Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2022, 10:17   #141
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het woord verplicht.
En tegen verplicht werken voor iedereen die het kan?

Ook het woord verplicht? Of het woord werken?
Oud 6 juni 2022, 10:20   #142
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Een mix van N-VA en het VB. Qua filosofie dan.
OK.
Oud 6 juni 2022, 10:21   #143
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ik vraag dat nooit, maar ik schat het zo in. Als je door je eigen gewicht niet meer kan rechtstaan vanuit een stoel.. Als je allerlei operaties hebt moeten gaan op basis van je gewicht.. dan hoor je meestal bij de groep mensen die zichzelf om zeep geholpen heeft. Hier en daar zijn er pechvogels, maar het is een minderheid.
Nog eens, ken jij zo iemand?
Oud 6 juni 2022, 10:26   #144
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
En tegen verplicht werken voor iedereen die het kan?

Ook het woord verplicht? Of het woord werken?
Ja. Ik heb het niet erg met het gebruik van de zweep. Lijkt iets van heel lang geleden.
Wat is er mis met een maatschappij waar werken een voordeel betekend t.o.v. niet werken?

Indien mensen hun situatie kunnen verbeteren door gaan te werken zullen ze dat ook doen. Indien niet ...tja, wat wil je?
Oud 6 juni 2022, 10:28   #145
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met een maatschappij waar werken een voordeel betekend t.o.v. niet werken?
Wel, wat moeten de mensen die nu werken in de zieligheidsindustrie dan doen?

Echt werk gaan doen, waar ge resultaten moet leveren?
Oud 6 juni 2022, 10:30   #146
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wel, wat moeten de mensen die nu werken in de zieligheidsindustrie dan doen?

Echt werk gaan doen, waar ge resultaten moet leveren?
Wat is 'zieligheidsindustrie'?
Oud 6 juni 2022, 10:42   #147
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
dat het verplicht is tsjien,

wat denk jij dat ge iemand als mij kunt verplichten van bvb te gaan voetballen ? Die coach gaat zijn handen vol hebben zulle maat want ik ga dat saboteren van de eerste tot de allerlaatste moment.

En wat ga je dan bepalen dat die sport moet zijn, ... ik kan ook een hele zondagmorgen naar nen dobber gaan zitten kijken he,

Of met een golfkarreke over een hobbelig gazon rijden om af en toe met een stok op een balleke te meppen.

laat mij eens gerust , en laat mij zelf maar bepalen wat ik graag doe en wanneer ik dat wil doen en met wie.
Voilá! Meer moet dat niet zijn!
Het RECHT om zelf te bepalen hoe wij willen léven en daar heeft de politiek zich niet mee te bemoeien, dat is ons PRIVÉ leven.
De politiek doet niet wat ze moeten doen (oa betaalbare basisbehoeften voorzien, armoede bestrijding!) maar moeit zich wel waar ze met hun snuit uit moeten blijven: ons privéleven!
Oud 6 juni 2022, 10:52   #148
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Nog eens, ken jij zo iemand?
Ja. Meerderen.
En jij kent ook mensen met een BMI van 35 of meer.
Doe nu niet alsof ze niet bestaan.
Oud 6 juni 2022, 10:53   #149
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Ja. Ik heb het niet erg met het gebruik van de zweep. Lijkt iets van heel lang geleden.
Niet werken + de boel belazeren met zwartwerk, is veel voordeliger en wordt dan ook massaal toegepast. De cijfers zijn zeer duidelijk.
Oud 6 juni 2022, 10:57   #150
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Voilá! Meer moet dat niet zijn!
Het RECHT om zelf te bepalen hoe wij willen léven en daar heeft de politiek zich niet mee te bemoeien, dat is ons PRIVÉ leven.
De politiek doet niet wat ze moeten doen (oa betaalbare basisbehoeften voorzien, armoede bestrijding!) maar moeit zich wel waar ze met hun snuit uit moeten blijven: ons privéleven!
Het recht om te doen wat jij wil (werken of niet werken, sporten of niet sporten) akkoord. Maar niet het recht om te bepalen dat anderen de prijs moeten betalen voor de keuzes die jij maakt. Wees verantwoordelijk voor je eigen keuzes. En daar wringt altijd het schoentje. We moesten maar eens durven de ziekteverzekering van kettingrokers duurder te maken, en de werkloosheidsuitkering van mensen met een BMI van hoger van 35 stop te zetten. Dan klinkt het "discriminatie"

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 juni 2022 om 10:58.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 11:06   #151
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Niet werken + de boel belazeren met zwartwerk, is veel voordeliger en wordt dan ook massaal toegepast. De cijfers zijn zeer duidelijk.
We hebben het over niet toekomen met een maandloon en wel toekomen met een uitkering.

Niemand heeft het hier over een uitkering en zwartwerk.

Volgens de partijen die uw voorkeur wegdragen zijn de schuldigen zij die niet willen werken, de luiaards en mensen met overgewicht.
Oud 6 juni 2022, 11:10   #152
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Het recht om te doen wat jij wil (werken of niet werken, sporten of niet sporten) akkoord. Maar niet het recht om te bepalen dat anderen de prijs moeten betalen voor de keuzes die jij maakt. Wees verantwoordelijk voor je eigen keuzes.
Daar wringt het schoentje. De keuzes zijn door overheid al vastgelegd.

Het meest schandalige ... geen domicilieadres ... geen rechten.
Nog eentje ... geen recente auto ... niet meer binnen in de stad waar je woont.

We kunnen de lijst aanvullen met keuzes die de overheid al heeft bepaald al voor men geboren wordt.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 juni 2022 om 11:12.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 11:11   #153
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn buurman van 37 jaar zit al 7 jaar thuis met een uitkering. Werkloos maar wel zelfstandige in bijberoep. Zit zijn eigen tuin te verbouwen en volop in het zwart te werken. Het kan allemaal in dit apenland. En dat is dan groot verdriet en miserie zeker. Het is ziekelijk profitariaat en als mensen die accepteren is het heel logisch dat we in no time failliet zijn. Nu dringt het nog niet door, binnen heel binnenkort komen de besparingen vanwege het faillissement en dan ineens staan we allemaal op onze achterste poten.
....
Wel, die werkloze buurman kan ook alleen maar zelfstandige in bijberoep zijn omdat dat wordt toegestaan door de politiek.
Dan moet je schieten op het beleid en de politiekers van dit apenland, niet op de buurman die enkel van de geboden gelegenheid gebruik maakt.
Citaat:
Een mix van N-VA en het VB. Qua filosofie dan. Maar ik geloof nooit dat die zullen regeren. Dit land is gedoemd om peilsnel naar een faillissement te gaan. En dan volgen de besparingen, misschien zelfs ooit nog de onteigeningen "om de miserie op te lossen"
Wtf?
Zeg, meer dan 10 jaar in de vlaamse regering en vorige legislatuur regeringspartij in de federale regering....HOEZO nva zal nooit regeren?????
We hebben gezien hoe nva de vlaamse kiezers 5 jaar gekloot heeft nadat ze met het valse, bedrieglijke voorwendsel om de communautaire transfers af te schaffen aan de macht geraakten om daarna als voormalige collaborator en vlamingenhater de vlamingen te pesten en te bestelen door besparingen en afbraakpolitiek terwijl ze de transfers in de diepvries staken!
Kijk het blunderboek van de nva maar eens na!
Hyena in schapenvacht, nva is NIET "voor" maar tegen eigen volk, anders hadden ze al lang een "vlaams" front gevormd met VB en we zien dat ook door hun (s)links beleid.
Kort geheugen??
9 december 2018:
Citaat:
N-VA vormt geen deel meer van de federale regering. Zondag namen de N-VA-ministers en -staatssecretarissen ontslag nadat duidelijk werd dat premier Charles Michel zou doorzetten met zijn voornemen om in Marrakesh zijn steun te betuigen aan het VN-migratiepact.
Eerst tekent nva zelf vóór het marrakesh migratiepact om dan op te stappen tegen datzelfde marrakesh migratiepact!
Hypocriete bedriegers.
Oud 6 juni 2022, 11:15   #154
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:

Niemand heeft het hier over een uitkering en zwartwerk.
Omdat de zwarte kassa altijd verzwegen moet worden, zodat ze kunnen klagen dat hun geregistreerd loon/uitkering niet volstaat. Het hele betoog van PVDA is gebaseerd op deze leugens.

Zodra geld volledig gedigitaliseerd wordt, is het gedaan met de zwarte kassa van die mensen. Dan gaan we wat meemaken.

Citaat:
Volgens de partijen die uw voorkeur wegdragen zijn de schuldigen zij die niet willen werken, de luiaards en mensen met overgewicht.
Het is mijn standpunt, niet een standpunt van die partijen.
Mijn standpunt over mensen die niet willen werken zullen ze delen.
Bij mensen met overgewicht zijn er soms mensen die pech hebben. Bijvoorbeeld iemand die een zwaar ongeval heeft gehad en sinds toen niet meer kan bewegen. Die mensen ken ik ook, en daar heb ik sympathie voor en wil ik solidair mee zijn. Maar 90% van de groep met een BMI rond de 35 heeft het gewoon aan zichzelf te danken.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 juni 2022 om 11:22.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 11:33   #155
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het recht om te doen wat jij wil (werken of niet werken, sporten of niet sporten) akkoord. Maar niet het recht om te bepalen dat anderen de prijs moeten betalen voor de keuzes die jij maakt. Wees verantwoordelijk voor je eigen keuzes. En daar wringt altijd het schoentje. We moesten maar eens durven de ziekteverzekering van kettingrokers duurder te maken, en de werkloosheidsuitkering van mensen met een BMI van hoger van 35 stop te zetten. Dan klinkt het "discriminatie"
Dat is dan ook discriminatie want je BETAALT voor de ziekteVERZEKERING en dan heb je RECHT op medische verzorging, ongeacht je levensstijl want dat is privé en daar heeft niemand zaken mee, dat is je recht als MENS!

Dus anderen betalen NIET voor iemands keuze van levensstijl want ze betalen er al ZELF voor!

Gij betaalt echt nog niet genoeg aan ziekteverzekeringskosten, hé?
SZ, ziekenkas, vlaamse zorgkas, hospitalisatieverzekering maar als je overgewicht hebt of rookt, dan heb je voor niks betaald en moet je nog meer gaan betalen, vanaf hoeveel sigaretten en hoeveel kg?

En je betaalt blijkbaar ook nog niet genoeg gemeente-belastingen voor ocmw's want werkloosheidsuitkeringen stopzetten voor BMI hoger dan 35, dan hebben die mensen volgens de grondwet RECHT op ocmw-inkomen en wie denk je dat dát moet betalen??

Het is dankzij zulke naïeve azijnpissers dat de politiek alsmaar onwettig en steeds meer kan ingrijpen in het privéleven van de burgers, dwang kan opleggen en telkens absurde belastingen kan verzinnen zoals taksen op suiker, vet etc....onder het MOM van gezondheid.
Arme misleidde sukkelaars die pleiten voor nog meer belastingen uit afgunst op de levensstijl van anderen waar ze geen fluit mee te maken hebben.
Bemoei je met je eigen levensstijl en laat anderen ook hun leven leiden zoals ze willen en laat iedereen gerust.
Oud 6 juni 2022, 12:51   #156
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Die mensen ken ik ook, en daar heb ik sympathie voor en wil ik solidair mee zijn.
Jij kent wel echt heel veel volk.
Oud 6 juni 2022, 12:55   #157
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Omdat de zwarte kassa altijd verzwegen moet worden,
Niet altijd. Toch niet als het over bruto binnenlands product gaat.
Raar hé, volgens de boekhoudregels van de EU is al dat geld GOED voor de economie...
Oud 6 juni 2022, 12:56   #158
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Zodra geld volledig gedigitaliseerd wordt, is het gedaan met de zwarte kassa van die mensen. Dan gaan we wat meemaken.
Ja, dat staat vast. Alleen niet op de manier wat jij in je hoofd hebt.
Oud 6 juni 2022, 13:50   #159
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat is dan ook discriminatie want je BETAALT voor de ziekteVERZEKERING en dan heb je RECHT op medische verzorging, ongeacht je levensstijl want dat is privé en daar heeft niemand zaken mee, dat is je recht als MENS!
Tuurlijk heb je daar recht op.

Maar personen die bevoorbeeld door hun ongezonde levensstijl al jaren morbide obees zijn, mogen gerust wat meer ziektekostenpremie betalen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 14:17   #160
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Tuurlijk heb je daar recht op.

Maar personen die bevoorbeeld door hun ongezonde levensstijl al jaren morbide obees zijn, mogen gerust wat meer ziektekostenpremie betalen.
Dan heb je dus geen recht op waarvoor je betaalt, alleen als je luistert en de levensstijl volgt die anderen voor jou bepalen, dan zou je er recht op hebben.
Je spreekt jezelf tegen.
En wie bepaalt jouw levensstijl dan als ongezond? Je buurman?
Of komen er verplichte weegmomenten voor iedereen?

Nogal ene die vindt dat iedereen nog meer ziektekostenpremies moet betalen want wie droomt dat er enkel hogere premies voor dikke mensen zouden komen en zijzelf zullen kunnen ontsnappen aan hogere ziektepremies voor iedereen, is een blinde idioot.
En net die blinde idioten staan dan moord en brand te schreeuwen als door hun schuld de ziekteverzekering voor iedereen onbetaalbaar wordt gemaakt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be