![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
- Die is zeer vergankelijk - In veel gevallen kan de partij die niet verzilveren, ook nu helaas voor De Croo - Zegt niets over hoe de persoon in kwestie kan samenwerken met zijn collega's in de regering of in de partij. Vooral voor nummer 1 een zeer groot probleem. - Hoeveel zijn ze met hun gezichtje op tv geweest heeft hier heel veel invloed op. Ik hecht hier dus niet zoveel belang aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn in Belgie geen andere.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 januari 2022 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met het woord dat uit de hersenpan van de Belgische premier himself komt zal hij de geschiedenis ingaan.
Geen belgicist die hem daarop afrekent. Ik ben ook niet de uitvinder van Jojo Jan, of de Grote Romeinse koekendozenleider met fascistenvlag. Ik begin te geloven dat ik een specialleke ben omdat IK niet te overtreffen ben in het gebruik van koosnaampjes. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politicus die niet meedeed aan de verkiezingen zal iets moeten verzinnen om zijn eerste plaats in de Humo niet kwijt te spelen. Citaat:
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met dit verschil dat die naam niet uit zijn hersenpan komt maar o.a. uit de jouwe.
![]() |
#153 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Grote Peiling bevestigt: Frank Vandenbroucke is back Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen Jambon heeft zijn eerste plaats gehad. Met de verkiezingen. Ook De Croo is zijn eerste plaats kwijt. In de peilingen. Bij verkiezingen heeft de blauwe stekkertrekker nooit op 1 gestaan. Verre van. Niets is voor eeuwig, Jakko, en zeker niet de populariteit van politici. Daar veranderen de troetelwoordjes die vriend en vijand hen geven niets aan. 28 december 2021 Vandenbroucke: "De sector zal pas kunnen heropenen als IK het zeg!” https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...vandenbroucke/ 29 december 2021, EEN dag later: De klok wordt teruggedraaid, cultuursector mag weer open https://www.hln.be/binnenland/de-klo...jeen~aaca8127/ Maak de kat wijs dat Jo Jo Frank daar geen gevolgen van draagt. Ik heb me trouwens al vaker vragen gesteld bij het aantal bevraagden in de peilingen. 1000 Vlamingen, bijna evenveel Walen, en 500 Brusselaars. Dat is 1/3de méér van de Belgische minderheid dan van de Vlaamse meerderheid. Niet dat je je dat hoeft aan te trekken. Ik heb niet de bedoeling om jouw tere zieltje plat te knijpen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 januari 2022 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog dit, liefste Jakko:
De Wever behaalde in 2019 242386 stemmen voor het Vlaams Parlement. Filip Dewinter stond derde met 93751 voorkeursstemmen. "Ben zwets" was vierde met 64640 Guy D'Haeseleer rijfde 56807 voorkeurstemmen binnen en werd vijfde. De eerste "liberaal" was Bart Somers. Hij haalde de top vijf niet maar werd zesde met 52885 voorkeursstemmen. Gwendolien Rutten, die in 2019 voorzitster was van de PVV, verzamelde 44866 voorkeursstemmen. Dat zijn er 8000 minder dan Blokker D'Haeseleer. De Wever is niet mijn favoriete politicus, maar de waarheid heeft haar rechten. Volgens De Tijd was hij in 2010 de populairste politicus. https://www.tijd.be/politiek-economi...emeen/de-wever populairste-politicus-op-google/8996936.html In 2012 was De Wever nog altijd de populairste politicus van België. Dat blijkt opnieuw uit een peiling in opdracht van De Morgen en VTM. https://www.knack.be/nieuws/belgie/b...mal-58276.html April 2014. Premier Elio Di Rupo (PS) en N-VA-voorzitter Bart De Wever blijven de twee populairste politici. Dat blijkt uit de peiling in opdracht van de RTBF en La Libre Belgique. Di Rupo is de numero uno in Brussel en Wallonië, De Wever in Vlaanderen. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2014/04...ici-1-1942168/ April 2017. Was De Wever in de laatste peiling niet de populairste politicus? https://www.dezondag.be/bdwever/ Oktober 2018 76.702, ofwel bijna 60.000 meer voorkeursstemmen dan de tweede in de stand. Zoveel voorkeurstemmen haalde Bart De Wever (N-VA) zondag bij de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181015_03846749 Ik wil Crootje zijn eigen record van één jaar populairste politicus nog zien evenaren.
![]() |
#157 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het kan niet altijd een goed nieuws show voor jou zijn en misschien eentje om in te kaderen als je nog eens over de grote peiling hebt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Humo betreft verkies ik filmpjes zoals dit boven haar peilingen: https://www.youtube.com/watch?v=bXs-yiWi27I Geniet maar van de peilingen van Humo zolang het nog kan, want het kan rap gedaan zijn. De Wever is jaaaarenlang de populairste politicus geweest. De Croo moet na één jaar zijn titel al doorgeven aan Vandenbroucke. Allez, volgens de peiling van Humo toch. Voor wat die waard is. Ik heb meer vertrouwen in de serieuze grote peilingen: de verkiezingen.
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
peeters verstevigt positie als populairste politicus Laatst gewijzigd door Jakko : 4 januari 2022 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |