgekeerd is: als je er 5000 inademt, dan adem je er misschien nog 500 uit. Maar nu ik het hier zo expliciet neerschrijf begin ik te beseffen dat ik dat wel denk, maar daar totaal geen "kennis" van heb waarom het zo zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Parlementslid
|
![]() Allemaal gezever waar ik niet meer aan mee doe. Ik heb terug mijn levensstijl zoals voor de pandemie grap aangenomen. Zoals heel veel mensen die ik ken. En ik ben al tweemaal naar Spanje en terug geweest. Wel met de wagen. Nog nooit ergens controle of wat dan ook gehad. Nu ben ik voor een week terug in België. Administratie in orde brengen en wat zaken kopen om mee te nemen. De politiek en hun zogenoemde experten oogsten wat ze gezaaid hebben : geen mens die hun nog gelooft of vertrouwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar 't verhaal is nog niet gedaan, en we zullen wel zien hoe de machtsstrijd uiteindelijk uitgevochten wordt... In de grond is het eigenlijk dramatisch, want epidemieën zijn echt, en de medische sector is een belangrijke zuil van welvaart. Het is heel heel raar dat men zich WEERAL heeft laten vangen aan grootheidswaanzin, net zoals met de Mexikaanse griep, en met de vogelgriep. WEERAL gaat het vaccin een klucht zijn. Dat is in de grond dramatisch. Op den duur gaat geen kat daar nog in meegaan, en de dag dat men het wel kan, en dat het wel nuttig/nodig zal zijn, is alle krediet verspeeld. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2020 om 06:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De smoelvodden, chirugische maskers, PFF-maskers zijn eigenlijk niet meer dan een filterdoek die je voor een in en uitlaat opening spant, zonder deze volledig passend en aansluitend te bevestigen. Citaat:
Je dwingt dan het gas of de vloeistof om door de filter te gaan, bij verzadiging van de filter krijg je dan ook een smoring. Bij een losse filter, wat de smoelvod is, klopt het slechts gedeeltelijk. Je houd enkel tegen wat er direct door de filter word gejaagd, al de rest dat naast de filter zijn weg vindt houd je niet tegen. Bij verzadiging krijg je geen smoring maar een verplaasting. Citaat:
Maar de mens heeft verschillende beschermingsystemen. Het eerste systeem zijn de neushaartjes en het neusslijm. Die houden onder normale omstandigheden +90% van alle vervuilingen tegen. De smoelvod veroorzaakt echter abnormale omstandigheden. Je moet veel krachtiger inademen om evenveel zuurstof binnen te krijgen als zonder smoelvod. Vaak gebeurd dit door de mond, waardoor je dieper in je lichaam besmet geraakt. En je krijgt nooit alle vira terug uitgeademd. Citaat:
Moesten alle opgenomen en gereproduceerde vira in je lichaam blijven, zou er nooit een pandemie zijn geweest. Er zouden zelfs geen mensen besmet zijn geraakt. Het aantal uitgeademde vira moet zelfs veel hoger liggen dan het aantal ingeademde om een overdracht die een epidemie veroorzaakt te hebben. Wat de stelling van Patrickve dus bevestigd. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als besmetting via de ogen kan dan wordt deze kans duidelijk groter bij het gebruik van een masker. Of deze beschouwingen idioot zijn weten we pas als er onderzoek naar gedaan wordt, en je hebt veronderstellingen als deze nodig om onderzoek te doen. Gewoon geloven dat een masker werkt omdat de grote baas dat zegt, die tijd is toch hopelijk voorbij. Hier een collega fysicus die zich duidelijk uitspreekt dat maskers niet werken. https://www.rcreader.com/commentary/...andatory-masks http://ocla.ca/wp-content/uploads/20...-to-WHO-DG.pdf http://activistteacher.blogspot.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarentegen, het bewijsmateriaal is gewoon zwak. AFWEZIGHEID van statistische significantie wil niet zeggen afwezigheid van effect. AANWEZIGHEID van statistische significantie is meestal wel een (eerste stap op weg naar) bewijs voor een effect. Maar het omgekeerde kan gewoon zijn door te grote foutmarges. En als je veel van die maskerstudies bekijkt, dan hebben die gewoon grote foutmarges (vaak vanwege kleine statistiek). Het enige wat we hieruit kunnen besluiten is dat: 1) er gewoon veel te weinig pertinent onderzoek werd uitgevoerd 2) als het effect van maskers bestaat, het ook niet *spectaculair* zal zijn want anders hadden we het zelfs met slechte studies gemerkt. Het is trouwens eigenaardig dat men daar geen pertinentere studies heeft voor doorgevoerd, of nu doorvoert. Het volstaat toch van vrijwilligers in voldoende aantallen met en zonder maskers in kamers op te sluiten met besmetten die een "onschuldig" virus hebben (griep zeg maar, of verkoudheid). En nagaan hoeveel van de kandidaten ziek wordt. Doe dat met honderden en honderden mensen, en je hebt een vrij duidelijke meting van de masker efficientie he. Ga het nadien uitbreiden naar allerlei omstandigheden, en je kan dat heel goed bepalen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prof. Dr. Steven Van Gucht PhD is zelfs niet eens geschoold en actief in de menselijke medische sector maar in de diergeneeskunde. Prof. Dr. Steven Van Gucht is een vee en dierenarts. Prof. Dr Marc Van Ranst is dokter in de geneeskunde, maar met ervaring en kennis binnen de medische labo onderzoeken. Beide zijn werkzaam in labo's, niet in de toegepaste geneeskunde en hebben DR. graad enkel nodig om testen op mens en/of dier te mogen uitvoeren. En dat is zo voor alle virologen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2 weken gelden gingen de scholen dus zie je 14 dagen later eens stijging in besmettingen binnen 14 dagen zul je een stijging ziekenhuisopnames zien en nog eens 14 dagen later de overlijdens. dat bv de sterftecijfers nu nog steeds zo laag liggen heeft te maken met 6-8 weken geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bevestingen gewoon wat JIJ en ik al heel de tijd zeggen. Citaat:
Ook een leuke om te lezen Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens diezelfde simpele modellen kan de heterogeniteit niet verklaard worden in een land met gelijkaardige maatregelen en gedragspatronen. Nochtans zien we in Duitsland en Frankrijk heel grote regionale verschillen. Sommigen zijn verklaarbaar door afwezigheid van grote metropolen, anderen houden totaal geen steek, maar in elk geval zitten die elementen NIET in die simpele modellen. Geen enkel simpel model heeft gewerkt. Citaat:
![]() Die stijgende lijn is zo glad als maar kan, en lijkt wat af te vlakken sinds de scholen open zijn ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2020 om 13:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Belgie: begin van de stijging besmettingen: rond 15 juli. Begin van de stijging sterfgevallen: begin augustus. Dat is 2 - 3 weken. Stijging sterfgevallen stopt rond 16 augustus. Stijging besmettingen vlakt af: begin augustus. Zoals je ziet, volgen overlijdens tendenzen van besmettingen ruwweg 2-3 weken later. De curves volgen elkaar niet. Maar er zijn vergelijkbare tendenzen. De laatste paar punten op de plot "gevallen" klopt niet voor Belgie. Ik had mij daar een tijdje geleden ook aan laten vangen, maar de waarden van Belgie zijn gewoon fout de laatste paar dagen. Binnen enkele dagen schuiven die punten op. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2020 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het meeste vee staat toch binnen en er is geen onderling contact tussen de dieren uit bedrijf A met de dieren uit bedrijf B. |
|
![]() |
![]() |