![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Bent u die multiculturele maatschappij BEU ? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
153 | 64,83% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
83 | 35,17% |
Aantal stemmers: 236. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kaal : 18 januari 2006 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() De stroom veroorzaakt door gezinshereniging juist dat is wat we bedoelen,en dat zijn de mensen die we moeten "inburgeren".
De asielzoekers zijn dalende en komen bovendien meer en meer uit ex; sovietica. Voor 1989 werd deze vluchtelingen oor de communistische dictatuur overigens met vlag en wimpel ingehaald. Stel dat de gezinshereniging gestop wordt (normaal zou die overigens automatisch moeten stoppen) dan blijven er wel degelijk moslims die zich vanuit ons "eigen" volk bekeren. Wat groeit er harder in Vlaanderen ? De Islam of het Vlaams Be.. en waarom ?
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, ze hebben hier vooral de gewoonte hun eigen gebreken in de andere te projecteren. Zo kan je aan de mate waarin diegenen die als niet behorend tot het eigen volk worden beschouwd, lelijk afgeschilderd worden, zien hoe de roddelaar zichzelf ervaart. Hoe mottiger hij het beeld van de moslim schetst, des te slechter hij zich in zijn vel voelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zouden die vlaamse meisje die volgens jou nu 'op en top vlaams gedrag' vertonen ook die ziekelijke gewoonte hebben? Linda, voel jij je goed in je vel als je de schuldige alleen ziet bij 'het eigen volk'? Zou het kunnen dat iedereen al eens fouten maakt, ook de moslims? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
In Brussel en ook elders is de concentratie van vreemdelingen zo hoog dat velen bijna uitsluitend migranten ontmoeten waardoor inburgering (in wat?) totaal onmogelijk wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen als je identiteit sterk genoeg is, ben je in staat om de eigen fouten onder ogen te zien. Misschien moet jij ook maar eens beginnen met je identiteit op een positieve manier te constueren, dan doet het geen pijn de eigen fouten onder ogen te zien, dan kun je barmhartig zijn voor jezelf. En wie barmhartig kan zijn voor zichzelf kan dat voor de hele wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
2) Mijn identiteit is al lang geconstrueerd, en ik heb er nooit problemen mee gehad als iemand me op mijn fouten wijst. Maar ik vind het niet netjes als men zo maar fouten veronderstelt zonder enige aanleiding, bv dat ik niet barmhartig zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En er moet op Vlamingen evenmin gevit worden als op anderen, maar ik vind niet dat de Vlamingen te klagen hebben. Er worden hier toch geen aanvallen op de Vlaamse identiteit gedaan. Als ik kritiek geef op de Vlaming, dan komt dat omdat ik zelf ook Vlaming ben en dat ik de Vlaming in het algemeen nog vrij hoog op heb. Je moet niet vergeten dat wij Vlamingen het toch gepresteerd hebben om Pater Damiaan als Grootste Belg te kiezen, en dat er in onze top 10 geen enkel misbaksel voorkwam. Dat terwijl de Nederlanders Pim Fortuyn kozen. Ik schaam mij in hun plaats. En dan te weten hoe arrogant die kaaskoppen zijn, en hoe ze 'Belgenmoppen' tappen, waarbij ze zichzelf slimmer achten dan de Vlamingen. Nu ja, zij projecteren hun eigen hersenloosheid op ons. Bovendien hebben we als Vlaming onze bescheidenheid, en onze doordachtheid. Dat zijn toch kwaliteiten waar we fier op mogen zijn. Daar komt nog bij dat we meer waard zijn naarmate we meer waardering hebben voor 'de andere'. Als we anderen niet kunnen waarderen, wat zijn we dan? Beter dan slecht tot slechter. Maar als we anderen wel kunnen waarderen, dan zijn we 100 keer meer waard, want dan zijn wij goed tot super goed. Ik denk dat dit toch een groot verschil uitmaakt. Ik heb me nog geen moment beklaagd dat ik begrip en belangstelling getoond heb voor de moslims en andere mensen in het algemeen. Je moet alleen niet op mijn waardering rekenen als je verbaal geweld gebruikt tegen minderheden, of zwakkeren in onze samenleving, want dat is onrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() --
Laatst gewijzigd door luc broes : 18 januari 2006 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Pim Fortuyn is nit mijn geliefkoosde type. Hij heeft echter wel de moed en het doorzicht gehad om te zeggen wat zeer veel Nederlanders denken over de vreemdelingeninvasie. Wouter Bos kan het nu ook zeggen: "de grootste volksverhuizing sinds 1500 jaar, onvergelijkbaar met wat Nederland heeft meegemaakt...wie daaraan voorbijgaat weet volstrekt niet wat er aan de hand is". Ik was een hele tijd geleden in Den Haag. Op de tram nog een zeldzame Nederlander die betaalt en dan ontelbare anderen van over heel de wereld, en niemand betaalt of schijnt te weten dat er moet betaalt worden. De trambestuurder trekt het zich noodgedwongen niet van aan. Toen dacht ik: hoe gaat het er aan toe in de scholen, de fabrieken, de hospitalen, wie zou er nog zijn gas en elecriciteit betalen? Hoe kan een maatschappij zo nog overeind blijven. Het was de enorme verdienste van Fortuyn om dat te zeggen wat voorheen niemand durfde of mocht zeggen. Laatst gewijzigd door luc broes : 18 januari 2006 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen zijn er ook stemmen tegen dit soort chaos, maar die worden bij wetten van de PS verboden, met steun van Groen! en SP.a-Spirit. Ik hoop echt dat de ergste wetten nog worden goedgekeurd en dat Annemans en FDW en FVH hun burgerrechten kwijtraken (een wetsvoorstel dat nu ter tafel ligt). Als het VB dan oproept om te gaan betogen, dan zal ik er zijn en ik hoop daar mensen te ontmoeten als superstaaf trouwens ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
**Als De Morgen een ultra-progressief standpunt inneemt dan is dat 'de blokker in hun lijf'!? **Fortuyn en Van Gogh werden vermoord om wille van hun uitspraken. En dan zeggen dat er geen moed voor nodig is!? Fortuyn werd de spreekbuis van wat Nederlanders denken over de ontsporing van hun samenleving nu (en voordien nooit mocht gezegd worden), en niet om wille van 'middeleeuwse mythen over de islam'. Je reageert niet op mijn wedervaren op de tram in Den Haag. Dat ging ook niet over een obsessie over de islam, maar over het functioneren van de hedendaagse maatschappij. Ik werkte lange tijd in Indonesië er had er zeer aangename ervaringen met vriendelijke lieve mensen. Ik ben beschaamd over mistoestanden tijdens de 350-jaar lange kolonisatie. Ik was ontroerd toen ik Max Havelaar las. Maar moet men daarom de huidige ontwrichting van de Nederlandse maatschappij goed keuren? Ik zag liever een Wiedergutmachung door doelgerichte ontwikkelingshulp. **Als Wouter bos een uitspraak doet die geschiedkundig juist is, dan is dat 'de blokker in zijn lijf'!? Ik zag ook liever een zakelijke analyse van de feiten, eerder dan emotionele uitbarstingen over 'de blokker in je lijf', blijkbaar synoniem voor alles wat in jou ogen verkeerd is in de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |