Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2021, 17:21   #141
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
SARS-CoV-2 evolution in an immunocompromised host reveals shared neutralizationescape mechanisms
https://www.cell.com/action/showPdf?...2821%2900355-X
dat doelggerichte zal enkel aan de oppervlakte komen eens andere patienten besmet worden, en het is daar dat die selectie zal gebeuren. Niet noodzakelijk binnen die ene 1 patient.
de Britse variant zou zo ontstaan zijn trouwens, in Kent ergens in september vorig jaar
Interessant ! Maar dat wil wel zeggen dat die patient wel degelijk een (zwakke) immuunrespons kon op poten zetten.

Je kan zo een immuun-gecompromitteerde patient dus als een soort "computer" gebruiken om mutaties mee te voorspellen Mmm, ik zie al Mengele-achtige "rekencentra"

Citaat:
En strikt gesproken genereer je geen monocultuur eh. Ok, de antilichamen worden opgewekt tegen dat S-proteine, maar daar was een reden voor om net dat oppervlakteproteine te selecteren als doelwitimmunogeen. En ik verwacht nog steeds een varieteit aan antilichamen die niet allemaal dezelfde sectie van het S-proteine herkennen of neutraliseren. Weliswaar een veel kleinere variatie dan bij natuurlijke infectie, maar dat kan zowel een voor- als een nadeel zijn.
Ja, dat is juist. Het is trouwens geen monocultuur in anti-lichamen, wel (grotendeels) in epitopen, gezien antilichamen random gegenereerde dingen zijn en waarschijnlijk voor elke persoon lichtjes anders.

Mijn idee is dat alle vaccins (voor zover ik weet) identiek hetzelfde model S proteine gebruiken en dus identieke epitopen hebben, waartegen weliswaar lichtjes verschillende antilichamen in elk van de gevaccineerden zullen tegen ontstaan. Ik had het dan ook niet op het niveau van een individu, maar van een bevolking: als daar wat variatie zit op de epitopen dan zit er variatie op de resistentie voor verschillende mutanten en is het moeilijker om een gefinetunede nieuwe "stouterik" te hebben. Die zal bij sommige leden van de bevolking beter, en bij andere slechter propageren, waardoor we geen simultaan doorbreken van alle opgebouwde groepsresistentie meer meemaken.

We zouden dat ook kunnen bekomen door variatie toe te passen in de vaccins. Ik vind het bijvoorbeeld eigenaardig dat men nu nog vaccins produceert die gebaseerd zijn op dat eerste Chinese S proteine, en nu al geen "nieuwere" versies maakt met aangepaste vaccins aan die nieuwe varianten, bvb, de Z-Afrikaanse. Dat zou ook door vaccinatie een "breder resistentie spectrum" aan de bevolking geven.

Mocht men de vaccins continu aanpassen, dan zou men hetzelfde bekomen als een natuurlijke evoluerende resistentie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 17:26   #142
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gaan ze alle automobilisten aan de grenzen tegenhouden dan ?
De meeste toeristen reizen binnen Europa nog altijd met de auto.
Waarschijnlijk gewoon bij check in van hotel/camping ofzo.

Als je zelf een huis hebt zal je minder last hebben.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 17:27   #143
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Er staat toch dat een negatieve PCR test ook goed is?
En hoelang is die geldig ?
Telt een negatieve PCR-test van 7 dagen geleden ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 17:29   #144
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik denk paar dagen voor je vertrekt en als je dan 10 dagen blijft zal dat wel geldig zijn om terug naar huis te mogen?

Dat ze tegen dan maar iets anders verzinnen dan die stomme neusstok.
Oud 17 maart 2021, 17:31   #145
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk gewoon bij check in van hotel/camping ofzo.

Als je zelf een huis hebt zal je minder last hebben.
Als je een huis of appartement huurt wat er heel veel doen dus ook niet.
En check in op een camping ? Laat me lachen. Wie geen pas heeft blijft wel in de caravan liggen
Zie je al weer waar ik naartoe wil ? Zoals met veel van die dingen de zoveelste losse flodder maar wel weer een waar veel mensen heel veel geld mee gaan verdienen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 maart 2021 om 17:32.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 17:33   #146
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal niet voor 2027 zijn denk ik.

Ik leef met je mee maar ik denk dat je realist moet blijven en dat het gezien je leeftijd wel eens voorbij zou kunnen zijn.
Alleen op Indonesië kan ik vliegen nu, normaal gaat dat ook niet. Thailand lukt misschien ook binnenkort omdat ik een resident visa heb.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 17:35   #147
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor vliegreizen mag die max 72 uren oud zijn maar dat hangt af naar welk land je vliegt. Voor autoreizen moet je in feite niks hebben want dat wordt toch niet gecontroleerd en gezien de meeste mensen toch (EU) reizen met de auto is gans dat gedoe weer een maat voor niks.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 maart 2021 om 17:36.
Oud 17 maart 2021, 17:36   #148
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Alleen op Indonesië kan ik vliegen nu, normaal gaat dat ook niet. Thailand lukt misschien ook binnenkort omdat ik een resident visa heb.
Als je bereidt bent om 2 weken in quarantaine te gaan misschien wel.
Oud 17 maart 2021, 17:36   #149
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je een huis of appartement huurt wat er heel veel doen dus ook niet.
En check in op een camping ? Laat me lachen. Wie geen pas heeft blijft wel in de caravan liggen
Zie je al weer waar ik naartoe wil ? Zoals met veel van die dingen de zoveelste losse flodder maar wel weer een waar veel mensen heel veel geld mee gaan verdienen.
Die app alleen maken kost 25 miljoen euro. Een goede programmeur is daar 1 dat met bezig, allez pak 2.
Oud 17 maart 2021, 17:41   #150
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Ze weten het eigenlijk nu al, maar zal pas later bekend worden gemaakt als iedereen zo goed als ingespoten is. Ook de gevaccineerde zullen nog de PCR test moeten ondergaan want 1/3 kan nog altijd besmettelijk zijn. Als ze dat nu al vertellen, zullen ze niet veel meer personen hebben die zich laten vaccineren.
Oud 17 maart 2021, 17:48   #151
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je bereidt bent om 2 weken in quarantaine te gaan misschien wel.
Nee hoeft niet althans niet voor Indonesië met een special business visum. Met de juiste connecties valt alles daar te regelen. Thailand valt af te wachten. Ik heb het feitelijk nog niet geprobeerd of info genomen. Misschien doe ik alleen Indonesië. China helaas, on verra.
Oud 17 maart 2021, 18:21   #152
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee hoeft niet althans niet voor Indonesië met een special business visum. Met de juiste connecties valt alles daar te regelen. Thailand valt af te wachten. Ik heb het feitelijk nog niet geprobeerd of info genomen. Misschien doe ik alleen Indonesië. China helaas, on verra.
Thailand=2 weken quarantaine voor Iedereen.
Oud 17 maart 2021, 18:28   #153
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die app alleen maken kost 25 miljoen euro. Een goede programmeur is daar 1 dat met bezig, allez pak 2.
Allemaal goed mogelijk maar feit is en blijft dat de meeste toeristen binnen Europa reizen met de auto.
Indien men niet alle auto's tegenhoudt aan de binnen grens en de inzittenden controleert op dat paspoort is dit dus de zoveelste losse flodder.

Gezien dit niet mogelijk is wegens geen grenscontroles meer de zoveelste maat voor niks en zal even snel weer worden afgevoerd als ingevoerd.
Oud 17 maart 2021, 18:53   #154
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal goed mogelijk maar feit is en blijft dat de meeste toeristen binnen Europa reizen met de auto.
Indien men niet alle auto's tegenhoudt aan de binnen grens en de inzittenden controleert op dat paspoort is dit dus de zoveelste losse flodder.

Gezien dit niet mogelijk is wegens geen grenscontroles meer de zoveelste maat voor niks en zal even snel weer worden afgevoerd als ingevoerd.
Onlangs nog gevraagd aan een Franse chauffeur die goederen kwam afhalen. Via Rekkem is er soms controle, via Doornik is er nooit controle.
Oud 17 maart 2021, 18:53   #155
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze weten het eigenlijk nu al, maar zal pas later bekend worden gemaakt als iedereen zo goed als ingespoten is.
Ik denk dat men zich daar niet druk over zal moeten maken, dit is weer zo een van die domme doodgeboren dingen. Oftewel blijven wij nog een jaar leuteren met maatregelen, oftewel niet. Als wij nog aan het leuteren zijn met maatregelen binnen 1 jaar, dan wil dat zeggen dat de vaccins een heel dik fiasco zijn geworden, en heeft het uiteraard geen zin om daar een "bewijs" voor te vragen, want dat gaat dan de grootste afgang zijn die de kwakzalversbende zichtbaar op haar geweten heeft.

Oftewel stopt het gemaatregel op een zeker moment, wat dus wil zeggen dat het op dat moment "gaat waaien" en nadien het probleem grotendeels van de baan is. In dat geval gaat er ook geen "draagvlak" meer zijn voor die paspoortjes he.

De vuurproef zal de herfst van dit jaar zijn. Tegen dan is het gevaccineer normaal gezien "rond", en zal men het oftewel moeten laten waaien tijdens een piek, oftewel moeten bekennen dat we niet verder zijn dan een jaar daarvoor en dat al dat gevaccineer voor de mop was, en terug gaan maatregelen. Wie dan nog een "vaccinatie bewijs" zal willen zien van een totaal gefaald vaccin, zal waarschijnlijk ter plaatse in stukken gekapt worden.

Maar in elk geval zal men oftewel in november 2021:
- niks zien: corona is foetsie, en het gezever over die pasjes dient tot niks meer
- een golfje hebben en het laten waaien: corona is nu "vrij" en we trekken het ons niet meer aan
- een stevige golf en gemaatregel hebben: de vaccins kunnen de vuilbak op.

Want in november 2021 zal men U anders moeten vragen naar uw NIEUW vaccin en dat zal tegen dan nog niet voor iedereen beschikbaar zijn he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 19:26   #156
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wie dan nog een "vaccinatie bewijs" zal willen zien van een totaal gefaald vaccin, zal waarschijnlijk ter plaatse in stukken gekapt worden.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 19:43   #157
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor vliegreizen mag die max 72 uren oud zijn maar dat hangt af naar welk land je vliegt. Voor autoreizen moet je in feite niks hebben want dat wordt toch niet gecontroleerd en gezien de meeste mensen toch (EU) reizen met de auto is gans dat gedoe weer een maat voor niks.
Vliegen naar Spanje is nog steeds een pak goedkoper dan met de auto.
Zeggen dat autoreizen niet worden gecontroleerd is absurd. Er bestaan nog altijd zoiets als boetes.
Oud 17 maart 2021, 19:59   #158
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nog dubbel zoveel kans dan als je Russische roulette speelt met een revolver tegen uw kop. Je moet nu maar bang zijn van 1 op 3 gevaccineerde.
2 gevaccineerden hoeven niet meer bang te zijn van elkaar, dat is vooral voor ouderen zéér belangrijk, zij hebben het meeste risico op ernstige symtomen

dus gevaccineerden kunnen samen aan de toog, naast elkaar op het vliegtuig, samen op restaurant gaan, dat is binnenkort een bubbel van 1 miljoen mensen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 19:59   #159
edwinp
Banneling

Standaard

zet als dubbel precies

Laatst gewijzigd door edwinp : 17 maart 2021 om 20:00. Reden: dubbel
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 20:04   #160
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
2 gevaccineerden hoeven niet meer bang te zijn van elkaar, dat is vooral voor ouderen zéér belangrijk, zij hebben het meeste risico op ernstige symtomen

dus gevaccineerden kunnen samen aan de toog, naast elkaar op het vliegtuig, samen op restaurant gaan, dat is binnenkort een bubbel van 1 miljoen mensen
De enige die niet bang hoeft te zijn is de gevaccineerde zelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be