![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik kan u verzekeren dat ik in het hier en nu leef. Het is namelijk ook in het hier en nu dat Franstaligen het Nederlands als een minderwaardige taal beschouwen, wat (zoals eerder gezegd) vanuit historisch perspectief ook perfect verklaarbaar is. Uw taalstrijd stopte dan ook niet in 1921, m'n beste, maar duurt voort tot op de dag van vandaag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet niet dat er tussen Nederland en Vlaanderen een Taal-Unie verdrag bestaat. De verdediging van het Nederlands is dus niet een louter Vlaamse zaak ergens binnen het “Belgisch” kader. Nederland is net zogoed een belanghebbende partij.
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze in Nederland ook hun plan trekken.
![]() |
#145 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben een liefhebber van Nederland en diens bevolking. Dat is ook de motivatie van velen hier die zich voorstander noemen.
Vlaanderen dat in een colère schiet en mopperig kapt op Nederlanders vind ik dan weer vervelend. Een isolationistisch Vlaanderen vind ik dan weer een opoffering i.p.v. vice versa. Gelukkig ook niet het geval. Iemand die zegt "wij Vlamingen hebben geen boodschap aan bemoeiingen van Hollanders" praat helemaal niet voor ieder van ons. Laatst gewijzigd door Weyland : 17 mei 2022 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de liefde gaat door de maag
![]() |
#148 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu woon ik op de grens nog,maar op termijn verhuis ik wel naar NL. Zo consequent ben ik ook. In praktijk ben ik even vaak in NL als in BE. Mijn visie zit al in beide landen.
Het is ook niet zo geïsoleerd van elkaar met de juiste mindset. Eens ik in NL woon kom ik nog steeds vaak genoeg in België. Te meer omdat het zogenaamde 'verre' Holland (Zuid-Holland dus) voor mij evenmin ver is. Je hebt liefhebbers en je hebt er die het niet zijn. Het is zelfs perfect mogelijk om in NL staatsverband te leven en 'niks van de Randstad te moeten hebben'. Alsof Duitsers iedere regio even leuk vinden overal, hé? Laatst gewijzigd door Weyland : 17 mei 2022 om 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samengaan met Nederland gaat wat justitiële problemen met zich mee brengen ook trouwens. Want we wonen dan in een land dat en softdrugs in de winkel (semi) legaal verkoopt en de mensen opsluit wegens softdrug bezit. Of dacht je dat eens Groot-Nederland gevormd is de Vlaamse zotten de war on drugs stoppen?
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klein-katholiek Vlaanderen dat de kerktorenmentaliteit cultiveert vind ik verschrikkelijk. En ik ben blij dat we dat onderdanige trekje verliezen. Vlamingen vroeger waren zo verlegen als mensen en experts in het ja-knikken en zichzelf weggommen. Niks tegen de RKK verder. Ik heb een goede katholieke opvoeding gehad. Heel anders dan wat vroeger was of wat soms nog bestaat.
Genoeg leraren, klasgenoten en collega's gehad om voor mezelf te weten dat Nederland het leefbaardere land is voor me. In Vlaanderen vindt men mij soms te direct, merk ik. Laatst gewijzigd door Weyland : 17 mei 2022 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu sluit België wietblowers op papier op, in de praktijk valt dat wel mee. Behalve in dorpjes als Erps-Kwerps ofzo, waar de politie die een grinder en 5 g afpakt van een gebruiker doet alsof ze een grote slag tegen de drugsmaffia hebben gescoord. (Het was eigenlijk Beveren waarvan ik zo'n bericht eens las lol). Laatst gewijzigd door Weyland : 17 mei 2022 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die ik ken heeft een jaar gevangenisstraf gekregen wegens bezit.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Giro, cacao, afgelekte frisco."
![]() |
![]() |
#156 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Maar het is precies zoals Quercus al zei: "Vergeet niet dat er tussen Nederland en Vlaanderen een Taal-Unie verdrag bestaat. De verdediging van het Nederlands is dus niet een louter Vlaamse zaak ergens binnen het “Belgisch” kader. Nederland is net zo goed een belanghebbende partij." Bovendien houd ik van Vlaanderen.... ik kom er graag en met enige regelmaat. En één van de charmes van Vlaanderen is nu eenmaal de Vlaamse tongval... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Nederlandse inzending heeft wel 10 punten gekregen van de kijker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, de Duitsers in Zeeland. Die zijn daar aan de kust van alles aan het opkopen. Het valt mij op dat het personeel in de horeca zeer goed Duits spreekt. In Zoutelande toch. Ik hoor er geen woord Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aan de Oesterdam en in Veere heb ik Franstalige toeristen gezien. DeZeeuw had het ook eens over een Franstalig koppel in Vlissingen. Ze zijn er wel, maar minder dan Duitsers gevolgd voor Belgen (meestal Vlamingen, maar af en toe wellicht ook een Franstalige).
Laatst gewijzigd door Weyland : 17 mei 2022 om 17:22. |
![]() |
![]() |