![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef toe, je gaat wandelen in het weekend, maar je kan nergens een hapje gaan eten of gezellig iets gaan drinken. En de jeugd kan niet meer samenkomen, en op die leeftijd is dat nodig. Anders vertoef je zoals nu 24/7 bij je ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ruimte die wij hadden is voorgoed weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is een andere leefwereld, die je als jongere ook nodig hebt.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat was klote, vooral omdat mijn vrienden wel konden plezier maken, en ik alleen thuis zat. Nu is iedereen "thuis". De tijd staat voor iedereen even stil. Dat is een enorm verschil. En ze zullen dat allemaal wel overleven. Nu, in onze tijd hebben we toch ook heel even een 'huisarrest' gehad van de overheid. De autoloze zondagen. Ja, dat was ook een vreemd gevoel, dat men plots je vrijheid van bewegen begon te beperken. Dus ik kan me best voorstellen, dat deze corona tijd, voor de jeugd alles behalve leuk is. Maar dat de media ( weeral) de zaak begint op te kloppen met 'donkere gedachte' en dat jongeren hun jeugd verloren zien gaan. Is fel overdreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
heel veel belgen uit alle bevolkingslagen zien enorm af. ik ben er vrij zeker van dat de jongeren uit de periode 40-45 ook veel meer hebben afgezien dan de huidige jongeren. Laatst gewijzigd door 1207 : 13 november 2020 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat verhoogt hun inkomsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijgezellen worden harder getroffen dan koppels, jongeren worden harder getroffen dan ouderen. Voor mij als 60 jarige is het voldoende dat ik kan gaan wandelen en fietsen. Maar ik mis het wel om met mijn vrienden te kunnen gaan klimmen, duiken, zwemmen, enz... Daarnaast hebben wij normaal om de 14 dagen een gezellig samenzijn, maar dat mogen we op onze buik schrijven. Normaal doen wij per jaar zo'n 10 meerdaagse uitstappen, iets dat we dit jaar ook niet mochten. Normaal bouwen wij zo'n 4 keer per jaar een deftig feestje, mochten we ook al niet. Hé, maar wij hebben nog wel onze partners en/of onze thuiswonende kinderen. Maar de jonge twins in mijn familie hebben nog geen partner en nu dat ze enkel nog mogen gaan werken en elkaar enkel mogen aanspreken vanop een afstand, zijn hun mogelijkheden om een partner te vinden zeer beperkt. En zonder partner zullen ze het wel moeilijk hebben om kinderen te bekomen. Voor de kotstudenten is het nog erger, van 3 tot 7 dagen feesten per week, naar 0 keren per maand. Begod nog erger dan tijdens mijn legerdienst, toen konden we tenminste nog regelmatig en de kantien in de kazerne feestjes bouwen, maar zelfs die zijn nu gesloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik nog verder gaan??? In de normale omstandigheden kon de jeugd al slechst 1/3 doen van wat wij allemaal deden, want den bejaardenbond moet zijn rust en kalmte hebben. Echt ik walg van jullie mentaliteit. Als je rust, kalmte, veiligheid, wil krijpt in en WZC en laat de rest van de maatschappij met rust. Ge hebt uwe tijd gehad, nu is het aan de jongeren, want zij zijn de toekomst, gij het verleden. En gaan de bejaarden massaal kapot, wel pech, tussen 1914-1918 en 1940-1945 gingen de twins massaal kapot en daar lag ook niemand van wakker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
anna frank zat 4j ondergedoken in een kelder maar was beter af als de jeugd vandaag? 5j keldergat toen is minder erg dan een paar maanden 2020 met whatsapp, instagrammen smartphones, facebook, fora, tiktok, zoom en enkel op 1,5m afstand met mensen kunnen klappen. Mo hetis ni alleen jeugd zoveel volk bv klagen dat ge ni op restaurant of café of op reis kutn terwijl tientallen procenten in de maatschappij ook zonder corona nooit op café kunnen. iets met armoede. sommige moeten toch stilaan dringend de dingen terug in het juiste perspectief plaatsen Laatst gewijzigd door 1207 : 13 november 2020 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongeren hebben helemaal geen risico van die corona, een trap op gaan is gevaarlijker. Toch worden zij gezien als de grote verspreiders, de moordenaars van hun opa, worden zij het hardst getroffen door de maatregelen en gaan uiteindelijk alles nog eens mogen betalen ook. Dat allemaal met hersenen die niet volledig ontwikkeld zijn, we zijn een verloren generatie aan het maken met die maatregelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als de jeugd nu al depressief is, wat gaat het dan niet geven als ze gaan ontdekken dat er op hun een staatschuld wacht van hier tot in Tokyo en terug.
![]() Voorts zal de jeugd keihard moeten studeren om een job te vinden, concurrentie en mentaliteit zal bikkelhard zijn in de toekomst. Niets voor watjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stapniet mee in de onzin dat jongeren het hardst getroffen zouden zijn van alle belgen. Dat is klinkklare nonsens. houdt geen steek, op geen enkele ‘anier Laatst gewijzigd door 1207 : 14 november 2020 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(gewoon nog eens een andere manier om de kosten-baten balans te formuleren). Citaat:
Ja, het is juist dat er dingen zijn die de jeugd erger zou kunnen treffen. Zoveel is zeker. Een van uw betere levensjaren in mineur is niet het grootste verlies: het konden er 3 zijn. Maar het punt is dat zij in gans deze zaak enkel maar slachtoffer zijn. Zij hebben niks te winnen en men doet hen betalen en die prijs is niet niks. Dat is geen "solidariteit", dat is onderdrukken/uitbuiten. Maar erger: wat we hen opleggen, is zelfs contra productief. Het maakt de zaken erger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() NIet GANS de jeugd zat ondergedoken. Je vergeet altijd de schaal, he. 1 jongere die thuis moet blijven om 1 oma te redden, dat is billijk. 100 jongeren die thuis moeten blijven om 1 oma te redden, niet. Omdat het "kleinere" leed van thuis moeten te blijven met 100 vermenigvuldigd wordt. Maar 100 jongeren die thuis moeten blijven OM ZELFS GEEN OMA TE REDDEN, dat is totaal schadelijk. Want er valt niks te winnen. Je zou dus kunnen zeggen dat destijds, gezien er maar een kleine fractie Anne Franken waren, dat in totaal minder leed was dan nu (mocht dat het enige geweest zijn). 1000 Anne Franken die 4 jaar opgesloten zaten, dat stelt 4000 opgesloten jeugdjaren voor. Dat is equivalent aan 1 miljoen jeugdigen *een enkele dag* opsluiten. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2020 om 05:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ok, sommige zullen er nog maar 1 hebben maar andere hebben er dan 3 of 4. ik zal ze maar plusbomma's noemen. jij hebt na zoveel maanden nog steeds niet door waar het om gaat zelfs als Belgie al doet wat jij vraagt, het virus loslaten en de slechtste leerling vd klas worden, valt hij nog steeds niet. blijf jij je enkel blindstaren op de oudjes in eht rusthuis die gerust dood mogen wegnes economisch irrelevant en onproductief. Slaag je er neit in om het hele maatschappelijk plaatje te bekijken terwijl voorbeeld na voorbeeld binnenrolt van sectoren die schade oplopen ondanks alle maatregelen. Dit moogt ge Europawijd bekijken |
|
![]() |
![]() |