![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Devillé pakte het aan hoe het hoort : via de pers. Anders was de etter nooit publiek gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pedofilieslachtoffer beschuldigt Léonard in boek. Joël Devillet, de man die al enkele jaren verklaart dat aartsbisschop Léonard seksueel misbruik in de kerk heeft toegedekt, lanceert een boek over zijn ervaringen. In 1991 had Devillet een gesprek met André Léonard, destijds bisschop van Namen en Luxemburg. Die heeft volgens een slachtoffer vervolgens een doofpotoperatie georganiseerd om het misbruik toe te dekken en zou Devillet hebben verhinderd om zelf priester te worden. Het bisdom zou er destijds alles aan hebben gedaan om een rechtszaak te vermijden en de betreffende dossiers in een kluis bewaren. Begin 2009 kwam er uiteindelijk toch een burgerlijke rechtszaak voor de rechtbank van Namen, waar Devillet 5.000 euro schadevergoeding vroeg omdat hij na drie jaar studie door de kerkelijke overheden uit het grootseminarie werd gezet. Op 19 februari werd de eis onontvankelijk verklaard. Volgens de rechter kon niet worden aangetoond dat de tussenkomsten van Léonard de opleiding aan het seminarie hebben verhinderd. (HLN 21-06-10,) Léonard heeft altijd ontkend dat hij op de hoogte was van de hele zaak. En daar zal het wel bij blijven. En dus , twijfel spreekt vrij. Zo dacht men toch. Edoch... Mensenrechten in de Kerk vraagt het ontslag van monseigneur Léonard. De werkgroep doet dit naar aanleiding van de uitspraak van het Luikse hof van beroep, dat Léonard gisteren veroordeelde omdat hij niet optrad tegen een pedofiele priester, en wegens uitspraken die Léonard eerder zelf deed. (De Morgen, 24 04 2015) En dus, ook niet zo 'kosjer' deze Léonard. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 december 2021 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk had aartsbisschop Danneels ook veroordeeld moeten worden door een rechtbank. Want hij was in hetzelfde bedje ziek als aartsbisschop Léonard. Het is me wat met de ‘hoogwaardigheidsbekleders’ in de katholieke kerk. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 december 2021 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De veroordeling van mgr. Léonard was niet op de gronden die u aanhaalt. Wel omdat hij de klacht niet grondig onderzocht en opgevolgd had. Niet echter wegens toedekking of wegmoffeling van bepaalde feiten. Bij de uitspraak in beroep gaf de rechter de klager maar gedeeltelijk gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VRT-Nieuws, april 2015: Léonard veroordeeld wegens niet optreden tegen pedofiele priester. Aartsbisschop Léonard moet 10.000 euro schadevergoeding betalen aan een man die jarenlang werd misbruikt door een priester. Het hof van beroep in Luik heeft namelijk geoordeeld dat Léonard niet het nodige heeft gedaan met een klacht van het slachtoffer. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 december 2021 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan, wat is belangrijker? De gemeenschap of Christus?
Hebrews 12:1 Therefore, since we are surrounded by such a great cloud of witnesses, let us throw off everything that hinders and the sin that so easily entangles. And let us run with perseverance the race marked out for us, 2 fixing our eyes on Jesus, the pioneer and perfecter of faith. For the joy set before him he endured the cross, scorning its shame, and sat down at the right hand of the throne of God. 3 Consider him who endured such opposition from sinners, so that you will not grow weary and lose heart. ![]() ![]()
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn https://m.youtube.com/shorts/dHZm9YpsCG4 Laatst gewijzigd door CUFI : 1 december 2021 om 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, want het beeld dat u schetst, is niet correct. Mgr. Léonard werd in eerste aanleg vrijgesproken; in tweede aanleg slechts gedeeltelijk schuldig bevonden aan de aanklacht. Niet omdat hij de daden van een pedofiele priester zou hebben toegedekt, maar wel omdat hij de ernst van de klacht niet heeft opgenomen en er geen gevolg aan heeft gegeven. U mag dat gerust eens opzoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bent u nog wel betrokken met uw geloof of meer met mensen en de wereld? Ik ben verknocht aan de KJV. Onveranderd. Dus niet de nieuwe.
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn https://m.youtube.com/shorts/dHZm9YpsCG4 Laatst gewijzigd door CUFI : 1 december 2021 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: wat verwijt u wie hier op dit politiek forum actief is, als u hier ook deelneemt aan de discussies. Zoals al meerdere malen geschreven: wees dan consequent zoals de Amish. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 1 december 2021 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja de KJV is de grootste onderneming in vertaling van de teksten in hun correcte context geweest. De beste benadering is de KJV, de footnotes zijn ook veel uitgebreider dan mijn OSV. Ik heb ook een NSV. Mijn OSV is een afgebeuld boek, de KJV is heilig en ligt boven alles anders. Mag niets op liggen en zeker niet omgekeerd liggen. Nu ligt ze onder mijn kussen. Dat mag,er nog op liggen ![]() U moet mij de les niet spellen hoor. Ik ben blijkbaar meer politiek betrokken dan u want ik was bewust van uitspraken die u ontgaan zijn. Ze gingen nochtans viraal. Maar dat gaan we hier niet bespreken he. Ge zijt God de Vader niet en geen moderator, ik zal zelf wel kiezen wat waar en wanneer ik iets doe, onder kak of please en zal daar de gevolgen van dragen als het moet. Dus sshttt
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn https://m.youtube.com/shorts/dHZm9YpsCG4 Laatst gewijzigd door CUFI : 1 december 2021 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wil ik wel eens vernemen op welke vlakken de KJV blijkbaar superieurder is aan de SV. U lijkt toch wel wat mee te drijven met de bombastische taal van de KJV-only predikanten uit de VS. Wat is de volgende stap? Ruckman? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik noemde dat altijd “nieuwe”. Onbelangrijk want de KJV is superieur. U weet dat ik alleen de kerk van Charles Lawson opvolg?
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "... kerk van Charles Lawson..." Ik hoop dat u toch weet wat Paulus over zo'n uitspraak schreef? "Niemand dan roeme op mensen; want alles is uwe. Hetzij Paulus, hetzij Apollos, hetzij Cefas, hetzij de wereld, hetzij leven, hetzij dood, hetzij tegenwoordige, hetzij toekomende dingen, zij zijn alle uwe. Doch gij zijt van Christus, en Christus is Gods."
|
![]() |
![]() |