![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
citaat VK: Wapenleveranties mogen niet over Hongarije vliegen, sancties die de levering van gas en olie aan Hongarije in gevaar brengen, zijn voor Boedapest een rode lijn, Russische oorlogsmisdaden worden slechts mondjesmaat veroordeeld. ‘Voor zijn buren in Centraal-Europa en de EU als geheel, verliest Hongarije zijn geloofwaardigheid als lid van de Europese gemeenschap’, schrijft de Poolse politiek analist Veronika Jó?wiak in een opiniestuk in The Financial Times. Scheurtjes Er ontstaan al weken scheurtjes in de relatie met Polen, jarenlang Orbáns belangrijkste bondgenoot bij conflicten met de Europese Commissie. Jaros?aw Kaczy?ski, de machtigste politicus in Polen, uitte begin april openlijk felle kritiek op Orbán en stelde dat ‘we niet kunnen samenwerken zoals eerst als dit zo doorgaat’. En hoewel Orbán blijft hameren op het belang van de relatie met Polen, bracht hij zijn eerste staatsbezoek na de verkiezingen aan de Paus in plaats van traditioneel aan Warschau. Naast Polen voelen Tsjechië en Slowakije, die samen met Hongarije in de zogeheten Visegradgroep zitten, ook steeds minder voor samenwerking met Orbán. Dat proces is al langer gaande, maar gaat sinds de oorlog met een sneltreinvaart. https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...voor~b108e003/ Laatst gewijzigd door cato : 4 mei 2022 om 05:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs de paus zegt dat de NAVO de invasie heeft uitgelokt...
https://www.frontnieuws.com/?nltr=Nz...g5Mjk5Yzg3YjU3
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diegene die van dienst was onder 't regime van de 'Böhmischer Gefreiter' destijds, was daar ook goed in, hé Skobbe.
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Vind deze die het nu is presies wel een aangenaam mens met zijn voeten op de grond. Los van zijn religieuze waanzin.
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israël gaat nu ook wapens sturen naar Oekraïne:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220503_95887940
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen we met Rusland geen ruil doen? De EU krijgt Oekraïne en Hongarije wordt een satelliet van Rusland.
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En panzers die ze beschermen door het zeer performante “Trophy”-systeem.
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bewijs dat het in het Kremlin zo'n beetje om het even wat is, als het maar extreem is. Israel, één van de weinige landen in het westen die niet categoriek was in de keuze om Oekraïne te steunen, wordt in een escalatie van beledigingen door Rusland zelf afgestoten.
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vinden ze daar nu een canadese generaal onder de grond.
Canadese generaal gevangen genomen In de late avonduren van 3 mei bereikte ons het nieuws van Hongaarse zijde dat een Canadese generaal gevangengenomen was in de gevechten om Azovstal. Hoe ongelooflijk dit nieuws ook moge klinken, het gaat om generaal Trevor John Cadieu, de bevelhebber van Canadese infanterietroepen. Dit werd ook gemeld door het persbureau van de Hongaarse Vredeskring.
![]() |
#154 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Intussen duikt het verhaal dat de nato een false flag aan het voorbereiden is (echte of in scène gezette nucleaire explosie) op meer en meer niet-mainstream webstekken op.
Uiteraard ALS het gebeurt, terwijl de russen in ieder geval niet aan het verliezen zijn, moet je je altijd de vraag stellen wat de russen zouden te winnen hebben met het eerst afvuren van een kernbom. Niets dus. Maar schaapjes stellen geen vragen. Zij “geloven.”
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is net de reden waarom de Serviërs als beesten tekeer gingen in de oorlog die volgde op de implosie van Joegoslavië. Het land was ontstaan door het wraakverdrag van Versailles in 1919. Servië had de aanleiding gegeven (moord op het Habsburgse prinselijk paar in Sarajevo door een Serviër) tot de kettingreactie die de WO1 in gang zette. Na de wapenstilstand in 1918 werden de Serviërs beschouwd als behorend tot “de goeden”. Als beloning werd Joegoslavië gecreëerd waar de Serviërs vanuit Belgrado (Servische hoofdstad nota bene) over het nieuwe land de plak zwaaiden.
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buiten dat zal Israel mee moeten liften met de Amerikanen voor haar eigen bestaanszekerheid. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VALLETTA, Malta (AP) — Pope Francis said Saturday he was considering a possible visit to the Ukrainian capital of Kyiv and blasted the leader who launched a “savage” war, delivering his most pointed denunciation yet of Russia’s invasion of Ukraine. In his remarks in Malta, Francis didn’t cite President Vladimir Putin by name, but the reference was clear when he said “some potentate” had unleashed the threat of nuclear war on the world in an “infantile and destructive aggression.”
![]() |