![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() En tegen verplicht werken voor iedereen die het kan?
Ook het woord verplicht? Of het woord werken?
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() OK.
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
Wat is er mis met een maatschappij waar werken een voordeel betekend t.o.v. niet werken? Indien mensen hun situatie kunnen verbeteren door gaan te werken zullen ze dat ook doen. Indien niet ...tja, wat wil je?
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
Echt werk gaan doen, waar ge resultaten moet leveren?
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Wat is 'zieligheidsindustrie'?
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het RECHT om zelf te bepalen hoe wij willen léven en daar heeft de politiek zich niet mee te bemoeien, dat is ons PRIVÉ leven. De politiek doet niet wat ze moeten doen (oa betaalbare basisbehoeften voorzien, armoede bestrijding!) maar moeit zich wel waar ze met hun snuit uit moeten blijven: ons privéleven!
![]() |
![]() |
#148 |
Minister
|
![]() Ja. Meerderen.
En jij kent ook mensen met een BMI van 35 of meer. Doe nu niet alsof ze niet bestaan.
![]() |
#149 |
Minister
|
![]() Niet werken + de boel belazeren met zwartwerk, is veel voordeliger en wordt dan ook massaal toegepast. De cijfers zijn zeer duidelijk.
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 juni 2022 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Niemand heeft het hier over een uitkering en zwartwerk. Volgens de partijen die uw voorkeur wegdragen zijn de schuldigen zij die niet willen werken, de luiaards en mensen met overgewicht.
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Het meest schandalige ... geen domicilieadres ... geen rechten. Nog eentje ... geen recente auto ... niet meer binnen in de stad waar je woont. We kunnen de lijst aanvullen met keuzes die de overheid al heeft bepaald al voor men geboren wordt.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 juni 2022 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan moet je schieten op het beleid en de politiekers van dit apenland, niet op de buurman die enkel van de geboden gelegenheid gebruik maakt. ![]() Citaat:
Zeg, meer dan 10 jaar in de vlaamse regering en vorige legislatuur regeringspartij in de federale regering....HOEZO nva zal nooit regeren????? ![]() We hebben gezien hoe nva de vlaamse kiezers 5 jaar gekloot heeft nadat ze met het valse, bedrieglijke voorwendsel om de communautaire transfers af te schaffen aan de macht geraakten om daarna als voormalige collaborator en vlamingenhater de vlamingen te pesten en te bestelen door besparingen en afbraakpolitiek terwijl ze de transfers in de diepvries staken! Kijk het blunderboek van de nva maar eens na! Hyena in schapenvacht, nva is NIET "voor" maar tegen eigen volk, anders hadden ze al lang een "vlaams" front gevormd met VB en we zien dat ook door hun (s)links beleid. Kort geheugen?? 9 december 2018: Citaat:
Hypocriete bedriegers.
![]() |
![]() |
#154 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Zodra geld volledig gedigitaliseerd wordt, is het gedaan met de zwarte kassa van die mensen. Dan gaan we wat meemaken. Citaat:
Mijn standpunt over mensen die niet willen werken zullen ze delen. Bij mensen met overgewicht zijn er soms mensen die pech hebben. Bijvoorbeeld iemand die een zwaar ongeval heeft gehad en sinds toen niet meer kan bewegen. Die mensen ken ik ook, en daar heb ik sympathie voor en wil ik solidair mee zijn. Maar 90% van de groep met een BMI rond de 35 heeft het gewoon aan zichzelf te danken.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 juni 2022 om 11:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus anderen betalen NIET voor iemands keuze van levensstijl want ze betalen er al ZELF voor! Gij betaalt echt nog niet genoeg aan ziekteverzekeringskosten, hé? SZ, ziekenkas, vlaamse zorgkas, hospitalisatieverzekering maar als je overgewicht hebt of rookt, dan heb je voor niks betaald en moet je nog meer gaan betalen, vanaf hoeveel sigaretten en hoeveel kg? ![]() En je betaalt blijkbaar ook nog niet genoeg gemeente-belastingen voor ocmw's want werkloosheidsuitkeringen stopzetten voor BMI hoger dan 35, dan hebben die mensen volgens de grondwet RECHT op ocmw-inkomen en wie denk je dat dát moet betalen?? ![]() Het is dankzij zulke naïeve azijnpissers dat de politiek alsmaar onwettig en steeds meer kan ingrijpen in het privéleven van de burgers, dwang kan opleggen en telkens absurde belastingen kan verzinnen zoals taksen op suiker, vet etc....onder het MOM van gezondheid. Arme misleidde sukkelaars die pleiten voor nog meer belastingen uit afgunst op de levensstijl van anderen waar ze geen fluit mee te maken hebben. ![]() Bemoei je met je eigen levensstijl en laat anderen ook hun leven leiden zoals ze willen en laat iedereen gerust.
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Jij kent wel echt heel veel volk.
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Raar hé, volgens de boekhoudregels van de EU is al dat geld GOED voor de economie...
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() Ja, dat staat vast. Alleen niet op de manier wat jij in je hoofd hebt.
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Maar personen die bevoorbeeld door hun ongezonde levensstijl al jaren morbide obees zijn, mogen gerust wat meer ziektekostenpremie betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Je spreekt jezelf tegen. En wie bepaalt jouw levensstijl dan als ongezond? Je buurman? ![]() Of komen er verplichte weegmomenten voor iedereen? ![]() Nogal ene die vindt dat iedereen nog meer ziektekostenpremies moet betalen want wie droomt dat er enkel hogere premies voor dikke mensen zouden komen en zijzelf zullen kunnen ontsnappen aan hogere ziektepremies voor iedereen, is een blinde idioot. En net die blinde idioten staan dan moord en brand te schreeuwen als door hun schuld de ziekteverzekering voor iedereen onbetaalbaar wordt gemaakt. ![]()
![]() |