Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2022, 08:32   #141
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Bij wie nog geen besmetting heeft gehad blijkt het nu beter te zijn om langer te wachten tussen de eerste en tweede spuit. Tot 13 keer meer antistoffen als je langer dan 2,5 maanden wacht. Handig voor de vaxxers nu iedereen en z'n kat al is gevaccineerd

https://www.medscape.com/viewarticle/972647

Als je al eens besmet was dan krijg je na vaccinatie 1000 keer meer antistoffen, of dat gezond is moeten ze nog uitzoeken.

https://www.hln.be/zaventem/steven-v...-aan~a1e52242/
Hoe kunt ge nu met zekerheid weten dat je nog nooit besmet bent geweest ?
Wordt er eigenlijk nog wel gevaccineerd. Ik ken 80 plussers die nog steeds zitten te wachten op een uitnodiging voor hun 4de prik.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2022, 10:52   #142
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoe kunt ge nu met zekerheid weten dat je nog nooit besmet bent geweest ?
Wordt er eigenlijk nog wel gevaccineerd. Ik ken 80 plussers die nog steeds zitten te wachten op een uitnodiging voor hun 4de prik.
Dit gaat dan nog over de eerste 2 prikken, niet de boosters.

Je kunt testen op bepaalde soorten antistoffen maar zeker weet je het niet want er zijn ook andere immuniteit mechanismen die je beschermen na een besmetting.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2022, 11:13   #143
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit gaat dan nog over de eerste 2 prikken, niet de boosters.

Je kunt testen op bepaalde soorten antistoffen maar zeker weet je het niet want er zijn ook andere immuniteit mechanismen die je beschermen na een besmetting.
Ok. Technisch gezien is dit misschien perfect mogelijk. Ik vraag mij wel af wie zich daar nu in godsnaam nog mee bezig houdt.
Al die prikken, hoeveel ook, zijn al lang uitgewerkt. En we lopen ganse dagen tussen besmetten.
Oud 30 april 2022, 16:54   #144
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok. Technisch gezien is dit misschien perfect mogelijk. Ik vraag mij wel af wie zich daar nu in godsnaam nog mee bezig houdt.
Al die prikken, hoeveel ook, zijn al lang uitgewerkt. En we lopen ganse dagen tussen besmetten.
Het zijn onderzoeken van vorig jaar waarvan de resultaten nu openbaar worden gemaakt, ze gingen toen nog uit van ofwel een erg langdurige werking of net van een jaarlijkse herhaling.

Die jaarlijkse herhaling valt ook al in het water want er zijn al 5 golven in 2 jaar, dan moet je 2-3 keer dubbel vaccineren per jaar.

South Africa may be entering its fifth coronavirus wave
https://www.newscientist.com/article...onavirus-wave/

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 30 april 2022 om 17:01.
Oud 1 mei 2022, 07:35   #145
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of we lopen ganse dagen anderen te besmetten ?
Oud 1 mei 2022, 08:09   #146
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Of we lopen ganse dagen anderen te besmetten ?
Uiteraard. En dit is niet problematisch. Voorlopig toch.
Oud 1 mei 2022, 08:21   #147
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn onderzoeken van vorig jaar waarvan de resultaten nu openbaar worden gemaakt, ze gingen toen nog uit van ofwel een erg langdurige werking of net van een jaarlijkse herhaling.

Die jaarlijkse herhaling valt ook al in het water want er zijn al 5 golven in 2 jaar, dan moet je 2-3 keer dubbel vaccineren per jaar.

South Africa may be entering its fifth coronavirus wave
https://www.newscientist.com/article...onavirus-wave/

.
5 golven in 2 jaar.
Als de duurzaamheid van het vaccin niet verbetert dan zal er voor de risicogroepen niets anders opzitten dan zich 2 keer per jaar te laten vaccineren. Zolang de anderen met rust worden gelaten.
Ik zie dus een scenario zoals met het klassieke griepvaccin, maar dan wel 2 keer per jaar.
Oud 1 mei 2022, 11:00   #148
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
5 golven in 2 jaar.
Als de duurzaamheid van het vaccin niet verbetert dan zal er voor de risicogroepen niets anders opzitten dan zich 2 keer per jaar te laten vaccineren. Zolang de anderen met rust worden gelaten.
Ik zie dus een scenario zoals met het klassieke griepvaccin, maar dan wel 2 keer per jaar.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze vaccins er hoofdzakelijk geweest zijn om de aandeelhouders van de betreffende Pharma's schatrijk te maken. In het bijzonder omdat de politiekers en andere insiders al gekocht hadden voordat ze aan die vaccin's begonnen maar wel al wisten hoeveel miljoenen dosissen ze gingen kopen. Zie maar eens historiek ervan.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 11:29   #149
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze vaccins er hoofdzakelijk geweest zijn om de aandeelhouders van de betreffende Pharma's schatrijk te maken. In het bijzonder omdat de politiekers en andere insiders al gekocht hadden voordat ze aan die vaccin's begonnen maar wel al wisten hoeveel miljoenen dosissen ze gingen kopen. Zie maar eens historiek ervan.
Uiteraard, dat is nu wel voor iedereen duidelijk. Een vaccin die maar enkele maanden werkzaam is zou onder normale omstandigheden nooit aanvaard worden.
Oud 1 mei 2022, 11:32   #150
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat producenten van vaccins en medicijnen er niet bepaald armer van worden weten we al langer dan vandaag.
Ondertussen weten we dat de duurzaamheid, de efficiëntie, van de vaccins een stuk minder is dan verhoopt.
Het draagvlak vermindert drastisch.
En de bevolking heeft geen zin meer in drastische maatregelen. En dat weten de beleidsvoerders en experten ook.
Politici zijn op dat vlak gedoemd zich te informeren door experten. Bij deze stel ik mij de vraag of experten bewust hebben gelogen, of was het onwetendheid.
Oud 1 mei 2022, 11:40   #151
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, zelfs de reguliere media begint kritisch te zijn.
Het zou beginnen tijd worden.
Maak je geen illusies

Laatst gewijzigd door Gun : 1 mei 2022 om 11:41.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 11:48   #152
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pfizer kostte rond 1 januari 2020 37 dollar, nu 49. Als ge tesla had gekocht aan 100 op datzelfde moment, dan had ge uw inzet x9 gedaan, ipv x 0,3

Soms moet ge uw eigen overtuiging eens kritisch benaderen, ik geef het maar mee

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 1 mei 2022 om 11:48.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 07:52   #153
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vanaf 7:42 een interessante discussie op Blackbox over academische vrijheid, iets wat altijd al onder druk stond maar tijdens Corona extreem duidelijk werd.

https://youtube.com/watch?v=Viw3ZQVgM8o&feature=share
Oud 28 juni 2022, 08:15   #154
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
5 golven in 2 jaar.
Als de duurzaamheid van het vaccin niet verbetert dan zal er voor de risicogroepen niets anders opzitten dan zich 2 keer per jaar te laten vaccineren.
Ik zou ergens iets willen zien over de extra bescherming die een 4de prik geeft. Ik geloof dat het gene vette is. Volgens mij is het nu min of meer gedaan met nog "immuniteit erbij" te willen, we zitten allang aan het maximum.

Er zijn wel dingen zoals dit:

https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJ...b%20%200pubmed

maar dat gaat over de acute respons binnen de maand na het spuitje, dus kortom, gewoon alsof je aan het genezen bent van een infectie.

Zelfs daar is het gene vette:
Citaat:
62% (95% CI, 50 to 74) against severe Covid-19, and 74% (95% CI, 50 to 90) against Covid-19–related death.
Dat is een factor 3 tegen zware ziekte, een factor 4 tegen dood gaan, ma foi, dat als ACUUT gedoe is flauw.

Hier heb je ook zoiets:

https://www.medicalnewstoday.com/art...mmune-response

Citaat:
Specifically, depending on the vaccine used for the initial two doses and the fourth dose, there was an 11 to 20-fold increase in anti-spike antibody levels and a 3.5 to 11-fold increase in the T-cell response over the 14-day period after receiving the fourth dose.
14 dagen na het spuitje, dus ook alsof je "aan het genezen bent".

Dat is niet wat een vaccinatie moet doen, tenzij als BEHANDELING.

Om het effect van een vaccinatie te zien, moet je kijken na 3 - 4 maanden wanneer de acute fase achter de rug is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 12:14   #155
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Deze al gezien ?
According to a Taiwan government report, the birth rate dropped by 23.24% in May 2022, compared to May 2021

En het komt niet door Covid, die hebben ze daar pas sinds april 2022 voor het eerst, wat ze wel hebben gedaan is massaal vaccineren, en dat al sinds enige tijd terug.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 13:02   #156
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou ergens iets willen zien over de extra bescherming die een 4de prik geeft. Ik geloof dat het gene vette is. Volgens mij is het nu min of meer gedaan met nog "immuniteit erbij" te willen, we zitten allang aan het maximum.
Het is gene vette. Te beperkt in tijd.
Nu ja, hoe beperkt ook, voor een 80 plusser is het beter dan niets.
Wie ziek wordt van corona zou ondertussen na een jaar of twee toch al eens ziek moeten geweest zijn. Wie nog niet besmet is geweest is een kluizenaar.
Oud 28 juni 2022, 15:10   #157
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Deze al gezien ?
According to a Taiwan government report, the birth rate dropped by 23.24% in May 2022, compared to May 2021

En het komt niet door Covid, die hebben ze daar pas sinds april 2022 voor het eerst, wat ze wel hebben gedaan is massaal vaccineren, en dat al sinds enige tijd terug.
Dat lijkt me bullcrap, hier spreken ze van 0,1%

https://www.macrotrends.net/countrie...wan/birth-rate

The current birth rate for Taiwan in 2022 is 8.394 births per 1000 people, a 0.1% decline from 2021.
The birth rate for Taiwan in 2021 was 8.402 births per 1000 people, a 0.08% decline from 2020.
The birth rate for Taiwan in 2020 was 8.409 births per 1000 people, a 0.1% decline from 2019.
The birth rate for Taiwan in 2019 was 8.417 births per 1000 people, a 0.09% decline from 2018.
Oud 28 juni 2022, 20:52   #158
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Volgens de regering van Taiwan wel, en ik vertrouw hun gegevens toch iets meer aangaande dit onderwerp.

https://www.ris.gov.tw/app/en/2121?sn=22161405
punt vier is wat je zoekt
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 21:04   #159
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik heb op die 2 jaar tijd zoveel tegenstrijdigheden gezien in de klooierij die de nazi's "maatregelen" noemden, waarmee ik bedoel dat de een klooierij die zogezegd besmettingen moest tegengaan, op een ander manier die net in de hand werkten, dat het meer over de kunst van liegen dan over wetenschap ging.
Van dag 1 al, om besmettingen tegen te gaan sluiten ze winkels > gevolg mensen in grote drommen over elkaar struikelende, aan 't hamsteren.
Waar je anders in een paar minuten terug buiten was, moest je in de rij gaan aanschuiven. Waar je anders niet moest komen (winkelkarrenparking), dwongen ze je ernaar. Dat lijstje werd eindeloos. Ik heb nog nooit zo dicht en zo lang bij zoveel mensen geweest bij het winkelen, als tijdens die terreur. Die dus zogezegd net het omgekeerde beoogde...
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 22:04   #160
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Volgens de regering van Taiwan wel, en ik vertrouw hun gegevens toch iets meer aangaande dit onderwerp.

https://www.ris.gov.tw/app/en/2121?sn=22161405
punt vier is wat je zoekt
Er moet iets zijn met die "Household registration statistics", ik vermoed dat dit een onvolledige vrijwillige database is. Zij spreken over 4,7 geboortes per 1000 en het zouden er 8,4 moeten zijn, bijna het dubbele.

Hoe dan ook betreft het maar 1 maand, je moet op jaarbasis kijken om een trend te kunnen zien.

https://en.wikipedia.org/wiki/Househ...tion_in_Taiwan
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be