![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men mij nu vragen gaat stellen zoals gij, dan beken ik van daar niet kunnen op te antwoorden, op een paar algemeenheden na, maar ik lig daar niet van wakker. Mocht je mij vragen stellen over iets dat meer natuurkunde-technischer is, dan zou ik dat oftewel wel kunnen, of dat als een uitdaging zien om daar het antwoord op te zoeken, maar zulke geologische kwesties "prikkelen" mij niet hard genoeg om, net als jij, nachten over te verliezen ![]() Citaat:
Ik zeg dat, want dat is vaak een misverstand: de warmte vrijgemaakt door de verbranding is ongeveer 100 keer kleiner, dan de warmte ONBALANS veroorzaakt door het broeikas effect van die CO2 uitstoot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Soit, 't is daarom dat het belangrijk is dat er "minder" licht omgezet wordt in warmte. Dat "licht" kunnen we kwijt, maar die "warmte" niet. Dus, witte auto's, witte dakpannen, en alle "platte daken" ne spiegel erop. Zelfs best nog ene die meedraait met de zon. we gaan dit toch niet proberen; https://www.forbes.com/sites/davidrv...h=46c9249b1842 of dit https://senseable.mit.edu/space-bubbles/
![]() |
![]() |
#143 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik zegde: Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() Straf hé
![]() ik ben voorstander van spiegels.
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() In de woestijn! Dan kunnen er ook geen bomen op vallen, en een goeie "invalshoek" daar, om zo efficiënt mogelijk terug te stralen.
Come to think of it; iedereen ne witten burka aan! weer een paar %-punten mee gewonnen.... We're all in this together! (dju, 'k moet ze wel niet op ideeën brengen....) ![]()
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Sahara wit verven, waarom niet. Nu is een woestijn waarschijnlijk al een "bleke" plek, dus moet men daar MEER van wit verven om het verschil te maken he. Maar goed, ik zou schatten dat als ge half de Sahara wit verft, ge er ongeveer zijt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal pas effect hebben. Terrascaping van de wereld in een groen paradijs ipv een technocratie die alles en iedereen vergiftigt.
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 29 augustus 2022 om 19:19. Reden: D = t |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gniffel, en hoe ga je dat ontzilten doen? Op zijn Amish?
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan lobbyde ik voor een ontziltingscentrale. En dat dat geld kost zal mij worst wezen. Dat verdient zich allemaal terug als ge avocado’s edm kunt kweken. Water en voedsel wordt het nieuwe goud, investeer daar nu vollen bak op in. Denk aan de volgende generaties en niet op korte termijn waar een paar zich verrijken en ons een vervroegde dood in jagen. We moeten terug naar het boerenleven en boeren nondejol. Je redt het klimaat door de woestijn terug te dringen, door groen te planten en de biodiversiteit terug te geven, we pakken teveel af van de natuur, we roven teveel en slurpen te snel de grondstoffen op om de vuiligheid ervan uit te stoten. Als we de luxe opgeven maar terug natuurlijk leren leven, dan pas zal het beteren.
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 29 augustus 2022 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoe zit het eigenlijk met super eco-fascist Al Gore en zijn voorspellingen...
Is er al één van uitgekomen ? ![]() edit: zijn op wetenschap gebaseerde voorspellingen !! ![]() 2nd edit: hoe is het eigenlijk met Al Gore zelf ? Het is zo f#cking stil ? ![]() Laatst gewijzigd door StV : 29 augustus 2022 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al dit is op te lossen waar politieke wil is. Maar ze maken ons vanalles wijs om niets te doen en te behouden wat alles kapot maakt. Als er hongersnood komt, weet dan dat dit te voorkomen was.
![]() |
![]() |
#153 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
zoals dit middeleeuws dorp dat bloot komt te liggen ? https://www.gva.be/cnt/dmf20220826_94974366 Dat lag ook bloot in 1976 en elk decenia nadien en laatst in 2003: https://www.bbc.com/travel/article/2...derwent-valley Of die oorlogsboten in de Donau ? Die kwamen ook altijd al bloot te liggen, telkens als het een goede zomer was, dat er zelfs al zoveel verzoeken werden ingediend om die te bergen bij het Europees parlement https://www.europarl.europa.eu/doceo...6Bq7zfseVqOkLU Laat u FFS toch niks wijsmaken, diezelfde dat die angspropaganda verkondigen zijn diezelfde van het covid clubke !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten daar dringend iets aan doen, en dan niet door alles duurder te maken maar zorgen dat de watervoorraden op peil blijven. De droogte is al een sneeuwbaleffect aan het veroorzaken, tenzij ze zeewater ontzilten en op het land irrigeren komt dit niet meteen goed vrees ik. Chili: ![]() De Rijn: ![]() Water verdampt ook sneller dan het zich kan aanvullen. We zitten diep in de shit als mensheid.
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 29 augustus 2022 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nog een newsflash... speciaal voor de special mens onder onder ons: de intelligente mens heeft zoiets ontdekt als "ontzilten" ! wow.. yeah .. hoeray ... Trouwens mijn vorige post was niet specifiek op jouwe eerdere reactie hé maar op 't topic algemeen Laatst gewijzigd door StV : 29 augustus 2022 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amerika is al bezig met ontzilten want kampen al jaren met droogte, wat steeds erger wordt. Onze boeren geven ook signalen. Een regendanske en ze zeggen dat de aarde uit 71% water bestaat redt hun oogsten niet, he? Actie ondernemen en water leveren doet dat wél. Als er geen regen valt, dan vult het grondwater zich niet aan. Dan is er nog 1 bron, de zee.
![]() |
![]() |
#157 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
https://nl.globalvoices.org/2016/08/...ld-door-water/ En voor de eco-fascisten.. de gletsjers vullen de middelandse zee wel aan. De natuur komt altijd in balans! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen oogsten = dood Geen water = dood
![]() |
![]() |
#159 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nooit geen tekorten meer. En aangezien de eco-fascisten denken dat de zeespiegel meters zal stijgen , is dat probleem dan ook weeral van de baan ! ![]() Laatst gewijzigd door StV : 29 augustus 2022 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Newsflash: de mens maakt de hele natuur kapot. We moeten zelfs globaal niet enkel voor landbouw ontzilten, maar ganse rivieren terug opvullen en massaal terug geven aan de natuur zodat de bio diversiteit zich kan herstellen. De eco fascisten zijn niet half zo gevaarlijk dan de technocraten.
![]() |