![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Over wat voor foutjes hebt u het eigenlijk want taalkundige foutjes die België samen zouden moeten houden, dat is nogal vaag hoor. Geef maar eens enkele duidelijke voorbeelden in plaats van vage ideologische taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=4]frans·kil·jon[/size] (de ~ (m.), ~s) 1 Vlaming die voorstander is van de overheersing van het Frans in België ![]() ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 december 2004 om 12:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() Op zich vind ik het niet erg dat mensen willen discussiëren in het Frans, doch is het handig en aan te raden een cursus van onze taal te volgen zoals deze franstalige Brusselaars. De bereidheid zag ik althans aan de starter van deze draad, daarvan heb ik geen klagen. Het stoorde me eerder wel dat sommigen een houding moesten aannemen alsof het Nederlands voor franstaligen veel moeilijker is dan het Frans voor nederlandstaligen (want dat fabeltje is nog steeds door het merendeel van de Vlamingen geloofd; franstaligen hebben eigenlijk enkel problemen met onze 'w'- en 'r'-klanken en af en toe ook bij een combinatie van drie medeklinkers)
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 december 2004 om 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een scheuring van België is irrelevant, de meeste Vlamingen wensen dat niet. En een Brusselse Vlaming of die nu er geboren en getogen is of niet, die mag toch ook zijn vrije mening uiten over Vlaanderen? Of is het concept Vlaanderen ook al eigendom van één partij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik heb er dan ook niks tegen om met Chinezen die niet goed Nederlands kunnen hier Engels of een andere lingua franca te spreken. Ik zie ook niet in waarom die hier niet mogen komen met hun stellingen/vragen. Het moet geen Apartheidstelsel worden hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 december 2004 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik ben echt niet van mening dat één taal hier superieur is. Die mening is ook minder en minder aanwezig bij de Franstalige Brusselaars, Nederlands wint hier aan prestige. Maar door van die rare uitspraken over superioriteit, franskiljons, etc. gaat u wel een hoop mensen afschrikken. Het is daardoor dat ze soms zo hevig reageren denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze ontaarde diskussie over het taalgebruik hoeft ons niet te verdelen - onze forumgoden kunnen op ons neerkijken en als het hun belieft een salomonsoordeel
uitspreken. Stel voor dat op de algemene open fora het taalgebruik vrij is, wat ook wil zeggen dat men bv. een post in het italiaans kompleet kan negeren, omdat men nu eenmaal die taal niet machtig is. Er bestaat een forum waar de taal uitsluitend Vlaams is, diegenen wiens oog de aanblik van een vreemde taal niet kan verdragen - kan die plaats een hele verademing vinden en daar ten volle van de prachtige vlaamse cultuur genieten. Misschien kan men ook een forum openen voor geel hrote westvlaamsliefhebbbers of voer dikke nekken en l a n g z a a m t y p e n d e l i mb u r g e r s Zo nu heb ik voldoende Belgae beledigd.
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 16 december 2004 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#157 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ge doet alsof er enkel maar over moslimfundementalisme kan gepraat worden in het Arabisch, denkt ge niet dat die mensen over iets anders kunnen praten gelijk het weer of dat ze vragen hoe het met ons is? Zijt ge nu geen oordelen over het Arabisch aan het maken die vergelijkaardig zijn met de vooroordelen die ge "franksiljons" verwijt??? Als gij naar Lord of the Rings kijkt en ze spreken ineens die Elventaal onder elkaar wanneer iemand die die taal niet machtig is er niets van mag weten, vindt ge dat ook erg of zo? Komt ge dan ook naar voren met een "oproep tot geweld tegen de Hobbit-wereld!"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Desondanks ben ik hier niet te oordelen welke taal men hier hanteert, en dat laatste wou ik hiermee duidelijk maken. Eigenlijk gaf ik voor een zeldzame keer de linksen/belgicisten/franstaligen/etc... gelijk over het feit dat Frans hier niet per se verboden zou moeten worden, evenals het afkraken ervan eigenlijk (jammer genoeg) ook zou mogen. Datzelfde geldt ook voor franstalige fora met het Nederlands, zolang men maar beleefd kan blijven uiteraard (wat hier dus ook het geval is).
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 december 2004 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 16 december 2004 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |