Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2021, 21:00   #141
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vat samen .

Niet met het VB.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Prachtig!
Heb je nog van die geweldige ideeën in je mouw zitten?
Wie weet wat er nog allemaal op die debatfiches staat...
Oud 4 juli 2021, 21:02   #142
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...AApUYbHQ%3D%3D

Het zit er dik in dat in 2024 niemand meer hoeft mee te doen.

En dat De Wever er zijn laatste termijn als partijvoorzitter al heeft opzitten.
Kan er iemand de link lezen?
Oud 4 juli 2021, 21:09   #143
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Als De Wever als een tweede Schiltz de geschiedenis wil ingaan, zal hij dezelfde weg als Schiltz op gaan.
Zeg ik al jaren, Schiltz².

Maar, het maakt weinig uit, Belgie zal niet stoppen omdat het Vlaamse volk onafhankelijk wordt, Belgie zal stoppen wanneer de SZ instort.

Wat dan weer de Vlaamse onafhankelijkheid meebrengt.
Oud 4 juli 2021, 21:39   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen. Betaalmuur. Ik kan het lezen omdat ik elke maand vijf artikels gratis krijg.
Oud 4 juli 2021, 21:43   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg ik al jaren, Schiltz².

Maar, het maakt weinig uit, Belgie zal niet stoppen omdat het Vlaamse volk onafhankelijk wordt, Belgie zal stoppen wanneer de SZ instort.

Wat dan weer de Vlaamse onafhankelijkheid meebrengt.
Vlaanderen wordt pas onafhankelijk als Franstalig België Vlaanderen op hetzelfde niveau heeft gekregen als de Waalse armoezaaiers. Als er niets meer te halen is in Vlaanderen, en de Vlamingen even grote sukkels zijn als de Walen.
Oud 4 juli 2021, 21:44   #146
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De nagel op de kop!

De strategie die De Wever tegenwoordig hanteert is hoe dan ook geen strategie die iets bijbrengt aan de Vlaamse zaak.
Om dat te weten hoe je maar na te gaan hoe ongerust alle zelfverklaarde democratische minipartijtjes waren toen De Wever nog maar praatte met het Vlaams Belang.
De Wever had daar lessen uit moeten trekken. Niet dus.

Als hij de omslag niet maakt, en dat ZAL hij niet omdat zijn afgrijselijke haat in de weg zit, eindigt de de N-VA zoals ze begonnen is: onder de kiesdrempel.
De N-VA zal één van de minipartijtjes zijn zoals al de andere. Het Vlaams Belang torent daar serieus bovenuit, maar de kans om het gezamenlijke Vlaams-nationalistische doel te bereiken waar beide partijen voor staan is dan voorbij. Dat kan alleen met een volstrekte meerderheid in Vlaanderen.
Voor de N-VA is dan alleen nog een regeringsdeelname mogelijk als achtste vivaldi-aanhangsel. Voor de Vlaamse regeringsvorming zal dat niet veel anders zijn.

Als De Wever niet als een onbetekenende nul de geschiedenis wil ingaan zal hij NU kleur moeten bekennen. Een kleur ontdaan van haat en misprijzen.
Tijdens de Covid-gekte hebben de epidemiologen en virologen gevolgd door de betroffen overheid daar ook geen lessen uit geleerd. Voortschrijdend wetenschappelijk inzicht bestond niet meer. Dezelfde resultaatloze maatregelen bleven van kracht.

Op politiek gebied zien we net hetzelfde bij Bart De Wever, hij wordt sinds 2010 3 keer gerold door de Franstalige politici en ziet geen mogelijkheid tot beterschap dan in een gelijkaardig straatje verder te gaan. Alsof er geen andere mogelijkheden bestaan om de onevenwichtige Belgische politieke zaak anders bij de hoornen te vatten. Tja, in die oude richting ligt alleen een politieke afgang in het verschiet.

Hij heeft nog steeds de kans om hier een democratische doorbraak te bewerkstelligen. De tijd hiertoe zal straks ontbreken. Dat hij zich op de vlakte houdt t.a.v. het VB en dat hij niets uitsluit qua VB als de kiezers in die richting gestemd hebben. Dat zou zijn tegenstanders kunnen verontrusten. Meelopers
krijgen immers niets verwezenlijkt.

Laatst gewijzigd door fcal : 4 juli 2021 om 21:55.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 21:48   #147
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vlaanderen wordt pas onafhankelijk als Franstalig België Vlaanderen op hetzelfde niveau heeft gekregen als de Waalse armoezaaiers. Als er niets meer te halen is in Vlaanderen, en de Vlamingen even grote sukkels zijn als de Walen.
De 'zalige' communistische gedachte: iedereen even arm!
Behalve de apparatjiks natuurlijk.
Joske van de PvdA laat weten dat hij hinnikt als een oude knol van vreugde.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 4 juli 2021 om 21:54.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 21:51   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht

Dat hij zich op de vlakte houdt t.a.v. het VB en dat hij niets uitsluit qua VB als de kiezers in die richting gestemd hebben. Dat zou zijn tegenstanders kunnen verontrusten.
Zoals gezegd: de haat en het misprijzen van De Wever voor de partij die de zijne bedreigt doet hem de das om.
Oud 4 juli 2021, 21:51   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Haat is een slechte raadgever.
Oud 4 juli 2021, 21:57   #150
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd: de haat en het misprijzen van De Wever voor de partij die de zijne bedreigt doet hem de das om.
Bart De Wever zit nu te sidderen en te beven.
Oud 4 juli 2021, 22:06   #151
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bart De Wever zit nu te sidderen en te beven.
De Wever ziet dat het goed is. Alles verloopt volgens plan. Hij is iedereen weer vijf zetten voor.. En niemand beseft het.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 4 juli 2021 om 22:07.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 05:30   #152
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na de eis om in te loggen op de site waarschijnlijk wel?

Citaat:
Dit N+ artikel gratis lezen?
Meld je nu aan en lees “Extreemlinks” en “niet proper op zichzelf”: waarom Bart De Wever op Vlaams Belang blijft schieten onmiddellijk gratis verder.

Gelieve je e-mailadres in te vullen.
Oud 5 juli 2021, 05:33   #153
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Maar er kan binnen die Vivaldi kliek wel een situatie ontstaan waarbij één of meerdere van die partijen de kiesdrempel te dicht naderen, en imploderen.
Welnee, dat is geen enkel probleem. In tegendeel zelfs. De kiesdrempel doet geen zetels verdwijnen, die herverdelen ze enkel. Het is het mechanisme dat in Wallonie veel harder werkt dan in Vlaanderen, en sommige Vlamingen onterecht laat brullen dat Vlaamse stemmen minder waard zijn. Er zijn meer stemmen per zetel in Vlaanderen omdat meer Vlamingen boven de kiesdrempel stemmen. In Wallonie stemt men vaker onder de kiesdrempel, en dat maakt dat er minder stemmen per zetel nodig zijn (de rest van de stemmen).

Als er dus, zeg maar, O-VLD, onder de kiesdrempel zou vallen, dan krijgen de andere partijen gewoon die zetels in verhouding. Gezien Vivaldi een meerderheid heeft, gaat de meerderheid van die ex-O-VLD zetels gewoon naar de ex-Vivaldi partners, en de andere kleinere helft naar VB / N-VA en de paar prutsen die nog in de oppositie zitten.

Maw, het maakt dat men in de nieuwe vivaldi gewoon met een partij minder bijna evenveel zetels heeft, wat het eigenlijk gemakkelijker maakt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 05:41   #154
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Op politiek gebied zien we net hetzelfde bij Bart De Wever, hij wordt sinds 2010 3 keer gerold door de Franstalige politici en ziet geen mogelijkheid tot beterschap dan in een gelijkaardig straatje verder te gaan. Alsof er geen andere mogelijkheden bestaan om de onevenwichtige Belgische politieke zaak anders bij de hoornen te vatten. Tja, in die oude richting ligt alleen een politieke afgang in het verschiet.

Hij heeft nog steeds de kans om hier een democratische doorbraak te bewerkstelligen. De tijd hiertoe zal straks ontbreken. Dat hij zich op de vlakte houdt t.a.v. het VB en dat hij niets uitsluit qua VB als de kiezers in die richting gestemd hebben. Dat zou zijn tegenstanders kunnen verontrusten. Meelopers
krijgen immers niets verwezenlijkt.
Einstein zegde: echte waanzin is van hetzelfde te doen, en een ander resultaat te verwachten.

Nu is de vraag natuurlijk: is De Wever zot, of heeft De Wever in de grond eigenlijk het resultaat graag ?

Ik denk eerlijk gezegd niet dat De Wever zot is. De situatie "hou mij tegen of ik doe een ongeluk", en "tja, we hebben niet genoeg stemmen om iets te doen, ze willen niet mee" lijkt mij de zaak die hij verkiest, alles bij elkaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juli 2021 om 05:43.
Oud 5 juli 2021, 06:08   #155
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd niet dat De Wever zot is. De situatie "hou mij tegen of ik doe een ongeluk", en "tja, we hebben niet genoeg stemmen om iets te doen, ze willen niet mee" lijkt mij de zaak die hij verkiest, alles bij elkaar.
Misschien zitten Xeno en Bart op één lijn: België moet verder rotten voor er iets kan gebeuren.
Oud 5 juli 2021, 06:30   #156
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Misschien zitten Xeno en Bart op één lijn: België moet verder rotten voor er iets kan gebeuren.
Ik heb niet de indruk dat De Wever Belgie kapot wil. Ik zou denken dat hij misschien wel een verder doorgedreven splitsing van bevoegdheden ziet zitten, maar dat is het zo ongeveer.
En voor de rest denk ik dat hij gewoon "politiek wil bestaan", ttz, dat hij zijn visie zal aanpassen aan wat toelaat om politiek te bestaan.
Oud 5 juli 2021, 07:03   #157
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Juist!
En ik kan mij maar alleen aansluiten bij het volgende wat in HLN werd geschreven :
De NVA is de afdeling voor al de brave jongens en meisjes met koud water vrees.

In den tijd dat ze nog in het kartel zaten heb ik de Wever via dit kanaal de raad gegeven, Ballen te tonen en de ceeveepeekes buiten te zetten en alleen verder te gaan. Dat is gelukt.

Nu heb ik al sinds de laatste verkiezingen iets, van komaan BDW ze hebben u zo in het zak gezet en met uw pietje gehad, toont eens dat ze schrik moeten hebben van u en doet iets met Tom, en een paar verloren gelopen ceeveepeekes.

De meeste die het VB de rug toegekeerd hadden een paar jaar geleden ten voordele van de NVA weten ook wel waarom ze terug gekeerd zijn. Die gaat hij niet terug winnen met zo een flauw artikel in een slechte gazet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 07:04   #158
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb niet de indruk dat De Wever Belgie kapot wil. Ik zou denken dat hij misschien wel een verder doorgedreven splitsing van bevoegdheden ziet zitten, maar dat is het zo ongeveer.
En voor de rest denk ik dat hij gewoon "politiek wil bestaan", ttz, dat hij zijn visie zal aanpassen aan wat toelaat om politiek te bestaan.
Dat is het einddoel he, het ontbinden van iets dat nooit had mogen bestaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 09:11   #159
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Als ik dat hier allemaal lees dan kom ik tot de conclusie dat er aan Vlaamse kant geen enkele goede partij en geen enkele goede politicus is. De Vlamingen haten elkaar , dus de volgende keer ga ik proberen op een Franstalige kieslijst te geraken en als dat niet lukt ga ik niet stemmen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 09:15   #160
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

alles blijft lekker doorrotten

perfect

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be