![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn idee was: wat doen we met dinges die geen gameten (meer) produceren ? Met mensen die geen ballen noch eierstokken hebben ? Vandaar mijn "lichte uitbreidingen": een gemenopauseerde vrouw is nog altijd ergens een vrouw, omdat ze de continuiteit is van een "echte vrouw" voorheen. En een man of een vrouw waarbij er een techniciteitje problemen levert, zoals een kapotte eileider of zaadleider of zo, dat blijft nog altijd wel een man of een vrouw. Eens het echter fundamenteel hiervan gaat afwijken, is het noch een man, noch een vrouw. Zoals een muilezel noch een paard, noch een ezel is he. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2021 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zou je je de vraag kunnen stellen: waarom zouden hersenstructuren doorslaggevend moeten zijn? Wat is het nut van een opdeling van de mensheid in mannen en vrouwen op basis van het criterium 'hersenstructuur'? Of op basis van een subjectief aanvoelen? (Sowieso: dat subjectieve aanvoelen als bijvoorbeeld 'man' is maar mogelijk omdat de betrokkene zich gaat afmeten aan de 'piemelman', hé, en dan gaat denken: 'ik ben ook zoals die man, ik hou van houthakken en ik vind de andere meisjes maar dom met hun poppenhuis, alleen heb ik zo'n piemel niet.') |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hebben we hier nu niet eerder een meisje dat blijft vasthouden aan clichéverwachtingspatronen uit de jaren stillekes? in grote delen vd maatschappij is het toch geen punt meer als een meisje liever voetbalt als met poppen speelt? of anders geformuleerd:" liever beft als pijpt"? die 10% conservatieve idioten zoals moslims en joden buiten beschouwing gelaten Laatst gewijzigd door 1207 : 31 maart 2021 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Transgender gedoe heeft te maken met de absurditeit van iemand anders willen te zijn dan je bent. Zelfs niet met het "aan uw lichaam iets willen veranderen" maar van "eigenheid" veranderen. Dat is gewoon krankzinnig. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2021 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Ik ken een transvrouw die dat zelf ook is gaan inzien en die beseft dat ze nu noch man, noch vrouw is. Vroeg of laat zullen er almaar meer van dat soort verhalen aan de oppervlakte komen. Ondertussen draait de propagandamolen op volle toeren, helaas. Een debat erover is quasi onmogelijk geworden, niet in het minst binnen de LGBT-beweging. Niet iedereen is immers bereid om de bagger te incasseren die J.K. Rowling over zich heen heeft gekregen. Het is echt beangstigend geworden. Recent werd een boek van een criticus van de transgenderbeweging uit het aanbod van Amazon verwijderd, onder druk van activisten (Ryan T. Anderson: When Harry became Sally). Dat boek, dat ik twee jaar geleden las, was absoluut niet transvijandig. Integendeel, er sprak veel compassie uit met de mensen die uiteindelijk het slachtoffer zijn van hun eigen (en andermans) waanideeën. Maar ja: blijkbaar onvoldoende om niet gecanceld te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() klopt
en daarom vind ik zo'n film als girl een compleet drama jongen wil meisje zijn en vindt ballet tof dus uiteraard moet hij transformeren naar een meisje en voldoen aan de clichéverwachting om balletdanseres te worden (want dat doen meisjes) maw cliché op cliché op cliché het zijn transgenders die de steroetiepen in stand houden, niet de maatschappij (op een paar conservatieve gekken na) |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Transgenders moeten zeer binair denken. Waarom anders de geslachtsverandering wensen? Bij het vervagen van de verschillen tussen man en vrouw qua functie in de maatschappij, kledij, opvoeding,... zou toch ook de behoefte voor een geslachtsverandering moeten verminderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
nu om eerlijk te zijn ik ben een heteroman en ik heb nog steeds geen idee wat ik nu zou moeten voelen om te constateren dat ik gewoon een ventje ben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://https://nl.wikipedia.org/wiki/Caster_Semenya
![]() |
![]() |
#155 | ||
|
![]() Citaat:
In feite is dat te gek voor woorden: Semenya heeft dat van nature, er is geen doping, dus ze heeft een voordeel van nature, dat is toch het wezen van de topsport quoi? Zo kan men ook zeggen dat kampioenen als Eddy Merckx, Husayn Bolt etc... oneerlijk bevoordeeld zijn door de natuur en dan maar prestatieverminderende producten hadden moeten nemen. Topsport is in sé niet eerlijk omdat de ene mens nu éénmaal met meer talenten is geboren dan de andere, als men daar niet mee om kan is er een probleem.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 31 maart 2021 om 20:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de nummer 1 tennisvrouw gaat er kansloos af tegen de nummer 500 bij de mannen (of iets in die strekking). dan spreken we niet meer over een gelukje dat ge van moeder natuur hebt meegekregen. en dat is in alle sporten zo een halfgetrainde papzak vent wordt zo wereldkampioen bij de vrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 31 maart 2021 om 21:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Minister-President
|
![]() Semenya is inderdaad geen omgebouwde, maar ze heeft een y-chromosoom. Gans die affaire is heel pijnlijk voor de betrokkene, maar ik denk niet dat het fair is zulke mensen aan competities voor vrouwen te laten deelnemen. Sedert 2005 heeft het IAAF 5 vrouwen uit competitie gezet.
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen Laatst gewijzigd door No Apologies : 31 maart 2021 om 22:39. |
![]() |
![]() |