Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2020, 00:15   #141
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

HTML draait in je browser, dus versie 5 zal niet werken als je nog internet explorer versie 6 of 7 hebt, maar met IE 11, Edge of Chrome of Firefox zal dat niks probleem opleveren.
Oud 31 december 2020, 01:10   #142
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wij zullen uiteraard niet ingaan op deze platte chantage.
Dan kan je veel sites niet meer openen !!

Wist je , als je IE 11 gebruikt , bv youtube wordt automatisch in Edge geopend !!
Ik haat Edge , want die ik niet aanpassen aan mijn zicht !!
Firefox is beregoed , en mooi aanpasbaar !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 31 december 2020 om 01:10.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 09:12   #143
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
HTML draait in je browser, dus versie 5 zal niet werken als je nog internet explorer versie 6 of 7 hebt, maar met IE 11, Edge of Chrome of Firefox zal dat niks probleem opleveren.
Zelfs na update van Firefox blijft hij maar Flash player vragen, maar ik heb de nieuwe microsoft edge geïnstalleerd en het probleem lijkt opgelost. Hij geeft automatisch de websites weer zonder te vragen naar flash player.

Dank voor de tip.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 09:24   #144
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch even een eervolle vermelding geven aan de mensen van dit project:

https://reactos.org/

Deze "Windows-clone" begint enige tractie te krijgen......zeker voor mensen in technische omgevingen die "legacy-sofwtare" aan de gang willen houden en waarbij er om een of andere reden al problemen zijn om "historische" windows-versies (nog) in te zetten....

Het "achterlaten" van oude operating-systemen door zowat Microsoft als door Google laat brokken achter .

Die mensen van ReactOS zijn naarstig bezig een oplossing te bieden.

Weet je wat het is?
Die "snotapen" van het duopoly (MS en Google)denken dat alle software ter wereld dan maar mee moet op HUN tempo.....
Wel...
zo gaat het niet...

Laatst gewijzigd door kelt : 31 december 2020 om 09:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 09:31   #145
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Dan kan je veel sites niet meer openen !!

Wist je , als je IE 11 gebruikt , bv youtube wordt automatisch in Edge geopend !!
Ik haat Edge , want die ik niet aanpassen aan mijn zicht !!
Firefox is beregoed , en mooi aanpasbaar !!
Edge Inprivate gebruiken lost dat iets op? (zelf gebruik ik Edge niet - uitgeschakeld)

Oud 31 december 2020, 09:32   #146
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs na update van Firefox blijft hij maar Flash player vragen, maar ik heb de nieuwe microsoft edge geïnstalleerd en het probleem lijkt opgelost. Hij geeft automatisch de websites weer zonder te vragen naar flash player.

Dank voor de tip.
Tip????
Oud 31 december 2020, 09:35   #147
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Aangeboden door MSoft zelf?

HTML5 Video Downloader

Of het werkt, géén idee van.
Oud 31 december 2020, 11:00   #148
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Toch even een eervolle vermelding geven aan de mensen van dit project:

https://reactos.org/

Deze "Windows-clone" begint enige tractie te krijgen......zeker voor mensen in technische omgevingen die "legacy-sofwtare" aan de gang willen houden en waarbij er om een of andere reden al problemen zijn om "historische" windows-versies (nog) in te zetten....

Het "achterlaten" van oude operating-systemen door zowat Microsoft als door Google laat brokken achter .

Die mensen van ReactOS zijn naarstig bezig een oplossing te bieden.
Alle respect voor degenen die zich daar mee bezig houden, maar ik zou de term "naarstig" niet gebruiken, ze zijn er al meer dan 20 jaar mee bezig en het is nog bijlange niet af.

Op zich wel een interessant project, dat wel.

Laatst gewijzigd door kiko : 31 december 2020 om 11:02.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 11:02   #149
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door kiko : 31 december 2020 om 11:02.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 11:25   #150
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Alle respect voor degenen die zich daar mee bezig houden, maar ik zou de term "naarstig" niet gebruiken, ze zijn er al meer dan 20 jaar mee bezig en het is nog bijlange niet af.

Op zich wel een interessant project, dat wel.
Noem mij 1 "moderne" Operating Systeem dat "af " is,ééntje maar...

Ook "Windows is een "moving target"

zie je?

(ik wil voorbehoud maken voor relatief recente projecten waarvan de enige programmeur,zoals in het geval van TempleOS,overleden is natuurlijk)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 12:45   #151
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Noem mij 1 "moderne" Operating Systeem dat "af " is,ééntje maar...

Ook "Windows is een "moving target"

zie je?

Het bovenstaande klopt.

(ik wil voorbehoud maken voor relatief recente projecten waarvan de enige programmeur,zoals in het geval van TempleOS,overleden is natuurlijk)

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 december 2020 om 12:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 07:12   #152
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om met te lachen of pure ernst?

Hackers konden Microsoft-broncode inkijken

Niets aan de hand.
Oud 1 januari 2021, 08:15   #153
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Om met te lachen of pure ernst?

Hackers konden Microsoft-broncode inkijken

Niets aan de hand.
Hackers kunnen uiteraard de open source linux code inkijken. Ik zou zeggen: als uw veiligheid afhangt van het idee dat ze uw broncode niet kunnen bekijken, zijt ge slecht bezig.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 09:30   #154
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hackers kunnen uiteraard de open source linux code inkijken. Ik zou zeggen: als uw veiligheid afhangt van het idee dat ze uw broncode niet kunnen bekijken, zijt ge slecht bezig.
Dan zijn ze inderdaad niet goed bezig.

Of zou het een bewuste 'open wonde' zijn om eens te kijken hoe men de aanvallen plaatst om ze daarna snel de 'kop' te kunnen indrukken?

Die mensen van het uit een ver verleden (jaar 2000?) Back Orifice (BO) waren die niet bij MicroSoft aangenomen?

The cult of the dead cow?

Bovenstaande zal al wel een overjarige gedachte zijn maar toch ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 januari 2021 om 09:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 14:00   #155
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gebruik vandaag nog steeds windows 7 en ben er nog altijd niet van dood gegaan. Heel diene zever van begin dit jaar was allemaal om nieuwe computers te verkopen.

Ik zie dat ze wel meer en meer software aan het afschaffen zijn op windows 7, maar zolang de PC blijft werken, blijven we koppig volhouden
Ne maat van mij kocht onlangs ne nieuwe laptop omdat 'em ook nog met Windows 7 zat.

Al mijn raadgevingen ten spijt kocht hij toch weer ne Windows laptop.
Met Windows 10!! Op aanraden van zijn dochter en homebanking!! Met Black Friday!! Hoera!!

Ne dag later hangt 'em al aan de telefoon...
De vooraf geinstalleerde Office heeft 'em zover gekregen dat heel zijne laptop naar Onedrive wordt gebackup-ed. Met als gevolg dat-ie nu van geen enkel bestand nog weet waar het juist staat. En dat die Onedrive bij alles wat-ie doet te pas en te onpas zijne kop opsteekt.

En nu staat, na 2 weken, die gratis Onedrive 5GB dus vol.
En dan begint de shit.
Ofwel verwijdert-ie Onedrive maar dan krijgt-ie allerlei meldingen dat er gegevens op zijn laptop verloren zullen gaan ofwel betaalt-ie voor een abo.
Nu moet ik zeggen: die 'geintegreerde' Onedrive is werkelijk een ramp. Zelden zo'n onduidelijke app gezien. Dat maakt mappen aan, bewaart God-weer-waar allerlei files en als je het twee weken durft te gebruiken ben je bijna verplicht een Office abo te kopen of je weet helemaal niet meer waar je gaat eindigen...

Ik heb 'em aangeraden zijne laptop gewoon opnieuw te installeren, daarna als allereerste die 'gratis' Office te verwijderen en dan opnieuw te beginnen.

Wat nen toestand zeg...
Oud 4 januari 2021, 14:09   #156
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Windows 7. Net hetzelfde dan u ten oorlog trekken met een katapult.
Liever een katapult bedient door iemand die er kan mee omgaan, dan een uzi bedient door iemand niet bij machte is om de trekker over te halen.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 14:13   #157
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ne maat van mij kocht onlangs ne nieuwe laptop omdat 'em ook nog met Windows 7 zat.

Met Windows 10!! Op aanraden van zijn dochter en homebanking!! Met Black Friday!! Hoera!!

De vooraf geinstalleerde Office heeft 'em zover gekregen dat heel zijne laptop naar Onedrive wordt gebackup-ed. Met als gevolg dat-ie nu van geen enkel bestand nog weet waar het juist staat. En dat die Onedrive bij alles wat-ie doet te pas en te onpas zijne kop opsteekt.

En dan begint de shit.
Ofwel verwijdert-ie Onedrive maar dan krijgt-ie allerlei meldingen dat er gegevens op zijn laptop verloren zullen gaan ofwel betaalt-ie voor een abo.
Nu moet ik zeggen: die 'geintegreerde' Onedrive is werkelijk een ramp. Zelden zo'n onduidelijke app gezien. Dat maakt mappen aan, bewaart God-weer-waar allerlei files en als je het twee weken durft te gebruiken ben je bijna verplicht een Office abo te kopen of je weet helemaal niet meer waar je gaat eindigen...

Ik heb 'em aangeraden zijne laptop gewoon opnieuw te installeren, daarna als allereerste die 'gratis' Office te verwijderen en dan opnieuw te beginnen.

Wat nen toestand zeg...
Aka hij kan niet met een pc werken. Windows 10 draait wonderwel stabiel hier, geen klachten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 14:23   #158
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

En dan begint de shit.

Wat nen toestand zeg...
Ik ken er zelfs enen die nen auto is gaan kopen en die een dag later tegen een boom in frutten heeft gereden.
Wat een slechte auto!

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 4 januari 2021 om 14:23.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 14:41   #159
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Aka hij kan niet met een pc werken. Windows 10 draait wonderwel stabiel hier, geen klachten.
Voor een windows is windows 10 niet slecht, maar ik moet zeggen dat ik er meer mee sukkel als er iets in de frut draait dan met linux. Zal wel komen omdat ik veel meer thuis ben in linux dan in windows, maar zelfs voor windows ben ik toch een boven-average computer gebruiker. Welnu, op de game computer van mijne kleine gaan de geluidsdrivers soms de frut in - ttz, geen geluid meer na een update. En dan ben ik een halve dag bezig met desinstalleren en herinstalleren van drivers voor het weer werkt. Dat is nu al 2 keer voorgevallen. Ik heb echt geen idee wat er gebeurt. Na voldoende prutsen komt het weer in orde, maar ik heb nog altijd niet door wat er eigenlijk verkeerd gaat.

Als ik zo een probleem heb met linux, tik ik dat in op google, en vind ik meestal vrij snel het antwoord, en dat antwoord werkt. Bij windows lijkt dat stukken zeldzamer te zijn, uitleg die werkt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 14:47   #160
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen.
90 % of meer van de windows-10 gebruikers weten van geen kanten met wat ze juist bezig zijn en lopen blindelings in de valletjes die M$ heeft opgezet.
Zelfs voor techneuten is het een stuk moeilijker geworden om windows te tunen naar hun behoeften.
De core van windows-10 is stabiel, snel & goed maar het is al de rest die op geen kleurpotloden trekt.

Laatst gewijzigd door kojak : 4 januari 2021 om 14:49.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be