Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2021, 11:09   #141
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...pieters-leeuw/

e wilden met dit initiatief een extra bescherming bieden aan de groep medewerkers, die de hele dag werken met – uiteraard – nog niet gevaccineerde kinderen", stelt burgemeester Jan Desmeth (N-VA). "We hebben een oplossing uitgewerkt, die beantwoordt aan de wensen van de diverse ministers. Zo mocht het initiatief geen extra belasting vormen voor het vaccinatiecentrum van de Zennevallei in Halle."

De boosterprik werd daarom toegediend in een lokaal van het woonzorgcentrum Zilverlinde, in het centrum van Sint-Pieters-Leeuw. "De vaccinatie werd uitgevoerd door een dokter van onze bedrijfsgeneeskundige dienst, met de hulp van een verpleegster. De controle van de coronapas gebeurde ook door deze dokter, zodat de medische informatie bij hem blijft en niet tot bij ons als werkgever geraakt", aldus Desmeth.

Welk initiatief de burgemeester van Antwerpen, nota bene partijgenoot van de burgemeester van Sint-Pieters Leeuw, neemt wordt in het artikel niet weergegeven.

Wel is bekend dat de burgemeester van Antwerpen vorig jaar op sociale media campagne voerde om een subversieve houding aan te nemen tegen de coronamaatregelen.
Heel het personage van De Wever werd goed opgeklopt. Het was een nieuwe soort vernieuwende politieker, hij was een politieke strateeg bij uitstek, zo luidde het (nou moe...!), hij zou het oplossen want er zou een ander beleid komen met de NVA in de regering, en ga zo maar door.

En wat deed Bartje anders en beter dan de doorsnee politieker? Niets!
En wat deed en doet de NVA in de Vlaamse regering beter of anders dan de andere politieke partijen?? Nada!
En wat deed hij beter in de Federale regering?? Niets! Hij ging lopen.

Dat zijn nu eenmaal de feiten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 december 2021 om 11:28.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 11:16   #142
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Heel het personage van De Wever werd goed opgeklopt. Het was een nieuwe soort vernieuwende politieker, hij was een strateeg bij uitstek (nou moe...!), hij zou het oplossen want er zou een ander beleid komen met de NVA in de regering, en ga zo maar door.

En wat deed en doet de NVA in de Vlaamse regering beter of anders dan de andere politieke partijen?? Nada!

Hij moet wel iets goed doen, want anders zouden droevige figuren zoals jij er niet constant op kakken, QED.
Oud 8 december 2021, 11:21   #143
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Hij moet wel iets goed doen, want anders zouden droevige figuren zoals jij er niet constant op kakken, QED.
Pikt het? Tja, de waarheid kwetst blijkbaar. Het zij zo.
Oud 8 december 2021, 11:23   #144
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel het personage van De Wever werd goed opgeklopt. Het was een nieuwe soort vernieuwende politieker, hij was een strateeg bij uitstek (nou moe...!), hij zou het oplossen want er zou een ander beleid komen met de NVA in de regering, en ga zo maar door.

Van een klein partijtje naar een partij over 30% - toegegeven , dat is nu wel minder - die in een vorige Belgische regering dominant was met kamervoorzitter, minister van binnenlandse zaken, minister van defensie , gedurende een 3tal jaren ?
Uw uitspraak zoals zo vaak is dikke zever.
Oud 8 december 2021, 11:49   #145
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Van een klein partijtje naar een partij over 30% - toegegeven , dat is nu wel minder - die in een vorige Belgische regering dominant was met kamervoorzitter, minister van binnenlandse zaken, minister van defensie , gedurende een 3tal jaren ?
-Overloper en graaier Bracke werd inderdaad Voorzitter van de Kamer: zijn verradersloon.
-Jambon die zich als minister het bezoek van een ambassadeur ‘niet meer herinnert’ (begin Altzheimer?), werd Minister van Binnenlandse Zaken.
-Een wat slappe Vandeput, die het leger zo goed als naar de vaantjes hielp door slaafs in te stemmen met besparingen allerhande, werd Minister van Defensie inderdaad. Maar ook hij bolde het af voordat hij termijn erop zat.

Neen, het palmares van deze coryfeeën van de NVA is alles behalve om erover naar huis te schrijven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 december 2021 om 11:51.
Oud 8 december 2021, 11:50   #146
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
"Ik ben niet van plan een karikatuur van mezelf te worden, laat staan mijn partij te consumeren. Een partij opbouwen en daarna opeten voor je eigen carrière. Afschuwelijk! Kijk naar wat Verhofstadt heeft aangericht. Ik heb niet de ambitie eeuwig in het centrum van de belangstelling te blijven." (De Tijd - juni 2013)

"Toen Verhofstadt zijn Burgermanifesten schreef, kwam hij nog op mijn kot in Leuven spreken. Ik twijfelde of ik hem zou volgen. Zijn analyse was pertinent. Alleen, ik vertrouwde hem niet. Als mens dan. Dat is het geluk van mijn leven geweest. Anders was ik nu zo'n gedegouteerd, verzuurd professortje geweest." (De Morgen - mei 2014)
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 11:54   #147
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
"Ik ben niet van plan een karikatuur van mezelf te worden, laat staan mijn partij te consumeren. Een partij opbouwen en daarna opeten voor je eigen carrière. Afschuwelijk! Kijk naar wat Verhofstadt heeft aangericht. Ik heb niet de ambitie eeuwig in het centrum van de belangstelling te blijven." (De Tijd - juni 2013)

"Toen Verhofstadt zijn Burgermanifesten schreef, kwam hij nog op mijn kot in Leuven spreken. Ik twijfelde of ik hem zou volgen. Zijn analyse was pertinent. Alleen, ik vertrouwde hem niet. Als mens dan. Dat is het geluk van mijn leven geweest. Anders was ik nu zo'n gedegouteerd, verzuurd professortje geweest." (De Morgen - mei 2014)
De zonden van de jeugd he, die het kader niet begrijpt. BDW dacht dat politiek diende om iets anders te doen dan uw eigen voordelen binnenhalen toen hij jong was. Zijn jarenlange ervaring heeft hem ondertussen wijzer gemaakt en op het niveau van Verhofstadt en alle andere briljante corrupte politici gebracht, of toch bijna.

Het bilan van een politicus kan je meten aan de verhouding eigen voordeel over dingen moeten doen waar anderen spijtig genoeg iets aan hadden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 12:01   #148
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Overloper en graaier Bracke werd inderdaad Voorzitter van de Kamer: zijn verradersloon.
-Jambon die zich als minister het bezoek van een ambassadeur ‘niet meer herinnert’ (begin Altzheimer?), werd Minister van Binnenlandse Zaken.
-Een wat slappe Vandeput, die het leger zo goed als naar de vaantjes hielp door slaafs in te stemmen met besparingen allerhande, werd Minister van Defensie inderdaad. Maar ook hij bolde het af voordat hij termijn erop zat.

Neen, het palmares van deze coryfeeën van de NVA is alles behalve om erover naar huis te schrijven.
Het gaat er niet om , om een beoordeling vd prestaties van die ministers te geven, (dat is toch een puur subjectief gegeven hier op politics.be) maar gewoon over het feit dat bdw zijn partij heeft kunnen uitbouwen tot een niveau waartoe toch wel enig talent voor nodig is.
Overigens heb ik de indruk, dat het in de toekomst mss wel beter zou zijn voor die partij om allengs een opvolger te zoeken.
Oud 8 december 2021, 12:08   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hoe dan ook, als Bart De Wever ergens geïnterviewd wordt, dan luistert iedereen.
Dat kan je van geen enkele andere politicus zeggen.

En waarom luistert men? Omdat hij iets te zeggen heeft.

Wie kan dat minst van al verdragen?
Zij die schatplichtig zijn aan de oude machtszuilen, en zij die verblind-verliefd zijn op een eigenaardigheid als het keuningshuis.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 12:12   #150
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om , om een beoordeling vd prestaties van die ministers te geven, (dat is toch een puur subjectief gegeven hier op politics.be) maar gewoon over het feit dat bdw zijn partij heeft kunnen uitbouwen tot een niveau waartoe toch wel enig talent voor nodig is.
Overigens heb ik de indruk, dat het in de toekomst mss wel beter zou zijn voor die partij om allengs een opvolger te zoeken.
So what? Verhofstadt kon dit ook, Stevaert kon dit ook. En Mertens was goed op weg om het te doen. Dat betekent allemaal niet veel. En het is zeker geen bewijs van bijzondere intelligentie. Iedereen met wat politieke feeling kan dit.
Oud 8 december 2021, 12:16   #151
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...pieters-leeuw/

e wilden met dit initiatief een extra bescherming bieden aan de groep medewerkers, die de hele dag werken met – uiteraard – nog niet gevaccineerde kinderen", stelt burgemeester Jan Desmeth (N-VA). "We hebben een oplossing uitgewerkt, die beantwoordt aan de wensen van de diverse ministers. Zo mocht het initiatief geen extra belasting vormen voor het vaccinatiecentrum van de Zennevallei in Halle."

De boosterprik werd daarom toegediend in een lokaal van het woonzorgcentrum Zilverlinde, in het centrum van Sint-Pieters-Leeuw. "De vaccinatie werd uitgevoerd door een dokter van onze bedrijfsgeneeskundige dienst, met de hulp van een verpleegster. De controle van de coronapas gebeurde ook door deze dokter, zodat de medische informatie bij hem blijft en niet tot bij ons als werkgever geraakt", aldus Desmeth.

Welk initiatief de burgemeester van Antwerpen, nota bene partijgenoot van de burgemeester van Sint-Pieters Leeuw, neemt wordt in het artikel niet weergegeven.

Wel is bekend dat de burgemeester van Antwerpen vorig jaar op sociale media campagne voerde om een subversieve houding aan te nemen tegen de coronamaatregelen.
En nadien kreeg hij gelijk.

Werd hem trouwens vrijdag nog verweten in de afspraak.
Hij snoerde de boodschapper van dienst op De Wevers wijze, de mond.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 12:17   #152
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe dan ook, als Bart De Wever ergens geïnterviewd wordt, dan luistert iedereen.

Zij die schatplichtig zijn aan de oude machtszuilen, en zij die verblind-verliefd zijn op een eigenaardigheid als het keuningshuis.
Sommigen luisteren om te horen welke onzin hij nu weer vertelt. Als Hedebouw iets zegt, luistert ook iedereen.
Oud 8 december 2021, 12:19   #153
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel het personage van De Wever werd goed opgeklopt. Het was een nieuwe soort vernieuwende politieker, hij was een politieke strateeg bij uitstek, zo luidde het (nou moe...!), hij zou het oplossen want er zou een ander beleid komen met de NVA in de regering, en ga zo maar door.

Als iemand aan den toog mij zo'n onzin verteld, dan zeg ik hem de waarheid. hier doe ik dat liever niet, ik wil namelijk niet gebannen worden.

Zo erg is het hier op het forum geworden.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 8 december 2021 om 12:20.
Oud 8 december 2021, 12:22   #154
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pikt het? Tja, de waarheid kwetst blijkbaar. Het zij zo.
Welke waarheid?
Van u heb ik er nog nooit gezien.
Oud 8 december 2021, 12:23   #155
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik moet Bracke ook niet.
Maar van welke partij is hij juist overgelopen?
Oud 8 december 2021, 12:25   #156
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hilarisch vind ik dat.

Aan de ene kant is N-VA de schuld van alle slechte aspecten van het vorige beleid, aan de andere kant zou N-VA niets hebben gedaan.

Schrödingers partij.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 12:25   #157
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jambon deed dat heel goed.
Dat hij zich zo'n akkefietjes niet herinnert, daar kan ik goed inkomen.
Hij had in die periode heel wat katten te geselen.

Daarbij bleek dat die persoon z'n dood enkel en alleen aan zichzelf te danken had.
Oud 8 december 2021, 12:26   #158
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vandeput erfde dan ook een leger dat totaal verwaarloosd werd, daarbij moest er bespaard worden op alle echelons.
Oud 8 december 2021, 12:28   #159
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommigen luisteren om te horen welke onzin hij nu weer vertelt. Als Hedebouw iets zegt, luistert ook iedereen.
Is dat zo?
Oud 8 december 2021, 12:28   #160
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Hier een goeie bloemlezing van Bart De Wever over Bart De Wever, "Ik irriteer dus ik besta". Citaat na citaat, bladzijde na bladzijde een inkijk in die mens zijn psyche, door z'n eigen ogen.

https://www.bol.com/nl/rnwy/productP...00000026509368

We hebben geen van allen onszelf helemaal gemaakt. Dat gezegd zijnde, er lijken toch wat kosten aan te zijn, wat roest en weke plekken in de carrosserie, als ik dat zo allemaal lees.

Omdat - zoals je zegt - Vlaanderen luistert, is het misschien een leuk idee dat de VRT een TV-programma maakt met de ronkende titel "Bart De Wever gaat in therapie. Voor zichzelf, voor zijn partij, voor Vlaanderen, voor de wereld!"

Hij kan dan elke week met een expert erbij een methode uit de lange lijst met beschikbare therapieën verkennen. Van yoga tot zelfkastijding, over voodoo, zen en mindfulness, geen blad voor de mond en in zijn onnavolgbare stijl, gaat de politicus waar Vlaanderen naar luistert geen enkele uitdaging om het beter te doen uit te weg.

Als de VRT het niet ziet zitten wil Netflix of Telenet misschien wel? Of ATV in uiterste nood, maar dan zal het low-budget moeten zijn en wordt het voor aflevering 3 een sessie bij Ingeborg en geen privé-les bij Gwyneth Paltrow op haar ranch.

Laatst gewijzigd door discuz : 8 december 2021 om 12:30.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be