Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2020, 18:30   #141
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
In your face anti christenen
Hold your horses, my friend. je weet ondertussen, ik hou van goede mensen, maar ik hou niet van kerken, moskeën, synagogen en tempels....
Oud 11 december 2020, 18:32   #142
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In your face anti christenen
Hoezo?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 18:36   #143
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoezo?
Cufi is aanhanger van een ander collectief dan staatscollectieven. Dus als aanhangers van staatscollectieven (van mij) een "steek" krijgen, dan lacht hij mee.

Staatscollectieven of godscollectieven zijn voor mij dezelfde kant van de medaille, dus zijn plezier erin is voor zijn rekening.
Oud 11 december 2020, 18:38   #144
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Pajoske dwingt U véél te gemakkelijk in het defensief. Als je jezelf bent lukt dat niet. Hij dwingt je jezelf te verantwoorden voor je identiteit.

Terwijl er bloed van afgehakte handen aan de zijne hangen.

Pajoske is een collectivist van een andere congregatie. Da's alles.
Neen, zo simpel is het allemaal niet...
Ik als individu sta nergens in de maatschappij... Wat mijzelf betreft is mijn individualiteit mijn hoogste goed, maar in de maatschappij telt één stem niet...
Die wordt gewoonweg omver geblazen...
En ik wil mijn individuele vrijheid van handelen, denken en zijn bewaren... en daarom zal ik mij aansluiten, ten minste op dit forum, bij geestesgenoten... Daarom zal ik overal waar ik het zie onrecht, dwang, leugen en misdadig verzwijgen aanklagen... en als ik af en toe zie dat men mij volgt in mijn redeneringen geeft mij dat een beetje hoop dat ik niet alleen sta op deze wereld...
Daarom zal ik al degene die het Vlaams nationalisme willen afdoen als iets bijkomstig en/of zelfs vies, tegenspreken, want hun doel is niet de vooruitgang en de vrijelijke ontwikkeling van de Vlamingen toe te staan maar in tegendeel die te fnuiken om hun eigen laag bij de gronds profijt te verhogen...
Sorrie van zo'n mensen moet ik het niet hebben...
Geef nu toe, indien ik mij een goede Vlaming voel... wat verdomme doet dat af aan iemands anders persoonlijke vrijheid... Niets... Maar er zijn er verdomme vele in dit stiefmoederlijk land voor wie die gedachte alleen al onverdraagelijke is...
Waar zit het vergif; in mijn Vlaming zijn of in het ongenoegen van anderen die mijn Vlaming zijn niet verdragen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 18:41   #145
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hold your horses, my friend. je weet ondertussen, ik hou van goede mensen, maar ik hou niet van kerken, moskeën, synagogen en tempels....
Maar dat mag ! Het is mij in deze draad vooral over het christelijke fatsoen in de Vlaming te doen. Mijn betoog is dat we het kind met vuil badwater weg gooiden in plaats van ons er nog beter in te vormen door het kind te wassen met fris nieuw badwater.
Hoe iedereen dat beleeft is persoonlijk. Maar nu is de Vlaming onder aanval door globalisme en andere duivelse ideologieën; we hebben geen schild, zwaard en pantser meer over door mee te lopen in een andere identiteit. (Algemeen gekeken)

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 december 2020 om 18:42.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 18:41   #146
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Tja als ge uw verleden, of dat van uw voorouders niet kent is het gemakkelijk roepen ik ben 100% Vlaming. Terwijl ge volgens de begrippen van sommige Vlaams-nationalisten hier echter een Waalse zijt.
En alweer afkomen met bevestigingen die geen bevestigingen zijn... als ik geen zin hebt om hier over mijn voorouders uit te wijten er maar van maken dat ik ze niet ken... en ik zal verdomme toch wel zelf weten wat ik ben of niet ben...
Man, man, man, kun jij een stukje zeveren en zo iemand denkt dan nog van zichzelf dat hij geloofwaardig zou zijn...
Oud 11 december 2020, 18:44   #147
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
't is daarom; ik ben geen vlaming. ik ben geen belg. ik ben geen europeaan, ik ben geen continentaal, en ik ben geen mondiaal.

ik ben mezelf.
Hewel als jij jezelf bent dan ben je willens nillens al dat andere, in meer of mindere mate, ook...
Jij bent geen drenkeling ergens op een verlaten eiland gestrand...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 december 2020 om 18:46.
Oud 11 december 2020, 18:45   #148
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, zo simpel is het allemaal niet...
Ik als individu sta nergens in de maatschappij... Wat mijzelf betreft is mijn individualiteit mijn hoogste goed, maar in de maatschappij telt één stem niet...
Die wordt gewoonweg omver geblazen...
En ik wil mijn individuele vrijheid van handelen, denken en zijn bewaren... en daarom zal ik mij aansluiten, ten minste op dit forum, bij geestesgenoten... Daarom zal ik overal waar ik het zie onrecht, dwang, leugen en misdadig verzwijgen aanklagen... en als ik af en toe zie dat men mij volgt in mijn redeneringen geeft mij dat een beetje hoop dat ik niet alleen sta op deze wereld...
Daarom zal ik al degene die het Vlaams nationalisme willen afdoen als iets bijkomstig en/of zelfs vies, tegenspreken, want hun doel is niet de vooruitgang en de vrijelijke ontwikkeling van de Vlamingen toe te staan maar in tegendeel die te fnuiken om hun eigen laag bij de gronds profijt te verhogen...
Sorrie van zo'n mensen moet ik het niet hebben...
Geef nu toe, indien ik mij een goede Vlaming voel... wat verdomme doet dat af aan iemands anders persoonlijke vrijheid... Niets... Maar er zijn er verdomme vele in dit stiefmoederlijk land voor wie die gedachte alleen al onverdraagelijke is...
Waar zit het vergif; in mijn Vlaming zijn of in het ongenoegen van anderen die mijn Vlaming zijn niet verdragen???
Marie, ik wil niet melo-dramatisch overkomen, maar als individu sta je niet alleen. Je zou versteld staan van het aantal mensen die het individu als hoogste waarde in het leven zien. Maar het brengt wél mee dat je het zelf zal moeten zien te rooien in dit leven.
Het vraagt moed, opoffering, verantwoordelijkheid, lef, inzicht, maar vooral empathie en sympathie om als individu te overleven in een wereld die qua luidruchtigheid wordt gedomineerd door mensen die het tegenovergestelde nastreven. Maar alleen omdat ze luid roepen, niet omdat ze de waarheid aan hun kant hebben.
Wat je ermee doet is je eigen zaak, maar je aansluiten bij een kunstmatig collectief, om een ander kunstmatig collectief te bestrijden, is als heroïne nemen om niet meer verslaafd te zijn aan cocaïne.
Oud 11 december 2020, 18:47   #149
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't is daarom; ik ben geen vlaming. ik ben geen belg. ik ben geen europeaan, ik ben geen continentaal, en ik ben geen mondiaal.

ik ben mezelf.
Ik ben Vlaming en Europeaan. En ik probeer datgene mijn grootmoeder verloor terug te winnen. Het was de beste tijd van mijn leven maar besefte het te laat. Hoewel we tot inkeer kwamen dus te laat is pas als mijn leven gespiegeld wordt aan de almacht.

Ik weet wat goed en slecht is, maar in wat ze ons Vlaanderen en Europa nu vormen is door en door slecht. Mijn grootouders hadden normen en waarden.
Oud 11 december 2020, 18:55   #150
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel als jij jezelf bent dan ben je willens nillens al dat andere ook...
Jij bent geen drenkeling ergens op een verlaten eiland gestrand...
Toch wel, Marie. Ik leef op MIJN eiland. En diegenen die op mijn eiland leven, doen dat uit vrije wil. Als mijn kinderen (die nu nog kinderen zijn) of mijn vrouw verkiezen op een ander eiland te leven, dan mogen ze vertrekken. En omgekeerd geldt hetzelfde. Familie is al iets anders, want die heb ik niet gekozen. Vrienden weer iets anders, zoals ik al zei, want wij kozen mekaar wel.
De rest van de wereld heb ik niets mee te maken, en verkies ik mee te "handelen" zoals ik het zie.
Oud 11 december 2020, 18:56   #151
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik ben Vlaming en Europeaan. En ik probeer datgene mijn grootmoeder verloor terug te winnen. Het was de beste tijd van mijn leven maar besefte het te laat. Hoewel we tot inkeer kwamen dus te laat is pas als mijn leven gespiegeld wordt aan de almacht.

Ik weet wat goed en slecht is, maar in wat ze ons Vlaanderen en Europa nu vormen is door en door slecht. Mijn grootouders hadden normen en waarden.
waarom ben je niet eerst jezelf?
Oud 11 december 2020, 19:09   #152
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom ben je niet eerst jezelf?
Zelfloochening heeft de wereld en mezelf een betere plaats gemaakt
Oud 11 december 2020, 19:26   #153
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oeioei, christelijke waarden.

Nu gaan de Belgo-fascisten ontploffen.
Wat bedoelt men dan wel met christelijke waarden ? Hypocrisie ? Leugenachtigheid ? Huichelen ? Vettige pastoors die aan kinderen zitten ?

Sinds wanneer kan een godsdienst waarden claimen ? Zijn die dan niet universeel meer ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 19:35   #154
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat bedoelt men dan wel met christelijke waarden ? Hypocrisie ? Leugenachtigheid ? Huichelen ? Vettige pastoors die aan kinderen zitten ?

Sinds wanneer kan een godsdienst waarden claimen ? Zijn die dan niet universeel meer ?
Het gaat om fatsoen.
Nu spreken we van “personen” die menstrueren maar van mannen die als enige het veto op geweld hebben.
Terwijl beide geen algemene werkelijkheid zijn in onze Vlaamse cultuur.
En ik kan nog meerdere voorbeelden poneren hoe we hervormd worden door onze identiteit oneer aan te doen. Wie dat durft benoemen is er aan voor de moeite en krijgt enkel een etiket om onze cultuur nog meer te marginaliseren.

Dat is hier een patriarchaat en die mensen dat liever een lollipopland wensen gaan de boel niet erven maar openhandig afgeven aan een ander patriarchaat dat niemand van ons allen zal dienen.
Oud 11 december 2020, 19:37   #155
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat om fatsoen.
Nu spreken we van “personen” die menstrueren maar van mannen die als enige het veto op geweld hebben.
Terwijl beide geen algemene werkelijkheid zijn in onze Vlaamse cultuur.
En ik kan nog meerdere voorbeelden poneren hoe we hervormd worden door onze identiteit oneer aan te doen. Wie dat durft benoemen is er aan voor de moeite en krijgt enkel een etiket om onze cultuur nog meer te marginaliseren.

Dat is hier een patriarchaat en die mensen dat liever een lollipopland wensen gaan de boel niet erven maar openhandig afgeven aan een ander patriarchaat dat niemand van ons allen zal dienen.
Geen enkele religie kan "fatsoen" als core-business claimen, enkel hypocrisie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 19:37   #156
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Tja als ge uw verleden, of dat van uw voorouders niet kent is het gemakkelijk roepen ik ben 100% Vlaming. Terwijl ge volgens de begrippen van sommige Vlaams-nationalisten hier echter een Waalse zijt.
Oh ja ?
Hoe in godsnaam komt jij tot die conclusie ?
De enige die bij mijn weten Marie verwijten Waalse te zijn, situeren zich een de links Belgicistische kant. Omdat voor hen de locatie waar je woont definieert of je Vlaming of Waal bent.
Als ik naar Wallonië verhuis, dan ben ik gewoon een Vlaming die in Wallonië woont. Dat geldt voor Marie ook.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 19:41   #157
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

ik ben mezelf.
Dat lijkt me nogal extreem individualistisch.
Oud 11 december 2020, 19:43   #158
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel, Marie. Ik leef op MIJN eiland. En diegenen die op mijn eiland leven, doen dat uit vrije wil. Als mijn kinderen (die nu nog kinderen zijn) of mijn vrouw verkiezen op een ander eiland te leven, dan mogen ze vertrekken. En omgekeerd geldt hetzelfde. Familie is al iets anders, want die heb ik niet gekozen. Vrienden weer iets anders, zoals ik al zei, want wij kozen mekaar wel.
De rest van de wereld heb ik niets mee te maken, en verkies ik mee te "handelen" zoals ik het zie.
Dan toch wel binnen de context van de heersende wetten van de plaats waar je op dat moment vertoeft.
Oud 11 december 2020, 19:46   #159
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Geen enkele religie kan "fatsoen" als core-business claimen, enkel hypocrisie.
Ok Zipper. Omdat jij het zegt.
In context ben ik niet over religie bezig. Het gaat over ons fatsoen en dat had ooit een andere kern dan waar onze volgende generatie vandaag op wordt gevormd. That’s it.

Onze generatie leert die normen en waarden niet meer, waarvan de meeste geleerd worden door christendom in ons oudere Vlaanderen. De gulden regel (is niet enkel christelijk), de gelijkheid van man en vrouw, niet vloeken, respect voor ouderen, zelfbeheersing, voorzichtigheid, rechtschapenheid, matigheid, zelfstandigheid, hoop, ...

Zie dan met eigen ogen wat in de plaats kwam. Er is veel meer aan dan een one liner subjectief gepraat erover.
Oud 11 december 2020, 19:50   #160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Universele waarden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be