![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kleinere soort tussen de wolven en weldegelijk een menseneter. Wat vaak vergeten word is dat de hond en wolf opportunisten zijn. Maar in geval van honger ook kannibalisten zijn. Het aantal mensen dat jaarlijks sterft door bijtaanvallen van honden ligt wereldwijd ergens rond tussen de 40 en 50 000. En de bescherming tegenover baby's en zwangere vrouwen is er enkel als de hond zich als ondergeschikte voelt en gedraagd. Als een hond het gevoel heeft de alfa binnen het gezin te kunnen worden of zich niet goed of positiebedreigd voelt binnen zijn gezin ( mensenroedel ) zal die zelfs een gevaar vormen voor de baby. Het positiebedreigd voelen veroorzaak vaak een zeer agresief gedrag bij kleinere hondensoorten en word door de mens vaak beschouwd als jaloersheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik hiervoor al schreef dat er een cursus en een examen zou moeten voorafgaan aan iedere aanschaf van een hond, hoe klein ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dit echter met de veiligheid van de burger te maken heeft in de openbare ruimte en de natuur is mij niet duidelijk. Het enige dat een wandelaar interesseert is dat hij veilig kan wandelen, dus dat honden eigenaars zich aan de wet houden en hun hond aan de leiband houden. Al de rest is volkomen bijzaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 Duitse herders, mooie aan de leiband. Alleen werd de leibanden vastgehouden door een kind met een gewicht van nog geen 25kg. Waar zijn trouwens de rechten van de hond? Want veel rassen moeten hun poten kunnen strekken en loopsnelheden halen van +25km/u. Moeten regelmatig kunnen hindernislopen, kunnen graven en jagen. Dus vertel mij eens waarom een hond met een domicilie in Meeuwen in de bossen van Meeuwen minder rechten heeft om vrij in die bossen te lopen dan een wandelaar met een domicilie in Antwerpen of Brussel. Die hond eist toch ook niet dat jij aan de leiband loopt als hij in jou gemeente komt wandelen. Integendeel, die hond blijft weg uit jou woonomgeving, want hij voelt zich daar niet veilig met al die gekken dingen daar. Als je wil wandelen en fietsen in de thuisgemeente van die hond, pas je dan aan naar die hond en beroof die hond niet van zijn vrijheid en blijf anders in je eigen gemeente en loop aan de leiband als je buiten je eigen woongebied komt. Zeker als je in je broek doet voor een hond, want je hebt niets verloren in de thuisgemeente van die hond. Straks gaan jullie nog afkomen dat everzwijnen en herten moeten opgehokt worden, omdat jullie je anders onveilig voelen als jullie in hun leefgebieden gaan wandelen en fietsen. Koop een loopband en een hometrainer en projecteer met een beamer wat beelden van de natuur op de muur voor je en laat ons met rust. En als je dan toch absolut een echte boom wil zien, ga dan naar het Arboretum in Kalmthout, naar Bokrijk, naar een dierenpark, een dierentuin of de serres in Laken. Daar lopen geen honden los. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wil u uw hond laten vrij rondlopen? Dat kan dat in je eigen tuin of een hondenweide. Zo simpel is het en verder is geen discussie voor nodig.
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omwille van de wetgeving en gemeentelijke reglementen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sommige mensen zijn echt compleet wacko. Vertel me eens, is dat uit eenzaamheid dat je doet alsof een dier dezelfde verlangens, intellectuele capaciteiten en gevoelens heeft als een mens? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 december 2020 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, toegankelijk waren, want we hebben besloten de toegang aan wandelaars en fietsers te ontzeggen. Ook de eigenaars van de omliggende bossen en velden gaan mee in het verhaal. Ook de eigenaar van de camping in de omgeving sluit zijn camping en gaat op pensioen. Heeft dit jaar toch niets opgebracht door de coronamaatregelen. Dat is wat jullie bereiken met jullie gedrag. Onze bossen, onze regels. Zo simpel is het en verder is geen discussie voor nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe verklaart u uw vreemde ideeën dan?
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 december 2020 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Doet mij een beetje denken aan the planet of the apes.
Maar dan hier : planet of the dogs. Sommige dierenliefhebbers gaan echt ver in hun extremistische ideeën. Dieren hebben evenveel rechten en dergelijke. Ja zeg, geef ze stemrecht. Hier een stille oproep tot wat redelijkheid. En het opvolgen van de wet wat betreft honden aan de leiband is niet meer dan redelijk. De vraag hier stellen aan hondeneigenaars om in het publieke domein hun hond aan de leiband te houden is niet overdreven en ook redelijk. Als je uw hond toch vrij wil laten rondlopen dan zijn er hondenweides genoeg. En sommige daarvan zijn zeker groot genoeg. En als dat allemaal niet genoeg is voor uw hond, dan kan je jezelf ernstig de vraag stellen of die hond nog wel een huisdier is. Als de huiselijkheid van een huis en de beperkingen die dat oplegt aan een hond te beperkend zijn. En dan bedoel ik dat in brede context. Huis en omgeving. Dan hoort die hond daar niet thuis. De overdreven reacties van sommige hondeneigenaars hier zetten in feite enkel kracht bij de mensen die alleen maar vragen om de wet te eerbiedigen. Met name. Hond aan de leiband. Alleen al voor kinderen vind ik dat niet meer dan normaal. En de verantwoordelijkheid moet niet omgedraaid worden naar mensen die geen honden hebben he. Ik heb geen hond, dus ik hoef niet te leren hoe met een hond om te gaan. Een hondeneigenaar wel, en hij en alleen hij moet dat doen binnen de bepalingen van de wet. En liefst nog een beetje gezond verstand er aan toevoegen ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou als ik u was even voor eigen deur vegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 9 december 2020 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou men ook voor honden kunnen doen, neen? Iets als een hamsterkooi, maar dan groter, speciaal voor honden. Voor de 'échte hondenliefhebbers' zelfs met 3D-hologram-projecties-en-surround-sound van inbrekers en postbodes, voorbij galopperende paarden en voorbij zoevende wielerterroristen, de lelijke kat van de buren, ... en uiteraard van tijd tot tijd een écht konijn in dat hok. In één van de hoeken kan een kunstbeen geplaatst worden, waar de hond naar believen tegenop kan rijden (als het een mannetje is). Onze verbeeldingskracht is de enige grens!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 december 2020 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een hondenweide, dat is voor de kuttenlakkers, want als die in onze bossen lopen, worden ze opgevreten door roofvogels. Trouwens ik zie mij daar al aankomen met enkele mechelaars of duitsers. Staat den bejaardenbond weer te janken, dat die daar niet mogen komen, want ze maken hun kuttenlakkers bang. Hier zijn er trouwens geen hondenweides enkel velden en bossen. |
|
![]() |
![]() |