![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Courtney Hadwin: 13-Year-Old Golden Buzzer Winning Performance - America's Got Talent 2018 Die zat wel goed in de buurt dat meisje. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De British Medical Journal waarschuwt dat we negatieve studies over vitamine D met een korrel zout moeten nemen, we weten dat extra vitamine D nemen gezond en ongevaarlijk is, het hoogstwaarschijnlijk ook helpt tegen virale infecties zoals covid.
Hetzelfde kun je ook over Ivermectine zeggen natuurlijk, dat evengoed ook ongevaarlijk is, maar goed. https://www.businesswire.com/news/ho...edical-Journal “An editorial in BMJ accompanying the studies highlights some of the limitations of each study and notes that they ‘aren’t the final word’ on vitamin D’s role in protecting against COVID-19. For example, the editorial points out that about 50 percent of participants in the control arm of the Jolliffe, et al. study were using vitamin D on their own. “The editorial also notes that ‘…these new trials remain compatible with the two large meta-analyses suggesting that vitamin D supplementation may be beneficial for vitamin D deficient individuals.’ Indeed, meta-analyses of studies conducted since the beginning of COVID-19 largely demonstrate a positive role for higher vitamin D levels in reducing the incidence, severity, and mortality from the disease. “Finally, the editorial makes clear, ‘For those with inadequate vitamin D levels (<50 nmol/L), supplementation with 1000-2000 IU/day could be a safe, simple, and affordable way to restore vitamin D levels, improve bone health, and take advantage of any possible protective effect against respiratory tract infections.’ |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() ik heb Folavit genomen en was telkens 1 nacht slapeloos
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tot er zo een simpele en onschuldige voorzorgsmaatregel komt die de vaccins in gevaar brengt. Zeer doorzichtig allemaal.
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ze wel gelukt met ivermectine, de ergste bijwerking is dat je schurft weg is maar ze hebben het kunnen demoniseren en verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar verhinderen ze nu ook weer niet eh.
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het menselijke lichaam is ontworpen om virussen op de lucht?egen af te stoten. Als dat niet meer werkt, kunt ge misschien wat tijd via een vaccin kopen. Maar als er een verzwakt immuunsysteem is is het misschien beter rechtstreeks antistoffen die diverse varianten aankunnen te injecteren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar en bij wie ga je die antistoffen halen? Vaccins dienen er net voor zodat je lichaam antistoffen gaat aanmaken (zonder een aanval door een virus-infectie) waardoor je afweersysteem verzwakt wordt door de belasting van het vaccin. Misschien beter dan verzwakken door een vaccin dat verzwakte immuunsysteem en de weerbaarheid versterken, door bijv vitaminen, voor de strijd tegen virussen? Daarvoor is het menselijk lichaam immers ontworpen. ![]()
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doel mag niet zijn om infecties te vermijden, wel om je weerbaarheid ertegen zo goed mogelijk te maken. Wat we de laatste 2 jaar hebben gedaan was net het omgekeerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() DORI : Down On Own Request Inpossible
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK vergeet niet des morgends mijn lekker lepeltje levertraan te nemen en nog enkele andere voedingssupplementen.
Die spuiten (een handel) mogen ze zelf steken daar waar geen daglicht komt. ![]() Voort luisteren naar een liedje... Dido - White Flag
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 september 2022 om 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() net gelezen : naarmate je ouder wordt zou je meer vita-D nodig hebben
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze noemde mij wappie en healthfreak omdat ik begon te eten me tegen ziektes te weren. De test in praktijk ervaren.
3x gevaccineerde (nu 4x) had symptomen en wij zaten in een gesloten ruimte, aten van aan dezelfde tafel en hij hoestte heel veel die periode. Man testte positief bij de arts. Recent ongevaccineerde, symptomen, heb ze afgelebberd langs alle gaten en ik, ontwikkelde milde symptomen en ben er al door terwijl zij nog ziek is. Wat verschilt is mijn voedselgewoontes. Waar vitamine ace, diverse B, D, mineralen en tincturen centraal staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
- jarenlang wekelijks 2 of 3x vette vis en 3 tot 5 eieren (lopende dooier) en ongev. helft van het jaar, dagelijks 500ie D3 (= de 'ADH'). Resultaat eerste vit D bloedtest ('25-OH-D') ooit: net aan de absolute minimumgrens (=30ng/mL). - dan 3 mnd. dagelijks 1000ie en 3 mnd. 3000ie, resultaat 7 maand later, kort na de zuiderse zomervakantie: net boven het aanbevolen minimum (=40ng/mL). - de 3000ie dagelijks nog een half jaar voortgedaan, plus 4 weken lang Zuid-Spaanse najaarszon, resultaat kort nadien: 54ng/mL wat tot nu toe voor mij de hoogste waarde ooit is (aanbevolen bovengrens = 100ng/mL) - de 3000ie dagelijks voortgezet (+vit K2), en exact 1 jaar na vorige analyse (zonder zuiderse zonvakantie tussenin) gezakt naar 47ng/mL - vanaf dan 6000ie + K2 dagelijks (zo'n 5x per week), wekelijks 2-4 maatjesharingen en 6-8 eieren (lopende dooier). En 2,5jr later (zonder zonvakantie tussenin) analyse laten doen: terug licht gestegen naar 51ng/mL Zeker voor diegenen die een D3 supplement nemen, wil ik nog eens (voor de zoveelste maal) aan herinneren dat een 'vit K2 mk7-variant' erbij nemen, zeer belangrijk is (opletten: bij bloedstollingsproblemen en/of medicijnen, enkel onder medisch toezicht - geldt trouwens voor verschillende supplementen). En als je van de dokter D3 aanbevolen hebt gekregen zonder vermelding van K2, zou ik mij toch eens vragen beginnen stellen over die dokter.... En de 40/50-plussers die geen D3 supplement nemen én nog nooit getest zijn geweest op vit D, dan zou ik er toch eens over nadenken. Tenzij je nog nooit een dokter hebt gezien, want die uitzonderingen zijn er ook... Laatst gewijzigd door DIBO : 20 januari 2023 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Minister-President
|
![]() Zólang in de zon zitten zorgt voor voldoende vitamine D in je lichaam:
Velen van ons worden vrolijk wanneer de zon begint te schijnen. Het is niet alleen goed voor je humeur, maar de vitamine D die vrijkomt zorgt ook voor een betere nachtrust. Hoelang moet je in de zon zitten om er de vruchten van te plukken? Dat is misschien korter dan je zou denken. Wanneer de zon schijnt kan je lichaam vitamine D opnemen. Dat zorgt ervoor dat je je gelukkiger voelt. Vitamine D stimuleert de aanmaak van serotonine, het gelukshormoon. Daardoor verbetert je humeur en voel je je rustiger. Het kan zelfs pijn verzachten. Een gebrek aan vitamine D is ook een van de redenen waarom heel wat zonaanbidders in een winterdip belanden. Het is minder zonnig in de winter en daardoor neem je minder vitamine D op in je lichaam. De aanmaak van geluksstofjes wordt dan niet zo goed in gang gezet als in de zomer. Lees ook: Dit zijn de meestgestelde vragen over vitamines (en de antwoorden van experts) Hoelang moet je in de zon zitten voor voldoende vitamine D? Het aanmaken van vitamine D hangt deels samen met de zonkracht. Dat stelt Weeronline. Zonkracht is de hoeveelheid uv-straling in het zonlicht. Vanaf zonkracht drie maakt je lichaam vitamine D aan, omdat UV-B-straling de aarde dan kan bereiken en die straling zorgt voor de aanmaak van vitamine D. Over het algemeen is een kwartier tot een half uur zon per dag voldoende om je dagelijkse hoeveelheid vitamine D op te kunnen nemen. In de zomer heb je minder lang nodig voor dezelfde portie vitamine D, omdat de zonkracht dan vaak hoger is. Als je met zonkracht zes of acht naar buiten gaat, is tien of vijftien minuten zon al genoeg. Lees ook: Lentekriebels: d?*t is de invloed van de zon op je hormonen Dit is het beste tijdstip om vitamine D aan te maken Volgens Thuisarts zijn de UV-stralen tussen 11.00 uur ’s ochtends en 15.00 uur ’s middags het sterkst. Als je voldoende vitamine D wilt aanmaken is het dus verstandig om vóór het einde van de middag naar buiten te gaan. In de winter is de zon niet zo sterk en daarom wordt vitamine D bijslikken bij vijftigplus vrouwen aanbevolen.
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke dag een bio citroen met schil, soep met gember en goeie thee vol bijenpollem kan al het gros voorkomen op lange termijn. Ge eet en drinkt best zaken die kankercellen en andere ziektes geen voedingsbodem geven. Schaak ook elke dag enkele partijen en lees de Bijbel om nieuwe links in uw brein te leggen die Alzheimer voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() en leer met beide handen schrijven
![]() |
#159 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus in de winter weinig zon, weinig bloot vel, niks, nada natuurlijke D3 bron. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er ene een maandelijkse dosis twee per dag ingenomen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230317_93866659