![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frans kennen of de kop er af. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, helemaal niet. De nieuwsankers zelf worden bijvoorbeeld niet ondertiteld. Mensen die correct Nederlands spreken ook niet.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch worden Quebec en Haïti bij de francofonie gerekend en niemand geeft als reden van zijn onwil om Frans te leren het feit op dat de Haïtianen geen correct Frans spreken. De Franstaligen daarentegen verklaren wel geregeld dat zij geen Nederlands willen leren omdat veel West-Vlamingen dialect spreken. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 oktober 2021 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kunnen de doven begrijpen dankzij het liplezen. Bij dialectsprekers lukt dat liplezen immers niet zo goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op de BBC of ITN kan men voor nagenoeg alle programma's standaard ondertiteling (Engels of volgens de streek van uitzending Welsh of Gaëlic) inschakelen. Dit gebeurt ten behoeve van de slechthorenden. Daar maakt men geen drama van zoals hier.
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Simpel wordt het zoals meneer Simpel het stelt.
![]() |
#153 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We ook nog veel horen dat BDW wél met de PS en niet met het VB wil regeren.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuke plek voor robots maar niet voor mensen. Mij zien ze daar nooit meer. Dat zijn daar in mijn ogen halve garen die niks van het leven hebben begrepen meer nog ze weten of beseffen zelfs niet eens dat ze leven want ze worden geleefd en ze beseffen al helemaal niet dat dat leven eindig is. Presteren consumeren presteren consumeren. Laat die zotten maar doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik taaladvies van een Kortrijkzaan die nu Aalsters broebelt met veel plezier ga laten aan mij voorbijgaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met Vlaamse dialecten heb ik feitelijk weinig problemen. Ik assimileer die wel vlug, zoals andere talen trouwens. Maar op dat Hollands met die platte Amerikaanse tongval en andere woorden en betekenissen struikel ik wel. Net zoals Duits, ik hoor het niet graag en heb ook geen zin om het te leren. Ik spreek zo een Jean Marie Pfaff Duits omdat ik er gewoon geen zin in heb of finesse met voel. Latijnse talen daarentegen liggen me zeer goed. En Engels is natuurlijk ook een onontbeerlijke taal maar zelfs in New York heb ik een paar dagen aanloop nodig om weer volledig mee te draaien in dat dialect en woordgebruik. Maar dat vind ik wel plezant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Reeds van in onze studententijd spreken mijn vrouw en ik Nederlands. Mijn dialect is dus geen Aalsters, alhoewel ik het wel graag hoor. Mijn vrouw is van herkomst evenmin een Aalsterse, ze komt wel uit de Denderstreek die zich uitstrekt van Geraardsbergen tot Dendermonde.
![]() |