![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem was niet de vaccinatie plicht ; het probleem was dat er daar geen sanitaire case voor was. Dat men dat pretendeerde terwijl ondertussen alles aangaf dat de case ervoor aan diggelen was. De case voor duurzame groepsimmuniteit zou kunnen gelden, maar dan moet er ook ECHT aantoonbare duurzame groepsimmuniteit zijn. Welnu, vanaf ergens mei 2021 of zo bleek uit Israelische cijfers - tot algemene verstomming - dat dat er niet zou kunnen van komen, want dat de besmettingsimmuniteit een kort leven beschoren was. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik heeel veel hoor is kritiek post factum, maar geen enkele forum goeroe heeft eigenlijk al zijn eigen alternatief plan van aanpak hier neergeschreven. Wat zou 'jouw' plan van aanpak geweest zijn, mocht je in de schoenen van de premier gestaan hebben op pakweg 1 april 2020 ? (De enige die dat eigenlijk al wel gedaan heeft, is PatrickVE en die zijn antwoord is 'niets doen' en gewoon laten uitwaaien, omdat hij het aantal doden als verwaarloosbaar ziet.) Mijn standpunt is duidelijk : een combinatie van een zo beperkt mogelijke impact op het sociaal en economisch leven van burgers en ondernemingen, samen met een door de overheid opgelegde vaccinatieplicht.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 november 2022 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu kunnen ze inderdaad zeggen; maar op een ander is het nog "erger" dus "zo erg" was het hier niet. We hebben maar "eventjes" in ganzenpas aan het afstormen geweest naar een totalitaire maatschappij, en de tegenstanders daarvan hebben net op tijd het tij kunnen doen keren. De zucht naar vrijheid is sterk. Sterker dan ik dacht. Hier en daar zijn er natuurlijk complete idioten die hunkeren naar een medisch-fascistisch totalitaire dictatuur hé. Waarvoor "in de pas lopen" het hoogste goed is. Het zijn er niet veel, maar 't zijn begot serieuze ambetanterikken.
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het niet kunnen en walgelijk dat zieke mensen gediscrimineerd en zelfs geopperd werd om medische verzorging te weigeren ongeacht hun redenen en met zelfbeschikkingsrecht als ongevaccineerden. Enkel marginale, verzuurde zielepoten vinden de verontwaardiging zalig dat zieke mensen niet mogen verzorgd worden. Beschamend en mensonwaardig. Overigens waren het gevaccineerden die in het ziekenhuis belandden, niet vergeten, hé ![]()
![]() |
![]() |
#145 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Qua wetenschappelijke onderbouwing even veel ondersteund als uw vaccinatieplicht. Nogmaals, uit geen enkel gegeven blijkt dat een algemene vaccinatieplicht in april 2020 een significant positieve impact zou hebben gehad.
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om op jouw concrete vraag te antwoorden: ik had op 1 april 2020 mogelijk hetzelfde gedaan, maar dan waarschijnlijk iets beperkter qua maatregelen (Patrickve is daar allemaal wat extremer in dan ik ![]() Maar de vaccinaties begonnen maar begin 2021. En voor de algemene bevolking kwam dit maar goed op gang in het late voorjaar (zelf heb ik mijn eerste spuit in juli gekregen). Dat is niet meer de beginperiode, dat is meer dan een jaar na de start van de eerste lockdown. De beslissing om kost wat kost jongeren te willen vaccineren (inclusief pestmaatregelen) dateert NIET van de beginperiode, heel de mondmaskerhetze bij kinderen dateert NIET van de beginperiode,... En zo zijn er nog tal van voorbeelden. Ook in oktober vorig jaar (anderhalf jaar na de eerste lockdown) ging de maatschappij terug voor een groot stuk op slot hé... Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 3 november 2022 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De ganzenpas. Die fascisten zijn vieze mannekes.
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Achteraf bleek dat prioritair reserveren helemaal niet nodig want het waren alleen gevaccineerden die in het ziekenhuis belandden.
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zolang er gatachterlijke idiote meelopers zijn, voelt dat psychopatische zootje politiekers zich natuurlijk gesterkt en zullen ze het vast nog weleens proberen. Het brouckventje wil toch al buiten het kader van een epidemische noodsituatie reisbeperkende maatregelen invoeren of aanhouden. https://pnws.be/vandenbroucke-wil-oo...n-epidemie-is/ Dat is al een dictatoriale aanzet naar controle regeltjes en een pestpas, er is zelfs al geen noodsituatie of dreiging voor de volksgezondheid meer vereist. ![]()
![]() |
![]() |
#150 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alleen bleek uit het verloop dat er OOK bij de senioren een relatief grote kern van anti-vaxxers bleef bestaan die het gewoon weigerden. Dat had men kunnen vermijden door vaccinatieplicht... We kennen allemaal de verhalen uit de krant, van de gepensioneerde waal die wekenlang in coma lag, met kapotte longen ontwaakte en dan iedereen opgeroepen heeft om niet zo dom te zijn als wat hij heeft gedaan. Om dan te horen dat zijn eigen echtgenote bij haar wappie-overtuiging bleef. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet te helpen, die moet je dwingen. Of ze finaal afschrijven, en zorg weigeren. Citaat:
Alleen was de zotternij toen in de regering al te ver doorgetrapt, als je steeds maar bijsturingen doet, bovenop hafslachtige of zelfs totaal verkeerde beslissingen dan krijg je uiteindelijk een monster. De slinger is doorgeslagen, tot op het niveau dat men kinderen in de lagere school liet maskers dragen. En net doordat het een 'welles-nietes' spelletje geworden was waarbij enkele virologen disproportioneel veel macht kregen en een minister van gezondheidszorg die de zaken veel te stalinistisch aan wou pakken is men beginnen doorslagen. Men heeft me hier uitgelachen toen ik voorspelde dat de politiek deze route zou blijven volgen TOT zijzelf veilig zouden zijn voor kritiek dat ze 'de rol te vroeg losten'. Toch is het dat wat gebeurde. Voor FVDB was het nooit genoeg, alles wat minder dan 100% is, is voor hem slecht. En niemand sprak hem tegen omdat niemand achteraf wou ter verantwoording kunnen worden geroepen. Always cover your ass was het modus operandi geworden. Citaat:
Even onvergeeflijk als de vorige paragraaf... Maar ook hier een gevolg van een veel te weinig doortastende BASISkeuze die men in het begin had moeten maken. ==> 100% van de populatie verplicht vaccineren. Om het nog wat meer op de spits te drijven : het had mogelijk geweest van in de late zomer de vaccinatie enkel nog te verplichten vanaf bv 40 of 50 jaar, omdat er tegen dan al betrouwbare data beschikbaar waren om te besluiten dat het voor de meeste jongeren zonder onderliggende gezondheidsproblemen gewoon weinig nut heeft. MAAR... dat lukt niet meer in een vergiftigd klimaat waarbij er dagelijk verbaal oorlog is tussen Wappie goeroes genre willem engel, of die zwakzinnige veearts en consoorten en anderzijds de virologen die er 365 dagen per jaar in het nieuws een show mochten over opvoeren. Toen was het kalf al lang verdronken. Crisismaatregelen kun je enkel breedgedragen nemen in het begin van een crisis, met een sobere maar duidelijke communicatie, en niet meer nadat enkele populisten en fantasten de tegenstand online aanwakkerden.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 november 2022 om 16:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LATEN WAAIEN. Natuurlijk mensen raad geven, en ja, bejaarden AANRADEN van zich af te zonderen. En voor de rest niks, tenzij misschien grote halls opzetten met redelijk elementaire verzorging (zuurstof). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe hoger en korter de golf, hoe kleiner de sociale impact. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die zijn absoluut noodzakelijk, bijvoorbeeld om VANDAAG vast kunnen te stellen dat de vaccinatie ook omgekeerde effecten kan hebben (hogere incidentie van ziekenhuis opname en dood bijvoorbeeld). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die groep vormde een MINDERHEID in het ziekenhuis. De hoofdmoot van de belasting was toch van de gevaccineerden. Dat wilde dus zeggen dat of die kleine groep nu gevaccineerd zou geweest zijn of niet, dat geen verschil maakte van belang. Kortom, het veruit eenvoudigste ware geweest: vaccins aanbieden zoals men het gedaan heeft in het begin met prioriteit voor de oudsten, en dan gewoon de mensen vrij laten om zich te vaccineren of niet. Want de spontane vaccinatie was eigenlijk al een beetje teveel, om een goeie cohorte aan niet-gevaccineerden over te houden die representatief genoeg bleef. En maatschappelijk was die groep toch al te klein om "een last" te betekenen in de ziekenhuizen, last die trouwens totaal opgevangen zou geweest zijn met de eenvoudige regel dat de gevaccineerden voorrang zouden krijgen op ongevaccineerden van dezelfde leeftijdsgroep. Een vaccinatie plicht zou NIKS veranderd hebben aan de situatie in het najaar van 2021. De ziekenhuis druk zou vergelijkbaar geweest zijn, slechts een minderheid zou afwezig geweest zijn. Trouwens, Oostenrijk heeft dat getoond. Hun vaccinatie plicht heeft niks uitgehaald. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 november 2022 om 16:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Patrick, je kunt van mij niet verwachten dat ik ga mee stappen in 'redeneringen' van 'die groep is toch verwaarloosbaar'... Zoals eerder gezegd : zo werkt gezondheidszorg niet. Ons hele apparaat probeert de juiste zorg te verlenen aan een maximaal aantal zorgzoekenden. Waar ik wel zeer radicaal over oordeel, zijn mensen die bestaande voorzorg of therapie omwille van onnozele redenen weigeren, daardoor het systeem gaan ontwrichten en dan nog zorg gaan eisen ook. Op de parking ermee, dat is voor mij quantité négligeable. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door een minderheid weg te doen, los je het probleem van de ziekenhuis belasting niet op he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat betekent dat de vaccinatie voldoende was he. Als je 300 gevaccineerden hebt in het ziekenhuis, en 100 niet-gevaccineerden, dan is uw ziekenhuis belasting 400. Of je die nu naar 300 kan terugbrengen of niet met een vaccinatie plicht, is niet wat van belang is, want 300 of 400, dat is vergelijkbaar. De HOOFDMOOT van de belasting kwam van gevaccineerden. Als 400 zieken een probleem is, dan is 300 zieken dat ook. En als je 300 zieken aankan, dan kan je er 400 aan ook. Mocht het nu zijn dat er maar 100 gevaccineerden in het ziekenhuis lagen, en 300 niet-gevaccineerden, dan had je een punt. Door te vaccineren zou je een factor 4 winnen in ziekenhuis belasting: van 400 naar 100. Maar hier was dat zo niet: je won zelfs nog geen factor 2. Men heeft die leugen enorm zitten verspreiden, en de uitspraak "epidemie van de ongevaccineerden" en zo, maar dat klopte niet met de feiten. De bejaarden hadden zich voldoende gevaccineerd, en de kleine groep die overbleef is heel nuttig voor verdere studie, dat is veel belangrijker dan een paar tientallen procenten meer of minder ziekenhuis belasting. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 november 2022 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij moet het beleid voor de bestrijding van een pandemie vertrekken van een zo absoluut mogelijke maatregel (verplichte algemene vaccinatie) en dan kunnen ze vanuit bijkomende data en voortschrijdend inzicht desnoods bijsturen. Maar géén onzin van 'volgens mij, mijn mening, ik denk... ik ken iemand die plots doodviel, dat is puur vergif, Bill gates zit hierachter enz enz' FVDB heeft een stommiteit begaan door een target te zetten van 70%. Zo benadruk je zelf dat het niet belangrijk is om je te vaccineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De gevaccineerden waren het haasje en nog wel ondanks die bestaande "voorzorg door vaccinatie" die hen had moeten beschermen tegen het ziekenhuisopname. Dat gij je zelfbeschikkingsrecht om over je eigen lijf en gezondheid te beslissen maar een onnozele reden en totaal onbelangrijk vindt is je goed recht maar respecteer dan ook mensen waarvoor hun gezondheid en zelf beslissen over hun lijf wél belangrijk is. Ik vind dat zulke respectloze dwingelanders zich onder curatele van de overheid moeten laten plaatsen want ze vormen niet enkel een gevaar voor zichzelf maar vooral voor de vrijheid en grondwettelijke burgerrechten van mede-mensen. In de psychiatrie ermee want daar is geen enkel land mee te bezeilen.
![]() |